Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

holog
Bevlogen

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door holog »

HierEnNu schreef: 24 jun 2025 18:46
Nou jij weer! Of begrijp je me nu een beetje beter?
Nog een ander oud interview met Elica, deze keer met serieus wat meer push-back wat het op een andere wijze interessant maakt. Ook waar ik onze hamas-propaganda publiek, nog niet heb horen naar voor brengen , tenzij ik het gemist heb is wat is hun oplossing voor Gaza.

The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 26 jun 2025 02:58
Berjan schreef: 26 jun 2025 01:20
HierEnNu schreef: 25 jun 2025 23:28

:shock:
Schaamteloos als altijd! Wat wil je daar toch mee bereiken?
Waarom schaamteloos?
Ik vind het getuigen van schaamteloosheid dat jij om je punt te maken,
mensen letterlijk degradeert tot untermenschen en tevens
insinueert dat een medeforummer blij is met veel doden.
Daarom schaamteloos.
Ik doe dat niet, ik insinueer dat sommige anderen dit doen. Zoals de Israelische regering. Kan je me anders vertellen waarom men toevallig in gebieden waar veel Palestijnse Israeliers wonen geen bunkers zijn? En waarom mogen de kolonisten op de WestBank over nieuwe wegen rijden en de Palestijnen daar niet? Dat neigt toch veel naar apartheid, niet waar?
Misschien moet je eens doorkrijgen dat enkel en alleen positief over 1 land zijn niet erg geloofwaardig is. Dat ook Israel zwarte randjes kent, en dat die besproken mogen worden?

Tevens was het een bepaald forummer die iedere keer zei bij zoveel doden in Gaza "weer wat terroristen naar de andere wereld geholpen". Waarmee die aangaf blij te zijn..
Dat die man nooit een ban voor een maand heeft gehad is voor mij nog een van de grote vragen des levens overigens.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

holog schreef: 26 jun 2025 07:41
Nog een ander oud interview met Elica, deze keer met serieus wat meer push-back wat het op een andere wijze interessant maakt. Ook waar ik onze hamas-propaganda publiek, nog niet heb horen naar voor brengen , tenzij ik het gemist heb is wat is hun oplossing voor Gaza.

Wat onze oplossing is voor Gaza? IDF eruit, hulp erin! Klaar als een klontje..

Enkel IDF propagandisten denken dat Hamas ooit nog een aanval zoals 7 oktober kan doen. Feitelijk konden ze dit al niet doen, als Israel alles wat ze was aangedragen serieus had genomen. Ik kan er met mijn pet niet bij dat je een jaar van te voren alles op papier hebt ontvangen, vervolgens inlichtingendiensten over de aanval hebt horen waarschuwen, vervolgens mensen die in de buurt wonen hebt horen waarschuwen dat Hamas dat allemaal precies aan het trainen is (met de aanval uit de lucht!) en dan nog niks doet. Dan ben je of heel erg dom, of kwaadwillend.
En aangezien ik denk dat de Mossad en de IDF niet dom zijn ga ik uit van het tweede.

Nu zullen ze in elk geval niet meer zo dom zijn en is een aanval zoals 7 oktober uitgesloten. Dus er rest niets meer dan een staakthetvuren, gijzelaars terug, aid en voedsel Gaza in en mensen van de internationale gemeenschap die helpen met opbouwen.

Dan nog vrede in Oekraine, mensen ook daarheen om te helpen opbouwen en minimaal 10 jaar vrede..

Hamas heeft al aangegeven de leiding over te willen geven van Gaza aan een technocratisch bestuur. Dus waar wacht Trump nog op?
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

holog schreef: 26 jun 2025 07:41:scissors:

Code: Selecteer alles

[youtube]8ZI_i_oDniw[/youtube]
Interessante video. Zoals zij het weer weet te verwoorden, terwijl ik er ook zo over denk, maakt me van binnen minder bozig en minder geneigd tot radicale uitkraamsels. Beter luisteren en minder spreken blijft nastrevenswaardig.

