Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Mus
Diehard

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 30 jun 2025 15:21
Bonjour schreef: 30 jun 2025 15:05
ChaimNimsky schreef: 30 jun 2025 13:21 Werkelijk, Peter? Je noemt een aanslag op Trump en Netanyahu "jammer dat die waarschijnlijk niet zal gebeuren"? Dat is nogal wat -- zeker voor iemand die het uitschakelen van erkende terroristen door Israel telkens als "moord" bestempelt. En nog schrijnender: je zegt dit als moderator.
En als zionist praat je alle aanslagen van Israël goed.
Deze uitspraak is kortzichtig, onjuist en stigmatiserend. Je zet hiermee een hele bevolkingsgroep weg als moreel verdorven, enkel en alleen omdat zij vinden dat Israel als Joodse staat mag bestaan. Dat is geen argument, dat is demonisering.
En dat zeg jij, die alle Palestijnen de dood in wenst? Nee, we zijn niet vergeten hoe stond te dansen op onze graven. Hoezo demonisering? Kijk jij eerst maar eens naar de balk in je eigen oog voor je naar de splinter in het oog van de ander kijkt. Echt, de brutaliteit die hier tentoon wordt gespreid? Een heel volk naar de gallemiezen helpen ten faveure van een zgn veilig heenkomen is nooit een geldig excuus, never, ever, nooit niet, zelfs niet na 7
Okt 2023. Ga je diep schamen ChaimNimsky, heel, heel diep.
Laatst gewijzigd door Mus op 30 jun 2025 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 30 jun 2025 15:42
ChaimNimsky schreef: 30 jun 2025 15:34 [De posting wenst letterlijk "succes voor diegenen die bij Trump of Netanyahu in de buurt willen komen om een aanslag te plegen" -- dat is een expliciete steunbetuiging aan politieke moord.
Dat is het NIET! Zuigende zionist die je bent. Ik heb dit herhaaldelijk uitgelegd.

Het lijkt er nu sterk op dat je mensen uit de tent aan het lokken bent en dat dit nog lukt ook.
:lol:

Nou leg je bij voorbaat al de verantwoordelijkheid voor wat jijzelf daadwerkelijk schrijft bij ChaimNimsky, terwijl je nog aan het schrijven bent! :lol: Arme ikke werd getriggerd? :lol:
En reageerde impulsief? Man, man, wat drijf jij jouw emo-theater ver zeg?
En dan suggereren dat je verontwaardiging ontstaat vanuit jouw hogere moraal? #-o

Neem eens één keer de verantwoordelijkheid voor datgene
wat jij geheel vrijwillig en daadwerkelijk zelf en letterlijk neerschrijft!
Zou goed zijn voor je zelfrespect lijkt me ...
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . . ChaimNimsky:
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden."

.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

ChaimNimsky schreef: 30 jun 2025 15:34 [De posting wenst letterlijk "succes voor diegenen die bij Trump of Netanyahu in de buurt willen komen om een aanslag te plegen" -- dat is een expliciete steunbetuiging aan politieke moord.
Dat is het NIET! Zuigende zionist die je bent. Ik heb dit herhaaldelijk uitgelegd.

Het lijkt er nu sterk op dat je mensen uit de tent aan het lokken bent en dat dit nog lukt ook.
Er stond géén relativering, géén humor en geen spoortje afkeuring (wat bij cynisme wel het geval is) -- alleen een steunbetuiging aan politieke moord.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Zie: viewtopic.php?p=663197#p663197

NOU(!) succes......

Het draait om dat "nou". Dat spreekt wat mij betreft boekdelen en laat niets te wensen over.

Maar.....(Aanvulling): Subliem hoe jullie de aandacht weer weten te verleggen. Van GENOCIDE naar een cynische opmerking.
Laatst gewijzigd door dikkemick op 30 jun 2025 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 30 jun 2025 15:58

Er stond géén relativering, géén humor en geen spoortje afkeuring (wat bij cynisme wel het geval is) -- alleen een steunbetuiging aan politieke moord.
Ik zou toch gedacht hebben dat je wel een zekere mate van intelligentie zou hebben, maar ik denk dat dat verdwenen is ter faveure van ietwat te lange tenen. Wat is er niet aan cynisme te begrijpen bij een succes met…. wanneer je weet dat deze psychopaten over de beste en meest uitgebreide beveiliging - en nog een beetje meer - beschikken die maar enigszins mogelijk is. Het zal aan mij liggen denk ik.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

En Mus? Hoe was t aan t strand? Nog beschoten? Opgepakt omdat je een steentje (schelpje) gooide? Je handdoek geconfisqueerd?
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Douwe Bob is door de Joodse gemeenschap (en VVD Dilan) uitgemaakt voor antisemiet! Waarom?
Hij zei een optreden af bij een joods voetbalfeest en wel hierom:

We hebben uitingen gezien op posters daar, en we hebben besloten het niet te gaan doen.' En later: 'Ik hou van de Joodse gemeenschap, maar ik ben tegen zionisme en dat is wat daar wordt verkocht.

