Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Superposter

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door ChaimNimsky »

Net zoals lang niet alle Palestijnse moeders hun kinderen het martelaarschap met de paplepel ingieten, delegitimeren lang niet alle zionisten de Palestijnen.
Zionist
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 23 jul 2025 00:59 Net zoals lang niet alle Palestijnse moeders hun kinderen het martelaarschap met de paplepel ingieten, delegitimeren lang niet alle zionisten de Palestijnen.
Nou daar ga ik me echt beter van voelen, vooral omdat die woorden uit de mond van een anti-Palestijn komen die beweerd dat alle Palestijnse moeders zichzelf als broedmachines zien die alleen maar bestaan om aan de lopende toekomstige martelaren te blijven werpen, en vind dat pro-Palestijnse activisten de doodstraf verdienen, terwijl hij staat te dansen op het graf van mijn geliefden, top 👍🏼

Met andere woorden: ik moet de eerste van de zionisten op dit forum nog zien die de waarheid mbt het verleden over de lippen kan krijgen of op zijn minst durft te gaan onderzoeken. Vooralsnog wordt hier vooral de propaganda van de zionistische entiteit uit gebraakt. En wordt de legitimiteit van de Palestijnen systematisch ontkent en belachelijk gemaakt. Het gaat immers niet om de mensen die de waarheid zien maar om hen die haar ontkennen.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

En weer geen reactie op het schieten op testikels, de aantallen slachtoffers van burgers die wanhopig op zoek zijn naar een beetje voedsel of water en de uitkijkpost waar Israëliërs met nootjes genieten van de bombardementen op Gaza.
Geen 1 reactie.
Hoe sneu!

>1000
https://share.google/52FpodHqyTqMFz4QO

111
111 organisaties luiden noodklok om hongersnood Gaza: 'Collega's kwijnen weg' | Spanningen Midden-Oosten | NU.nl https://share.google/ydcGx5mGR4i2JZ7TH
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Nog even ter herinnering

Hoppa!' riepen de toeschouwers na iedere knal die ze hoorden vanaf Sderot Cinema. 'Ik wil krachtigere explosies', zei een vrouw tegen correspondent Rob Vreeken. En een 24-jarige man: 'Dit is een attractie!' Dit lees ik in mijn ochtendkrant. Lekker begin van de dag. Eet smakelijk!

Sderot Cinema is de bijnaam van een heuveltop bij de Israëlische stad Sderot waarvandaan je met popcorn en bier kunt aanschouwen hoe Gaza aan flarden wordt geschoten. Er staan daar automaten met frisdrank en snacks, zag Vreeken, onder meer bedoeld voor de aanwezige schoolklassen en bedrijfsuitjes. Voor 5 sjekel (1,20 euro) kun je via een verrekijker twee minuten lang inzoomen op de vernietiging.

Reageer inderdaad maar niet!
En...jullie staan niet alleen. Nederland heeft dan wel een dikke streep getrokken.....

IN HET WATER!
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Mus schreef: 23 jul 2025 01:30
ChaimNimsky schreef: 23 jul 2025 00:59 Net zoals lang niet alle Palestijnse moeders hun kinderen het martelaarschap met de paplepel ingieten, delegitimeren lang niet alle zionisten de Palestijnen.
Nou daar ga ik me echt beter van voelen, vooral omdat die woorden uit de mond van een anti-Palestijn komen die beweerd dat alle Palestijnse moeders zichzelf als broedmachines zien die alleen maar bestaan om aan de lopende toekomstige martelaren te blijven werpen, .....................
Dringen deze woorden van ChaimNimsky, waar je op reageert wel door?
Zie je zelf niet hoe vreemd deze reactie is op wat er wordt geschreven?
Het lijkt alsof de automatische piloot alleen nog de litanie kent van de ruim anderhalf jaar oude woorden, zonder in te gaan op wat er nu wordt geschreven.

