Wat fijn dat me gevraagd is waarom ik terroristenstaat israel zeg.

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

Mus
Diehard

Wat fijn dat me gevraagd is waarom ik terroristenstaat israel zeg.

Bericht door Mus »

Alhoewel Israël zich waarschijnlijk schuldig maakt aan tereur is het - mijn inziens - niet correct om het een "terroristenstaat" te noemen, De meeste inwoners zullen zelf immers nooit een terreurdaad hebben gepleegd. Probeer sv.p. enigzins rte nuanceren, Want mensen denken altijd het ergste van wat iemand - met wie ze het niet eens zijn - beweert.
Zo meende iemand dat jij de Palestijnen "untermenschen" noemt, terwijl je slechts bedoelde dat ze door de Israëlische regering als zodanig worden behandeld.

Allereerst Peter, ik zie de zorg waarmee je bovenstaande hebt geschreven, waarvoor dank.

Ik heb echter wel een reden waarom ik de terroristenstaat die zich Israël noem consequent “terroristenstaat” noemt. Die reden zal ik hieronder uitgebreid uit de doeken doen, omdat die kennelijk niet helder is voor iedereen hier.

Deze terreurstaat oefent als decennialang terreur uit op de niet-Joodse bevolking van Palestina - mijn volk. Ik hoef hopelijk niet uit te leggen op welke wijzen zij dat doen; daar is hier op het forum, door de diverse mensen waaronder ikzelf, uitgebreid over gesproken en verslag van gedaan, dus dat “waarschijnlijk” kun je er rustig vanaf halen of zou men niet op de hoogte zijn van wat de term “terreur” precies inhoudt?

Dan daarbij mijn mensen worden bij voortduring tot terroristen gemaakt, waar ook niet iedere Palestijn een verzetstrijder is - want dat is precies het verschil hier. De agressor, die vol zelfmedelijden klaagt over het verzet dat door de onderdrukte wordt gepleegd noemt dat consequent terrorisme. En er zijn er, zelfs op dit forum, die zelfs diegenen uit het buitenland die voor de onderdrukte opkomen, “terroristen” noemen en voor hen de doodstraf wel geschikt vinden.

Het is de wereld op zijn kop wanneer degene die systematisch terreur uitoefent en degene die zich daar terecht tegen verzet een terroist noemt. Dat is dus precies de reden waarom ik consequent de terroristenstaat die zich Israël noemt een “terroristenstaat” noem: om die omkering helder te maken en om de fans van de “terroristenstaat” te confronteren met de wrange realiteit waar zij zich bij voortduring achter blijven verschuilen.

Dit gezegd hebbende, moet ik dan nu afzwakken wat ik wil laten zien vanwege de gevoelige teentjes van diegenen die een dergelijke confrontatie met de waarheid niet aankunnen?
Wanneer ik dat zou doen wordt de hele boodschap van wat ik wil laten zien onderuit gehaald - wat dus volstrekt contra-productief zou zijn aan wat ik wil laten zien. Ik wil dat mensen gaan nadenken over welke reden ik als semiet van Palestijnse afkomst mogelijkerwijs zou kunnen hebben om de terroristenstaat die zich Israël noemt een “terroristenstaat” te noemen.

Dus, sorry, mijn antwoord is nee. Zo lang, de “terroristenstaat” mijn mensen in Palestina, zonder onderscheid in persoon, als terroristen behandeld - en ze zonder enig pardon, als dusdanig, zelfs voor hun lol, als beesten afmaakt - zul je van mij geen nuancering kunnen of mogen verwachten.

Dat brengt me tot slot bij de motivatie om mij aan te spreken op het gegeven dat immers niet iedereen in de deze terreurstaat een terrorist is.

Waar heb ik beweerd dat wanneer ik een illegale staat een terreurstaat noem, ik daarmee ieder inwoner van die staat dan als een terrorist beschouw?
Ik ben de terreurstaat niet die in iedere Palestijn een terrorist ziet - wat nog een heilige term is want Palestijnen worden daar gezien als ongedierte, dat je zomaar dood mag slaan omdat ze op een plek wonen die jij voor ogen hebt als “van jou”!

