Nazi-vergelijkingen

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

Bonjour
Moderator

Re: Nazi-vergelijkingen

Bericht door Bonjour »

Peter van Velzen schreef: 31 jul 2025 06:18 Een verschil is wel dat de strijdende partijen daar geen van beide voedselhulp tegenhouden.
Dat vind ik een heel belangrijk verschil, wat de vergelijking niet geldig maakt. In andere streken is iemand die sterft een slachtoffer van de onverschilligheid van de wereld. In Gaza een slachtoffer van Israël.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Bonjour schreef: 31 jul 2025 07:41
Peter van Velzen schreef: 31 jul 2025 06:18 Een verschil is wel dat de strijdende partijen daar geen van beide voedselhulp tegenhouden.
Dat vind ik een heel belangrijk verschil, wat de vergelijking niet geldig maakt. In andere streken is iemand die sterft een slachtoffer van de onverschilligheid van de wereld. In Gaza een slachtoffer van Israël.
Dat klinkt stellig en zou inderdaad een relevant verschil kunnen zijn, maar hebben jullie hier bewijzen voor? Belegering en isolatie van gebieden maakt voedselhulp per definitie lastig en de achterliggende strategie zit in hoofden van leiders.

Het lijkt me niet eenvoudig om voedselhulp Darfur in te krijgen. Ik lees nauwelijks iets over trucks die dagelijks darfur binnen gaan of voedseldroppings.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

gerard_m schreef: 31 jul 2025 08:20
Bonjour schreef: 31 jul 2025 07:41
Dat klinkt stellig en zou inderdaad een relevant verschil kunnen zijn, maar hebben jullie hier bewijzen voor? Belegering en isolatie van gebieden maakt voedselhulp per definitie lastig en de achterliggende strategie zit in hoofden van leiders.

Het lijkt me niet eenvoudig om voedselhulp Darfur in te krijgen. Ik lees nauwelijks iets over trucks die dagelijks darfur binnen gaan of voedseldroppings.
Ik noemde dit slechts omdat ik me afvroeg hoe het kan dat er zo weinig mensen van de honger gestorven zijn. Misschien is mijn bron ook fout.
Ik wens u alle goeds
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

In de documentaire zegt Leibowitz over de misdaden van het Israëlische leger én van gewapende burgers dat de mentaliteit van zijn land richting ‘Judeo-nazisme’ gaat. Zou Israël dat pad blijven bewandelen, dan zou dat zomaar tot massamoord kunnen leiden.
https://www.trouw.nl/opinie/judeo-nazis ... ~b7b01f3c/

Judeo-nazisme. Geboorte van een nieuwe term
Er wordt verwezen naar deze youtube: https://www.youtube.com/watch?v=hMLxjZ4ZUPI
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

gerard_m schreef: 31 jul 2025 08:20 Het lijkt me niet eenvoudig om voedselhulp Darfur in te krijgen. Ik lees nauwelijks iets over trucks die dagelijks darfur binnen gaan of voedseldroppings.
Elke keer het zelfde.

Men probeert daden te bagatelliseren met het argument dat het elders ook zou gebeuren.
Een moord wordt niet minder erg doordat een ander ook een moord heeft gepleegd.

PS.
Het uithongeren van de burgerbevolking is duidelijk de politiek van de Zioniisten, net zoals de Nazi's dat deden.
De vergelijking mag dus getrokken worden.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

@Cynisme wordt op prijs gesteld? OK!

Er werd al toegegeven dat Israël geen nazi's zijn omdat er geen gaskamers zijn.
Daar kunnen we aan toevoegen dat er ook geen verbrandingsovens zijn:
  • Voor de deur van het al-Shifa-ziekenhuis in Gaza-Stad liggen de lijken buiten op de grond. De lichamen van zwaargewonden die niet meer geholpen konden worden, zijn omringd door rouwende familieleden in de brandende zon.

In het mortuarium bij het ziekenhuis worden elke dag nieuwe doden gebracht, maar het is er al overvol. Het functioneert, zoals veel mortuaria in Gaza, nog maar half en dus is het aan de familieleden om op zoek te gaan naar een begraafplaats.

Dat is niet makkelijk, zegt Imad Shehadeh. Hij is forensisch arts in het mortuarium: "We hebben een groot tekort aan begraafplaatsen, omdat veel gebied is ingenomen door Israël".
Bron: NOS Nieuws - vandaag, 18:44
Geen plek voor de vele doden in Gaza: 'Soms vier of vijf in één graf'
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

HierEnNu schreef: 31 jul 2025 21:08 Er werd al toegegeven dat Israël geen nazi's zijn omdat er geen gaskamers zijn.
Nazi's waren ook al Nazi's voordat ze gaskamers bouwden. Het is een simpel, maar ongeldige verdediging.
Bovendien zijn er alternatieven voor gaskamers, zoals het tegenhouden van vrachtwagens met eten of opsluiten in een klein concentratiekamp.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 31 jul 2025 08:49
gerard_m schreef: 31 jul 2025 08:20 Het lijkt me niet eenvoudig om voedselhulp Darfur in te krijgen. Ik lees nauwelijks iets over trucks die dagelijks darfur binnen gaan of voedseldroppings.
Elke keer het zelfde.

Men probeert daden te bagatelliseren met het argument dat het elders ook zou gebeuren.
Een moord wordt niet minder erg doordat een ander ook een moord heeft gepleegd.
Jawel hoor, daar is ie weer.
Waarom zou ik de daden van Israel in godsnaam willen bagetaliseren?