Verder zou ik willen herhalen wat Peter schreef en wat blijkbaar niet doorkomt.
viewtopic.php?p=664862#p664862
  • Ik zou erg blij zijn als jullie een normaal gesprek zouden willen voeren. Helaas blijkt dat bij velen onmogelijk. Probeer het desondanks en ik zal jullie er dankbaar voor zijn.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 23 jul 2025 08:18 Nog even ter herinnering

Hoppa!' riepen de toeschouwers na iedere knal die ze hoorden vanaf Sderot Cinema. 'Ik wil krachtigere explosies', zei een vrouw tegen correspondent Rob Vreeken. En een 24-jarige man: 'Dit is een attractie!' Dit lees ik in mijn ochtendkrant. Lekker begin van de dag. Eet smakelijk!

Sderot Cinema is de bijnaam van een heuveltop bij de Israëlische stad Sderot waarvandaan je met popcorn en bier kunt aanschouwen hoe Gaza aan flarden wordt geschoten. Er staan daar automaten met frisdrank en snacks, zag Vreeken, onder meer bedoeld voor de aanwezige schoolklassen en bedrijfsuitjes. Voor 5 sjekel (1,20 euro) kun je via een verrekijker twee minuten lang inzoomen op de vernietiging.

En...jullie staan niet alleen. Nederland heeft dan wel een dikke streep getrokken.....

IN HET WATER!
De Zionisten op dit forum zwijgen hierover in alle talen.

Ik denk maar zo: Wie zwijgt stemt toe.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Laten we 'genocide Gaza' even voor wat het is (dit gaat immers door tot er geen Palestijn meer is) en kijken we even letterlijk en figuurlijk de andere kant op.

Een nieuwe weg hier, een buitenpost daar: het landjepik op de Westoever heeft een vlucht genomen. Activist Dror Etkes laat de verkapte en doortrapte manieren zien waarop Israël land afneemt van de Palestijnen. Het gebeurt overal tegelijk. Misschien overwegen om ook hier een "opvang"kamp te bouwen met er omheen een soort van Arena_tribune. Voor 10 sjekel mag je 1 schot op ballen doen.

Ik zou me als Israëliër inmiddels niet meer in het openbaar durven vertonen. Uit schaamte.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 23 jul 2025 09:15
dikkemick schreef: 23 jul 2025 08:18 Nog even ter herinnering

IN HET WATER!
De Zionisten op dit forum zwijgen hierover in alle talen.

Ik denk maar zo: Wie zwijgt stemt toe.
Ik denk het niet.
Ik HOOP dat ze zich inmiddels compleet kapot schamen voor wat hun land aan afschuwelijke inhumaniteit tentoon spreidt, maar zelfs dat geloof ik niet.
Niets wordt veroordeeld! Hun land blijft heilig, wat het ook uitvreet.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

dikkemick schreef: 23 jul 2025 09:23 Ik denk het niet.
Ik HOOP dat ze zich inmiddels compleet kapot schamen voor wat hun land aan afschuwelijke inhumaniteit tentoon spreidt, maar zelfs dat geloof ik niet.
Niets wordt veroordeeld! Hun land blijft heilig, wat het ook uitvreet.
Erger nog ik denk dat ze zo denken als die ongezonde waarnemers die door hun verrekijkers staan te genieten van wat er plaats vind.

Ze zijn nog net te fatsoenlijk om dat openlijk toe te geven.

PS.
Dergelijke genieters door hun verrekijkers laten het ware gezicht van het zionisme zien.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ByPELED ARBELI
JULY 22, 2025 11:11
More than four months have passed since the end of the last ceasefire in Gaza, and despite this, Israel has failed to achieve any strategic gains, neither through the fighting nor the political negotiations, Eyal Ofer, an expert on Hamas's economy and regional relations, told Maariv.

In the interview, Ofer criticized Israel's approach since Operation Gideon’s Chariots, arguing that Hamas “gets everything it wants.”

"It’s been four months since the ceasefire ended, and Hamas is still negotiating hard, setting demands, and Israel is yielding," Ofer said. "What does this teach us? That the main principle of the previous agreement—the option for the IDF to return to fighting—hasn’t led to any strategic outcomes for Israel." (..)
Hamas is een idee, een overtuiging een 'gedachtengoed' zou extreem rechts zeggen...

Het grote sterven door honger en gebrek aan drinken in Gaza is nu echt aan de gang..
https://www.politico.eu/article/war-in- ... der-leyen/
European Commission President Ursula von der Leyen reiterated EU calls for Israel to allow humanitarian aid into Gaza, as health workers warned Palestinians were facing “forced starvation.”

