Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door dikkemick »

1922 :shock: Hoe oud is Bolsonaro?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Verbeterd. :wink:
** ¥ **
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.deutschlandfunk.de/vatikan- ... l-100.html
https://frontpage.fok.nl/nieuws/884501/ ... -gaza.html
Na de beschieting van de enige katholieke kerk in de Gazastrook eerder deze week heeft het Vaticaan vraagtekens gezet bij de manier waarop Israël de aanval een vergissing noemt. De nummer twee van het Vaticaan, kardinaal-staatssecretaris Parolin, zei op de Italiaanse televisie dat er terecht aan getwijfeld kan worden of het wel om een militaire fout ging. (..)
Ook zij mogen wel oppassen, voor je het weet ben je antisemiet.

Leo de Paus is het ook zat.
https://presstv.ir/Detail/2025/07/20/75 ... ar-on-Gaza
Pope Leo XIV has condemned the "barbarity" of the Israeli regime for its violent actions against the Palestinians in the besieged Gaza Strip, calling for an immediate end to the ongoing aggression.

During his traditional Angelus prayer on Sunday, the Vatican leader denounced the "barbarity" of the war in Palestinian territories and cautioned against the "indiscriminate use of force." (..)
Het lijkt net of hij boos is wat niet kan met Pausen (volgens mij hoor :roll: Dan moet het wel erg zijn...).
** ¥ **
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Nog iets over AI, mocht dat onbekend zijn:
Wikipedia onder meer:

Kunstmatige intelligentie
De selectie van doelwitten voor de bombardementen zou naar verluidt gebeuren met behulp van kunstmatige intelligentie. De programma’s kregen namen als Habsora,[67] Lavender en Where’s daddy?.[68]

Uit gelekte documenten bleek dat het Israëlische leger ter ondersteuning van zijn militaire operaties op grote schaal via een nauwe samenwerkingsovereenkomst diensten had ingehuurd van Azure, een clouddienst van Microsoft. Microsoft bleek de IDF ook uitgebreide toegang te hebben gegeven tot OpenAI's GPT-4. Via Azure worden het bevolkingsregister en de bewegingen van de Palestijnse bevolking in Gaza en op de Westoever gevolgd en in kaart gebracht. Microsoft ontwikkelt ook producten en systemen voor de IDF.[69] (..)
Of dat altijd goed gaat, daar wil ik vanaf zijn...
** ¥ **
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Bonjour schreef: 18 jul 2025 11:34 Hoe zouden de Druzen de laatste tijd aan wapens komen?
Ik hoorde dat ze met een andere minderheid aan het vechten was en dat het leger tussenbeide kwam, dat vervolgens Israëlische drones op hun dak kreeg.
Wie is de bad guy?
En het zwaaien met termen als jihadisten lijkt erg overdreven op dit moment.
Vind je dat nog steeds?
Of wil je zeggen dat de Europeanen het wel begrepen hebben?

Ps, of hebben ze zich toch schromelijk vergist in President Ahmed al-Sharaa?
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Gaza: The FAILED Two State Experiment DOCUMENTARY
Zionist
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

ChaimNimsky:🙄
Mooie bijdrage.
Maar:
Dikkemick: Leugens! Die zogenaamde terugtrekking was bedoelt om de Palestijnen in Gaza op te sluiten in één groot concentratiekamp, een enorme versie van het Ghetto van Warschau, net als de Nazi's deden. Maar de heldhaftige Palestijnen gingen meteen door met hun legitiem verzet!'
Mus: ach man, dat Schijtvolk had er nooit moeten zijn, dat Schijtvolk! Wat ze mijn voorouders (? 8-[ ) hebben aangedaan, nooit zal dat genocidale Schijtvolk vergeven worden en zeker niet door mij!)
Bonjour: Leugens.
Peter van Velzen: 'de oorzaak ligt in de rare droom die de mythische propaganda figuur Abram (later Abraham) in Ur der Chaldeën zou hebben gehad en die deze mythische figuur op een uiteindelijk onzalige reis stuurde...het verhaal roept grote morele dilemma's op!'
TiberiusClaudius: Grom. Meer leugens. En de VS, dat is het ergste in de wereld"
Berjan: ja waar is die eigenlijk? Ineens weer weg...
:mrgreen:
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