Dat mensen het ergste denken? Wow. Over nuancering gesproken - of liever het gebrek daaraan bij de mensen die het ergste denken.

Weten deze mensen eigenlijk wel wat “nuancering” precies inhoud? Ik denk het dus niet. Ik heb het, zoals gezegd, over staatsterrorisme. Elk weldenkend mens snapt dan dat het over de staat gaat, en niet over de individuele inwoners van die terreurstaat - een terreurstaat die ook nog eens illegaal is.
En ja, ik zie de protesten al weer omhoogschieten echter: “niet de alle landen erkennen de terreurstaat die zich Israël noemt als legaal”. Accepteer dat nu maar eens, zonder gelijk in de hoogste boom te klimmen.

Ps: De pijn en het verdriet is te diep en te groot om nog lief te kunnen zijn voor degenen die mijn mensen aan het kapot maken zijn, al zo lang, en daar vervolgens blind hun vreugdedansje over doen.
Laatst gewijzigd door Mus op 16 jul 2025 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Bonjour
Moderator

Re: Wat fijn dat me gevraagd is waarom ik terroristenstaat israel zeg.

Bericht door Bonjour »

Ik zag dat in het Engels de term 'terrorists tate' gebruikt wordt. De betekenis is niet dat alle inwoners terrorist zijn. De staat zet mensen aan terroristische acties uit te voeren.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Bonjour schreef: 16 jul 2025 10:42 Ik zag dat in het Engels de term 'terrorists tate' gebruikt wordt. De betekenis is niet dat alle inwoners terrorist zijn. De staat zet mensen aan terroristische acties uit te voeren.
En terroristische acties is een breed begrip.
Mensen met bommen en kogels meerdere keren verdrijven van hun woonplaats, ze beschieten als ze water willen halen omdat er tekorten zijn en ze sowieso uit hun eigendommen verjaagd. En als je ze wilt concentreren in een klein gebied zodat ze uiteindelijk ""vrijwillig'" vertrekken......
Mag je dan van terroristische acties spreken?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Mus schreef: 16 jul 2025 10:05 Wat fijn dat me gevraagd is waarom ik terroristenstaat Israel zeg.
Volgens mij is je niet gevraagd waarom je terroristenstaat Israel zegt, maar is je verzocht enigszins te nuanceren aangaande de term.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 16 jul 2025 12:30
Mus schreef: 16 jul 2025 10:05 Wat fijn dat me gevraagd is waarom ik terroristenstaat Israel zeg.
Volgens mij is je niet gevraagd waarom je terroristenstaat Israel zegt, maar is je verzocht enigszins te nuanceren aangaande de term.
En daar is Mus uitstekend in geslaagd
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 16 jul 2025 12:42
ChaimNimsky schreef: 16 jul 2025 12:30
En daar is Mus uitstekend in geslaagd
Ik meen uit haar schrijven te begrijpen dat ze dezelfde term nog steeds wil blijven gebruiken.
Zionist
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 16 jul 2025 10:05

Alhoewel Israël zich waarschijnlijk schuldig maakt aan tereur is het - mijn inziens - niet correct om het een "terroristenstaat" te noemen, De meeste inwoners zullen zelf immers nooit een terreurdaad hebben gepleegd. Probeer sv.p. enigzins rte nuanceren, Want mensen denken altijd het ergste van wat iemand - met wie ze het niet eens zijn - beweert.
Zo meende iemand dat jij de Palestijnen "untermenschen" noemt, terwijl je slechts bedoelde dat ze door de Israëlische regering als zodanig worden behandeld.
:scissors:

want Palestijnen worden daar gezien als ongedierte, dat je zomaar dood mag slaan
omdat ze op een plek wonen die jij voor ogen hebt als “van jou”!
een terreurstaat die ook nog eens illegaal is.
Ik constateer dat Mus in antwoord op jouw modwarning in rode lettertjes, waarin je haar vriendelijk doch dringend verzoekt te nuanceren, niet kiest voor matiging, maar integendeel voor vergaande polarisering. En erger nog, de citaten die ik hierboven aanhaal gaan verder dan een incident of een overspannen antisemitische uitlating. Ze ademen een vorm van antisemitisme in zijn zuiverste soort, en dat roept klassieke antisemitische beeldspraak op.