Snappen we hier de aversie tegen "zionist« echt niet?

Maar! Er is een 'wij-van-wc eend' uitleg: Volgens Chantal Runne, medeoprichter van een Joods-islamitische stichting, is er continu spraakverwarring rond het begrip zionisme. 'Als je wel wilt optreden voor Joden, maar niet voor zionisten, dan stap je over het feit heen dat 95 procent van de Joden zionistisch is. Ik ben zelf ook zionistisch: voor mij betekent dit dat Israël en Palestina naast elkaar kunnen bestaan.'

Dus 95 procent wil dat de Palestijnen een eigen gebied krijgen? Of beter nog: volledig opgaan met de Israëliërs en gelijke rechten krijgen??

Traantje in m'n ogen van ontroering hoor. Ik nl maar denken dat Palestijnen untermenschen zijn, m het minste vastgezet worden en gedood als ze naar voedsel op zoek zijn.

Hoe naïef!
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

dikkemick schreef: 01 jul 2025 08:04

Dus 95 procent wil dat de Palestijnen een eigen gebied krijgen? Of beter nog: volledig opgaan met de Israëliërs en gelijke rechten krijgen??

Traantje in m'n ogen van ontroering hoor. Ik nl maar denken dat Palestijnen untermenschen zijn, m het minste vastgezet worden en gedood als ze naar voedsel op zoek zijn.

Hoe naïef!
Inderdaad. Een logisch verklaring zou zijn dat de meeste Joden de misstanden van Netanyahu niet steunen, maar wel vinden dat hun volk ook een staat mag hebben.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 01 jul 2025 10:53

Hoe naïef!
Inderdaad. Een logisch verklaring zou zijn dat de meeste Joden de misstanden van Netanyahu niet steunen, maar wel vinden dat hun volk ook een staat mag hebben.
Hoe dan?
Hoe kan het dat dictator Netanyahu nog steeds alle touwtjes in handen heeft? Waarom geen massaal protest?
Waarom werd o.a hier gedanst op de graven van Palestijnen?
Waarom nog dagelijks beschietingen op burgers die op zoek zijn naar eten?

Waarom?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 01 jul 2025 11:29

Hoe naïef!
Hoe dan?
Hoe kan het dat dictator Netanyahu nog steeds alle touwtjes in handen heeft? Waarom geen massaal protest?

Waarom?
Excellente vraag.

Dat is iets dat samengaat met extreem-rechts. (Archaïsche term voor mij overigens.)

Het was vroeger, het is nu. Zeker nu een extreem-rechtse wind waait op veel plekken op de planeet.

Zie hoe het gaat met Trump, Wilders, Netanyahu, Erdogan, Putin enz. gefaciliteerd door matig tot slecht of niet-slim beleid van centrum-rechts tot links.
Het volk legt door frustratie of zelfs woede de verantwoordelijkheid in handen van dit soort lieden, ze denken dat die de redding/opluchting zullen brengen op bepaald terrein. En vervolgens worden ze uiteraard veelal gruwelijk teleurgesteld, omdat het nooit om een of een paar zaken gaat en extreem-rechts ook nog zo zijn eigen agenda heeft en die best met min of meer geweld wil doordrukken alles voor 'het nut'... Daar hoort voor hun zeker ook oorlog bij.

En ondertussen gaat door bepaalde maatregelen van die lui (vaak met een gewelddadige of onderdrukkende inslag) een sfeer heersen, die de vrijheid van meningsuiting tegengaat op z'n minst.
De rhetoriek van extreem-rechts is meestal oorverdovend en vaak zeer onmenselijk. Als je daar niets aan wilt doen ben je aan de heidenen overgeleverd. (Kan ik dat hier schrijven?? :lol: )
Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief...
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Een portie realisme.