Elica blijft, ondanks de deugelijke argumenten van de interviewer, inderdaad stevig op haar standpunt terugkomen. Wat mij vooral opvalt, is hoe weinig ik deze invalshoek, scherp, onderbouwd en tegelijk resoluut, terugzie bij degenen die publiekelijk Hamas verdedigen of vergoelijken. Dat roept inderdaad de vraag op waar hun eigen oplossingsrichting voor Gaza eigenlijk op gebaseerd is, precies zoals jij je afvraagt, afgezien dan van hun overduidelijke oppositie tegen Israël.

Bij sommige vrijdenkers, een kleine maar vocaal luidruchtige minderheid, merk ik nog steeds of eigenlijk steeds meer, een structurele blindheid ten aanzien van de ideologische aard van Hamas. Ze wijzen Israël principieel af, maar lijken weinig oog te hebben voor het feit dat Hamas geen reguliere verzetsbeweging is, maar een Jihadistisch-Islamistische organisatie, geworteld in theocratische overtuigingen die fundamenteel botsen met humanitair en vrijzinnig denken. Wie AllaH's Wil als ultiem argument beschouwt, stelt zich per definitie buiten ieder redelijk, seculier gesprek. Althans, als mijn beeld van Vrijdenken juist is ...

Mogelijk verklaart dat ook waarom dit soort video’s nooit worden aangehaald door hen, waarvan sommigen zelfs zijn overgegaan tot voorstander worden van het ondermijnen van het recht op zelfverdediging van Iraël:
  • het confronteert hen met een onverenigbaarheid die men liever niet onder ogen ziet.
Dat is uiteraard geen antisemitisme in klassieke zin, maar ik zie dat toch als een vorm van moreel relativisme die nu in de praktijk leidt tot vergoelijking van gewelddadig Islamisme tegen Joden.

En voor de goede orde nog dit wat ons AI dispuut betreft, voor wat het waard is:
  • dit interview oogt voor mij authentiek. Ondanks het onnatuurlijk knappe uiterlijk van de spreker [ik zal wel weer eens een beetje verliefd zijn? :oops: :wink: ] zie ik micro-expressies, spontane bewegingen en subtiele reacties die moeilijk kunstmatig te simuleren zijn. Voor mij dus geen AI-indruk ditmaal, iets wat ik eerder wel heb vermoed bij die ene video.

---------------

Berjan schreef: 26 jun 2025 14:41
holog schreef: 26 jun 2025 07:41

Code: Selecteer alles

[youtube]8ZI_i_oDniw[/youtube]
Wat onze oplossing is voor Gaza? IDF eruit, hulp erin! Klaar als een klontje..

:scissors:
Het is zo klaar als een klontje, dat je iets volledig citeert om daar vervolgens
slecht met één gesmolten klontje onzin op in te gaan. Argumenten armoede!
Maar ja, het is ook lastig als je de betreffende video niet daadwerkelijk bekijkt ...

Jouw oplossing voor Gaza is wat al vaker geprobeerd is!
Sterker, het is één van de redenen dat Hamas zichzelf telkens kan wederopbouwen
met door de internationale gemeenschap geschonken geld en goederen.

Ook als die quote niet origineel van Einstein is, ik sta daar volledig achter:

---------------

Berjan schreef: 26 jun 2025 14:36
HierEnNu schreef: 26 jun 2025 02:58
Berjan schreef: 26 jun 2025 01:20

Waarom schaamteloos?
Ik vind het getuigen van schaamteloosheid dat jij om je punt te maken,
mensen letterlijk degradeert tot untermenschen en tevens
insinueert dat een medeforummer blij is met veel doden.
Daarom schaamteloos.
Ik doe dat niet, ik insinueer dat sommige anderen dit doen. Zoals de Israelische regering. Kan je me anders vertellen waarom men toevallig in gebieden waar veel Palestijnse Israeliers wonen geen bunkers zijn? En waarom mogen de kolonisten op de WestBank over nieuwe wegen rijden en de Palestijnen daar niet? Dat neigt toch veel naar apartheid, niet waar?
Misschien moet je eens doorkrijgen dat enkel en alleen positief over 1 land zijn niet erg geloofwaardig is. Dat ook Israel zwarte randjes kent, en dat die besproken mogen worden?

