Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 09 jul 2025 12:15 Mus, eerlijk is eerlijk. Ik schop mijn hond, verwaarloos 'm en verdrink zijn puppies,
maar hij blijft me (vooralsnog!) trouw.
Ik wil voorkomen dat ik me straks moet gaan schamen van de Moderator,
dus ik check ff of ik jouw bijdrage goed interpreteer:
  1. Je opent met "Eerlijk is eerlijk",
    dus dat is de gidszin voor cynisch sarcasme.
  2. Met “Ik schop mijn hond” bedoel je:
    jij bent Hamas&Co, en de hond is het Gazaanse volk.
  3. "verwaarloos 'm en verdrink zijn puppies," staat voor:
    Hamas onderdrukt en besteelt eigen bevolking, en offert hun kinderen op als kanonnenvoer.
  4. En met "maar hij blijft me (vooralsnog!) trouw." bedoel je
    dat het volk Hamas blijft steunen, ondanks alles, uit angst of loyaliteitsdwang.
Gedenk wel, het is geheel mijn interpretatie, so correct me if I am wrong?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Nog een keer HierEnNu
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Hint: Met zijn excessieve geweld tegen Palestijnse burgers schond Israël het internationaal recht. De campagne van genocidaal geweld in Gaza dreigt nu te worden gevolgd door een misdaad tegen de menselijkheid, etnische zuivering. Tel hier de Nakba bij op.

En een foto verslag.

Een meisje, hoe oud zal ze zijn, 4? Misschien is ze ouder. Er is amper voedsel in Gaza en als het er is, zijn het linzen, granen, rijst, te eentonig voor een goede lichamelijke ontwikkeling. De tafel waarop ze ligt is vies, er zit ook een scheur in, ze ligt op een bron van infectie. Er is een infuus aangebracht, dat nog moet worden aangesloten. In haar linkeroor heeft ze een knopje. In haar gezicht, op haar armen, zitten typische wonden die komen van het puin dat wordt rondgeslingerd bij een explosie.

Er is nog een foto van haar gemaakt, vanuit een andere hoek. Daarop zie ik een gapend gat in haar rechterbeen. Ze moet veel pijn hebben, er is een tekort aan verdovende middelen in Gaza. Toch ligt ze er ontspannen bij. Er zit vocht in haar ooghoek; gehuild heeft ze wel, maar nu niet meer. Als je de hele tijd in ellende zit, maakt meer ellende dan niet meer uit?
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

lost and not found yet! schreef: 08 jul 2025 22:39
Gerard R. schreef: 08 jul 2025 22:31
lost and not found yet! schreef: 08 jul 2025 22:29

07-10-2023 vergeten? Of heb je meer informatie nodig?
Wat voor opzienbarends wil je mij laten zien met betrekking tot wat ik schreef? :?
Niets, noem mij een land, streek of gebied waar Gazanen veilig kunnen wonen! Welke dan? Het is juist het verhaal hoe het er nu aan toegaat! Je wilt nu geen Gazaan in Egypte zijn! Dus laat maar weten waar de Gazanen naar toe kunnen.
Ligt het nu aan mij of ben ik de enige die verbijstering ervaart bij bovenstaande woorden?

Het verjaagd je van je grond, het gaat wonen in je huis en pikt je eigendommen in, en durven dan te vragen waar je moet blijven. Het zegt: jullie hebben geen plek, geen rechten - jullie probleem en niet het mijne.

Hoe zullen we dat nu noemen? Laat me even denken……

Het is victim blaming in optima forma op een hele, door hullie schuld, ontheemd geraakte bevolkingsgroep, als hullie hun zin krijgen.
En dus kunnen we spreken van: wat gij niet wilt dat u geschied, doe dat vooral aan een ander.

Het is een afgrijselijke vorm waarin de dader zich als slachtoffer voordoet en het slachtoffer dat bloedend op de stoep ligt tot het probleem maakt.

Je zult maar zo gewetenloos zijn in al je egoïsme.

Ach, de onschuldige onwetendheid die daardoor meent in zijn recht te staan bij het structureel, gewelddadig, ontheemden van een ander volk ten behoeve van zichzelf, laten we het daar maar op houden, dat geeft nog iets van soelaas voor de veroorzakers van het onrecht wat we hier aan onze ogen voorbij zien trekken.

Halleluja, vrede zij met u.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Palestine 1920: The other side of the Palestinian story I Al Jarzeera World Documentary.

“A land without a people, and a people without a land” is how the relationship between Palestine and the Jewish people was described by Christian writers in the 1800s. And the 20th-century history of the Middle East has largely been written through these eyes.

But this film from Al Jazeera Arabic looks at Palestine from a different angle. It hears from historians and witness accounts, and features archive documents that show Palestine as a thriving province of Greater Syria and the Ottoman Empire at the dawn of the 20th century.

