Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 24 jul 2025 19:25
HierEnNu schreef: 24 jul 2025 19:15
gerard_m schreef: 24 jul 2025 16:54

Welk forumlid draagt deze oplossing aan voor de Palestijnen?
dikkemick Draagt deze oplossing aan voor Israël, dat schrijft hij toch!
Hij doet dat echter hypothetisch, en benadrukt nog eens dat hij dat dus niet
echt als zijn stelling ter discussie stelt, niet omdat hij zulks niet zou menen,
maar omdat hij een ban wil vermijden. Verwerpelijk, maar wel verstandig!
Jezus HierEnNu, begrijp je mijn schrijfsels nu nog steeds niet? Volgens mij is het nieg vatbaar voor misverstand, maar jij snapt t niet?
Of is het een afleiding?
Volgens mij ben je slimmer dan je jezelf hier voor doet.
Hoe op met je emotheater en maak het niet ingewikkelder dan nodig:
  • wat klopt er niet aan mijn interpretatie?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Ga maar on topic HierEnNu en reageer op de wantoestanden in Gaza.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 24 jul 2025 19:55 Ga maar on topic HierEnNu en reageer op de wantoestanden in Gaza.
Loop maar weer weg voor de verantwoordelijkheid voor wat jij daadwerkelijk schrijft!
Remember: ik reageerde niet op jou, maar jij reageerde op mij! Laat dat dan!
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 24 jul 2025 20:02
dikkemick schreef: 24 jul 2025 19:55 Ga maar on topic HierEnNu en reageer op de wantoestanden in Gaza.
Loop maar weer weg voor de verantwoordelijkheid voor wat jij daadwerkelijk schrijft!
Remember: ik reageerde niet op jou, maar jij reageerde op mij! Laat dat dan!
Mochten er meer vallen over mijn hypothetische schrijfsel ben ik meer dan bereid het nogmaals uit te leggen, maar jou kan ik in deze niet serieus nemen. Ik geloof je niet

ON TOPIC NU!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

VS schort onderhandeling op en haalt uit naar Hamas
Na Israël haalt nu ook de VS zijn onderhandelingsteam weg uit Qatar. De Amerikaanse Midden-Oostengezant Witkoff zegt dat de indirecte gesprekken met Hamas zijn opgeschort. Witkoff stelt dat Hamas niet geïnteresseerd lijkt te zijn in een staakt-het-vuren in Gaza en "egoïstisch" handelt.

"We gaan nu alternatieve opties overwegen om de gijzelaars thuis te krijgen", meldt Witkoff. Het is onduidelijk wat hij daarmee bedoelt. De Israëlische delegatie werd eerder vandaag al teruggehaald. Een Israëlische functionaris zegt tegen Reuters dat er geen vooruitgang kan worden geboekt zolang Hamas "geen concessies doet".

De militante organisatie had eerder vandaag uitgehaald naar Israël. Volgens Hamas rekt Israël alleen maar en is het niet bereid tot concessies. Door het terughalen van de onderhandelingsteams door de VS en Israël, twee nauwe bondgenoten, lijken de gesprekken over een wapenstilstand weer terug bij af.
(Bron: NOS)
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 24 jul 2025 20:28
VS schort onderhandeling op en haalt uit naar Hamas
Na Israël haalt nu ook de VS zijn onderhandelingsteam weg uit Qatar. De Amerikaanse Midden-Oostengezant Witkoff zegt dat de indirecte gesprekken met Hamas zijn opgeschort. Witkoff stelt dat Hamas niet geïnteresseerd lijkt te zijn in een staakt-het-vuren in Gaza en "egoïstisch" handelt.

"We gaan nu alternatieve opties overwegen om de gijzelaars thuis te krijgen", meldt Witkoff. Het is onduidelijk wat hij daarmee bedoelt. De Israëlische delegatie werd eerder vandaag al teruggehaald. Een Israëlische functionaris zegt tegen Reuters dat er geen vooruitgang kan worden geboekt zolang Hamas "geen concessies doet".

De militante organisatie had eerder vandaag uitgehaald naar Israël. Volgens Hamas rekt Israël alleen maar en is het niet bereid tot concessies. Door het terughalen van de onderhandelingsteams door de VS en Israël, twee nauwe bondgenoten, lijken de gesprekken over een wapenstilstand weer terug bij af.
(Bron: NOS)
Is Hamas nou nog steeds niet verdwenen zoals Israël ons had verzekerd? (Wat volgens mij en anderen overigens niet kan..)
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Volgens Hamas rekt Israël alleen maar en is het niet bereid tot concessies
Hamas is niet dom of naïef zo te zien
Einstein/Mick
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Mus schreef: 24 jul 2025 18:41

Want waar ging het nu oorspronkelijk over?

Wat is nu het punt?

{ knip - quote ingekort voor de leesbaarheid van dit bericht}

Snapt u?

Dank je voor je uitleg Mus (en zeg maar ' jij' hoor) ik kan je nu helemaal volgen.
Ik snap je punt.

Antisemiet is inderdaad een van die termen die snel misbruikt wordt. Een kwalijke truc. Met dit soort termen zet iemand de ander buitenspel in plaats van dat hij reageert op de (in dit geval terechte) aanklacht tegen misdaden tegen een bevolking. Het zou mooi zijn als we daar in elk geval op Freethinker mee zouden kappen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 24 jul 2025 20:04:scissors:
Mochten er meer vallen over mijn hypothetische schrijfsel
ben ik meer dan bereid het nogmaals uit te leggen,
maar jou kan ik in deze niet serieus nemen. Ik geloof je niet

ON TOPIC NU!
Begin maar weer te schreeuwen: emotheater doet me niks!