Zulks tart niet slechts de regels van dit forum, maar vormt als antwoord op jouw Modinterventie een brutale, nietsontziende slag in het gezicht van het Moderatieteam.

Ik vraag me oprecht af, als dit niet het Feethinkersforum onwaardig is, wat dan nog wel?
Mogen we straks verwachten dat iemand ongestraft schrijft:
  • "Hamas, Hamas, alles Joden aan het gas!"
omdat dat tenslotte ook maar een mening is?

Wordt het niet eens tijd dat erkend wordt dat bepaalde uitspraken wél degelijk strafbaar kunnen zijn, en dat dan niet alleen de auteur, maar ook het Moderatorteam, en in laatste instantie ook de Eigenaar en de SysAdmin van het forum medeverantwoordelijk zijn voor het faciliteren daarvan? Nog afgezien van het feit dat het forum op deze manier steeds dieper wegzinkt.

En alsof het allemaal nog niet grotesk genoeg is, sluit Mus haar bijdrage af met het bekende slachtoffermasker en het obligate 'arme ik'-kostuum. Snik snik. Arme Ik. En opnieuw het terugkerende emotheater, dat de spiegelneuronen van de argeloze lezer in stelling brengt, waardoor Vrijdenken nog nauwelijks een kans krijgt, overspoeld als men raakt door opgewekte empathie voor de schrijfster, die zich niet alleen vereenzelvigt met het Palestijnse leed, maar dat beeldvormend bijna messianistisch op haar schouders laadt.

Alsof het daarna nog mogelijk is haar, figuurlijk, over de knie te leggen en dat
verbale pak voor de broek, dat ze allang verdiend heeft, eindelijk toe te dienen:
Mus schreef:Ps: De pijn en het verdriet is te diep en te groot om nog lief te kunnen zijn voor degenen die mijn mensen aan het kapot maken zijn, al zo lang, en daar vervolgens blind hun vreugdedansje over doen.
Ik weet en accepteer dat ook deze feedback mijnerzijds de spiegelneuronen van de argeloze lezer zal beroeren, zodat ook die mogelijk ff niet aan Vrijdenken toekomt. En natuurlijk kan deze reactie
een typische Modreactie oproepen: "Shoot the messenger!". Dat moet dan maar ...
Dan zal ik ook dat weer, bedroefd maar met opgeheven hoofd, accepteren:
  • trots op mezelf dat ik dít daadwerkelijk geschreven heb,
    precies zoals ik het bedoelde.

Ik wens jullie als Moderatieteam veel wijsheid toe in dezen.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Beste HieEnNu,

Normaal reageer ik niet op je maar in deze wil ik toch wel een keer een uitzondering maken.

Ik zie dat je enkele zinnen uit mijn betoog aanhaalt en deze plaatst in een context die ik zelf nadrukkelijk níet heb gekozen. Mijn tekst was een betoog over staatsterrorisme, niet over bevolkingsgroepen. Dat blijkt ook uit het feit dat ik expliciet aangeef dat ik individuele inwoners niet als terroristen beschouw.

De citaten die je los presenteert, zijn afkomstig uit een betoog waarin ik reageer op decennia van onderdrukking van Palestijnen — iets wat voor velen geen controversiële stelling meer is, maar historisch en journalistiek onderbouwd. De taal die ik gebruik is fel, ja — maar komt voort uit mijn persoonlijke betrokkenheid, pijn, en verontwaardiging. Niet uit haat.

