[Mijn] Gevoelens van haat
Moderator: Moderators
Re: [Mijn] Gevoelens van haat
De topics gaan naadloos in elkaar over.
Voor HierEnNu geldt: Eerst antwoorden geven.
Voor ChaimNimsky geldt: Met jou geen gesprek over ethiek.
Voor HierEnNu geldt: Eerst antwoorden geven.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Je schrijft dat je "wederom aan het andere topic moet denken" vanwege wat jij als een onmenselijke opmerking beschouwt. Daarmee schuif je de verantwoordelijkheid voor je eigen gedachten en associaties af op een ander. Maar zelfs als die associatie bij je opkomt, is het nog altijd jouw keuze wat je ermee doet.
Boosheid en haat kunnen ons beoordelingsvermogen vertroebelen. Als je niet uitkijkt, ga je niet alleen anderen verantwoordelijk stellen voor wat je voelt, maar ook voor wat je denkt. En dan is elke nuance zoek.
Laatst gewijzigd door HierEnNu op 06 aug 2025 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Re: [Mijn] Gevoelens van haat - dikkemick
Voor HierEnNu geldt: Eerst antwoorden geven.HierEnNu schreef: ↑06 aug 2025 13:53Je schrijft dat je "wederom aan het andere topic moet denken" vanwege wat jij als een onmenselijke opmerking beschouwt. Daarmee schuif je de verantwoordelijkheid voor je eigen gedachten en associaties af op een ander. Maar zelfs als die associatie bij je opkomt, is het nog altijd jouw keuze wat je ermee doet.
Boosheid en haat kunnen ons beoordelingsvermogen vertroebelen. Als je niet uitkijkt, ga je niet alleen anderen verantwoordelijk stellen voor wat je voelt, maar ook voor wat je denkt. En dan is elke nuance zoek.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Voor dikkemick geldt:
Hij kan alleen nog maar fulmineren jegens Israël en medeforummers en
daardoor stapt hij telkens off-topic uit het gesprek over gevoelens van haat.
Eerst antwoorden geven HierEnNu, daarna kunnen we je frustraties bespreken.
Kijk, iedere keer denk ik, HierEnNu wil serieus in gesprek. In vraag en ANTWOORD gesprek, maar HierEnNu kent alleen dat eerste gedeelte
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ten aanzien van Israël voel ik geen frustraties dus dan zijn we snel uitgeluld,
aangezien jij het alleen nog maar dwangmatig over Israël hebt.
Jammer genoeg denk je tevens dat je zulks kunt misbruiken als opstapje om het over Israël te hebben.dikkemick schreef:Kijk, iedere keer denk ik, HierEnNu wil serieus in gesprek.
Ondanks, of eigenlijk juist dankzij, dat jij telkens opnieuw off-topic uit het gesprekdikkemick schreef:In vraag en ANTWOORD gesprek,
maar HierEnNu kent alleen dat eerste gedeelte.
blijft stappen, begrijp ik inmiddels dat jouw hoofd en hart zo vol zit met haat,
dat de antwoorden die je aangereikt krijgt, jouw niet eens meer cognitief
kúnnen bereiken, en je daardoor veronderstelt dat je geen antwoorden krijgt.
Een antwoord is een mondelinge, schriftelijke of non-verbale reactie op een vraag, bewering, gebeurtenis, eis of probleem.
Er staan nog wat ethische vragen open.
Er staan nog wat ethische vragen open.
Einstein/Mick
Einstein/Mick
ChaimNimsky schreef: ↑06 aug 2025 13:15Ga gewoon in op het argument in plaats van overal Israel bij te betrekken: medelijden voor de zwakkere is geen bewijs van hogere moraliteit, maar een reactie op onmacht en het pathologiseert kracht.
Nav. van je melding van viewtopic.php?p=666408#p666408
Dit topic gaat over "haat". In dit geval wordt jouw moraal, tav. het gedrag van de israëlische overheid ter sprake gebracht, zoals die blijkt in het genoemde topic.
Empathie is in tegenstelling sympathie een noodzaak om tot een (hoge) moraal te komen, zoals dat zich in West Europa heeft ontwikkeld.
Dat is niet altijd zo geweest.
Zie ook de moraal vlg. Machiavelli een aantal eeuwen geleden en nu nog in minder ontwikkelde landen.
Jouw uitspraken "al interesseren Palestijnen me na 7 oktober minder dan zo'n beetje al het andere op deze wereld."
En ook geen enkele empathie te voelen voor de gazaanse bevolking, zegt dan voldoende om de uitspraaak van dikkemick te legitimeren.
Dit topic gaat over "haat". In dit geval wordt jouw moraal, tav. het gedrag van de israëlische overheid ter sprake gebracht, zoals die blijkt in het genoemde topic.
Empathie is in tegenstelling sympathie een noodzaak om tot een (hoge) moraal te komen, zoals dat zich in West Europa heeft ontwikkeld.
Dat is niet altijd zo geweest.
Zie ook de moraal vlg. Machiavelli een aantal eeuwen geleden en nu nog in minder ontwikkelde landen.
Jouw uitspraken "al interesseren Palestijnen me na 7 oktober minder dan zo'n beetje al het andere op deze wereld."
En ook geen enkele empathie te voelen voor de gazaanse bevolking, zegt dan voldoende om de uitspraaak van dikkemick te legitimeren.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
@ dikkemick
Ben jij, ondanks dat jouw hoofd en hart zo vol zit met haat, dat de antwoorden die je aangereikt krijgt, jouw niet eens meer cognitief kúnnen bereiken, en je daardoor veronderstelt dat je geen antwoorden krijgt, toch in staat om het onderwerp Israël/Palestina te laten rusten?
Dit topic gaat namelijk over gevoelens van haat!
Reacties op moderatie kan in Feedback. Deze hier geplaatst naar de prullenbak.
Eerst ANTWOORDEN op mijn ethische haat-vragen! Dan weet ik nl of ik met een werkelijk ethisch mens in gesprek ben.HierEnNu schreef: ↑06 aug 2025 15:24
@ dikkemick
Ben jij, ondanks dat jouw hoofd en hart zo vol zit met haat, dat de antwoorden die je aangereikt krijgt, jouw niet eens meer cognitief kúnnen bereiken, en je daardoor veronderstelt dat je geen antwoorden krijgt, toch in staat om het onderwerp Israël/Palestina te laten rusten?
Dit topic gaat namelijk over gevoelens van haat!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
@ dikkemick
In dat geval zijn AL onze gesprekken ten einde!
Indien wat jouw betreft een gesprek voeren gekoppeld is
aan het geen twijfel hebben wat betreft
aan het geen twijfel hebben wat betreft
- of ik met een werkelijk ethisch mens in gesprek ben,
Geef dan antwoord! Ben jij een ETHISCH mens?HierEnNu schreef: ↑06 aug 2025 17:51 @ dikkemick
aan het geen twijfel hebben wat betreftdan spreekt mijn eis tot wederkerigheid:
- of ik met een werkelijk ethisch mens in gesprek ben,
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Ethische mensen kennen geen gevoelens van haat, begrijp ik hieruit? Dan vrees ik dat ik geen ethisch mens ben.
Levensovertuiging: het geheel van opvattingen dat je hebt over het leven en over de manier waarop je het beste kunt leven.
Als dit verder gaat met de persoonlijke vetes tussen dikkemick en HierEnNu, dan kan dit topic beter gesloten worden
Zie Forumregels E2, E4.
Zie Forumregels E2, E4.