Helemaal prima als jij mij niet serieus wil nemen en/of mij niet gelooft:
  • reageer dan ook niet op mij terwijl ik niet op jou reageer!
Ik vraag jou niet om dat wat je daadwerkelijk schreef uit te leggen,
ik vroeg je om mijn interpretatie van wat je daadwerkelijk schreef goed te lezen
en op te houden met je emotheater en het niet ingewikkelder te maken dan nodig:
  • wat klopt er niet aan mijn interpretatie?
Mijn interpretatie zoals ik al schreef:
Jij droeg die oplossing aan voor Israël, dat is wat jij daadwerkelijk schreef!
Jij deed dat echter nadrukkelijk hypothetisch, en benadrukte nog eens dat jij dat
dus niet echt als jouw stelling ter discussie stelt, niet omdat jij zulks niet zou menen,
maar omdat jij een ban wilt vermijden. Verwerpelijk, maar wel verstandig!
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 24 jul 2025 12:25
Stel (hypothetisch dus) dat ik een zelfde oplossing aandraag als Israël nu met Gaza doet?

Dat doe ik dus niet, want dat zou een (terechte) ban opleveren.
echt als zijn stelling ter discussie stelt, niet omdat hij zulks niet zou menen,
Dikkemick draait om de vraag heen: niemand schrijft het maar sommige mensen bedoelen het stiekem toch.
HierEnNu beschuldigt daarna Dikkemick ten onrechte- het is overduidelijk dat Dikkemick een heel ander punt wil maken, maar stiekem meent hij de hypothetische stelling.

Ik ben genoeg Vrijdenker om te weten dat niemand van jullie helderziende is en de stiekeme bedoelingen van anderen kent.
Wat nu als we het erover eens worden dat niemand hier op Freethinker de Palestijnen of de Joden een leven gunt in een concentratiekamp?
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Zomaar een week in Europa juli 2025 https://x.com/MartienPennings/status/19 ... 56/photo/1
Nooit Meer is Nú...
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

gerard_m schreef: 24 jul 2025 21:05

Dikkemick draait om de vraag heen: niemand schrijft het maar sommige mensen bedoelen het stiekem toch.
HierEnNu beschuldigt daarna Dikkemick ten onrechte- het is overduidelijk dat Dikkemick een heel ander punt wil maken, maar stiekem meent hij de hypothetische stelling.

Ik ben genoeg Vrijdenker om te weten dat niemand van jullie helderziende is en de stiekeme bedoelingen van anderen kent.
Wat nu als we het erover eens worden dat niemand hier op Freethinker de Palestijnen of de Joden een leven gunt in een concentratiekamp?
Waar beschuldig ik dikkemick van? Welk punt wilde dikkemick volgens jouw maken?
Hoezo meent hij de hypothetische stelling stiekem? Hij schrijft dat letterlijk!
Je noemt jezelf genoeg Vrijdenker en vraagt vervolgens "Wat nu als"?

Wat nu als dat de historisch zo gegroeide reden is, waarom op Freethinkers zo vaak naar AlsDannetjes wordt teruggegrepen? Zodat we met zijn allen in een vriendschappelijke polanaise om de hete brij heen kunnen blijven dansen zonder de olifant in de kamer te hoeven benoemen?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu en Gerard_m
Stel (hypothetisch dus) dat ik een zelfde oplossing aandraag als Israël nu met Gaza doet?

Dat doe ik dus niet, want dat zou een (terechte) ban opleveren.
Israël stelt voor de Palestijnen te dumpen in de woestijn. Daar valt geen pro over!
Schandalig immoreel.

STEL nu dat ik een dergelijk voorstel zou doen (hetgeen ik niet doe omdat dat totaal verwerpelijk is) om Israëliërs of joden te verplaatsen naar de woestijn?

Dan breekt (terecht) de pleuris uit en heb ik waarschijnlijk een ban (terecht) te pakken.

Kortom HierEnNu en GerardM, ik stel dit dus hypothetisch voor omdat IK nog enig moreel besef in mijn donder heb en dit niet werkelijk voorsta.
Maar cynisme is aan sommigen duidelijk niet besteed.

Zo duidelijk?
Inmiddels al enig schaamtegevoel? Of pakken we de nootjes er weer bij? Palestijnen kun je alles aandoen, Israëliërs moet je met fluwelen handschoenen aanpakken.
10x uitleggen wat je bedoelt terwijl in Gaza op tiener kloten mag worden geschoten! Onder toeziend oog van betalend publiek.
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

B.S. schreef: 24 jul 2025 21:05 Zomaar een week in Europa juli 2025 https://x.com/MartienPennings/status/19 ... 56/photo/1
Nooit Meer is Nú...
Een oorlog fysiek winnen, maar propagandagewijs verliezen, blijkt een hoge prijs te hebben!

Wat denk jij, kan er opzet in het spel zijn bij Netanyahu&Co wat betreft de aanpak van Israëls oorlogspropaganda? Wie zich verdiept in de juiste bronnen en de moeite neemt om door te zoeken kan de meeste aantijgingen weerleggen, maar intussen domineert in de beeldvorming het narratief van militante ultranationalistische warmongers. Zou het kunnen dat Netanyahu&Co de propagandastrijd bewust laten versloffen, omdat het wereldwijd groeiende gevoel van onveiligheid onder Joden de Aliyah bevordert?
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

B.S. schreef: 24 jul 2025 21:05 Zomaar een week in Europa juli 2025 https://x.com/MartienPennings/status/19 ... 56/photo/1
Nooit Meer is Nú...
En deze kan er ook nog wel bij:
En het komt niet eens door de terroristen zelf, maar door al die useful idiots die zich mee laten slepen door terreur propaganda!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Plaats reactie