Kabinet-Schoof: wedervaardigheden

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Kabinet-Schoof: wedervaardigheden

Bericht door dikkemick »

Mullog schreef: 20 jun 2025 09:17
HierEnNu schreef: 20 jun 2025 09:09 ...
Ik ga niet op het partijprogramma van JA21 stemmen, NEE:
ik ga op de toekomstige 1e vrouwelijke MP van Nederland stemmen!
Ik betwijfel of ze bij JA21 ook naar in de buurt komt van die rol.
En we kennen haar nog niet goed genoeg voor die rol.
Omtzigt kenden we al langer en ook hij was het gouden paard.

Zelfs Ali B werd ooit geopperd als verbinder in den Haag.
Tip: Stem NIET op de persoon
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

OK: Stem NIET op Ali B.

Als ik dan een keer 100% eens ben, dan geef ik zulks ruiterlijk toe!

Maar waar dan WEL op? Daar op:

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 20 jun 2025 10:52
OK: Stem NIET op Ali B.

Als ik dan een keer 100% eens ben, dan geef ik zulks ruiterlijk toe!

Maar waar dan WEL op? Daar op:

We zijn het bijna geheel eens!
Ali B......NEE!
Ja21 met draaikont Eerdmans?? NEEN!

......kwam in 2002 voor de LPF in de Tweede Kamer. Voor de verkiezingen van 2006 stapte hij over naar Eén NL. Toen die partij geen zetel haalde, kwam er vrij onverwacht een einde aan zijn Kamerlidmaatschap. In 2009-2014 was hij wethouder van Capelle aan den IJssel en in 2014-2018 wethouder in Rotterdam namens Leefbaar Rotterdam. In de aanloop naar de verkiezingen van 2021 werd hij adviseur van Thierry Baudet, maar in november 2020 kwam het tot een breuk met FVD.

Pluchegeil heet dat.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

dikkemick schreef: 20 jun 2025 09:40
Mullog schreef: 20 jun 2025 09:17
HierEnNu schreef: 20 jun 2025 09:09 ...
Ik ga niet op het partijprogramma van JA21 stemmen, NEE:
ik ga op de toekomstige 1e vrouwelijke MP van Nederland stemmen!
Ik betwijfel of ze bij JA21 ook naar in de buurt komt van die rol.
En we kennen haar nog niet goed genoeg voor die rol.
Omtzigt kenden we al langer en ook hij was het gouden paard.

Zelfs Ali B werd ooit geopperd als verbinder in den Haag.
Tip: Stem NIET op de persoon
Ik denk dat Coenradie vergelijkbaar is met Omtzigt. Goed in concreet maar de weg kwijt als het conceptueel wordt (als je begrijpt wat ik bedoel).

Maar de tijd zal het leren (als ze voldoende stemmers op hun hand krijgen).
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.stadindex.nl/nederland/3394 ... -niet-hard
Volgens plan zal Donald Trump maandagavond arriveren, maar wat zijn plannen in Nederland zijn is nog onduidelijk. Even gingen er geruchten rond dat Trump wel wilde golfen, maar als dat zo is, gebeurt dat niet met premier Dick Schoof. „Ik speel geen golf, en ik heb niet de indruk dat Trump -zoals ik- een hardloper is.” (..)
Ik moest er een beetje om lachen... :? Maar god hoort me brommen...

Ook wel leuk :( in het verlengde hiervan:
https://nieuwspaal.nl/nederlands-luchtr ... -navo-top/
Russische drones zijn tijdelijk niet welkom in het Nederlandse luchtruim. De reden hiervoor is de NAVO-top die dinsdag en woensdag plaatsvindt in Den Haag. Het Russische leger is inmiddels op de hoogte gesteld van de maatregel.

