Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Moderator: Moderators
Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
@ Gerard R.
Dankjewel!
Dankjewel!
Laatst gewijzigd door HierEnNu op 26 jun 2025 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
.
Dat zal niet gaan. De ergste Mafia in de wereld laat zich niet zomaar naar huis sturen hoor.Berjan schreef: ↑26 jun 2025 19:06 (..)
Ik heb het over de kolonisten. Die moeten oprotten naar Israel, want hun nederzettingen zijn al jaren illegaal.
Waarom jij iedere keer de "Joden dit en Joden dat" erbij haalt weet ik niet..
Het zijn Israelische kolonisten, die op een illegale nederzetting zitten en steeds meer zich toe eigenen met steun van de regering. En dat moet ook stoppen, samen met de oorlog op Gaza.
..
Laatst gewijzigd door Gerard R. op 26 jun 2025 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
Wij zijn het 100% eens!ChaimNimsky schreef: ↑26 jun 2025 19:10Dat is zeker schaamteloos. Allereerst klopt het niet dat Palestijns-Israelische gebieden geen schuilplaatsen hebben. Er zijn zeker ongelijkheden in infrastructuur en soms minder bunkers, maar dat is niet zozeer het gevolg van etnisch onderscheid, maar eerder een sociale kwestie. Ook sommige Joodse gemeenschappen in perifere gebieden, zoals bepaalde steden in het zuiden, kampen met onvoldoende bescherming. Ten tweede, en misschien nog belangrijker, wordt de Joodse staat door het gebruik van termen als "Untermenschen" direct geassocieerd met de Nazi’s en impliceert de vraag "Zul je wel blij mee zijn?" dat iemand hier mogelijk doden toejuicht, wat ongepast is in een redelijk debat.
Onze Moderator Peter reageerde aldus:
HierEnNu schreef: ↑26 jun 2025 02:58Ik vind het getuigen van schaamteloosheid dat jij om je punt te maken,
mensen letterlijk degradeert tot untermenschen en tevens
insinueert dat een medeforummer blij is met veel doden.
Daarom schaamteloos.JIj beseft blijkbaar niet dat Berjan (vrijwel zeker) wilde aangeven, dat - volgens hem - de Israëlische regering de mening toegedaan was dat Palestijnse Israëliërs er minder toe deden. Ook insinueert hij niet dat een medeforummer blij is met veel doden, maar dat een medeforummer blij zou zijn met het feit dat de meeste doden gevallen zijn in gebieden waar veel Palestijnse Israëliërs wonen.
Peter van Velzen.
Het zij zo ... verschil moet er zijn tenslotte?
----------------
Ik verwijs vrijwel altijd heel zorgvuldig naar de complete context.
Je hoeft maar op het pijltje te klikken. Goh dat jij zulks nog niet wist ...
Niets te danken voor de info, doe er je voordeel mee!
Omdat het Joden zijn! Denk jij dat het Israëlische Arabieren zijn?Berjan schreef:Ik heb het over de kolonisten. Die moeten oprotten naar Israel, want hun nederzettingen zijn al jaren illegaal.Dat vind ik dan weer racistisch van jou! Joden mogen alleen in Israël verblijven en verdreven worden uit Palestijnse gebieden, zelfs als ze daar een vredespijp willen roken, maar twee Hollandse kaaskoppen zoals jij en ik die daar voor menselijk schild komen spelen, die mogen blijven!
Waarom jij iedere keer de "Joden dit en Joden dat" erbij haalt weet ik niet..
Zeker weten? Ik heb namelijk vernomen dat het vaak Joodse immigranten zijn uit oost Europa of Rusland, maar ik heb zulks nooit kunnen verifiëren, straks misschien wel als wij de vredespijp met hen roken. Had jij dat wel geverifieerd dan?Berjan schreef:Het zijn Israelische kolonisten,
Waarom zou een Israëliër die het goed voor mekaar heeft in Israël zich daar gaan vestigen met bijna niks, tussen al die vijandig gezinde Palestijnen die geen Joden in hun midden dulden? Heb ik het nog niet eens over al die antisemitische terroristen en Jihadistische Islamisten die zich verschuilen tussen de vreedzame burgers die wel in vrede willen leven met Joden.