B.S. schreef: 20 jul 2025 23:40 Peter van Velzen: 'de oorzaak ligt in de rare droom die de mythische propaganda figuur Abram (later Abraham) in Ur der Chaldeën zou hebben gehad en die deze mythische figuur op een uiteindelijk onzalige reis stuurde...het verhaal roept grote morele dilemma's op!'

Zover ik me kan herinneren heb ik op dit forum nooit iets geschreven dat ook maar op deze onzin lijkt. En jij durft anderen van leugens te betichten? Biedt eerst maar excuses aan voor je eigen leugen of waanvoorstelling.
Ik wens u alle goeds
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

B.S. schreef: 20 jul 2025 23:40 ChaimNimsky:🙄
Mooie bijdrage.
Maar:
Dikkemick: Leugens! Die zogenaamde terugtrekking was bedoelt om de Palestijnen in Gaza op te sluiten in één groot concentratiekamp, een enorme versie van het Ghetto van Warschau, net als de Nazi's deden. Maar de heldhaftige Palestijnen gingen meteen door met hun legitiem verzet!'
Mus: ach man, dat Schijtvolk had er nooit moeten zijn, dat Schijtvolk! Wat ze mijn voorouders (? 8-[ ) hebben aangedaan, nooit zal dat genocidale Schijtvolk vergeven worden en zeker niet door mij!)
Bonjour: Leugens.
Peter van Velzen: 'de oorzaak ligt in de rare droom die de mythische propaganda figuur Abram (later Abraham) in Ur der Chaldeën zou hebben gehad en die deze mythische figuur op een uiteindelijk onzalige reis stuurde...het verhaal roept grote morele dilemma's op!'
TiberiusClaudius: Grom. Meer leugens. En de VS, dat is het ergste in de wereld"
Jij en je Zionistische vriend voeren allang geen discussie meer.

Je bent teruggevallen in het roepen dat de anderen leugens verkondigen zonder die te ontkrachten
Ook stel je anti_Zionisme gelijk met antisemitisme en beschuldigt mensen ervan zonder het waar te maken.

Je redeneert als de pro-Zionistische lobby uit de vijftiger jaren, gelukkig hebben de meeste weldenkende mensen dat achter zich achter zich gelaten.

Verder heb ik geen zin op je ordinaire scheldpartij in te gaan.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

lost and not found yet! schreef: 20 jul 2025 21:24
Bonjour schreef: 18 jul 2025 11:34 Hoe zouden de Druzen de laatste tijd aan wapens komen?
Ik hoorde dat ze met een andere minderheid aan het vechten was en dat het leger tussenbeide kwam, dat vervolgens Israëlische drones op hun dak kreeg.
Wie is de bad guy?
En het zwaaien met termen als jihadisten lijkt erg overdreven op dit moment.
Vind je dat nog steeds?
Of wil je zeggen dat de Europeanen het wel begrepen hebben?

Ps, of hebben ze zich toch schromelijk vergist in President Ahmed al-Sharaa?
Ik denk dat je dat in dit stadium helemaal niet kan zeggen. Zo lang is ie nog geen president en een incident wil nog niet zeggen dat de opdracht van hem zelf afkomt. Hij zal nu eerst een fatsoenlijk leger en politieapparaat op moeten zetten. Voor zoiets stabiel is kan wel een paar jaar duren.

Nederland pleegde na mei 1945 ook zeker 1 oorlogsmisdaad ( die ik ken) en niet elke gedode collaborateur heeft een net proces gehad. Ik wou schrijven dat het aardig goed is gekomen, maar sinds de laatste regering en de aanhoudende steun aan Israël schrijf ik dat het goed gekomen is met wat kanttekeningen.

