Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Moderator: Moderators
Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Ramptoerisme.
Gevoel voor realiteit krijg je pas als je tussen de Gazanen probeert te overleven.
Gevoel voor realiteit krijg je pas als je tussen de Gazanen probeert te overleven.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Inderdaad.
Ik heb buitengewoon veel respect voor de hulpverleners in Gaza, die inmiddels ook ondervoed raken. Kunnen ze niet weg? Willen ze niet weg? Mogen ze niet weg?
https://doktersvandewereld.org/actueel/ ... ondervoed/
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
Was nog een deel van het transcript vergeten dat toch ook de moeite wel waard is om er uit te lichten. Dus bij deze: de Amerikaanse groene baret aan het woord:
5:17
in my most frank assessment, I would say
5:19
that they're criminal. In my entire
5:20
career have I never witnessed the level
5:23
of brutality
5:25
and use of indiscriminate and
5:28
unnecessary force against a civilian
5:31
population, an unarmed, starving
5:34
population. I've never witnessed that in
5:37
all of the places I've been deployed to
5:39
war until I was in Gaza at the hands of
5:43
the IDF and US contractors.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Ik vermoed dat ze angst hebben dat indien ze weg gaan ze niet meer terug mogen.Yours schreef: ↑28 jul 2025 12:26Inderdaad.
Ik heb buitengewoon veel respect voor de hulpverleners in Gaza, die inmiddels ook ondervoed raken. Kunnen ze niet weg? Willen ze niet weg? Mogen ze niet weg?
https://doktersvandewereld.org/actueel/ ... ondervoed/
Ook zouden ze wel eens lastige ooggetuigen kunnen zijn in de ogen van de Mossad.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Wederom een schreeuw om humaniteit.
Wel een schreeuw in het donker...
https://share.google/t9h7BuIOraV86ZCgX
Wel een schreeuw in het donker...
https://share.google/t9h7BuIOraV86ZCgX
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Keiharde taal weer uit den Haag
Kabinet voert druk op Israël op en overweegt nationale maatregelen | Politiek | NU.nl https://share.google/xjTlPdnYECkVI3f4Z
Het doel van het kabinet is glashelder: de mensen in Gaza moeten onmiddellijk ongehinderde en veilige toegang krijgen tot humanitaire hulp",
De reden (die sommigen onder ons bagatelliseren)
Dit doet hongersnood met je lichaam: 'Zelfs huilen kost te veel energie' | Spanningen Midden-Oosten | NU.nl https://share.google/gB31fhIfU55wGv4il
Kabinet voert druk op Israël op en overweegt nationale maatregelen | Politiek | NU.nl https://share.google/xjTlPdnYECkVI3f4Z
Het doel van het kabinet is glashelder: de mensen in Gaza moeten onmiddellijk ongehinderde en veilige toegang krijgen tot humanitaire hulp",
Dit doet hongersnood met je lichaam: 'Zelfs huilen kost te veel energie' | Spanningen Midden-Oosten | NU.nl https://share.google/gB31fhIfU55wGv4il
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Deze kan er ook wel bij: viewtopic.php?p=665607#p665607dikkemick schreef: ↑28 jul 2025 20:31 Keiharde taal weer uit den Haag
En dit nog:
https://www.amsterdamnews.net/news/2784 ... t-out-loud
Ook:In a significant yet non-binding move, the Israeli legislature has overwhelmingly approved a declaration urging the immediate extension of Israeli sovereignty over Jewish settlements in the occupied West Bank and the Jordan Valley.
The motion, which passed by a vote of 71 to 13, was backed by right-wing and center-right factions including Likud, Shas, Religious Zionism, Otzma Yehudit, and Yisrael Beiteinu. (..)
Saad Nimr, professor of political science at Birzeit University in the West Bank, told RT the implications of the Knesset's move are far-reaching. (..)
https://nos.nl/l/2576767
Ja, het doet pijn. Veel pijn.Het demissionaire kabinet gaat de Israëlische ambassadeur op het matje roepen vanwege de situatie in de Gazastrook. Ook stelt Nederland een inreisverbod in tegen de Israëlische ministers Smotrich en Ben-Gvir.