.
.
Israelische zionisten vinden anderen wel degelijk minder waard. Ik heb de debatten in de Knesset daarvoor net te goed gevolgd. Ze vinden Palestijnen minder waard dan de poep onder hun schoen.ChaimNimsky schreef: ↑26 jun 2025 19:10Dat is zeker schaamteloos. Allereerst klopt het niet dat Palestijns-Israelische gebieden geen schuilplaatsen hebben. Er zijn zeker ongelijkheden in infrastructuur en soms minder bunkers, maar dat is niet zozeer het gevolg van etnisch onderscheid, maar eerder een sociale kwestie. Ook sommige Joodse gemeenschappen in perifere gebieden, zoals bepaalde steden in het zuiden, kampen met onvoldoende bescherming. Ten tweede, en misschien nog belangrijker, wordt de Joodse staat door het gebruik van termen als "Untermenschen" direct geassocieerd met de Nazi’s en impliceert de vraag "Zul je wel blij mee zijn?" dat iemand hier mogelijk doden toejuicht, wat ongepast is in een redelijk debat.
En ij was het inderdaad, ik dacht dat dit wel duidelijk was, die het toejuichte als er weer eens bommen vielen op Gaza. "weer wat tuig naar de andere wereld geholpen".. Mooi dat jij je aangesproken voelt, dan weet je zelf waar de schoen wringt.
Zelfs de mods hebben al aangegeven dat jij zulke dingen deed. "Maar jij was een Israelier dus je moest er maar wat respect voor hebben" of zo.
Dat er geen etnisch onderscheid word gemaakt is je reinste waanzin. Als je ziet dat in een dorp met 1300 man 33 bunkers zijn en in een gebied met 30.000 man geen enkele. Dan weet je dat het gewoon niet klopt..
Maar jullie zijn zo bevoordeeld, dat is echt niet te geloven. Ik heb soms het idee naar een Rus te luisteren die gebrainwashet is door Russische staatsmedia.
dan nog. Je reageert niet met de context van het verhaal. Namelijk dat ik net twee collega's verloren ben en daarom wat meer reageer als iemand mij dood lijkt te wensen. Met je "dan leef je twee maanden extra" en een evil smile erbij. Dat geeft mij niet het idee dat je het leuk vind dat ik twee maanden extra te leven heb.
En je reageert weer niet als ik netjes om excuses vraag. Je lijkt net een stubborn figure.
Het zijn Israeliers.. Wat jij doet is juist antisemitisch, door alle zionisten met Joden te verwarren. Doordat mensen dit doen is antisemitisme omhoog gestuwd in de vaart der volkeren.Omdat het Joden zijn! Denk jij dat het Israëlische Arabieren zijn?
Ik denk dat je hier ook weer geen idee van hebt. Het is daar voor Israeliers helemaal niet slecht toeven. Ze hebben alles bij de hand, alle voorzieningen. En worden vaak door de regering uitgenodigd dus ze krijgen er nog geld voor ook..Zeker weten? Ik heb namelijk vernomen dat het vaak Joodse immigranten zijn uit oost Europa of Rusland, maar ik heb zulks nooit kunnen verifiëren, straks misschien wel als wij de vredespijp met hen roken. Had jij dat wel geverifieerd dan?
Waarom zou een Israëliër die het goed voor mekaar heeft in Israël zich daar gaan vestigen met bijna niks, tussen al die vijandig gezinde Palestijnen die geen Joden in hun midden dulden? Heb ik het nog niet eens over al die antisemitische terroristen en Jihadistische Islamisten die zich verschuilen tussen de vreedzame burgers die wel in vrede willen leven met Joden.
Plus ze denken dat dit goed is voor het Groot Israel plan. Lekker van the river to the sea (inderdaad, dat was een zionistische slogan, voordat het door pro Palestijnen gekaapt werd en ineens als anti Semitisch werd gezien).
Ik zal kijken of ik het YT filmpje nog kan vinden van ene of andere Amerikaanse talkhost. Dat filmpje legde de vinger op de zere plek.
