valt toch mee met het geloven in nederland http://www.adherents.com/largecom/com_atheist.html
veel niet gelovers
Moderator: Moderators
veel niet gelovers
39-44% atheisten/ agnosten/ nietgelovers in god.
valt toch mee met het geloven in nederland http://www.adherents.com/largecom/com_atheist.html
het feit dat er DNA bestaat is al een onomstotelijk bewijs voor evolutie.
-
stemmenvorser
Re: veel niet gelovers
wou je ons voor de gek houden ?mouvement schreef:39-44% atheisten/ agnosten/ nietgelovers in god.![]()
valt toch mee met het geloven in nederland http://www.adherents.com/largecom/com_atheist.html[
hou de wereld voor de gek? begin bij jezelf
Sinds wanneer zijn agnosten, atheisten ?
Misschien heb je nog statistiek
dat de Nederlandse bevolking 44% atheisten/rokers telt. 8)
nou bedankt, ik bedoelde er helemaal niks mee hoor. agnosten zijn geen atheïsten? zei ik dat dan?wou je ons voor de gek houden ?
Sinds wanneer zijn agnosten, atheisten ?
Misschien heb je nog statistiek
dat de Nederlandse bevolking 44% atheisten/rokers telt.
het feit dat er DNA bestaat is al een onomstotelijk bewijs voor evolutie.
- Sebastiaan
- Bevlogen
misschien kun je beter onderscheid maken tussen theisten en niet theisten, dan vermijd je oeverloze discussies tussen waar precies het verschil zit tussen atheisten en agnosten
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
-
stemmenvorser
zwakzinnige mensen in het algemeen, of zwakzinnige atheisten ? 8)Atli schreef:Nee hoor niets van dat gelul aantrekken, je vermelde een percentage van de bevolking die gezamelijk opgebouwd is in diverse groepen, alleen zwakzinnige mensen begrijpen dat nietmouvement schreef:nou bedankt, ik bedoelde er helemaal niks mee hoor. agnosten zijn geen atheïsten? zei ik dat dan?
Een agnost is toch ook een atheist? Een agnost gelooft ook niet in God, hij zegt alleen dat hij het niet weet of God bestaat, dat is heel iets anders dan geloven in God. Een agnost gelooft dus niet in God, dus kun je een agnost dus een atheist noemen.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
- Socratoteles
- Diehard
Niet helemaal. Er zijn agnostische theisten die beweren dat god bestaat, maar dat je hem niet kunt kennen en er zijn agnostische atheistenKitty schreef:Een agnost is toch ook een atheist? Een agnost gelooft ook niet in God, hij zegt alleen dat hij het niet weet of God bestaat, dat is heel iets anders dan geloven in God. Een agnost gelooft dus niet in God, dus kun je een agnost dus een atheist noemen.
die zeggen dat je niet kunnen weten of god bestaat of niet, maar in de praktijk geloven ze er niet in.
Atheisten zijn ervan overtuigt dat god niet bestaat.
Van agnostische theisten die geloven dat God bestaat had ik nog niet gehoord.Socratoteles schreef:Er zijn agnostische theisten die beweren dat god bestaat, maar dat je hem niet kunt kennen.
Wel van een onderscheid dat gemaakt wordt tussen zwakke en sterke agnosten. Een zwakke agnost beweert niet te weten of God bestaat en een sterke agnost beweert dat je niet KAN weten of God bestaat. Beiden claimen dus niet het bestaan van God.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
-
stemmenvorser
een agnost is geen atheist, want een agnost gelooft niet iets zeker te weten.Kitty schreef:Een agnost is toch ook een atheist? Een agnost gelooft ook niet in God, hij zegt alleen dat hij het niet weet of God bestaat, dat is heel iets anders dan geloven in God. Een agnost gelooft dus niet in God, dus kun je een agnost dus een atheist noemen.
Een agnost zegt : " ik weet niet of God bestaat, ik weet niet of Goden bestaan. "
Dus voor de agnost kan God zowel bestaan als niet bestaan.
Een atheist gelooft dat God niet bestaat.
Een theist gelooft dat God bestaat.
Een atheïst gelooft niet.stemmenvorser schreef:een agnost is geen atheist, want een agnost gelooft niet iets zeker te weten.Kitty schreef:Een agnost is toch ook een atheist? Een agnost gelooft ook niet in God, hij zegt alleen dat hij het niet weet of God bestaat, dat is heel iets anders dan geloven in God. Een agnost gelooft dus niet in God, dus kun je een agnost dus een atheist noemen.