The evidence suggests that its cities had a developing trade and commercial sector, growing infrastructure, and embryonic culture that would enable it to meet the challenges of the decades ahead.

However, the political ramifications of the Balfour Declaration, San Remo Conference and British Mandate set in motion a series of events that profoundly affected this vibrant, fledgeling society and led to the events of 1948 and beyond.

This film is the other side of the Palestinian story.

Het zogenaamde land zonder mensen.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

En hier kijken we inmiddels al lang niet meer van.op.

Tientallen doden gemeld in Gazastrook • EU: akkoord met Israël over betere toegang hulp naar Gaza https://share.google/XPwQJguLseXU9Hc5b

Bij een bombardement op Gazanen die op noodhulp stonden te wachten in Deir al-Balah werden zestien mensen omgebracht, meldt Wafa. Onder de doden zouden tien kinderen zijn.

Vele malen effectiever dan 1 voor 1 afschieten (door het meest humane leger)
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Hoopvol nieuws uit dezelfde link die dikkemick plaatste:
  • 15:35
    Amerikaanse minister Rubio hoopvol over wapenstilstand in Gaza

De Amerikaanse minister Rubio van Buitenlandse Zaken zegt dat de VS hoopvol is over een staakt-het-vuren in Gaza. "Ik denk dat we dichtbij zijn en ik denk dat we misschien dichterbij zijn dan we in lange tijd zijn geweest", vertelde Rubio aan journalisten op de ASEAN-top in Maleisië.

Trumps gezant Witkoff zei eerder deze week al hoopvol te zijn dat er aan het einde van de week overeenstemming kan zijn over een wapenstilstand van zestig dagen. Sinds zondag voeren Israël en Hamas indirecte onderhandelingen in Qatar, dat als bemiddelaar optreedt.
en
  • gisteren, 22:09
    Hamas: bereid tien gijzelaars vrij te laten

Hamas zegt bereid te zijn tien gijzelaars vrij te laten, in het kader van de onderhandelingen voor een staakt-het-vuren. De chef van de Israëlische strijdkrachten bevestigt in een tv-toespraak dat tien levende gijzelaars worden vrijgelaten en de lichamen van negen anderen worden overgedragen als het tot een akkoord komt.

Uit de reactie van Israël valt ook een optimistische houding op te maken. "We hebben grote schade toegebracht aan het bestuur en de militaire mogelijkheden van Hamas", zei de chef van de strijdkrachten, Eyal Zamir. "Daardoor wordt het mogelijk om een akkoord te bereiken over de vrijlating van de gijzelaars."

Over een volledige deal zijn de twee partijen het vooralsnog niet eens. De Amerikaanse president Trump denkt dat er deze of volgende week "een zeer grote kans" is dat er een akkoord wordt bereikt. Ook premier Netanyahu, op bezoek in Washington, zei vandaag tegen Fox News dat hij goede hoop heeft op een staakt-het-vuren, dat volgens hem Israël dichter bij de doelen brengt die hij heeft gesteld.
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu, er komt GEEN wapenstilstand
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

:roll:

Niet hier en nu, maar wel daar en binnenkort,

althans, zo stond dat in die link die jij, @dikkemick, zelf plaatste.
lees zelf ook eens het nieuws dat je zelf plaatst vooral het hoopvolle
in plaats van al die anti-Israël propaganda waar je toch vol mee zit:
  • dat zou je mentale gemoedstoestand goed doen!
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 10 jul 2025 20:14 :roll:

Niet hier en nu, maar wel daar en binnenkort,

althans, zo stond dat in die link die jij, @dikkemick, zelf plaatste.
lees zelf ook eens het nieuws dat je zelf plaatst vooral het hoopvolle
in plaats van al die anti-Israël propaganda waar je toch vol mee zit:
  • dat zou je mentale gemoedstoestand goed doen!
In dit geval is hoop vergeefse hoop.
In Israël is pas vrede als Gaza en westbank gezuiverd zijn.

Tenminste, dat denken de rechts nationalistische loeders daar. Wat ze niet doorhebben is dat ze bijna wereldwijd alle krediet verspelen en dat ze straks doelwit zijn van heel nare aanslagen.
Israël kweekt op dit moment terroristen.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 10 jul 2025 20:00 HierEnNu, er komt GEEN wapenstilstand
Er zal uiteindelijk vast wel een tijdelijke wapenstilstand komen, zoals de vorige keer. Dan krijgt Israel namelijk gijzelaars terug. Maar zolang Hamas nog militair bestaat, zal daarna de oorlog natuurlijk weer doorgaan. Dat had Netanjahoe bij de aanvang van de oorlog reeds duidelijk gemaakt: de oorlog gaat door totdat alle gijzelaars - de levenden de doden - weer terug zijn en Hamas is vernietigd. Tegen Hezbollah en Iran heeft Israel de oorlogsdoelen al bereikt. Hoewel Hezbollah en Iran ieder voor zich vele malen sterker zijn dan Hamas, was de strijd tegen Hezbollah en Iran veel eenvoudiger, aangezien die hun eigen burgers niet als schild gebruiken in tegenstelling tot Hamas.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Israëlische kolonisten richten pijlen op christelijk dorp Taybeh. ‘Pure intimidatie’ - Nederlands Dagblad. De kwaliteitskrant van christelijk Nederland https://share.google/DeRhwaBnQPfPNzj7A