Berjan schreef: ↑26 jun 2025 20:46dan nog. Je reageert niet met de context van het verhaal. Namelijk dat ik net twee collega's verloren ben en daarom wat meer reageer als iemand mij dood lijkt te wensen. Met je "dan leef je twee maanden extra" en een evil smile erbij. Dat geeft mij niet het idee dat je het leuk vind dat ik twee maanden extra te leven heb.
Terwijl ik aangeef naar je toe te komen, samen Limburgse kaas te eten en
samen met zijn allen de vredespijp te roken rond een kampvuur?
Dat ik niet alles van jouw citeer is omdat ik daar niet op in wil gaan.
Waarom zou ik het dan citeren?
Dat herhalen zou ik beschouwen als jou een podium verschaffen.
Jouw zeepkist gebral zonder onderbouwing staat al onder jouw naam,
dat wil ik niet zomaar ook nog eens onder mijn naam hebben staan!
---------------
ChaimNimsky heeft volledig ongelijk. Hoe durft hij zulks te beweren,
en dat ook nog zonder bewijs te leveren zeg je? Schaamteloos!
Ik heb hier en nu honger en dan heeft de aarde de vorm van een donut.
Ja dat kan ik aantonen, ik heb daar zelfs een foto van:
.
.
.
Ben je echt zo dom, of doe je maar alsof?HierEnNu schreef: ↑26 jun 2025 20:48![]()
Terwijl ik aangeef naar je toe te komen, samen Limburgse kaas te eten en
samen met zijn allen de vredespijp te roken rond een kampvuur?
Dat ik niet alles van jouw citeer is omdat ik daar niet op in wil gaan.
Waarom zou ik het dan citeren?
Dat herhalen zou ik beschouwen als jou een podium verschaffen.
Jouw zeepkist gebral zonder onderbouwing staat al onder jouw naam,
dat wil ik niet zomaar ook nog eens onder mijn naam hebben staan!![]()
Het ging mij om die zogenaamde grap. Van "dan leef je nog 2 maanden extra met een
En omdat ik dus geschreven heb net te horen gekregen dat 2 collega's van mij dood zijn gegaan ga ik er nu op in en eis ik excuses. Is dat zo moeilijk? En dat is de context wat je dus stelstelmatig negeert.
Echt waar, als ik met jou in discussie ben lijk ik wel met ene kind van doen te hebben. Of een puber. Die zijn ook kort van geheugen en concentratie.
Daar kamp ik wel mee..
Hohoho!
Kort van geheugen? WTF?
Ik ben niet vergeten hoe spiritueel jij ooit was hoor! Gelukkig ben je wel gestopt met evangeliseren omdat je mensen wilde bekeren, maar in een soort van God bleef je geloven, al was dat dan niet de God van de kerk! Ten diepste denk ik er nog steeds zo over zoals jij er ooit over dacht. Dat we als het ware allemaal in verbinding met elkaar staan op één of andere manier door één of ander veld wat over de aarde ligt.
Maar ik ben de hoop nog niet verloren dat ik door me het Vrijdenken eigen te maken ik zulks soort restverschijnselen van dergelijke waanzin kwijt zal raken. En jij?
----------------
Het is niet onmogelijk dat jij slimmer bent dan ik hoor,
want toen ik mijn IQ liet testen bij de Mensa haalde ik niet eens 150,
dus laat ik het naar beneden afronden op 140. En jij?
Ik ben inmiddels bijna 70 en merk dat mijn clocksnelheid beduidend lager is geworden,
dus het zou me verbazen als ik nog steed zo hoog begaafd ben.
Als jij voor de kosten op wil draaien ga ik die test nogmaals aan,
dan kan ik je gefundeerd antwoorden met bewijs!
Die kans is heel reëel, maar als Europeaan liggen je kansen iets beterBerjan schreef:Dan denk je gewoon dat ik doodga als ik naar de Westbank ga.
Chantage via emo-theater ga ik sowieso niet op in! Ik snap niet eens dat je durft te schrijven dat je excuses eist van mij omdat 2 collega's zijn gestorven.Berjan schreef:En omdat ik dus geschreven heb net te horen gekregen
dat 2 collega's van mij dood zijn gegaan ga ik er nu op in en eis ik excuses.
toon aan dat die mensen daadwerkelijk recent zijn gestorven en dat het twee collega's van jouw waren, dan zal ik je nadat ik een en ander gefactcheckt heb condoleren ...