Een agnost zegt : " ik weet niet of God bestaat, ik weet niet of Goden bestaan. "
Een atheïst leeft zonder goden.
Een atheïst weet dat er geen steekhoudende argumenten zijn voor het bestaan van goden dus wordt het concept als onzinnig verworpen.
Het ontbreken van een geloof in goden is geen geloof.
Het verwerpen van een denkbeeld dat niet Merkbaar en niet Meetbaar is geen geloof.
Ik geloof niet dat de kern van de maan voor 90% uit kaas bestaat. Dat is ook geen geloof.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
-
stemmenvorser
http://en.wikipedia.org/wiki/Agnostic_TheismKitty schreef:Van agnostische theisten die geloven dat God bestaat had ik nog niet gehoord.Socratoteles schreef:Er zijn agnostische theisten die beweren dat god bestaat, maar dat je hem niet kunt kennen.
Wel van een onderscheid dat gemaakt wordt tussen zwakke en sterke agnosten. Een zwakke agnost beweert niet te weten of God bestaat en een sterke agnost beweert dat je niet KAN weten of God bestaat. Beiden claimen dus niet het bestaan van God.
http://en.wikipedia.org/wiki/Agnostic_atheist
.
- marc aka controle
- Ervaren pen
Atheisten kunnen echter wel degelijk dingen geloven. Bijvoorbeeld humanisten en materialisten.cluny schreef:Een atheïst gelooft niet.stemmenvorser schreef:een agnost is geen atheist, want een agnost gelooft niet iets zeker te weten.Kitty schreef:Een agnost is toch ook een atheist? Een agnost gelooft ook niet in God, hij zegt alleen dat hij het niet weet of God bestaat, dat is heel iets anders dan geloven in God. Een agnost gelooft dus niet in God, dus kun je een agnost dus een atheist noemen.
Een atheïst leeft zonder goden.
Een atheïst weet dat er geen steekhoudende argumenten zijn voor het bestaan van goden dus wordt het concept als onzinnig verworpen.
Het ontbreken van een geloof in goden is geen geloof.
Het verwerpen van een denkbeeld dat niet Merkbaar en niet Meetbaar is geen geloof.
Ik geloof niet dat de kern van de maan voor 90% uit kaas bestaat. Dat is ook geen geloof.
The Gödelian formula is the Achilles heel of the cybernetical machine. And therefore we cannot hope ever to produce a machine that will be able to do all that a mind can do: we can never not even in principle, have a mechanical model of the mind. JR Lucas
Ja, hoor.
Ik geloof dat het vandaag niet droog blijft.
Ik geloof dat de krentebollen in de aanbieding zijn bij bakker Bas.
Ik geloof dat als wij een potje schaken, de kans dat ik win meer dan 50% is, als we een partijtje Go spelen de kans van een gewonnen partij voor mij 95% is.
En ik geloof dat je best veel levensgeluk haalt uit de nieuwste electronicaspeeltjes of dure middenklasser.
Ik geloof ook dat als je helemaal gezond bent, dat dat de kans op een depressie verkleint.
Maar....................
Atheïsme is geen geloof.
Atheïsme is het onbreken van een geloof, het ontbreken van geloven in goden.
Ik geloof dat als wij een potje schaken, de kans dat ik win meer dan 50% is, als we een partijtje Go spelen de kans van een gewonnen partij voor mij 95% is.
En ik geloof dat je best veel levensgeluk haalt uit de nieuwste electronicaspeeltjes of dure middenklasser.
Ik geloof ook dat als je helemaal gezond bent, dat dat de kans op een depressie verkleint.
Maar....................
Atheïsme is geen geloof.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
- marc aka controle
- Ervaren pen
Bestrijdt ik dat? Atheisme is geen geloof. Er zijn echter ook atheisten die bijvoorbeeld humanist en materialist zijn. Humanisme en materialisme zijn visies die niet op bewijs gefundeerd zijn, geloof dus.cluny schreef:Ja, hoor.
Maar....................
Atheïsme is geen geloof.
The Gödelian formula is the Achilles heel of the cybernetical machine. And therefore we cannot hope ever to produce a machine that will be able to do all that a mind can do: we can never not even in principle, have a mechanical model of the mind. JR Lucas