Satire van Nieuwspaal dus.
¥¥
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Rutte (van dat vorige kabinet) stijgt ondertussen naar astronomische hoogten in deze wereld...!!

https://www.rtl.nl/nieuws/video/video/e ... agd-als-we
Top geslaagd als we allemaal zeggen "wat een prachtige uitkomst". (En.. onder ons: dat is natuurlijk ook zo. Alleen vraag ik me af wat een prachtige uitkomst zou zijn? :) )
'Welcome to my hometown'. NAVO-baas Mark Rutte noemt de NAVO-top, in zijn woonplaats Den Haag, een historische gebeurtenis. De NAVO staat volgens Rutte op het punt een historisch besluit te nemen over hogere defensieuitgaven. (..)
Hoera! :) :?
¥¥
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.bnr.nl/nieuws/bouw-infrastr ... -nieuwbouw
Auteur: ANP
Woonminister Mona Keijzer gaat de regels voor nieuwe gebouwen aanpassen om woningbouw goedkoper te maken. De gevolgen zijn onder meer dat plafonds en deuren lager mogen zijn, schrijft ze in een brief aan de Tweede Kamer. De BBB-minister wil ook dat steilere trappen mogelijk worden en dat een nieuwe norm om de hoeveelheid daglicht te berekenen achterwege blijft.(..)
Als het maar niet in een kabouterpaddestoel hoeft in de toekomst... :roll:
En die steilere trappen zijn dus niet voor ouderen. Jammer, ma, pa..
Nou ja, trapliftje? Als de muren dat houden...

¥¥
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.nu.nl/terrorisme-in-europa/ ... bodem.html
In veruit de meeste gevallen zijn aanslagplegers in Europa geen migrant, blijkt uit een onderzoek op verzoek van demissionair justitie- en migratieminister David van Weel. De onderzoekers omschrijven terrorisme daarom als "een probleem van eigen bodem".
Vergeleken met het aantal asielaanvragen in Europa is het aantal migranten dat in verband wordt gebracht met radicalisering of aanslagen "oneindig klein". Dat blijkt uit het onderzoek van het International Centre for Counter-Terrorism (ICCT).
Een heel eng handigheidje tegenwoordig om de mensen van buiten het land een flinke trap te kunnen geven. Allemaal tuig, allemaal misdadigers. Wel, ze zijn het zeker niet 'allemaal'.
(Vooral gebruikt door meneer Trump. Maar ook meneer Wilders is er heel goed in. En wel meer lui.)
¥¥
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Gerard R. schreef: 27 jun 2025 19:22 https://www.nu.nl/terrorisme-in-europa/ ... bodem.html
In veruit de meeste gevallen zijn aanslagplegers in Europa geen migrant, blijkt uit een onderzoek op verzoek van demissionair justitie- en migratieminister David van Weel. De onderzoekers omschrijven terrorisme daarom als "een probleem van eigen bodem".
De tweede generatie kent meer problemen. zie dit artikel Dat was al langer bekend dacht ik.
Ik wens u alle goeds
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.bnr.nl/nieuws/economie/1057 ... russel-mis
Auteur: BNR Webredactie
Demissionair minister Sophie Hermans maakt onder druk van de Tweede Kamer voorlopig een einde aan de CO2-heffing voor de industrie. Volgens het FD wordt de heffing voorlopig opgeschort tot 2030, vanwege bezwaren uit het bedrijfsleven. Die hadden grote bezwaren omdat het buitenlandse bedrijven niets zouden hoeven te betalen. (..)