Mijn ouders kampten daar ook mee, want beiden verzuchten niet al te lang voor hun dood:Berjan schreef: Is dat zo moeilijk? En dat is de context wat je dus stelstelmatig negeert.
Echt waar, als ik met jou in discussie ben lijk ik wel met ene kind van doen te hebben. Of een puber. Die zijn ook kort van geheugen en concentratie.
Daar kamp ik wel mee..
- "wordt jij dan nooit volwassen jongen?"
.
.
je bent bijna 70? Dan snap ik je hele schrijven al helemaal niet. De mensen met die leeftijd die ik ken stellen zich vaak wat bescheidener en beter op..HierEnNu schreef: ↑26 jun 2025 21:36 Het is niet onmogelijk dat jij slimmer bent dan ik hoor,
want toen ik mijn IQ liet testen bij de Mensa haalde ik niet eens 150,
dus laat ik het naar beneden afronden op 140. En jij?
Ik ben inmiddels bijna 70 en merk dat mijn clocksnelheid beduidend lager is geworden,
dus het zou me verbazen als ik nog steed zo hoog begaafd ben.
Als jij voor de kosten op wil draaien ga ik die test nogmaals aan,
dan kan ik je gefundeerd antwoorden met bewijs!
Wel snap ik uw koppigheid.
En weer niks geen excuses vanwege jouw grap over de dood..Die kans is heel reëel, maar als Europeaan liggen je kansen iets beter
ik hoef niks te bewijzen. Ik gaf aan dat ik normaal hoger sta dan een "grap" over mijn dood. Maar dat het nu niet zo is, omdat twee collega's gestorven zijn.Chantage via emo-theater ga ik sowieso niet op in! Ik snap niet eens dat je durft te schrijven dat je excuses eist van mij omdat 2 collega's zijn gestorven.Ik zal je tegemoet komen:
toon aan dat die mensen daadwerkelijk recent zijn gestorven en dat het twee collega's van jouw waren, dan zal ik je nadat ik een en ander gefactcheckt heb condoleren ...
Ik hoef ook jouw condolances niet.
Wel excuses dat je een "grap" maakt over "dan heb je nog twee maanden extra"..
Tevens trap je al sinds 1948 in emo theater. Daar zijn de zionisten namelijk heer en meester in.
Zelf ziekenhuizen bombarderen en dan als Iran 1 keer per ongeluk een zieken beschiet vanwege het feit dat in de buurt daarvan de IDF zat is het "ze schieten op burgers! Hoe durven ze!"..
Nog een mooie: "Wij vechten voor ons voortbestaan!" (let wel, dat zegt de agressor). OF nog een mooie "als zij vandaag de wapens neerleggen dan is het morgen vrede. Als wij vandaag de wapens neerleggen dan bestaan we morgen niet meer" (en dan met gedragen muziek eronder)..
Allemaal emo..
OF nog een mooie "Ja maar holocaust" "Ja maar holocaust" "Ja maar holocaust" "Ja maar holocaust" "Ja maar holocaust" "Ja maar holocaust""Ja maar holocaust"
Of nog een mooie: "2000 jaar geleden woonden onze voorouders hier, snif snif, ik voel er nog een band mee"
Berjan schreef: ↑26 jun 2025 21:59
Tevens trap je al sinds 1948 in emo theater. Daar zijn de zionisten namelijk heer en meester in.
Zelf ziekenhuizen bombarderen en dan als Iran 1 keer per ongeluk een zieken beschiet vanwege het feit dat in de buurt daarvan de IDF zat is het "ze schieten op burgers! Hoe durven ze!"..
Nog een mooie: "Wij vechten voor ons voortbestaan!" (let wel, dat zegt de agressor). OF nog een mooie "als zij vandaag de wapens neerleggen dan is het morgen vrede. Als wij vandaag de wapens neerleggen dan bestaan we morgen niet meer" (en dan met gedragen muziek eronder)..
Allemaal emo..