De huidige situatie is "onverdraaglijk en onverdedigbaar", schrijft minister Veldkamp van Buitenlandse Zaken in een brief aan de Tweede Kamer. Eerder vandaag kondigde premier Schoof al aan dat Nederland zelf met maatregelen zou komen als zou blijken dat Israël de Europese afspraken over humanitaire hulp in Gaza niet nakomt.
https://mondoweiss.net/wp-content/uploa ... x1024.jpeg
Minacht de onzin, het kwaad. het vuil, de dood en onthecht, maar blijf menselijk..
Minacht de onzin, het kwaad. het vuil, de dood en onthecht, maar blijf menselijk..
'Joodse propaganda', smullen weer...ze denken toch niet dat we dit soort geklets nog serieus nemen...
https://melaniephillips.substack.com/p/ ... irect=true
Het hele misrapporteren rond de Druzen was zo'n twee weken geleden ook op teletekst te zien, dat de HTS-propaganda dat het zou gaan om een strijd om drugshandel tussen Druzen en Bedoeïenen klakkeloos doorgaf.
Nog meer 'gruwelijke Joodse propaganda' https://youtu.be/SQx1Qy5Z5fA?si=GKOM_O7hf5qz4MdM
Het Anti-blok hier zou weleens een spiegel kunnen zijn van de anti-Israël en anti-Joodse hysterie die zich meester aan het maken is van Europa en nazaten als Canada, het continent waarop het aantal Joodse slachtoffers historisch in de miljoenen loopt...NOOIT MEER IS NU...dan toch...?

Het hele misrapporteren rond de Druzen was zo'n twee weken geleden ook op teletekst te zien, dat de HTS-propaganda dat het zou gaan om een strijd om drugshandel tussen Druzen en Bedoeïenen klakkeloos doorgaf.
Nog meer 'gruwelijke Joodse propaganda' https://youtu.be/SQx1Qy5Z5fA?si=GKOM_O7hf5qz4MdM
Het Anti-blok hier zou weleens een spiegel kunnen zijn van de anti-Israël en anti-Joodse hysterie die zich meester aan het maken is van Europa en nazaten als Canada, het continent waarop het aantal Joodse slachtoffers historisch in de miljoenen loopt...NOOIT MEER IS NU...dan toch...?
De echo’s van 7 oktober waren onmiskenbaar en huiveringwekkend.
Dit is een seismisch moment. De beschaving wordt op de proef gesteld door een cultuur van de dood. Israël neemt de uitdaging aan en zal overleven.
Ignoring the massacre of Syria’s Druze and Christians, the West demonises Israel instead
Melanie Phillips
Jul 28, 2025
Veraalt naar Nederlands uit origineel in Engels:
Verscheidene dagen vorige week werden de Druzen van Suweida, in het zuiden van Syrië, onderworpen aan een barbaarse aanval door regeringstroepen onder bevel van de nieuwe Syrische president, Abu Mohammed al Jolani, evenals door aanvallen van Bedoeïenen en andere jihadisten. Naar schatting zijn 1.000 Druzen én christenen afgeslacht. Mannen werden onthoofd, vrouwen verkracht, kinderen doodgeschoten voor de ogen van hun ouders. Een bejaarde Druze-man werd levend verbrand in zijn rolstoel.
Vanuit de hoek van al diegenen die zich de afgelopen 21 maanden presenteerden als door geweten gedreven verdedigers van de “onderdrukte” Arabieren in Gaza, bleef het nu oorverdovend stil. Geen veroordeling van organisaties als Amnesty International of – tot dagen na de massaslachting – Human Rights Watch, die Israël voortdurend kapittelen wegens gefabriceerde misdaden tegen de menselijkheid. Slechts lauwe protesten van kerkelijke instanties, hoewel onder de slachtoffers ook een christelijke dominee met zijn volledige familie van twintig mensen was.
In plaats daarvan richtte de verontwaardiging zich op de per ongeluk veroorzaakte schade door de IDF aan een katholieke kerk in Gaza, waarbij granaatscherven van een aanval op een nabijgelegen terreurdoel een deel van de kerk troffen en tragisch genoeg drie mensen het leven lieten.