“The images from Gaza are unbearable,” von der Leyen said. “Civilians in Gaza have suffered too much, for too long. It must stop now.”

[Ingevoegd: “The killing of civilians seeking aid in Gaza is indefensible,” EU’s top diplomat Kaja Kallas said on Tuesday, noting she spoke with Israeli Foreign Minister Gideon Sa’ar to “make clear the [Israel Defense Forces] must stop killing people at distribution points.” ]

In 24 hours, 15 people — including four children — died of starvation, Gaza’s health ministry said Tuesday morning. The latest deaths bring the total figures, according to local hospitals, to 101 people in Gaza, including 80 children, who have died from hunger. (..)
Ze zijn niet roepende in de woestijn, alle nog hulp biedende organisaties (grofweg 100) hebben zeer dringend gevraagd om een staakt het vuren. 30 landen ondersteunen dat.
Echter: Israël wordt nog steeds niet gestopt.
Vooral de VS geeft voortdurend groen licht aan Israël. De EU doet ook niets bijzonders.
Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief...
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gerard R. schreef: 23 jul 2025 10:49. 30 landen ondersteunen dat.
Vooral de VS geeft voortdurend groen licht aan Israël. De EU doet ook niets bijzonders.
Hier zie je in het klein hoe door aanhangers van dit genocidale inhumane beleid in alle talen wordt gezwegen over al deze wantoestanden!
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Ja. En ondertussen:

https://www.straitstimes.com/world/midd ... iera-plans
Israeli far-right leaders met in the Knesset to discuss plans to redevelop Gaza into a tourist "riviera," aiming to resettle the area.
A "master plan" proposes housing for 1.2 million Jewish residents, as well as industrial, agricultural, and tourism zones in Gaza.
This plan emerges amidst a severe humanitarian crisis in Gaza, where over 59,000 Palestinians have been killed, according to the health ministry.
Op de lijken van Palestijnen........
Ze denken dat ze het volk God's zijn maar volgens mij lijkt het meer op de duivel waar heilige boeken het wel eens over hebben..
Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief...
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

dikkemick schreef: 23 jul 2025 11:06
Hier zie je in het klein hoe door aanhangers van dit genocidale inhumane beleid in alle talen wordt gezwegen over al deze wantoestanden!
Ik vraag me af welk percentage van de mensen in de EU vinden dat de EU harder moet optreden tegen de Zionisten.
Zou een interessant onderzoek zijn.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 23 jul 2025 11:12
dikkemick schreef: 23 jul 2025 11:06
Ik vraag me af welk percentage van de mensen in de EU vinden dat de EU harder moet optreden tegen de Zionisten.
Zou een interessant onderzoek zijn.
Grofweg vanuit verschillende bronnen:
Geen exacte, actuele gegevens over het percentage EU-burgers dat wil dat de EU harder optreedt tegen Israël, omdat dit afhankelijk is van recente peilingen en de bron.

In eerdere peilingen en rapporten varieerden de meningen sterk per land en tijd. Sommige onderzoeken suggereren dat ongeveer 20-40% van de EU-burgers voorstander zou zijn van strengere maatregelen.
Het houdt niet over...
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 23 jul 2025 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Gerard R. schreef: 23 jul 2025 11:10 Ja. En ondertussen:

https://www.straitstimes.com/world/midd ... iera-plans
Israeli far-right leaders met in the Knesset to discuss plans to redevelop Gaza into a tourist "riviera," aiming to resettle the area.
A "master plan" proposes housing for 1.2 million Jewish residents, as well as industrial, agricultural, and tourism zones in Gaza.
This plan emerges amidst a severe humanitarian crisis in Gaza, where over 59,000 Palestinians have been killed, according to the health ministry.
Op de lijken van Palestijnen........
Ze denken dat ze het volk God's zijn maar volgens mij lijkt het meer op de duivel waar heilige boeken het wel eens over hebben..
Hoe INTENS moet je een heel volk haten, wil je hier achter blijven staan? Hoe diep zit het dan?
Ooit ...ooit werden de Joden op deze wijze intens gehaat. Daar kwam niet veel goeds van.
En nu? We zien het onder onze ogen gebeuren. Een ander volk, dezelfde intense HAAT!
Gesloten