Deze tegemoetkoming aan het bedrijfsleven heeft wel flinke gevolgen voor de schatkist. Niet alleen zouden de heffingen zelf geld opleveren, het invoeren ervan was ook een voorwaarde van de EU voor een subsidie van 1,2 miljard euro. (..)
Ach... jammer.
Hoe moeten we dit beleid noemen??? Jaja..ja.. demissionair extreem -rechts. #-o
¥¥
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.bnr.nl/nieuws/nieuws-politi ... et-kabinet
Het CDA stemt tegen de asielwetten van het demissionaire kabinet. En dat is opvallend, want eerder was de partij van plan om juist voor de wetten te stemmen. Die keuze komt nadat een amendement, voorgesteld door de PVV, aangenomen is door de Tweede Kamer. ‘Voor het CDA gaat dat te ver,’ vindt Bontenbal. (..)
Het was een beetje een 'per ongelukje' dat die goedgekeurd werd, door het ontbreken van leden van de oppositie.
¥¥
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Gerard R. schreef: 02 jul 2025 18:20 https://www.bnr.nl/nieuws/nieuws-politi ... et-kabinet
Het CDA stemt tegen de asielwetten van het demissionaire kabinet. En dat is opvallend, want eerder was de partij van plan om juist voor de wetten te stemmen. Die keuze komt nadat een amendement, voorgesteld door de PVV, aangenomen is door de Tweede Kamer. ‘Voor het CDA gaat dat te ver,’ vindt Bontenbal. (..)
Het was een beetje een 'per ongelukje' dat die goedgekeurd werd, door het ontbreken van leden van de oppositie.
Ik denk dat ze nooit echt van plan zijn geweest om voor te stemmen.
Het CDA is nooit een betrouwbare partij geweest.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
bubbelgum1920

Bericht door bubbelgum1920 »

Gerard R. schreef: 02 jul 2025 10:28 https://www.bnr.nl/nieuws/economie/1057 ... russel-mis
Auteur: BNR Webredactie
Demissionair minister Sophie Hermans maakt onder druk van de Tweede Kamer voorlopig een einde aan de CO2-heffing voor de industrie. Volgens het FD wordt de heffing voorlopig opgeschort tot 2030, vanwege bezwaren uit het bedrijfsleven. Die hadden grote bezwaren omdat het buitenlandse bedrijven niets zouden hoeven te betalen. (..)

Deze tegemoetkoming aan het bedrijfsleven heeft wel flinke gevolgen voor de schatkist. Niet alleen zouden de heffingen zelf geld opleveren, het invoeren ervan was ook een voorwaarde van de EU voor een subsidie van 1,2 miljard euro. (..)
Ach... jammer.
Hoe moeten we dit beleid noemen??? Jaja..ja.. demissionair extreem -rechts. #-o
Dat is dan wel erg dom. Waarschijnlijk wisten de kamerleden niet eens dat ze dan 1,2 miljard zouden mislopen. Anders kan je je het niet voorstellen.
Nederlandse politici zwichten mij wat te vaak voor het bedrijfsleven.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

bubbelgum1920 schreef: 03 jul 2025 19:00:scissors:
Dat is dan wel erg dom.
Dom is een gidswoord! Beter niet gebuiken, want van het één komt het ander. toch?
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

HierEnNu schreef: 04 jul 2025 01:24
bubbelgum1920 schreef: 03 jul 2025 19:00:scissors:
Dat is dan wel erg dom.
Dom is een gidswoord! Beter niet gebuiken, want van het één komt het ander. toch?
Wat doet dit geniale kabinet?

https://nos.nl/l/2573696
De politie is bezorgd over het strafbaar stellen van illegaal verblijf van vreemdelingen. Er zijn "grote zorgen" over de "uitvoerbaarheid, reikwijdte en de effectiviteit" van het strafbaar stellen ervan.

Hiermee wordt volgens de politie "gesuggereerd dat elke illegale vreemdeling overlastgevend is of crimineel gedrag vertoont". De politie herkent dat beeld niet en verwacht dat het strafbaar stellen zal leiden tot een vicieuze cirkel. Vreemdelingen die niet kunnen vertrekken uit Nederland kunnen meermaals in een cel belanden, zonder dat ze zicht hebben op terugkeer naar hun land van herkomst. (..)
Ik snap dat het de bedoeling is de instroom in te tomen, maar het is vanzelfsprekend wel zéér enge akelige wetgeving, geïnspireerd door Trump en Wilders. En als je in alle humaniteit een vreemdeling wilt helpen, dan doe je dat. Dan maar de bak in. Menselijkheid is nummer 1 en wat mij betreft houden we dat zo. Het zijn niet allemaal criminelen zoals Trump beweert. We gaan terug in de tijd naar mijn beleving. Dit is voor velen de rode lijn.
Beter niet goedkeuren in de senaat zoals in de VS.
¥¥
Plaats reactie