IEDERE dag is dit soort berichten te plaatsen. Hou dus op met recht praten wat krom is.
Dit heeft NIETS met Hamas te maken.

Expansiedrift
Kolonisatiewoede
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 10 jul 2025 20:31Wat ze niet doorhebben is dat ze bijna wereldwijd alle krediet verspelen.
Zonder dat het enige geopolitieke invloed heeft; volkomen irrelevant.
... en dat ze straks doelwit zijn van heel nare aanslagen.
Dat speelt Israel alleen maar in de kaart. Israel wil graag dat de Joden wereldwijd alijah doen. Hoe zwaarder Joden het elders hebben, des te meer er naar Israel komen. In Israel zullen de staatloze Arabieren na de oorlog geen enkele kans meer hebben om aanslagen te plegen. Die komen straks door toedoen van Hamas op een paar kleine stukjes grond (in totaal 25% van Gaza), omgeven door zeer zware bewaking. De rest van Gaza (75%) zal van Israel zijn. Zo gaat dat als je aanvalt en de oorlog verliest. Wij hebben de oorlog gewonnen. De staatloze Arabieren die willen vetrekken, mogen dat. Naar schatting zullen er zo'n miljoen vrijwillig weggaan.

Dit lijkt een ernstige beschuldiging aan het adres van de Israëlische regering.
Het staat er formeel niet expliciet, maar menigeen zal dit als volgt interpreteren:

Volgens jou wakkert de regering Netanjau bewust antisemitisme aan, omdat ze hoopt dat dit leidt tot meer joden die zich in Israël willen vestigen.
Verder ga je er van uit dat ze wederom de rechten van de Palestijnen op een eigen staat zal schenden, door 3/4 van de Gazastrook in te pikken. Een gebied waar het Joodse volk - voor 1948 - niet historisch mee was verbonden. (net als trouwens Asjdod en Asjkelon)
Bovendien wordt er - volgens jou - geen onderscheid gemaakt tussen terroristen en onschuldige burgers.

Peter van Velzen
Zionist
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 10 jul 2025 20:33 Israëlische kolonisten richten pijlen op christelijk dorp Taybeh. ‘Pure intimidatie’ - Nederlands Dagblad. De kwaliteitskrant van christelijk Nederland https://share.google/DeRhwaBnQPfPNzj7A

IEDERE dag is dit soort berichten te plaatsen. Hou dus op met recht praten wat krom is.
Dit heeft NIETS met Hamas te maken.

Expansiedrift
Kolonisatiewoede
Dit heeft NIETS met de eventuele wapenstilstand te maken waar je het over had.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 10 jul 2025 21:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 10 jul 2025 20:44
dikkemick schreef: 10 jul 2025 20:31Wat ze niet doorhebben is dat ze bijna wereldwijd alle krediet verspelen.
Zonder dat het enige geopolitieke invloed heeft; volkomen irrelevant.
... en dat ze straks doelwit zijn van heel nare aanslagen.
Dat speelt Israel alleen maar in de kaart. Israel wil graag dat de Joden wereldwijd alijah doen. Hoe zwaarder Joden het elders hebben, des te meer er naar Israel komen. In Israel zullen de staatloze Arabieren na de oorlog geen enkele kans meer hebben om aanslagen te plegen. Die komen straks door toedoen van Hamas op een paar kleine stukjes grond (in totaal 25% van Gaza), omgeven door zeer zware bewaking. De rest van Gaza (75%) zal van Israel zijn. Zo gaat dat als je aanvalt en de oorlog verliest. Wij hebben de oorlog gewonnen. De staatloze Arabieren die willen vetrekken, mogen dat. Naar schatting zullen er zo'n miljoen vrijwillig weggaan.
Een mooi stukje promotie van genocide en ethnische zuivering =D>
Meer en meer schijt ik hierdoor op Israël, Chaimnimsky. Dat is wel je verdienste met dit soort verheerlijkte berichten over het superieure koloniserende Israël.
Jij noemt het heel eufemistisch: Naar schatting zullen er zo'n miljoen vrijwillig weggaan.

DOE NORMAAL MET JE VRIJWILLIG!!!
Laatst gewijzigd door dikkemick op 10 jul 2025 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten