Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door dikkemick »

Gerard R. schreef: 27 jun 2025 19:10 Het gebied waar de Palestijnen in Gaza leven wordt steeds kleiner.
Zijn ze nou nog niet verdreven?
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

dikkemick schreef: 28 jun 2025 06:50
Gerard R. schreef: 27 jun 2025 19:10 Het gebied waar de Palestijnen in Gaza leven wordt steeds kleiner.
Zijn ze nou nog niet verdreven?
Het zijn net kakkerlakken, praktisch onmogelijk om uit te roeien.

Ik denk, laat ik mijn steentje bijdragen aan de ontmenselijking van een specifieke groep mensen. Dat maakt genocide makkelijker te aanvaarden :mrgreen:
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Mullog schreef: 28 jun 2025 08:31 Het zijn net kakkerlakken, praktisch onmogelijk om uit te roeien.
Voor dat soort problemen zijn toch wel eens oplossingen bedacht.
40 per dag afmaken als ze eten komen halen, schiet (excusez le mot) niet op.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

B.S. schreef: 24 jun 2025 01:48 Wel Bonjour, Mus, moeite met sarcasme herkennen blijkbaar. Maar het is ook zo dat ik persoonlijk weinig over Gaza gehoord heb vandaag/inmiddels gisteren. ('and I'm well beyond c...'). Hamas heeft alles over het gebied afgeroepen, mijn insteek hier op dit forum duidelijk gemaakt al op 7 oktober 2023.
Geen enkele moeite met sarcasme. Het sarcastische ‘nee’ kwam overduidelijk over, want we weten allemaal dat jou 100 000+ vermoorde, dat cijfer moet nog bijgesteld worden eens alle verbannen Palestijnse semieten uit de Gazastrook of zijn vermoord of omgekomen van de honger of ziektes gerelateerd aan vervuilt danwel zilt water, geen hol kunnen schelen. Laat staan dat ze het recht hebben op zelfverdediging tegen de zionistische terroristen, danwel Palestina terug zullen krijgen, met ondersteuning van de internationale gemeenschap, van de zionistische roversbende die hun huis, alsof het de normaalste zaak van de wereld was en dus als vanzelfsprekend hebben gekaapt en vervolgens al hun “familieleden” daar naar toe hebben gehaald en halen om vervolgens te zeggen dat de geschiedenis pas begon op 7 oktober zonder enige geschiedkundige context, dat wil zeggen wat er aan vooraf ging vanaf, zeg, rond 1917, in acht te nemen.

Mijn insteek is: terug naar periode voor de zionistische roverbende Palestina kwam bezetten en vervolgens de semieten, als in Palestijnen, naar hartelust gingen terroriseren, martelen en vermoorden.

Van de rivier tot de zee Palestina vrij. Hoe? Geen idee.
Helaas bestaat er geen oude God uit de bijbel die de afgrijselijke, uitermate kwaadaardige zionisten en hun vermaledijde aanhangers door de één of andere langdurige, vooral zeer pijnlijke, en tot slot dodelijke ziekte, zal straffen en van de aarde zal vegen waardoor het recht uiteindelijk zal zegevieren, zoals gebruikelijk in de bijbel of iets in die geest. Tot dan krijgt PVDA-GroenLinks mijn stem dit jaar.

Spreekt hier woede uit? Geloof maar dat het hier een graatje erger is dan woede wanneer ik die uitermate sneue pro-Israëlische B.S.,om de oren geslingerd krijg terwijl mijn familieleden op sterven na dood, hun leven wagend voor wat voedsel, worden af gemaakt door een stelletje terroristen uit de terroristenstaat die zich Israël noemt. Wat er door mijn hoofd gaat en ik graag op het witte vlak zou willen zetten is vele malen minder netjes dan wat ik hierboven schrijf en gaat voorbij aan wat op dit forum billijk is.
ChHaimNimsky meldde dit bericht:
ChaimNimsky schreef: "Helaas bestaat er geen oude God uit de bijbel die de afgrijselijke, uitermate kwaadaardige zionisten en hun vermaledijde aanhangers door de één of andere langdurige, vooral zeer pijnlijke, en tot slot dodelijke ziekte, zal straffen en van de aarde zal vegen..."
Dit wordt die "die de afgrijselijke, uitermate kwaadaardige" zionisten toegewenst.
Dit is inderdaad van hetzelfde gehalte als de Netanyahu die Deuteronomium citeerde. zie: dit bericht van mijn hand
aangezien je dit alleen uitermate kwaadaardige zionisten en hun aanhangers lijkt toe te wensen, was er geen reden om dit te melden. Tenzij men alle zionisten als kwaadaardig beschouwd. Hetgeen de betreffende zionist gezien zijn onderschrift niet doet.
Ik sluit ook deze melding.

