gerard_m schreef: ↑29 jun 2025 13:53
Je geeft je bron niet eens...
Maar een internetsite copy-pasten is niet moeilijk. Het betekent vanzelfsprekend niet dat jouw site de Enige Juiste Interpretatie is van de islam.
Zo werkt het bij geen enkele religie, ook niet bij de islam. Wat jij doet is htezelfde als een paar vredelievende versen uit de bijbel opzoeken on te bewijzen dat het christendom (of jodendom) altijd geweld afwijst.
Als het zo eenvoudig was, zouden Moslims misschien ook geen veroveringsoorlogen hebben gevoerd, te beginnen met Mohammed zelf of de door jou genoemde Abu-Bakr
Oké, laat ik het dan anders stellen. Leden van Hamas mogen zichzelf wel zien als Allah vrezende moslims maar dat wil niet zeggen dat ze het ook zijn. Bv er zijn mensen die er vast van overtuigd zijn dat God een hater is, zij noemen zichzelf een christen, zijn het dan ook christenen? Niet in mijn ogen.
Ik ook, en ook onder mijn vrienden. En deze mensen zullen inderdaad de vredelievende interpretatie volgen. Net als alle Joden en Christenen die ik ken. Zegt niet zo veel he?
In tegendeel, dat zegt heel veel. Wat verdient jou voorkeur, gelovigen die vrede en menslievendheid prediken of “gelovigen” die preken vanuit haat? Mensen die dat laatste prediken zijn geen moslims, christenen of joden - al schreeuwen ze moord en brand dat ze het wel zijn - dat zijn haters, dus laten we dan ook zo noemen.
Okay, dat voelt misschien wel goed maar helpt het de Palestijnen echt verder?
We zijn al verder dan we ooit waren. Ik ken de tijd nog dat net in het openbaar tonen van de Palestijnse vlag een grote schande was, laat staan dat het werkelijke verhaal gehoord mocht worden. Niemand beweerd dat het onrecht dat Palestijnen wordt aangedaan vandaag zal stoppen. Bewustwording is al heel wat vandaag de dag. En ja er zullen ook vandaag weer vele Palestijnen sneuvelen onder het juk van de bezetter.
Je eerste zin klopt, maar de methode om kiboetsen aan te vallen en burgers te gijzelen gaat je geen erkenning geven van de vijand.
Het werkt niet.
Zuid Afrika is een voorbeeld van een probleem waar de volledige wereld destijds op gefocust was zonder terrorisme.
Burgers aanvallen, gijzelen, martelen, vermoorden werkt voor de bezetter kennelijk wel. Vandaar dat ze zo geliefd zijn dat er geen sprake is van gewelddadig verzet, vermoed ik.
Is het Hamas niet dan kom ter wel een ander.
Waarom denk je dat de terroristenstaat alle Palestijnen aanmerkt als terrorist en vermoorden ze daarom preventief vrouwen en kinderen? De terroristenstaat weet dat er altijd verzetstrijders zullen opstaan die aanslagen op hen zullen plegen, groot of klein. De terroristenstaat die zich Israël noemt schijt zeven kleuren stront wanneer het om de verzetsbeweging gaat want ze zullen nooit rust vinden, never nooit niet met ook maar één verzetstrijder.
De idioten hebben niet niet in de gaten dat ze zelf de verzetstrijders opleiden tot verzetstrijders en dat ze dus van uit hun egoïsme en angst voor niks Palestijnse burgers, vrouwen en kinderen over de kling jagen. Palestijnen zijn ongedierte voor hen, sta in de weggen, alleen dar we ademhalen is al te veel voor ze.
Wat je schrijft over zuid-Afrika zonder gewelddadig verzet klopt niet, het klopt zelfs niet dat het geen terrorisme werd genoemd. Nelson Mandela heeft jaren en jaren gevangen gezeten omdat zijn verzet als terrorisme werd gezien. Alle koloniale regimes, lees het westen, beschouwden het verzet van de oorspronkelijke bewoners als terrorisme. Om kort te gaan vielen uiteindelijk een aantal zaken zo samen waardoor het apartheidsregime niet langer houdbaar was en wordt Nelson Mandela nu gezien als een verzetsstrijder.
NB: er zijn Palestijnen die zich niet laten meeslepen in haatdragende relligie, zoals je terecht zei. Er is dus wel degelijk een keuze .
Ik ben benieuwd. Keuze voor Hamas of Hamas wanneer de terroristenstaat de voorkeur heeft voor Hamas tegenover een seculier partij die ze dwarsboomt omdat het verzet pleegt. Tja, ik wist het wel, mijn stem verloren laten gaan wordt dan volgende keuze. Top toch?
We vinden beiden reincarnatie waarschijnlijk... Dan zou de martelaar zo maar eens terug kunnen komen aan de andere partij. Karma is a bitch. hetzelfde geldt uiteraard voor de Israelische kolonist.
En dan maar hopen dat ze zich iets herinneren, of beter, dat ze in levende lijve mogen ervaren wat hun slachtoffers hebben mogen ervaren. Ben benieuwd hoeveel van hen als lemmingen zich van de rand van de klif zullen werpen in despair. Want een grote bek als dader veranderd al snel wanneer je alles mag ervaart wat je slachtoffer heeft ervaren onder jouw juk, blijf dan ook maar eens overeind.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.