Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door dikkemick »

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Volgende is ook hartverwarmend.

Nu maar hopen dat ze overal waar ze willen aanmeren een dergelijk warm welkom tegemoet mogen zien. Misschien wordt men daar dan een keer wakker van. Oh, wacht, natuurlijk niet: want anti-semitisme, de vlag waar elk protest onder verborgen kan worden en een reden om zich nog verder in de graven in hun waanvoorstelling van het eeuwige en enige echte exclusieve slachtoffer, ten koste van alles.

Over vrijheid gesproken!
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

B.S. schreef: 24 jul 2025 21:05 Zomaar een week in Europa juli 2025 https://x.com/MartienPennings/status/19 ... 56/photo/1
Nooit Meer is Nú...
Je maakt er een gewoonte van naar X te verwijzen naar een screendump.
Twee redenen waarom dit op deze manier niet is gewenst.
- Forumregel E9
  • E9 :: Bronvermelding:
    b: Bronvermelding is een noodzaak als u een copy/paste wil gebruiken als argument in een discussie.
    Dit om de oorsprong te kunnen achterhalen en zijn context.
    Woorden binnen afbeeldingen (dus ook screendumps) zijn niet achterhaalbaar door de google zoekfunctie.
- Daarnaast is het verplicht om ingelogd te zijn om X te kunnen gebruiken.

Dit X bericht geeft duidelijk een verwijzing naar de bron, waar je ook het artikel kunt lezen, waar dit een screendump van is en de eigenlijke bron kunt naslaan.
https://stopantisemitisme.be/%f0%9f%95% ... 024%20juli
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Je schreef: "Nog 1 opmerking dan."

Houd je daar dan ook aan! Bij voorbaat dank daarvoor en
ook het Moderatieteam zal je waaschijnlijk dankbaar zijn!

Om de samenhang van je betoog recht te doen, citeer ik eerst je volledige bijdrage. Daarna fileer ik die dan in mijn geheel eigen stijl in onderdelen. Dat voorkomt verwarring over context en maakt tegelijk zichtbaar waar de schoen wringt. Althans, dat hoop ik ...
dikkemick schreef: 25 jul 2025 06:56
HierEnNu schreef: 24 jul 2025 22:21
dikkemick schreef: 24 jul 2025 21:38:scissors:
Zo duidelijk?
Duidelijk!
Maar waarom je zelf onduidelijkheid schept door die ban er bij te halen?
Er is namelijk al herhaaldelijk openlijk als oplossing geöpperd om Israël op te heffen en
daarop is als Modreactie nooit gedreigd met een ban!

Ik blijf me afvragen wat dit soort van AlsDannetjes manier van discusiëren op basis van hypotheses voor de Vrijdenker oplevert. Waarom niet in plaats daarvan gewoon concreet paard en wagen benoemen? Behalve dan dat het oplevert dat je op die manier makkelijker weg kunt duiken voor de verantwoordelijkheid van wat je daadwerkelijk schrijft en ook mooie sier kunt maken met:
  • “Het is een teken van een ontwikkelde geest
    om met een gedachte te kunnen spelen
    zonder die te accepteren.”
    — Aristoteles
Maar nou zit ik echt off-topic te ouwehoeren!

Nogmaals bedankt voor de verduidelijking? Deed het erg pijn? :wink: [poe :wink: ]
Nog 1 opmerking dan.
ALS ik over Israël (of joden) denk en schrijf zoals hier over Palestijnen wordt gedacht en geschreven, dan zou de pleuris uitbreken.
Ik bedoel dus: Er is blijkbaar verschil in mens-zijn tussen Palestijnen en (voor het gemak) joden.
Die laatsten (maar dan meer het Israëlische beleid) wordt, ondanks dat het ethisch echt niet door de beugel kan, bijna wereldwijd getolereerd.
Dat grote verschil probeer ik al maanden te benadrukken.

.
  1. "ALS ik over Israël (of joden) denk en schrijf zoals hier over
    Palestijnen wordt gedacht en geschreven, dan zou de pleuris uitbreken."

Mijn reactie:
    • Je stelt iets hypothetisch zonder concreet te benoemen wat je bedoelt. Daarmee ontwijk je directe verantwoordelijkheid voor je eigen formulering. Tegelijk suggereer je dat jij gestraft zou worden voor iets wat je níet schrijft, terwijl anderen dat ongestraft wél zouden doen. Dat is een vorm van discussie op basis van insinuatie, niet op inhoud.
    Wanneer ik dat spiegel, ontstaat geen inhoudelijke respons, maar morele verontwaardiging, waarna ik verantwoordelijk word gesteld voor een stemming die jij zelf oproept.
    .
  2. "Er is blijkbaar verschil in mens-zijn tussen Palestijnen en (voor het gemak) joden."

Mijn reactie:
    • Ik bestrijd die conclusie. Er is wat mij betreft géén verschil in mens-zijn tussen Palestijnen en Joden. Als jij vindt dat hier op het forum structureel zodanig over Palestijnen geschreven wordt dat die conclusie wél gerechtvaardigd is, dan horen daar concrete voorbeelden bij. Zolang je dat nalaat, presenteer je jouw eigen interpretatie als feit. Dat is een hardnekkig patroon: jij, en ook Moderatie, debatteert richting mij vaak op basis van gefixeerde interpretaties alsof het objectieve waarheden betreft.
  3. "Die laatsten (maar dan meer het Israëlische beleid) wordt, ondanks
    dat het ethisch echt niet door de beugel kan, bijna wereldwijd getolereerd."

Mijn reactie:
    • Deze formulering is problematisch omdat je via een subtiele verschuiving 'de Joden' en 'Israëlisch beleid' inwisselbaar maakt. Eerst introduceer je "joden [voor het gemak]", en daarna verwijs je naar "die laatsten", om vervolgens te nuanceren met "maar dan meer het Israëlische beleid". Dat laat veel ruimte voor antisemitisch leesbare interpretatie, ook als dat niet je bedoeling zou zijn. Een dergelijke formulering is semantisch niet of nauwelijks te onderscheiden van antisemitische retoriek, precies doordat ze vaag blijft op het moment dat precisie het hardst nodig is.
  4. "Dat grote verschil probeer ik al maanden te benadrukken."

Mijn reactie:
    • Wat je feitelijk benadrukt, is een ongelijkwaardigheid die je bij anderen veronderstelt maar zélf reproduceert in je taalgebruik. Je verwijst met termen als 'untermensch' naar vermeende denkbeelden van anderen, maar die term komt primair uit jouw toetsenbord. Daarmee wek je de indruk dat jij precies datgene projecteert wat je de ander verwijt.
    Als jouw doel is om morele verontwaardiging over dubbele standaarden aan te kaarten,
    zou ik je aanraden dat helderder en zonder historische belading te formuleren.
Afrondend, maar niet onbelangrijk en voor alle duidelijkheid.
  • Ik reageer hier op de inhoud van jouw woorden, niet op jouw intenties.

Op het moment dat jij vindt dat ik je verkeerd lees, nodig ik je uit dat te onderbouwen met explicitering, geen insinuaties. Dan kunnen we vervolgens het gesprek verder voeren op basis van wat er daadwerkelijk geschreven wordt.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Mus schreef: 25 jul 2025 09:34 Misschien wordt men daar dan een keer wakker van.
Ik vrees dat ik dan slecht nieuws voor je heb Mus.

Iedereen is klaarwakker, wat jij voor slapen aan ziet is gewoon hun ware gezicht.
Een oud koloniaal gezicht, waar het leven van een inboorling niets waard is, maar daar willen ze niet openlijk voor uitkomen.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Ken Roth: Trump can be prosecuted for abetting genocide in Gaza |MEE live

Could Donald Trump be held accountable for aiding and abetting genocide in Gaza?

Has the ICC gone far enough in prosecuting Israeli leaders for the genocide in Gaza?