Daarnaast is het de vraag of je het recht hebt mensen in een ander land aan te vallen, alleen maar omdat je bang bent dat je later aangevallen wordt. En aanvallen om een bevriende groep te beschermen is ook olie op het vuur gooien. Dat helpt weer niet om een buurman met een stabiele regering te krijgen.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

https://share.google/OSB5XmhPgJdP6Rjzk

650.000
En
85

Getallen om trots op te zijn!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 20 jul 2025 22:34 Gaza: The FAILED Two State Experiment DOCUMENTARY
Fraai staaltje propaganda van de zionistische entiteit, waarbij - voor het gemak, begrijpelijkerwijs - even vergeten wordt te vermelden dat we hier te maken hebben met een bezetter die voortdurend terreur uitoefende en uitoefent, zowel militair als vanuit de kolonisten, op de Palestijnse bevolking. Dat de Palestijnen de zgn cadeau’s van de zionistische entiteit vernielden, ging dus mogelijk iets dieper dan het, oppervlakkige, elke vorm van empathie ontberende, zionistische entiteits, narratief .

Men - 2 - wijselijk zwijgt dat de Gazastrook een vluchtelingen enclave is, als gevolg van de Nakba in 1948, waarbij meer dan
750 000 tot 800 000 Palestijnen werden ontheemd of uit hun huizen werden verdreven dan wel vermoord door aanvallen van het terroristenleger van de zionistische entiteit - waarbij systematisch meer dan 400 Palestijnse dorpen van de kaart werden geveegd, om het maar eens te hebben over het vernielen van erfgoed - geen cadeaus, maar gestolen waar -, psychologische oorlogsvoering en het terugkeer verbod. Ik denk dat ik zo wel een beetje heb gehad wanneer we het hebben over de daden van dit superieur volk mbt het gebeuren in en na 1948

Voor het gemak wordt, begrijpelijkerwijs, - 3 - ook de fraaie rol verzwegen die deze zionistische entiteit heeft gespeeld bij de opkomst van Hamas, wat desastreus heeft uitgepakt - met name voor de Palestijnen.

En men bovendien - 4 -, onvermeld laat dat de nederzettingen van de bevolking van de zionistische entiteit in de Gazastrook illegaal waren en zijn onder het internationale recht. Ik besef: het is maar een klein, verwaarloosbaar dingetje - maar toch.

Daarmee wordt de superieure arrogantie die spreekt uit dit, zoals gezegd, fraaie stukje zionistische propaganda eigenlijk een beetje lachwekkend - vooral wanneer je beseft wat deze zionistische entiteit werkelijk is: een bezettende macht, iets wat binnen dat kader zorgvuldig voor henzelf verborgen blijft.

Dat de tweestatenoplossing gefaald heeft lijkt me een understatement. Het was al gedoemd tot mislukken op het moment dat besloten werd dat Palestina wel in twee stukken verdeeld kon worden, en men vond dat er een staat exclusief voor de Joodse geloofsgemeenschap moest komen, ten nadele van de Palestijnen.
Je hoeft geen visionair te zijn om daar ellende van te zien komen - vooral wanneer je kijkt naar de manier waarop e.e.a. tot stand is gekomen, of liever: is afgedwongen en opgedrongen.
Het heeft niemand goed gedaan, ook de Joodse geloofsgemeenschap niet, al willen ze dat nog zo graag geloven - met al hun toeters en bellen, die ze nodig hebben om anderen te kunnen blijven terroriseren, zodat ze zelf blind kunnen blijven zitten in hun eigen lieflijke en harmonieuze bubbel
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

B.S. schreef: 20 jul 2025 23:40
Eerst maar even vermelden dat ik in een vrouwelijk lichaam zit, tenminste dat was zojuist nog het geval en ik binnen dat kader dus als vrouw wordt gezien en aangesproken door de meeste mensen, en dan:

Over welk “schijtvolk” heb je het precies? Want dat is me niet helemaal duidelijk geworden uit je - in mijn ogen - tirade.