Rabbi Weiss:”Zionism is not Judaism” - In Conversation

Ik kon het zelf niet beter verwoorden.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

dikkemick schreef: 30 jun 2025 17:08 En Mus? Hoe was t aan t strand? Nog beschoten? Opgepakt omdat je een steentje (schelpje) gooide? Je handdoek geconfisqueerd?
Niet beschoten, niet opgepakt, wel bijna mijn handdoek kwijtgeraakt aan iemand die bij hoog en laag bleef beweren dat het zijn handdoek was en dat ik terug zou moeten naar mijn eigen handdoek 🤯. Dus ik, ik liet me niet intimideren, zei: oké? Waar zou die handdoek dan moeten liggen volgens jou?” Waarop jij zei:” dat is toch zeker niet mijn probleem, zoek het lekker uit.” Nu, en dat is echt ongelooflijk - lagen er wat andere mensen rond me die wisten dat deze onverlaat iemand was die overal op het strand probeerde mensen te intimideren en hun persoonlijke bezittingen van hun af te pakken - kwamen deze mensen voor me op en joegen deze onverlaat weg van het strand. Tja, er zijn nog mensen die een crimineel herkennen voor wat ie is. Dat kun je niet van iedereen zeggen in dit land. Dus mijn dank gaat uit naar hen die mij geholpen hebben mijn eigen handdoek te behouden als van mij. 🫶
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Hoe dan?

Waarom?
Tja. Zoals het overal gaat tijdens oorlogen en een van de redenen dat machthebbers ze voeren. Je kunt kritisch zijn maar staat ook achter je land. Ef zijn overigens wel degelijk protesten in Israël. Natuurlijk zie je vooral de uitwassen, wat de stillere gematigde mensen vinden hoor je meestal niet.

Overigens heb ik ook geen enkel Palestijns protest gezien tegen de moordpartij door hamas.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

gerard_m schreef: 01 jul 2025 17:26
Hoe dan?

Waarom?
Tja. Zoals het overal gaat tijdens oorlogen en een van de redenen dat machthebbers ze voeren. Je kunt kritisch zijn maar staat ook achter je land. Ef zijn overigens wel degelijk protesten in Israël. Natuurlijk zie je vooral de uitwassen, wat de stillere gematigde mensen vinden hoor je meestal niet.

Overigens heb ik ook geen enkel Palestijns protest gezien tegen de moordpartij door hamas.
Zou dat misschien kunnen liggen aan het gegeven dat de Palestijnen iets anders aan hun hoofd hebben? Ik noem maar even zoiets onbelangrijks als overleven in een omgeving waar je leven voortdurend in gevaar is vanwege een terroristisch leger uit een terroristenstaat die zich Israël noemt,
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

(...)
Douwe Bob weigerde zondag op het laatste moment op te treden bij het Joodse kindervoetbalevenement Jom Ha in Amsterdam. Volgens de zanger waren er "zionistische posters en pamfletten" te zien en dat zou tegen de afspraken zijn die hij had gemaakt met de organisatie.

"Ik hou van de Joodse gemeenschap, ik ben tegen zionisme en dat is wat daar wordt verkocht, daardoor kan ik hier nu niet spelen. Sorry", zei de artiest, waarna hij het podium afliep.

Tweede Wereldoorlog
Diezelfde dag deelde de VVD-leider beelden van Douwe Bob op X met een verwijzing naar de Tweede Wereldoorlog. "Zó gewoon is Jodenhaat geworden. Pure haat, in het volle zicht", schreef Yesilgöz er ook bij.

De artiest zei die avond in talkshow Renze dat hij "met de dood was bedreigd" vanwege het gebeuren. Nadien volgde nog een uitnodiging van Yesilgöz aan Douwe Bob om koffie te drinken, maar daar wil de zanger niks van weten. Zijn management zei gisteren tegen persbureau ANP dat hij geen koffie wil, maar excuses.

Propaganda
Yesilgöz bleef vandaag dus bij haar kritiek. Volgens haar heeft Douwe Bob "de kinderen in het publiek afgewezen om wie ze zijn", omdat hij zionisme heeft afgewezen. "Dat is in essentie het bestaan van een Joodse staat."

"Het kan zijn dat hij niet scherp had wat hij zei of dat hij propaganda napraatte", zei Yesilgöz. "Maar als je zegt het zionisme af te wijzen, dan zeg je tegen die mensen daar: ik wijs jouw identiteit af."
(...)
Bron: NOS

Ik hoor dat Domme Bob nu met zijn gezin weg is uit Nederland op advies van de politie. Daar kan hij even rustig nadenken.
Blijkbaar heb jij de Posters en pamfletten gezien. Gelieve die kennis met het forum te delen, zodat men zelf kan bepalen hoe dom of slim Bob is.

Peter van Velzen
Zionist
Gesloten