Volgens mij moet men leren een beetje profi om te gaan met die media.Berjan schreef: ↑31 mei 2025 18:55hoi, bedanktRereformed schreef: ↑31 mei 2025 18:49
Welcome back.
Je vertelt dat je ook veel geld ermee won. Dan zal het afkicken van gokverslaving des te moeilijker zijn. Wat een stress en emoties heb je doorgemaakt. Ik wens je sterkte en het allerbeste toe.
ja klopt. Maar ik heb me expres ingeschreven bij cruks en heb op mijn pc een filter zitten.. Dat helpt ook tegen YT kijken in verband met Gaza.
Helaas kan je als je in cruks zit wel op illegale sites en daar heb ik het meest gewonnen en verloren.
Ik kan me nog de tijden herinneren dat ik een weekend moest doorkomen zonder geld om te eten. Gelukkig woont mijn familie in de buurt en die zijn christelijk, dus die doen aan goede dadenen gaven mij eten of geld. Heel dankbaar voor, en je komt dichter bij elkaar is mijn ervaring..
ik heb gelukkig een filter op mijn pc, en kan maar een bepaald aantal uur op de pc. Voor de rest ben ik allemaal offline, dus geen smartphone maar gewoon een domme telefoon.. Helpt veel tegen verslavingen, en raad ik iedereen aan. Kinderen op school, maar ook alle "volwassenen".
Ik geef toe, dat dat niet zo gemakkelijk is als ik het nu schrijf.
Zéker niet als je meeschrijft in een of meer topics hier en daar.
Maar we hebben eens geleerd een beetje gezonder te doen met tv. en dat kan ook met internet-achtigheden.
Probleem is wel, dat overheden en bedrijven ons zo ongeveer dwingen om voortdurend met pc en smartphone te werken en dan ook zorgen, dat er steeds weer veranderingen zijn, dan met software en/of instellingen, dan met hoe je moet doen met interactie, waardoor je soms lichtelijk een eeuwige student wordt.
Maar als je het een beetje doet als met boodschappen (ik noem maar wat) dan valt het best mee naar mijn beleving.