De nieuwe paus stelde dit op beschamende wijze voor als een “aanval door het Israëlische leger op de Katholieke Parochie van de Heilige Familie in Gaza-Stad, waarbij, zoals u weet, drie christenen zijn omgekomen en anderen ernstig gewond raakten”. Over de doelbewuste slachting van zijn Syrische geloofsgenoten heeft hij, tot op heden, geen woord gerept.
Bij de BBC en andere media werd nauwelijks melding gemaakt van de Syrische gruweldaden, die onjuist werden voorgesteld als “sectarisch geweld” tussen Bedoeïenen en Druzen. Israël – het enige land dat de Druzen verdedigde door Syrische militaire doelen aan te vallen – werd afgeschilderd als de agressor die zomaar bombardeerde. De Syrische pogrom mocht vooral het voortdurende stroompje laster richting Israël over hulpverlening aan Gaza niet verstoren.
Bijna dagelijks beweert Hamas dat Israël opzettelijk Gazanen doodt die in de rij staan voor voedsel. In werkelijkheid is het vooral Hamas zelf die honderden van hen doodt om te verhinderen dat ze de hulp ontvangen die het voortbestaan van de terreurgroep bedreigt.
Waar Gazanen door Israëlisch vuur omkwamen, betrof dit zeldzame onbedoelde slachtoffers van waarschuwingsschoten, bedoeld om door Hamas geïnfiltreerde menigten op afstand te houden van Israëlische troepen die hulptransporten beschermen. Toch werden de beweringen van Hamas door de BBC en vergelijkbare media klakkeloos als feit gepresenteerd.
Vorige week pronkte het BBC-programma Today met een interview met de Britse chirurg Nick Maynard, die werkzaam is in Al-Shifa en andere ziekenhuizen in Gaza.
Maynard beweerde dat IDF-soldaten niet alleen opzettelijk Gazaanse kinderen neerschoten die in de rij stonden voor voedsel, maar daarbij zogenaamd per dag andere lichaamsdelen kozen als doelwit, “bijna alsof er een spelletje werd gespeeld”. Op zaterdag zouden vier jongens zijn binnengebracht die in de testikels waren geschoten. Dat zou, volgens hem, bewijs zijn voor doelgerichte Israëlische aanvallen.
Een dergelijke macabere en absurde bewering – waarin joden als demonisch worden voorgesteld – komt doorgaans uit de krankzinnige retoriek van Hamas zelf. Hoe wist Maynard dat de verwondingen door de IDF veroorzaakt waren en niet door Hamas? Hij verklaarde dat hij de Gazanen geloofde die het hem hadden verteld.
In januari vorig jaar vertelde Maynard aan The Telegraph dat hij “nooit enig bewijs” had gezien van Hamas-activiteiten in het Al-Shifa ziekenhuis. Toch arresteerde het IDF daar vorig jaar meer dan 500 personen die tot Hamas of andere terreurgroepen behoorden. Eén van hen, Islamitische Jihad-woordvoerder Tariq Salami Otha Abu Shlouf, verklaarde onder verhoor dat hij het ziekenhuisterrein en medisch materiaal had gebruikt voor terroristische doeleinden.
Afgelopen maandag bracht Today, op het prominente tijdstip van 08.10 uur, opnieuw een item over Gaza. Daarin, na opnieuw een reeks verdraaiingen over IDF-aanvallen op Gazanen die voor meel in de rij stonden, werd beweerd dat de enige manier om het lijden van de Gazanen te stoppen zou zijn door de Palestijnse staat te erkennen. Daarmee gedraagt de BBC zich als marionet aan de touwtjes van Hamas.
De documentaire October 8 verwijst naar een bijeenkomst in 1993 in een hotel in Philadelphia, die werd gemonitord door de FBI. Daar bespraken 25 hoge Hamas-functionarissen hoe zij “activisme voor Palestina” in Amerika konden versterken door media, universiteiten en onderzoeksinstellingen te infiltreren. Om Hamas acceptabel te maken voor Amerikanen, zou men het framen in termen van “apartheid en onderdrukking” en zou men Amerikanen aanspreken “vanuit het perspectief van rechten en gerechtigheid”.