Peter van Velzen
Laatst gewijzigd door Mus op 28 jun 2025 11:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Bonjour schreef: 28 jun 2025 10:06
Mullog schreef: 28 jun 2025 08:31 Het zijn net kakkerlakken, praktisch onmogelijk om uit te roeien.
Dit is effectiever!
Palestijnse journalist filmt raketinslag in Gaza-Stad | NU.nl https://share.google/QqZhZKgjdqaOSyl2i

Op de Westbank gaat het er gelukkig vrediger aan toe.

West Bank: Dagelijks Leven onder Bezetting - Joop - BNNVARA https://share.google/Is1MgPBBajtZSdcwN

Afgelopen woensdag heeft het Israëlische leger drie jongens doodgeschoten in het stadje Kfar Malik, niet ver van Ramallah. Ze hadden stenen gegooid nadat drie kolonisten daar meerdere auto’s in brand hadden gestoken. Het is een patroon: kolonisten beginnen met intimidatie en provocaties om meer land in te nemen, er volgen tegenreacties, en soldaten handhaven de “orde” – met Palestijnen als slachtoffers.

Grof in de mond misschien maar ik vind kolonisten TERINGLIJERS. (Not) Excusez le mot.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Ik vind de vergelijking tussen Hamas&Co en kakkerlakken treffend!

En ik zal ook uitleggen waarom ik dat vind:

Veel kakkerlakken leven deels ondergronds, maar dat hangt af van de soort en
de omgeving. Wilde soorten zoals bijvoorbeeld de Periplaneta Americana of de
Boskakkerlakken in Europa, zoeken vaak natuurlijke schuilplaatsen, zoals:
onder bladeren en hout, in holle boomstammen, in scheuren in rotsen,
én dus ook onder de grond in holen, gangen en tunnels.

Veel leden van Hamas&Co zijn echter wat stedelijker, zoals ook de stedelijke kakkerlakken Blatta Germanica en Blatta Orientalis. die zoeken donkere, vochtige plekken, vaak binnenshuis:
onder vloeren, in kelders, achter muren en in riolen, dat laatste is ook ondergronds.

Dus ja, net zo als veel leden van Hamas&Co zich ondergronds in zelf gegraven tunnels verschuilen, verschuilen ook kakkerlakken zich bij voorkeur graag in koele, vochtige, ondergrondse omgevingen zoals riolen, kruipruimtes en kelderputten. Kakkerlakken zijn dus een soort van uitgesproken ondergrondbewoners. Leden van Hamas&Co beschouw ik meer als parasitaire gatensluipers!

Samenvattend:
hoewel er dus overeenkomsten te trekken zijn tussen de leefwijze van kakkerlakken enerzijds en leden van Hamas&Co anderzijds, waarbij ook op gemerkt dient te worden dat niet alle leden van Hamas&Co ondergronds leven, net zoals niet alle kakkerlakken ondergronds leven:
vooral in stedelijke contexten maken ze veel gebruik van ondergrondse infrastructuur.