Echter om je gerust te stellen - ten minste dat hoop ik toch - ik zie niet iets dergelijks als een “schijtvolk” dat niet zou mogen bestaan of er nooit had mogen zijn. In tegenstelling tot de gemeenschap die jij op handen draagt, die mijn volk - de Palestijnen - al decennialang met man en macht proberen te ontkennen en van de aardbodem tracht te verwijderen, zodat men kan blijven volhouden dat Palestina een leeg land was, in tegenstelling, overigens, tot de sprekende beelden uit de tijd rond begin 1900 - want ja, die zijn voor iedereen terug te vinden in de archieven.

En dan, wij zijn niet de Duitsers die o.a. de Joodse gemeenschap, buiten nog wat andere gemeenschappen, als zondebok aangewezen hebben; wij zijn wel het volk dat de prijs mag betalen van wat dat volk - de Duitsers - jouw gemeenschap heeft aangedaan.

Dus wat ben je nu eigenlijk aan het razen?
Zie gewoon de realiteit eens onder ogen. Jullie zijn niet de superieure gemeenschap waar velen jullie je menen te moeten uitgeven. Het is feite niets anders dan opgeblazen grootspraak, ondersteund door een groot en machtig lichaam waarmee je - zoals een bully - in de klas - ieder die je niet bevalt kan terroriseren, we kennen allemaal wel van die types.

Dat je de Duitsers niet of nog niet, vergeven kan - dat zal niemand je kwalijk nemen. Ik besef heel goed dat velen van jullie de Duitsers op de Palestijnen projecteren als een coping-mechanisme om om te kunnen gaan met de verschrikking uit de tweede wereldoorlog. Dat is misschien een harde confrontatie maar dat is wel hoe ik het zie.

Ik zou een volk dat zo getraumatiseerd is dan ook nooit een schijtvolk noemen.

Wat niet wil zeggen dat ik mijn verdriet en pijn ga verbergen voor hen die mijn geliefde en vooral onschuldige volk al vanaf de bezetting van Palestina van de aardbodem wil vegen. Ik besef namelijk ook dat de zionistisch entiteit - slim geworden als gevolg van trauma - sluipenderwijs mee bezig is zodat niet zichtbaar wordt dat ze al jaren werken aan het einddoel zoals hierboven benoemd.

Na 7 okt 2023 is de zionistische entiteit zichzelf vergeten en is het zorgvuldig opgebouwde en voor het gepeupel in stand gehouden masker scheuren aan het vertonen. 7 okt 2023 zou wel eens het begin van het einde kunnen betekenen van de vrolijke dansende zionistische entiteit, zoals die nu bestaat en graag wil volhouden, en haar zorgvuldig opgebouwde façade niet langer kan ophouden.
Naruurlijk, one down, nog een paar ander criticasters en 1 Palestijn to go. Het is bekent dat mensen als jij blij worden van ons verdwijnen, zodat er rustig verder gedroomd kan worden, toch?
Laatst gewijzigd door Mus op 21 jul 2025 13:17, 3 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Het was een fout de Palestijnen Gaza te geven -- het Gaza-experiment is definitief mislukt. De Israelische winnaars trekken nu voor het eerst weer Deir al-Balah binnen. Dat heeft Israel altijd willen vermijden omdat daar volgens Israel de gijzelaars zijn. Nu gaat het allerlaatste bolwerk van de Gazanen er toch aan en mogen ze van Netanjahoe de rest van hun bestaan op een kleine 25% van de Gazastrook doorbrengen -- zeer zwaar bewaakt aan alle kanten. Als dat is afgehandeld is er geen pietsie kans meer om ook maar aan terrorisme te denken. De overige 75% komt Israel toe.

De enige manier om weg te kunnen, is vrijwillig definitief naar elders te verhuizen.
Zionist
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Heb uw naaste lief ....
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Plaats reactie