Dat jij vervolgens de vergelijking maakt met extreem antisemitische leuzen, zoals “alles Joden aan het gas”, acht ik buitenproportioneel en grensoverschrijdend. Deze suggestie is niet alleen feitelijk onjuist, maar ook kwetsend — zowel voor mij als voor het debat in bredere zin. Als dit het niveau is waarop we elkaar bejegenen, dan is het moeilijk nog ruimte te houden voor kritische reflectie, laat staan voor vrijdenken.

Tot slot: als empathie wordt opgevat als manipulatie, dan zegt dat meer over het wantrouwen tegenover emotie dan over mijn bedoelingen. Ik erken dat mijn tekst bij sommigen weerstand oproept, maar dat is iets anders dan dat hij strafbaar zou zijn, of getuigt van antisemitisme.

Ik vertrouw erop dat het moderatieteam zijn eigen afweging maakt op basis van volledige context, niet op basis van verknipte fragmenten.

Groet,
Mus
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 16 jul 2025 14:50:scissors:
Ik vertrouw erop dat het moderatieteam zijn eigen afweging maakt
op basis van volledige context, niet op basis van verknipte fragmenten.

Groet,
Mus
Dat vertrouwen lijkt me geheel terecht.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Ik denk nog steeds dat een "terroristenstaat" een verkeerde benoeming is. Het gaat om eens staat waarvan sommige instanties (leger en geheime dienst) terreur uitoefenen buiten haar grenzen (van voor 1967) Een "terreurstaat" komt al dichterbij. Maar dat impliceert doorgaans terreur jegens de eigen burgers. Ik vermoedt dat het beter is om niet de uitvoerder van de terreur centraal te stellen, maar liever de actie. Klaag dus over "staatsterreur".
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

HierEnNu schreef: 16 jul 2025 14:22
Mus schreef: 16 jul 2025 10:05 :scissors:

want Palestijnen worden daar gezien als ongedierte, dat je zomaar dood mag slaan
omdat ze op een plek wonen die jij voor ogen hebt als “van jou”!
een terreurstaat die ook nog eens illegaal is.
Ik constateer dat Mus in antwoord op jouw modwarning in rode lettertjes, waarin je haar vriendelijk doch dringend verzoekt te nuanceren, niet kiest voor matiging, maar integendeel voor vergaande polarisering. En erger nog, de citaten die ik hierboven aanhaal gaan verder dan een incident of een overspannen antisemitische uitlating. Ze ademen een vorm van antisemitisme in zijn zuiverste soort, en dat roept klassieke antisemitische beeldspraak op.

Zulks tart niet slechts de regels van dit forum, maar vormt als antwoord op jouw Modinterventie een brutale, nietsontziende slag in het gezicht van het Moderatieteam.

Ik vraag me oprecht af, als dit niet het Feethinkersforum onwaardig is, wat dan nog wel?
Mogen we straks verwachten dat iemand ongestraft schrijft:
  • "Hamas, Hamas, alles Joden aan het gas!"
omdat dat tenslotte ook maar een mening is?

Je schijnt het verschil tussen een staat en een etnische groep niet te willen inzien.
Niemand had het in dit onderwerp - tot nu toe - over "Joden" Jij begint daar mee. Laat dat! Ook als in de betreffende kreet niet zozeer Joodse burgers als wel Ajax(supporters?) wordt bedoeld.
Ik wens u alle goeds
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Peter van Velzen schreef: 17 jul 2025 01:10 Ik denk nog steeds dat een "terroristenstaat" een verkeerde benoeming is. Het gaat om eens staat waarvan sommige instanties (leger en geheime dienst) terreur uitoefenen buiten haar grenzen (van voor 1967) Een "terreurstaat" komt al dichterbij. Maar dat impliceert doorgaans terreur jegens de eigen burgers. Ik vermoedt dat het beter is om niet de uitvoerder van de terreur centraal te stellen, maar liever de actie. Klaag dus over "staatsterreur".
Beste Peter,

Je mag denken dat de terroristenstaat die zich Israël noemt niet juist is - maar voor mij dekt hij precies de lading van wat ik zeggen wil.