Grootste verschillen tussen kakkerlakken en Hamas&Co zijn echter:
  1. Biologisch vs. Ideologisch
    1. Kakkerlakken zijn dieren, zonder moreel bewustzijn of ideologie.
      Hun gedrag is instinctmatig: overleven, eten, voortplanten.
    2. Hamas&Co zijn mensen en bovendien politieke/ideologische entiteiten. Hun
      handelen is bewust, gericht op doelen als macht, wraak, territorium of geloof.
  2. Agressie en opzet
    1. Kakkerlakken vallen nooit bewust aan, ze veroorzaken weliswaar overlast,
      maar kennen geen vijandbeeld of strategie.
    2. Hamas voert opzettelijke aanvallen uit, inclusief dodelijk geweld, en baseert die
      op een bewust vijanddenken zoals anti-Israël, anti-westers, religieus-extremistisch.
  3. Aanpassingsvermogen
    1. Beide zijn resistent en kunnen overleven onder moeilijke omstandigheden.
    2. Kakkerlakken passen zich aan zonder strategie. Hamas overheerst de omgeving door manipulatie en indoctrinatie met militaire, psychologische en propagandistische middelen.
  4. Morele beoordeling
    1. Kakkerlakken zijn neutraal in morele zin, ze kunnen vies of ongewenst zijn,
      maar ze vertegenwoordigen geen 'kwaad'.
    2. Hamas&Co worden, afhankelijk van perspectief, gezien als terroristisch, verzetsbeweging of politiek-religieus activistisch. Hier speelt moraal dus wél een rol.
Tenslotte.

Mullog's gelijkstellen van Gazanen met kakkerlakken,
Mullog schreef: 28 jun 2025 08:31:scissors:
Het zijn net kakkerlakken, praktisch onmogelijk om uit te roeien.
en Bonjour's gretige aanvulling met
Bonjour schreef: 28 jun 2025 10:06:scissors:
is uiteraard een verwerpelijke manier van dehumaniseren van Israël door hen, maar goed, los daarvan, ik vind kakkerlakken vergelijken met Hamas&Co op de eerste plaats beledigend voor de kakkerlakken! Bij deze bied ik hen dan ook oprecht mijn excuses aan.

Ik ben er namelijk van overtuigd dat er in Gaza meer kakkerlakken leven dan leden van Hamas&Co en dat al die kakkerlakken tezamen de Gazaanse burgers minder leed bezorgen dan Hamas&Co doet!

Laat echter duidelijk zijn dat mijn vergelijking van Hamas&Co met kakkerlakken
niet bedoeld is ter ontmenselijking van de onschuldige Gazaanse burgers:
integendeel, ik hoop dat de onschuldige Gazaanse burgers meer hun best gaan doen om de restanten Hamas&Co in hun midden uit te roeien, dan dat ze kakkerlakken proberen te decimeren.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

integendeel, ik hoop dat de onschuldige Gazaanse burgers meer hun best gaan doen om de restanten Hamas&Co in hun midden uit te roeien, dan dat ze kakkerlakken proberen te decimeren.
En dus WEER indirect de schuld bij de Gazanen leggen :evil:
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Ik? Schuld bij de Gazanen leggen? Nou breekt mijn klomp!

Alleen al de suggestie dat elk appèl op verantwoordelijkheid automatisch
schuldtoewijzing zou betekenen: dat is een toonbeeld van intellectuele gemakzucht.

Nergens, en nooit, ontken ik de asymmetrische machtsverhoudingen of
het lijden van de Gazaanse burgerbevolking. Tegelijkertijd geldt:
  • wie in een samenleving leeft waar een gewelddadige ideologische organisatie
    zich onder de bevolking nestelt, groeit en tot wasdom komt, draagt óók
    verantwoordelijkheid voor het beëindigen daarvan
Zeker voor zover dat reëel en zonder gevaar mogelijk is!

Mijn oproep daartoe framen als 'schuldtoewijzing' is werkelijk een gotspe. Wat ik benoem is juist erkenning van handelingsruimte. Slachtofferschap sluit morele reactie niet per definitie uit.