Deze strategie is in de hele westerse wereld overgenomen. In plaats van zich daartegen te verzetten, heeft de politieke elite het omarmd.
Afgelopen maandag publiceerde de Britse regering, samen met 27 andere westerse landen, een absurde veroordeling van Israël wegens de “onmenselijke moord op Gazanen die hulp zochten” en het “ontzeggen van essentiële humanitaire hulp aan de burgerbevolking”. Dit ondanks het feit dat Israël tienduizenden tonnen hulp en miljoenen maaltijden levert aan Gazanen – hulp die Hamas vervolgens probeert te onderscheppen. En uiteraard werd ook de betwiste beschuldiging van “geweld door kolonisten” erbij gesleept.
Dit is een seismisch moment. De beschaving wordt op de proef gesteld door een cultuur van de dood. Israël neemt de uitdaging aan en zal overleven. Groot-Brittannië is aan het zinken – en schiet daarbij op Israël.
BRON:
B.S. schreef: ↑28 jul 2025 23:52 'Joodse propaganda', smullen weer...ze denken toch niet dat we dit soort geklets nog serieus nemen...![]()
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
.
.
En een toelichting waarom ik de laatste tijd nog feller lijk dan normaal: ik heb de haat in de ogen van een persoonlijke hulpverlener gezien omdat ik om persoonlijke redenen even Israël en Israëlische mensen ter sprake moest brengen, gewoon even aanstippen ik heb bekenden in het land, waarvan één een geboren niet-Joodse Nederlandse, dat was alles, geen commentaar op de politiek of zo - niet zoals hier
- en de haat en afkeer en zelfs even gekrijs in de ogen van de bedoelde hulpverleenster - totaal onprofessioneel sowieso, maar dit was het culminerende voorval van de afgelopen bijna twee jaar.
Er is iets buitengewoon ernstigs aan de hand bij 'ons'.
En dat kon je natuurlijk al vanaf de namiddag van zeven oktober 2023 zich op dit forum zien aankondigen...
Er is iets buitengewoon ernstigs aan de hand bij 'ons'.
En dat kon je natuurlijk al vanaf de namiddag van zeven oktober 2023 zich op dit forum zien aankondigen...
Zeg gewoon: Hamas dit, Hamas dat.
Hamas stond 7 oktober tee discussie. Nu alleen Israël nog!
En zelfs Israëlische organisaties openen de ogen. Ik lees
Twee Israëlische ngo's stellen dat Israël genoocide pleegt in Gaza. Stelselmatig en doelbewust vernietigt Israël de Gazaanse samenleving, concluderen B'Tselem en Physicians for Human Health. De organisaties uiten ook felle kritiek op de internationale gemeenschap, die in hun ogen medeplichtig is.
B'Tselem en Psysicians for Human Rights-Israel komen maandag in twee afzonderlijke rapporten tot dezelfde conclusie: Israël maakt zich in de Gazastrook schuldig aan genocide. De organisaties bestudeerden onder meer het optreden van het Israëlische leger sinds 7 oktober.
Wordt Nederland wakker?
Kabinet stelt inreisverbod in voor Israëlische ministers en ontbiedt ambassadeur | Politiek | NU.nl https://share.google/RNn6prMYgz65NCSeK
En dat is NIET: Hamas dit, Hamas dat!
Einstein/Mick
Einstein/Mick
Het is niet nodig om telkens te benadrukken dat jouw aandachtsspanne niet verder gaat dan een oneliner. Citeer niet wat je niet leest en niet inhoudelijk op reageert, alleen maar om de aandacht op jou te vestigen. Doordat je zulks telkens opnieuw doet, bevestig je slechts de bij mij ontstane indruk dat je behept bent met een aandachtsstoornis of zo.
Je pogingen om mij oneliners te laten schrijven waarmee ik tegemoet kom aan jouw hatespeeches jegens Israël zijn belachelijk. Dit is namelijk niet topic 'Nu alleen nog hatespeeches jegens Israël!'
en bovendien haat ik [poe

Ga gewoon verder met waar je mee bezig bent: jij mag dat! Toch?
