Fotonen kunnen je netvlies raken en dan zie je die ook. En natuurlijk zie je een lichtbundel niet als er geen fotonen op je netvlies komen, maar in het algemeen taalgebruik bedoelen we dan dat er stofdeeltjes in die lichtbundel vallen, waardoor we de reflectie daarvan kunnen zien. Het is enorm muggeziften om hier een discussie voor te kapen.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑05 aug 2025 09:41Dat weet ik nog van de middelbare school dank zij mijn 'volgens jou' beperkte geheugen.
Men kan zien met behulp van licht, maar licht zelf kan men niet zien.
Een lichtbundel zo sterk dat je hand er gelijk in zou verbranden zie je niet als hij op tien centimeter afstand aan je ogen voorbij gaat.
Herinner je nu weer wat je destijds is geleerd?
PS.
Soms lijkt het of we zo'n bundel wel zien, maar dat komt door de verstrooiing ook dat is middelbaretschool stof.
God bestaat niet
Moderator: Moderators
Re: God bestaat niet
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.

Meester heeck sprak weer eens, en zonder het proberen te begrijpen klinkt het mij als poëtisch proza in de oren. Dat is geenszins beledigend bedoeld, integendeel, het is een compliment en ik wil het juist graag begrijpen!heeck schreef: ↑07 aug 2025 13:36Peter,Peter van Velzen schreef: ↑07 aug 2025 01:49 Aangezien geachten in ons hoofd veelal bedoelt zijn om met anderen te kunnen communiceren. Kun je de vraag of de gedachte dat gelovigen in iets geloven het beste benaderen door de gelovigen te vragen wat ze geloven. Anders is het inderdaad "slechts" een gedachte. Uiteraard kan de gelovige er over liegen (vooral als je hem foltert), maar als je niet vraagt dan krijg je meestal ook geen antwoord.
Bijna driedubbele woordwaarde met dit damesgambiet waarmee je de gelovigen en ietsisten aangaande het bestaan van uiteraard ook een oorspronkeijke bedoeling afscheidt van de ware evolutionisten.
Roeland
Laat ik proberen het beter te begrijpen, te beginnen bij dit punt:
- De Evolutie Theorie doet voor zover ik weet geen uitspraken over wat zoal gaande was vóór dat de evolutie begon, laat staan over wat gaande was vóór het ontstaan van leven. Jij spreekt over een afscheiding van 'het bestaan van een oorspronkelijke bedoeling' en 'de ware evolutionisten'.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.

.
.
Psyche en lichaam zijn één.
M.i. zijn psyche en lichaam één. Daarom is het mentale 100% fysiek en tegelijkertijd 100% psychisch.
Mentale problemen zijn 100% fysiek te verklaren en 100% psychisch/sociaal te verklaren.
Zonder lichaam (met hersenen) geen geest. Daarom kan er geen leven zijn na de dood.
Zonder levend lichaam is er geen psyche meer. En kunnen er ook geen God of goden bestaan...

Mentale problemen zijn 100% fysiek te verklaren en 100% psychisch/sociaal te verklaren.
Zonder lichaam (met hersenen) geen geest. Daarom kan er geen leven zijn na de dood.
Zonder levend lichaam is er geen psyche meer. En kunnen er ook geen God of goden bestaan...
Ongeveer hetzelfde wordt al besproeken in onderwerp "God bestaat niet"
Ik verhuis jouw bericht daarom daarheen
Peter van Velzen
Ik verhuis jouw bericht daarom daarheen
Peter van Velzen
Re: Psyche en lichaam zijn één.
Welkom Rolf, ook namens het beheerdersteam.
Zou je dit topic even willen doornemen?
Welkom nieuwe leden.
Zou je dit topic even willen doornemen?
Welkom nieuwe leden.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.

- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Onjuist.Henry II schreef: ↑07 aug 2025 14:15Fotonen kunnen je netvlies raken en dan zie je die ook. En natuurlijk zie je een lichtbundel niet als er geen fotonen op je netvlies komen, maar in het algemeen taalgebruik bedoelen we dan dat er stofdeeltjes in die lichtbundel vallen, waardoor we de reflectie daarvan kunnen zien. Het is enorm muggeziften om hier een discussie voor te kapen.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑05 aug 2025 09:41Dat weet ik nog van de middelbare school dank zij mijn 'volgens jou' beperkte geheugen.
Men kan zien met behulp van licht, maar licht zelf kan men niet zien.
Een lichtbundel zo sterk dat je hand er gelijk in zou verbranden zie je niet als hij op tien centimeter afstand aan je ogen voorbij gaat.
Herinner je nu weer wat je destijds is geleerd?
PS.
Soms lijkt het of we zo'n bundel wel zien, maar dat komt door de verstrooiing ook dat is middelbaretschool stof.
Het verschil is zelfs principieel al is dat voor een leek muggenzifterij.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?

HierEnNu,HierEnNu schreef:. . . .
. . . .
De Evolutie Theorie doet voor zover ik weet
......
't Zit ietsje anders:
Het verbaasde mij dat iemand de vraag hier opwierp en ik vermoedde daarom een spelletje dat vooral gaat over het behendig jonglerend sommige lezers op te zadelen met onjuiste uitkomsten van hun min-of-meer doordachte zekerheden.
Vandaar dat ik in het begin de "ietsisten" opvoerde die seizoensgebonden gelovigheid cultiveren met een navenant zwabberige god of God.
Mijn verder doortrekken naar een echt spelletje dat deels berust op onvoospelbaarheden die kunnen worden uitgebuit, waarbij Scrabble met zijn onvoorspelbare inbreng van nieuwe letters die moeten worden ingepast in de bestaande spelsituatie, een betere gelijkenis oplevert dan het dammen.
Vergeet niet dat de topicstarter in het dagelijks bestaan ook bezigheid vindt in beschouwingen als
"De grenzen van het denken"
"In dienst van het leven"
Roeland
Eerst ff checken hoor, samengevat in mijn eigen lekenwoorden:heeck schreef: ↑08 aug 2025 14:36HierEnNu,HierEnNu schreef:. . . .
. . . .
De Evolutie Theorie doet voor zover ik weet
......
't Zit ietsje anders:
Het verbaasde mij dat iemand de vraag hier opwierp en ik vermoedde daarom een spelletje dat vooral gaat over het behendig jonglerend sommige lezers op te zadelen met onjuiste uitkomsten van hun min-of-meer doordachte zekerheden.
Vandaar dat ik in het begin de "ietsisten" opvoerde die seizoensgebonden gelovigheid cultiveren met een navenant zwabberige god of God.
Mijn verder doortrekken naar een echt spelletje dat deels berust op onvoospelbaarheden die kunnen worden uitgebuit, waarbij Scrabble met zijn onvoorspelbare inbreng van nieuwe letters die moeten worden ingepast in de bestaande spelsituatie, een betere gelijkenis oplevert dan het dammen.
Vergeet niet dat de topicstarter in het dagelijks bestaan ook bezigheid vindt in beschouwingen als
"De grenzen van het denken"
"In dienst van het leven"
Roeland
- Je vermoedde dat de vraag in dit topic niet oprecht was, maar deel uitmaakt van een soort intellectueel spel, eentje waarbij sommige mensen door slim redeneren anderen op het verkeerde been proberen te zetten. Daarom begon je over ietsisten met hun schommelende geloof, en noemde je Scrabble als betere vergelijking dan dammen, omdat de discussie steeds onverwachte elementen bevat.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
.

.
.
HierEnNu,
Ja, zo heb je de bedoelde geur voldoende te pakken om hem ook elders te herkennen.
Roeland

Ja, zo heb je de bedoelde geur voldoende te pakken om hem ook elders te herkennen.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.