Ik zal je uitleggen waarom.

Omdat deze staat:
1. soevereiniteit uitoefent over de Palestijnen zonder hen als gelijken te erkennen,
2. het systematisch angst inzet als middel van controle
3. het geweld gebruikt om politieke doelen te bereiken.
4. en dit alles niet incidenteel maar als onderdeel van een langdurig systeem van onderdrukking en overheersing.

Dat alles maakt de term staatsterrorisme zonder twijfel legitiem en daarmee, naar mijn idee, ook “terroristenstaat die zich Israël noemt”. Bovendien laat ik daarmee meteen zien dat ik, vanuit mijn positie, deze bezettende macht als volstrekt illegaal beschouw.

Ondertussen begrijp ik dat je vanuit jouw positie behoefte hebt aan nuancering. Maar ik spreek, zoals gezegd, vanuit een andere positie - namelijk die van de onderdrukte partij wat een wezenlijk andere positie is. De taal die ik gebruik heb ik dan ook bewust gekozen en doordacht, om, zoals gezegd, zichtbaar te maken wat door de andere partij juist structureel wordt verhuld cq ontkent.

Voor mij zou het nuanceren van de door mij gebruikte term voelen als een overwinning voor hen die mij het zwijgen willen opleggen. En dat gebeurt - ook hier op het forum - op allerlei manieren, subtiel en minder subtiel. Het kan natuurlijk zijn dat je hen die gunt, dat is dan zo.

Dat brengt me, ter illustratie, bij de kern van de zaak.

Want we weten inmiddels - of zouden kunnen weten - dat deze, in mijn ogen, illegale, criminele staat al decennialang op diverse wijzen, alles op alles zet om ons het zwijgen op te leggen.
Precies dit: ons monddood maken. Door omkering van de werkelijkheid. Door verzet terreur te noemen. Door zelf slachtofferschap, te claimen terwijl men zelf al decennialang, sinds de bezetting, de dader is, dat wat we ook op dit forum bij voortduring zien gebeuren.

En daarom, Peter, is het voor mij - vanuit mijn gevoel van eigenwaarde, een waarde die ze mij, zoals de geschiedenis uitwijst, met alles wat in hen is trachten te ontnemen, wat ik dus niet kan laten gebeuren en het mij daarom nagenoeg onmogelijk tegemoet komen in je verzoek, hoe graag ik ook zou willen.
Dus niet omdat ik mijn hoofd niet wens te buigen of iets dergelijks. Maar vanwege de, door de andere partij ontkende, grote urgentie die de situatie voor mij als mens heeft. Ik kan de voortdurende omkering, die al zo lang gaande is - gevoelsmatig - niet nog langer tolereren en dus kan die niet langer bevestigen door mijn taal aan te passen aan de gevoeligheden van mensen die deze onderdrukking niet aan den lijve ervaren of hebben ervaren en sterker nog: haar bagataliseren. Maar nogmaals: het is aan jou in hoeverre je mij al dan niet vrijheid van uitdrukken geeft.

Het is slechts een poging om nu eindelijk erkenning te krijgen met betrekking tot wat al zovele jaren in werkelijkheid aan de gang, waar, als ik zo vrij mag zijn, erkenning nog wel het minimale begin is van rechtvaardigheid met betrekking tot mijn volk, mijn mensen, mijn familie, mijzelf.

Groet,
mus.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Mus schreef: 17 jul 2025 11:59
Omdat deze staat:
1. soevereiniteit uitoefent over de Palestijnen zonder hen als gelijken te erkennen,
4. en dit alles niet incidenteel maar als onderdeel van een langdurig systeem van onderdrukking en overheersing.
Ik snap je uitleg, maar heb er wel een vraagje bij.