Laat mij verder met rust!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
.
.
.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
Dat zou misschien kunnen als je ons met rust liet en je Zionistische vrienden de Palestijnen.
PS.
Hoe is het met je ezelsoren waar Peter het over had?

OFF TOPIC
Vroeger eens een goed hoorspel gehoord Trajanus met de ezelsoren.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Speciaal voor jou en je vrienden in hun liefde voor Israel:ChaimNimsky schreef: ↑27 jul 2025 22:22Even ter info: je schijnt erg te zitten met het feit dat mensen met eigen ogen willen zien wat er in Gaza gebeurt. Ik ga in augustus een weekje naar Israel, en dan ook naar Sederot. Net als velen, wil ik ook met eigen ogen zien wat er in Gaza gebeurt; geen leedvermaak, geen politieke provocatie, maar gewoon: interesse in de realiteit. Dat is blijkbaar al verdacht -- maar het blijft m.i. beter dan leunen op tweedehands woede, moreel opgefokte memes en domweg slogans herhalen.
Ik kan niet meer door de bril van mijn jeugd naar Israël kijken
Als je opgroeit als Nederlandse Jood is er een aantal zekerheden: je hebt ooit – al dan niet direct – te maken gehad met antisemitisme, je familie heeft iets vreselijks meegemaakt tijdens de bezettingsjaren (daar hoort onderduiken ook bij) en je bent opgevoed met het idee dat Israël je veilige thuishaven is, ‘mocht het ooit weer misgaan’.
Dát Israël bestaat niet meer, al betwijfel ik nu of het ooit bestond. Een goede vriend die lang correspondent was in het gebied vroeg mij, toen ik hem vertelde verdriet te voelen bij zijn kritische toon, wat ik eigenlijk erger vond: dat dit allemaal gebeurde of dat híj het vertelde. Het was een onaangename vraag waar ik het antwoord helaas op kende en waar ik nog vaak aan heb moeten terugdenken.
Een deel van de mensen die mij omringen lijkt nog niet toe te zijn aan die conclusie. Of wil daar niet aan. Ze doen een appèl op mijn solidariteit, loyaliteit en sympathie voor het land en ondanks alles voel ik die.
Dat inzicht komt voort uit dezelfde bron als mijn verbondenheid. Tegelijkertijd doet het intens veel pijn en voelt het als verraad. Het is een bruut afscheid van wat ooit werd aangeleerd vanuit liefdevolle overtuigingen, traditie, overlevering en trauma.
Ik moet afscheid nemen. Niet van waar ik vandaan kom, noch van mijn geschiedenis. Zelfs niet van mijn liefde voor een land dat mij ooit veiligheid beloofde. Maar wel van een blik die ooit de belofte in zich droeg mij te beschermen, maar nu anderen te veel kwaad berokkent en mij te lang heeft verblind.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Het is geen poging tot propaganda. Het is een meen ik een historisch feit dat er land verkocht is aan Joodse kolonisten, omdat de landeigenaren flink geld konden vangen voor gebieden waar volgens hun geen landbouw mogelijk was. Als dat het geval is, dan zijn die stukken land verkocht en nu eigendom van de Joodse kolonisten.TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑24 jul 2025 18:09Je bent sluw de zaak weer aan het goed praten en verdraaid ook de boel.Henry II schreef: ↑24 jul 2025 12:19 en met de idee dat het land toch zo goed als leeg was en ze het goedkoop konden kopen. Want dat laatste is wel gebeurd, Arabische heersers in de regio Palestina die moerassige gebieden verkochten aan Joodse kolonisten te koste van de eigen Arabische bevolking, omdat die gebieden niet bruikbaar werden geacht.
Er is noot land gekocht van de heerser maar van landeigenaren, dat is heel wat anders.
Als een Duitser hier een stuk land koopt wordt het toch ook niet Duits?
Dat er land zou zijn gekocht is dus irrelevant ook al probeer je daarmee het Zionisme te legitimeren.
Dat al die gekochte gebieden slecht waren, daar zal je dan wel een bewijs voor moeten neerleggen.
Voorlopig beschouw ik het als Zionistische propaganda.
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer ervan.