OF nog een mooie "Ja maar holocaust" "Ja maar holocaust" "Ja maar holocaust" "Ja maar holocaust" "Ja maar holocaust" "Ja maar holocaust""Ja maar holocaust"
Of nog een mooie: "2000 jaar geleden woonden onze voorouders hier, snif snif, ik voel er nog een band mee"
Nee, dat wist ik allemaal niet, heb je alle feiten[?] wel gefacktchecked en
ook controleerbaar bij de hand zodat ik die ook ff kan factchecken?
Dan kunnen we vervolgens, morgen of zo, daarover verder discisussiëren.
Dan kan ik het misschien weerleggen of, als ik van mening ben
dat jij gelijk hebt, jouw gewoon gelijk geven! Dat wil je toch graag?
.
.
https://nos.nl/l/2572621
Terwijl ze hard brullen. Vandaag Pete Hekseth nog, ook tegen de pers...

Ja.... ik heb toch echt een beetje de indruk, dat de club Trump in dit opzicht een beetje in dromenland verkeert.Nieuw inlichtingenrapport roept opnieuw vragen op over schade Irans atoomprogramma 21:31
Iran lijkt nog te beschikken over een groot deel van zijn verrijkt uranium. Dat schrijft The Financial Times (FT) op basis van een voorlopig inlichtingenonderzoek. Het rapport is overgedragen aan Europese regeringen, zeggen twee anonieme functionarissen tegen de Britse krant.
Tijdens het Amerikaanse bombardement was de voorraad hoogverrijkt uranium niet in atoomcomplex Fordo, aldus het onderzoek. De ruim 400 kilo tot 60 procent verrijkt uranium zou op andere plekken zijn ondergebracht, zoals Iran ook beweert. (..)
Terwijl ze hard brullen. Vandaag Pete Hekseth nog, ook tegen de pers...
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
- Peter van Velzen
- Site Admin
Nog steeds krijg ik de indruk dat sommige deelnemers aan de discussie meer bezig zijn, andere deelnemers verwijten te maken, dan dat ze commentaar leveren op de gebeurtenissen en dat vervolgens bijna iedereen dáár op reageert.
Nogmaals: Reageer niet op dat soort (onderdelen van) berichten, maar alleen op zaken die on topic zijn.
Nogmaals: Reageer niet op dat soort (onderdelen van) berichten, maar alleen op zaken die on topic zijn.
Ik wens u alle goeds
Excuses maken voor die grappig bedoelde opmerking zou hypocriet zijn omdat ik er geen reet van zou menen, want ik had geen kwetsing in de zin en dat is ook makkelijk af te leiden uit de context. Ik geloof eerlijk gezegd ook niet dat je het echt kwetsend opvatte,
maar dat zou mijn bias kunnen zijn.
Toch zal ik over die schaduw heenspringen, want het is waar:
- zwartgallige grappen met een grond van waarheid kunnen hard aankomen.
Die grap had ik op dat moment beter niet kunnen maken.
Als ik jou daar echt mee gekwetst heb, of serieuze cognitieve dissonantie bezorgd heb vanwege de feitelijke grond achter die grap, terwijl jij met de beste bedoelingen daar heen wilde:
- dan sorry. Ik zal ook proberen om niet meer op dat pijnplekje te duwen.
Als medeforummer, ook al speelt er van alles tussen ons, heb jij recht op die ruimte!
Dit is een typisch voorbeeld van een bericht dat niets met de actualiteit in het midden oosten te maken heeft, maar alleen over jullie onderlinge (gebrek aan) verstandhouding gaat. Goed bedoeld veronderstel ik, maar totaal off-topic.
Peter van Velzen
Peter van Velzen
.
.
Onder meer https://nos.nl/l/2572740
En de wereld kijkt verbijsterd toe.
Het gebied waar de Palestijnen in Gaza leven wordt steeds kleiner.
Veel erger kan niet zou je zeggen... Ik ga ervan uit dat Haaretz het bij het juiste eind heeft.Israëlische militairen krijgen opdracht te schieten op Palestijnen bij de distributiepunten in de Gazastrook, hoewel zij geen bedreiging vormen. Dat meldt de Israëlische krant Haaretz op basis van gesprekken met Israëlische militairen.
Volgens de VN zijn de afgelopen maand zeker 400 mensen gedood bij distributiepunten.
En de wereld kijkt verbijsterd toe.
Het gebied waar de Palestijnen in Gaza leven wordt steeds kleiner.