Deze kenmerken gelden voor een groot aantal landen in het middenoosten (waarbij het 1e punt op zich niets met terrorisme te maken heeft)
Vervang bijvoorbeeld " Palestijnen" door " religieuze minderheden" en het rijtje klopt voor Saoedi Arabie, Pakistan, Soedan, etc.
Zouden we bijvoorbeeld het woord " Iran" eigenlijk ook moeten vervangen door " De terroristische staat die zich Iran noemt"?

Dit overigens met alle begrip voor jouw persoonlijke gevoelens bij wat het Palestijnse volk wordt aangedaan.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

gerard_m schreef: 17 jul 2025 21:13
Mus schreef: 17 jul 2025 11:59
Omdat deze staat:
Ik snap je uitleg, maar heb er wel een vraagje bij.

Deze kenmerken gelden voor een groot aantal landen in het middenoosten (waarbij het 1e punt op zich niets met terrorisme te maken heeft)
Vervang bijvoorbeeld " Palestijnen" door " religieuze minderheden" en het rijtje klopt voor Saoedi Arabie, Pakistan, Soedan, etc.
Zouden we bijvoorbeeld het woord " Iran" eigenlijk ook moeten vervangen door " De terroristische staat die zich Iran noemt"?

Dit overigens met alle begrip voor jouw persoonlijke gevoelens bij wat het Palestijnse volk wordt aangedaan.
We hebben het hier niet over die landen, je opmerking is dus niet relevant.

PS.
Het Zionistische bewind (speerpunt van het Westen) werd altijd afgeschilderd als een Oase van: Democratie , Vrijheid , Gerechtigheid , etc.....
Blij dat je inziet dat ze net zo erge zijn en gemiddeld zelfs een stuk erger.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Mus schreef: 16 jul 2025 10:05

Allereerst Peter, ik zie de zorg waarmee je bovenstaande hebt geschreven, waarvoor dank.

Ik heb echter wel een reden waarom ik de terroristenstaat die zich Israël noem consequent “terroristenstaat” noemt. Die reden zal ik hieronder uitgebreid uit de doeken doen, omdat die kennelijk niet helder is voor iedereen hier.

Deze terreurstaat oefent als decennialang terreur uit op de niet-Joodse bevolking van Palestina - mijn volk. Ik hoef hopelijk niet uit te leggen op welke wijzen zij dat doen; daar is hier op het forum, door de diverse mensen waaronder ikzelf, uitgebreid over gesproken en verslag van gedaan, dus dat “waarschijnlijk” kun je er rustig vanaf halen of zou men niet op de hoogte zijn van wat de term “terreur” precies inhoudt?
Allereerst heb ik alle begrip voor het uiten van je verhaal en gevoelens.
En de meeste van je argumenten snijden hout.

Echter: Het systematisch "Israel" noemen als "de terroristenstaat die zich Israël noemt" al vanaf eind juni, is daar geen toegift in.
Enkele eerste malen geeft het aan wat je bedoelt.

Israel heet voor de hele wereld al sinds 1948 gewoon Israel.
Of je het er mee eens bent of niet.
Het is niet verboden je protest daarin te tonen, maar het steeds weer dat te moeten lezen ipv. alleen gewoon "Israel" roept mi. alleen irritatie op en mogelijk verkeerd begrip.

Zoals Peter schreef:
  • De meeste inwoners zullen zelf immers nooit een terreurdaad hebben gepleegd. Probeer sv.p. enigzins rte nuanceren, Want mensen denken altijd het ergste van wat iemand - met wie ze het niet eens zijn - beweert.
Of je het nu terroristenstaat of terreurstaat noemt maakt dan niets meer uit.
Het voegt niets toe aan je andere, wel degelijk goede, verhaal en argumenten.
Alleen dat het als zodanig wordt onthouden, en net als bij reclame, na verloop van tijd onnodig verkeerde associaties en dus verkeerd begrip oproept.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Gesloten