Wie van elke oproep tot interne verantwoordelijkheid een vorm van 'blaming the victim' maakt, bevordert precies die morele infantilisering van de Gazaanse burgerij die echte emancipatie en politieke vooruitgang in de weg staat.
  • De VN, en met name UNRWA, cultiveren vanuit eigen belang zulks al jaren.
Wie het verschil niet wil zien tussen morele schuld en
maatschappelijke verantwoordelijkheid, die is niet uit op dialoog:
  • die wil slechts propagandistische slogans spuien!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Bonjour schreef: 28 jun 2025 10:06
Klopt er zijn in het verleden betere oplossingen bedacht die een stuk humaner zijn dan het spelcomponent waar de het terroristenleger afkomstig van de terroristenstaat dat zich Israël noemt, van geniet. Het spelcomponent noemen we red-light/green-light uit de serie: squid game

Zie onderstaande YT-filmpje:

Laten we hun lol niet bederven door een meer humane wijze van genocide te verlangen van de terroristen afkomstig van de zionistische terroristenstaat. Ze zijn er niet toe in staat wanneer het veel leuker is Palestijnen stuk voor stuk af te maken, daar zijn het, per slot, zionistische terroristen voor en doen ze al sinds jaar en dag. Niks nieuws onder de zon dus.

Ik vraag me ondertussen af of de soldaten van dit terroristenleger van de zionistische terroristenstaat dat zich Israël noemt ook een puntentelling bijhoudt. Bv een zwangere of vrouw met een baby 10 punten, een kind of baby 9,5 punten, en zo voort, waarbij de wijze van moorden ook nog extra punten oplevert, hoe gruwelijker hoe meer punten, net als bij een oorlogszuchtige computergame.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 28 jun 2025 13:27
Ik? Schuld bij de Gazanen leggen? Nou breekt mijn klomp!
Krak!
Veroordeel Israël voor de verandering eens een keer! Jij stuurt aan op beschuldigingen die ik uit door altijd maar weer, iedere keer over Hamas te beginnen.

Je weet wel: Hamas dit, Hamas dat!

Geen intellectuele luiheid, gemakzucht of framing maar een terechtwijzing waar jij zelf op aan stuurt. Burgers moeten verantwoording nemen! Niet Israël hoor, nee Gazaanse burgers.
En waarom is Hamas ontstaan? Gazanen werden en worden als beesten behandeld. Ga je sterk vermagerd op zoek naar voedsel.....PANG!! De kogel.
Woon je op de westelijke Jordaan oever, wordt je door de zionisten (gesteund door Israëlisch leger) verleidt om steentjes te gooien en dan.....PANG!
Eigen schuld natuurlijk. Moet je maar niet Hamas steunen of gesteund hebben.

Word wakker HierEnNu. Niks framen. Gazanen en Palestijnen zijn minder dan dieren. En jij steunt (in) direct nog steeds Israël.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Mus schreef: 28 jun 2025 14:11
Ik vraag me ondertussen af of de soldaten van dit terroristenleger van de zionistische terroristenstaat dat zich Israël noemt ook een puntentelling bijhoudt. Bv een zwangere of vrouw met een baby 10 punten, een kind of baby 9,5 punten, en zo voort, waarbij de.....
FOEI Mus.
Ook gij breekt hier klompen.

Het is:

Hamas dit
Hamas dat
Hamas zus
Hamas zo

We kunnen er een lied van maken
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

HierEnNu schreef: 28 jun 2025 12:32
Ik vind de vergelijking tussen Hamas&Co en kakkerlakken treffend!
...
Laat echter duidelijk zijn dat mijn vergelijking van Hamas&Co met kakkerlakken
niet bedoeld is ter ontmenselijking van de onschuldige Gazaanse burgers:
Ik vind dit ingewikkeld. De reden dat ik het ingewikkeld vind is omdat ik vanuit de activiteiten van Israël niet een duidelijk beeld krijgen wat het verschil is tussen Hanas&Co en onschuldige Gazaanse burgers. Het land wordt "besproeid met insecticiden" waarbij er soms een kakkerlak sneuvelt maar vooral bestuivers de klos zijn.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

:(
dikkemick schreef: 28 jun 2025 15:38
Het is:

Hamas dit
Hamas dat
Hamas zus
Hamas zo

Schandalig inderdaad dat iemand hier tussen alle Israël haat ook iets kritisch durft te schrijven over Hamas.

De fundamentalistische club die 17 jaar ontwikkelingsgeld geïnvesteerd heeft in tunnels en raketten, heeft immers geen enkele schuld aan het lot van de Palestijnen. Logisch dat zij kiboetsen en een muziekfestival aanvielen en nog steeds gijzelaars vasthouden, allemaal in het belang van het Palestijnse volk.

