Alhoewel Israël zich waarschijnlijk schuldig maakt aan tereur is het - mijn inziens - niet correct om het een "terroristenstaat" te noemen, De meeste inwoners zullen zelf immers nooit een terreurdaad hebben gepleegd. Probeer sv.p. enigzins rte nuanceren, Want mensen denken altijd het ergste van wat iemand - met wie ze het niet eens zijn - beweert.
Zo meende iemand dat jij de Palestijnen "untermenschen" noemt, terwijl je slechts bedoelde dat ze door de Israëlische regering als zodanig worden behandeld.
Allereerst Peter, ik zie de zorg waarmee je bovenstaande hebt geschreven, waarvoor dank.
Ik heb echter wel een reden waarom ik de terroristenstaat die zich Israël noem consequent “terroristenstaat” noemt. Die reden zal ik hieronder uitgebreid uit de doeken doen, omdat die kennelijk niet helder is voor iedereen hier.
Deze terreurstaat oefent als decennialang terreur uit op de niet-Joodse bevolking van Palestina - mijn volk. Ik hoef hopelijk niet uit te leggen op welke wijzen zij dat doen; daar is hier op het forum, door de diverse mensen waaronder ikzelf, uitgebreid over gesproken en verslag van gedaan, dus dat “waarschijnlijk” kun je er rustig vanaf halen of zou men niet op de hoogte zijn van wat de term “terreur” precies inhoudt?
Dan daarbij mijn mensen worden bij voortduring tot terroristen gemaakt, waar ook niet iedere Palestijn een verzetstrijder is - want dat is precies het verschil hier. De agressor, die vol zelfmedelijden klaagt over het verzet dat door de onderdrukte wordt gepleegd noemt dat consequent terrorisme. En er zijn er, zelfs op dit forum, die zelfs diegenen uit het buitenland die voor de onderdrukte opkomen, “terroristen” noemen en voor hen de doodstraf wel geschikt vinden.
Het is de wereld op zijn kop wanneer degene die systematisch terreur uitoefent en degene die zich daar terecht tegen verzet een terroist noemt. Dat is dus precies de reden waarom ik consequent de terroristenstaat die zich Israël noemt een “terroristenstaat” noem: om die omkering helder te maken en om de fans van de “terroristenstaat” te confronteren met de wrange realiteit waar zij zich bij voortduring achter blijven verschuilen.
Dit gezegd hebbende, moet ik dan nu afzwakken wat ik wil laten zien vanwege de gevoelige teentjes van diegenen die een dergelijke confrontatie met de waarheid niet aankunnen?
Wanneer ik dat zou doen wordt de hele boodschap van wat ik wil laten zien onderuit gehaald - wat dus volstrekt contra-productief zou zijn aan wat ik wil laten zien. Ik wil dat mensen gaan nadenken over welke reden ik als semiet van Palestijnse afkomst mogelijkerwijs zou kunnen hebben om de terroristenstaat die zich Israël noemt een “terroristenstaat” te noemen.
Dus, sorry, mijn antwoord is nee. Zo lang, de “terroristenstaat” mijn mensen in Palestina, zonder onderscheid in persoon, als terroristen behandeld - en ze zonder enig pardon, als dusdanig, zelfs voor hun lol, als beesten afmaakt - zul je van mij geen nuancering kunnen of mogen verwachten.
Dat brengt me tot slot bij de motivatie om mij aan te spreken op het gegeven dat immers niet iedereen in de deze terreurstaat een terrorist is.
Waar heb ik beweerd dat wanneer ik een illegale staat een terreurstaat noem, ik daarmee ieder inwoner van die staat dan als een terrorist beschouw?
Ik ben de terreurstaat niet die in iedere Palestijn een terrorist ziet - wat nog een heilige term is want Palestijnen worden daar gezien als ongedierte, dat je zomaar dood mag slaan omdat ze op een plek wonen die jij voor ogen hebt als “van jou”!
Dat mensen het ergste denken? Wow. Over nuancering gesproken - of liever het gebrek daaraan bij de mensen die het ergste denken.
Weten deze mensen eigenlijk wel wat “nuancering” precies inhoud? Ik denk het dus niet. Ik heb het, zoals gezegd, over staatsterrorisme. Elk weldenkend mens snapt dan dat het over de staat gaat, en niet over de individuele inwoners van die terreurstaat - een terreurstaat die ook nog eens illegaal is.
En ja, ik zie de protesten al weer omhoogschieten echter: “niet de alle landen erkennen de terreurstaat die zich Israël noemt als legaal”. Accepteer dat nu maar eens, zonder gelijk in de hoogste boom te klimmen.
Ps: De pijn en het verdriet is te diep en te groot om nog lief te kunnen zijn voor degenen die mijn mensen aan het kapot maken zijn, al zo lang, en daar vervolgens blind hun vreugdedansje over doen.