Telkens de context weglaten en dan maar weer je riedel herhalen.
Tot nu toe heb ik steeds geduldig met een toelichting gereageerd, maar kennelijk wil je het niet snappen.
Prima, geloof vooral wat jij wilt.
Ik blijf het je niet uitleggen.

PS.
Het uithongeren van de burgerbevolking is duidelijk de politiek van de Zioniisten, net zoals de Nazi's dat deden.
De Nederlandse overheid investeert veel in autobanen. Precies, zoals de Nazi' s deden.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

De vergelijkingen met nazi's is puur om aan te tonen hoe afgrijselijk onmenselijk Israël bezig is en de Palestijnen echt als untermenschen behandeld. De hele wereld begint moord en brand te schreeuwen!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Bonjour schreef: 31 jul 2025 21:26
HierEnNu schreef: 31 jul 2025 21:08 Er werd al toegegeven dat Israël geen nazi's zijn omdat er geen gaskamers zijn.
Nazi's waren ook al Nazi's voordat ze gaskamers bouwden. Het is een simpel, maar ongeldige verdediging.
Bovendien zijn er alternatieven voor gaskamers, zoals het tegenhouden van vrachtwagens met eten of opsluiten in een klein concentratiekamp.
Dat je wilt wijzen op de ernst van voedselblokkades of massale opsluiting is één ding. Maar het vergelijken daarvan met gaskamers gaat voorbij aan het unieke karakter van die industriële vernietiging. Dat was niet 'slechts' dodelijk, maar doelbewust, systematisch, en psychologisch totaal ontmenselijkend. Met jouw vergelijking verlies je het historisch en moreel kompas.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 31 jul 2025 21:32 De vergelijkingen met nazi's is puur om aan te tonen hoe afgrijselijk onmenselijk Israël bezig is en de Palestijnen echt als untermenschen behandeld. De hele wereld begint moord en brand te schreeuwen!
Ik ben bang dat Netanyahu zich daar niet druk om zal maken. De VN heeft Israël ook op een hoop gegooid al langer geleden.
Internationaal recht eerbiedigen ze ook niet. Menselijkheid.. ik zie dat ook niet hoor. En ze vallen zó andere landen binnen als ze denken dat dat moet. O ja.. en de Westbank gaan ze vast annexeren. Strategisch een bijzonder goed moment..
** Heb engelen-geduld, begrip en compassie en wanhoop(t) niet **
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Bonjour schreef: 31 jul 2025 08:37
In de documentaire zegt Leibowitz over de misdaden van het Israëlische leger én van gewapende burgers dat de mentaliteit van zijn land richting ‘Judeo-nazisme’ gaat. Zou Israël dat pad blijven bewandelen, dan zou dat zomaar tot massamoord kunnen leiden.

Er wordt verwezen naar deze youtube: https://www.youtube.com/watch?v=hMLxjZ4ZUPI
Die meneer heeft geen gelijk: Israel staat geen marteling toe; het is zelfs expliciet verboden onder de Israelische wet. Artikel 101 van het Israelische Strafwetboek verbiedt het gebruiken van dwang of marteling om bekentenissen te verkrijgen. Daarnaast is Israel gebonden aan internationale verdragen zoals het Verdrag tegen Foltering, waarin marteling verboden is. Hoewel er in de praktijk controverses en rapporten zijn over het gebruik van “verhoogde ondervragingstechnieken” door veiligheidsdiensten, betekent dit niet dat marteling legaal is. Integendeel, elke vorm van marteling is in strijd met zowel de Israelische wet als het internationaal recht. De bewering dat Israel het enige land ter wereld is waar marteling officieel in de wet is toegestaan, klopt dan ook niet. Marteling is overal ter wereld verboden, ook al komt het in heel veel landen gewoon voor indien noodzakelijk.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 31 jul 2025 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 31 jul 2025 22:55

Die meneer heeft geen gelijk: Israel staat geen marteling toe; het is zelfs expliciet verboden onder de Israelische wet. Artikel 101 van het Israelische Strafwetboek verbiedt het gebruiken van dwang of marteling om bekentenissen te verkrijgen. Daarnaast is Israel gebonden aan internationale verdragen zoals het Verdrag tegen Foltering, waarin marteling verboden is. Hoewel er in de praktijk controverses en rapporten zijn over het gebruik van “verhoogde ondervragingstechnieken” door veiligheidsdiensten, betekent dit niet dat marteling legaal is. Integendeel, elke vorm van marteling is in strijd met zowel de Israelische wet als het internationaal recht. De bewering dat Israel het enige land ter wereld is waar marteling officieel in de wet is toegestaan, klopt dan ook niet. Marteling is overal ter wereld verboden, ook al komt het in heel veel landen gewoon voor indien noodzakelijk.

Preguntar a ChatGPT
Als de nood hoog is kan alles.
Dat zie je aan wat ze met Gaza en de Westbank doen. Jerusalem was ook al niet prettig. Hey Trump... :(
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 31 jul 2025 23:02, 1 keer totaal gewijzigd.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Gerard R. schreef: 31 jul 2025 22:59

Preguntar a ChatGPT
Dat zie je aan wat ze met Gaza en de Westbank doen. Jerusalem was ook al niet prettig.
Zoek het zelf op op ChatGTP of Google. Israel verschilt hierin niet van andere staten. En als gezegd, het wordt door iedere staat gedaan indien noodzakelijk.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 31 jul 2025 23:02
Gerard R. schreef: 31 jul 2025 22:59

Preguntar a ChatGPT
Dat zie je aan wat ze met Gaza en de Westbank doen. Jerusalem was ook al niet prettig.
Zoek het zelf op op ChatGTP of Google.
ChatGPT gebruik ik niet. Ik heb mij eigen wegen :D
Plaats reactie