Het wordt tijd dat dit topic gezuiverd wordt van elke post die geen Israël haat bevat. Allahu akbar!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

gerard_m schreef: 28 jun 2025 16:54 :(
Het is:

Hamas dit
Hamas dat
Hamas zus
Hamas zo

Schandalig inderdaad dat iemand hier tussen alle Israël haat ook iets kritisch durft te schrijven over Hamas.

De fundamentalistische club die 17 jaar ontwikkelingsgeld geïnvesteerd heeft in tunnels en raketten, heeft immers geen enkele schuld aan het lot van de Palestijnen. Logisch dat zij kiboetsen en een muziekfestival aanvielen en nog steeds gijzelaars vasthouden, allemaal in het belang van het Palestijnse volk.

Het wordt tijd dat dit topic gezuiverd wordt van elke post die geen Israël haat bevat. Allahu akbar!
Nee nee, ook jij weet zeer donders goed wat ik bedoel. Altijd (zonder uitzondering) Israël de hand boven het hoofd houden terwijl Israël zwaar is doorgeschoten in de afrekening van Hamas in Gaza. Hamas is nl niet uitgeschakeld. De Palestijnse burgers zijn uitgeschakeld.
En wat Israël ook doet....

Hamas dit
Hamas dat

Je kon lezen dat zionisten bewoners op de westbank uitdagen door bezittingen in de fik te steken.
En ALS een Palestijn dan een steen gooit, wordt er geschoten.

Terecht! Want
Hamas dit
Hamas dat.

Israeli forces kill 15-year-old Palestinian boy after settlers attack West Bank towns, officials say | CNN https://share.google/jQpHFS61qHnxt3wgA

Israeli forces shot dead a Palestinian teenager in the West Bank on Wednesday, Palestinian health authorities said, as settler violence against Palestinians surged in the occupied territory.

The military shot 15-year-old Rayan Tamer Hawshiya in the neck....

Wel zo netjes: Een nekschot!

Nog humaner! Separately, a 66-year-old Palestinian woman died from injuries after Israeli police shot her in the head in occupied East Jerusalem, according to local media reports.

Moeten ze maar geen steentjes gooien nadat hun huis in de fik is gestoken.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 28 jun 2025 17:10
gerard_m schreef: 28 jun 2025 16:54 :(
Het is:

Hamas dit
Hamas dat
Hamas zus
Hamas zo

Nee nee, ook jij weet zeer donders goed wat ik bedoel. Altijd (zonder uitzondering) Israël de hand boven het hoofd houden terwijl Israël zwaar is doorgeschoten in de afrekening van Hamas in Gaza. Hamas is nl niet uitgeschakeld. De Palestijnse burgers zijn uitgeschakeld.
En wat Israël ook doet....

Hamas dit
Hamas dat

Je kon lezen dat zionisten bewoners op de westbank uitdagen door bezittingen in de fik te steken.
En ALS een Palestijn dan een steen gooit, wordt er geschoten.

Terecht! Want
Hamas dit
Hamas dat.

Israeli forces kill 15-year-old Palestinian boy after settlers attack West Bank towns, officials say | CNN https://share.google/jQpHFS61qHnxt3wgA

Israeli forces shot dead a Palestinian teenager in the West Bank on Wednesday, Palestinian health authorities said, as settler violence against Palestinians surged in the occupied territory.

The military shot 15-year-old Rayan Tamer Hawshiya in the neck....

Wel zo netjes: Een nekschot!

Nog humaner! Separately, a 66-year-old Palestinian woman died from injuries after Israeli police shot her in the head in occupied East Jerusalem, according to local media reports.

Moeten ze maar geen steentjes gooien nadat hun huis in de fik is gestoken.
Houd er maar over op.
De Zionisten en hun sympathisanten smullen juist van dit soort berichten.
Er lijkt een soort BloodRush onder hen te zijn uitgebroken.

Dat kwam vroeger ook vaak voor nadat een slag of stad was gewonnen, maar nagenoeg altijd maakte de leiding er na een paar dagen een einde aan.
Dit is hier niet zo integendeel die gooien nog steeds olie op her vuur.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Gesloten