MEE LIVE spoke to a man often dubbed as the “godfather of human rights”, Kenneth Roth.

Roth was instrumental in shaping Human Rights Watch, an organisation he headed for almost 30 years, before stepping down in 2022 to write his memoir on the fight for human rights, Righting Wrongs.

He joined MEE LIVE to speak about Gaza, Trump’s attacks on the ICC, and how the story of his father, who survived the Holocaust, informs his commitment to human rights today.

Boeiend interview
Laatst gewijzigd door Mus op 25 jul 2025 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Mus schreef: 25 jul 2025 11:32 Ken Roth: Trump can be prosecuted for abetting genocide in Gaza |MEE live

Could Donald Trump be held accountable for aiding and abetting genocide in Gaza?
Ook hier heb ik vrees ik slecht nieuws voor je Mus.

Het is niet zozeer Trump als persoon die zo is, maar een groot deel van de Amerikanen die zo zijn.

Deze grote groep mensen verheerlijkt 'How the West was won' en ook daarbij de etnische zuiveringen en genocide op de indianen.
Ze herkennen zich in de Zionistische moordpartijen in Gaza (inclusief de exorbitante wreedheden) en genieten daarvan.

Trump steunt op deze groep, dus is zijn houding (hoe verwerpelijk ook) wel te verklaren.

Het is dus niet te verwachten dat men Trump in de VS gaat terugfluiten, daar is zijn steun in deze veel te groot voor.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 25 jul 2025 09:34:scissors:
Volgende is ook hartverwarmend.

Code: Selecteer alles

[youtube]60pZ9UHJtrw[/youtube]
Nu maar hopen dat ze overal waar ze willen aanmeren
een dergelijk warm welkom tegemoet mogen zien.
Jij blijft telkens een stapje verder gaan hé? Moedig hoor!
Ben jij ook zo benieuwd waar zelfs jij :wink: door Moderator begrensd wordt? Ik wel!

Ik interpreteer wat jij hier boven daadwerkelijk schrijft en naar voren brengt als een oproep en uitgesproken intentionele wensgedachte dat onschuldige burgers vanwege hun vermeende Israëlische nationaliteit als groep overal als 'persona non grata' zullen worden behandeld en verhinderd worden om enig ander land dan Israël zelf te betreden.

Wilders werd letterlijk voor minder door de rechter veroordeeld wegens groepsbeleding,
namelijk wegens "Minder, minder, minder!" En terecht! Toch?

Wilders wilde om moverende redenen criminele Marokkanen als groep
in Nederland tot 'persona non grata' verklaren en beloofde dat te gaan regelen.

Voor alle duidelijkheid:
  • Ik reageer hier op de inhoud van jouw woorden,
    en ook op de door mij veronderstelde intenties van jou.
Als jij vindt dat ik je verkeerd lees, nodig ik je uit dat te onderbouwen met explicitering, geen insinuaties en zonder gedramatiseerde emotioneel morele verontwaardiging. Dan kunnen we vervolgens het gesprek verder voeren op basis van wat er daadwerkelijk geschreven wordt.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu
Er is wat mij betreft géén verschil in mens-zijn tussen Palestijnen en Joden. Als jij vindt dat hier op het forum structureel zodanig over Palestijnen geschreven wordt dat die conclusie wél gerechtvaardigd is, dan horen daar concrete voorbeelden bij. Zolang je dat nalaat, presenteer je jouw eigen interpretatie als feit. Dat is een hardnekkig patroon: jij, en ook Moderatie, debatteert richting mij vaak op basis van gefixeerde interpretaties alsof het objectieve waarheden betreft.
Nee, HierEnNu. Er wordt niet zo geschreven over Palestijntjes op dit forum. Deden jullie dat maar eerlijk en openlijk.
Zie mijn reactie wat dat betreft bij 'moraal'
viewtopic.php?p=665134#p665134

De rest is weer van dusdanig Hier-En-Nu niveau, daar ga ik hier niet op in.

O ja, martelen ontbrak nog in het humane Israël rijtje:
Grote zorgen om gevangen ziekenhuisdirecteur Gaza: 'Tientallen kilo's lichter en gemarteld' https://share.google/iSzdrjQvAFXQUoGdb
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 25 jul 2025 12:01:scissors:
De rest is weer van dusdanig Hier-En-Nu niveau, daar ga ik hier niet op in.
Prima! Dan laat ik het ook hierbij. Je bedoelt het niet als compliment,
maar ik interpreteer het wel als zodanig: dankjewel! :wink:
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

RTL nieuws schreef:
dikkemick schreef: 25 jul 2025 12:01.
O ja, martelen ontbrak nog in het humane Israël rijtje:
Grote zorgen om gevangen ziekenhuisdirecteur Gaza: 'Tientallen kilo's lichter en gemarteld' https://share.google/iSzdrjQvAFXQUoGdb
"Hij is tientallen kilo's afgevallen, krijgt veel te weinig te eten en wordt gemarteld." Dat zegt de advocaat van de Palestijnse ziekenhuisdirecteur en kinderarts Hussam Abu Safiya. Abu Safiya zit sinds december vorig jaar vast in Israëlische gevangenissen. Israël beschuldigt hem van het beschermen en behandelen van gewonde Hamas-strijders, maar heeft daar nooit bewijs voor geleverd.
Gewoon een volgende oorlogsmisdaad. Artsen, net alle zorgverleners, hebben een eed gezworen dat ze zonder aanziens des persoons mensen zullen helpen. Het is een beschermde beroepsgroep.

De eed luid:

Ik zweer (of beloof) dat ik de geneeskunde zo goed als ik kan zal beoefenen ten dienste van mijn medemens.
Ik zal zorgen voor zieken, gezondheid bevorderen en lijden verlichten.
Ik stel het belang van de patiënt voorop en eerbiedig zijn opvattingen.
Ik zal aan de patiënt geen schade doen.
Ik luister en zal geheimhouden wat mij is toevertrouwd.
Ik erken de grenzen van mijn mogelijkheden.
Ik zal mij open en toetsbaar opstellen en de geneeskunde naar beste vermogen bevorderen.
Ik zal de beschikbaarheid en toegankelijkheid van de gezondheidszorg bevorderen.
Ik maak geen misbruik van mijn medische kennis, ook niet onder druk.
Ik zal zo het beroep van arts in ere houden.

Dat wil dus zeggen dat deze man ook de soldaat van het terroristenleger die net zijn zoontje heeft neergeknald zou moeten behandelen als die een paar dagen later onverhoopt gewond bij hem zou komen.

Pasgeleden nog een hele discussie met iemand over gehad toen we onderzochten of er ook hoogopgeleid Palestijnen zijn in de terreurstaat.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

De video al gezien van Druzen die worden gedwongen van een balkon te springen terwijl er ook nog op ze geschoten werd (door Syrische 'regeringstroepen')? Dat kan hier https://youtu.be/FufezPshHfk?si=SMH5d3KHc-MGKA7u met nog meer beelden van het aanpakken van Druzen.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

B.S. schreef: 25 jul 2025 16:16 De video al gezien van Druzen die worden gedwongen van een balkon te springen terwijl er ook nog op ze geschoten werd (door Syrische 'regeringstroepen')? Dat kan hier https://youtu.be/FufezPshHfk?si=SMH5d3KHc-MGKA7u met nog meer beelden van het aanpakken van Druzen.
Als het geen nep is is het afschuwelijk.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

TERINGLIJERS! Dat de daders eeuwig mogen fikken in de hel.

Homo SAPIENS!
Schaam me kapot. Wat is dit? Waarom doen mensen elkaar dit aan?
Schieten op testikels, soortgenoten van een balkon laten springen.
Einstein/Mick
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Maar ik vind het wel vreemd dat ik dit niet in reguliere media terug zie.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Plaats reactie