Tevens was het een bepaald forummer die iedere keer zei bij zoveel doden in Gaza "weer wat terroristen naar de andere wereld geholpen". Waarmee die aangaf blij te zijn..
Dat die man nooit een ban voor een maand heeft gehad is voor mij nog een van de grote vragen des levens overigens.

Precies! Insinueren, ongefundeerde beweringen die je opponent zou moeten weerleggen in plaats van jij zelf aan zou moeten tonen en als kers op de taart 'een bepaald forummer' beschuldigen van geweldsverheerlijking, zonder quotes met verwijzing, puur ter stemmingmakelij zoals je dat wel vaker zonder onderbouwing pleegt te doen.

Ik trek dezelfde conclusie:
schaamteloos, maar nu ook nog gebruik makend van een mijns inziens verwerpelijke manier van discussieëren die enkel gericht is op zwart maken en polarisatie.

Wanneer ga je naar de Westbank zoals je voorgaf van plan te zijn in juni? Zodat je één en ander aan den lijve kunt ervaren en ons daar van op de hoogte te stellen? Ik ben nieuwsgierig naar inhoudelijke verhalen van jouw hand. Ik heb in de FT archieven mogen ontdekken dat je daar in het verleden wel toe in staat was ...
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 26 jun 2025 15:24 Het is zo klaar als een klontje, dat je iets volledig citeert om daar vervolgens
slecht met één gesmolten klontje onzin op in te gaan. Argumenten armoede!
Maar ja, het is ook lastig als je de betreffende video niet daadwerkelijk bekijkt ...

Jouw oplossing voor Gaza is wat al vaker geprobeerd is!
Sterker, het is één van de redenen dat Hamas zichzelf telkens kan wederopbouwen
met door de internationale gemeenschap geschonken geld en goederen.

Ook als die quote niet origineel van Einstein is, ik sta daar volledig achter:

Welke argumenten moet ik hebben dan? Gaza is voor de Palestijnen, dus de IDF moet daar al niet zijn in the first place. Ze hebben nu 1,5 jaar mogen wraak nemen. Op iets dat ze hadden kunnen en moeten zien aankomen.
Tevens heb ik toch duidelijk gemaakt dat de IDF al een jaar voor 7 oktober alle plannen van Hamas in bezit had. En dat ze nu wel drie keer gaan nadenken voordat ze die info blijven negeren. Dus heeft Hamas geen enkele kans tegen de IDF welke op de grens met Gaza zit.

De strijd die nu na 7 oktober is geweest hebben ze in jaren niet gehad, dus wat je bedoelt met "een van de redenen dat Hamas zich kan wederopbouwen" snap ik niet..
Dat Hamas dit doet met geld dat door de internationale gemeenschap geschonken is is een mythe. Ze kregen hulp van Iran. Hadden dat geld van de internationale gemeenschap niet nodig..

Maar jij bent een van die enorme warmongers die denkt dat met oorlog deze strijd wel op te lossen valt. Terwijl je niet wilt snappen dat juist door het gedrag van Israel je enkel en alleen meer terroristen creeert. En ik ben wel klaar met dit iedere keer te zeggen, want iedereen met meer dan 1 hersencel weet dit. Als je mijn familie platbombardeert zou ik ook bij Hamas of een andere organisatie gaan om mij te wreken. En hoe minder je hebt, hoe minder je te verliezen hebt en hoe sneller je anderen aanvalt.

Lijkt me allemaal erg logisch.

Volgens mij is de enige optie voor Gaza voor jou dat we Trump zijn plan gaan doorzetten. Namelijk alle Palestijnen Gaza uit en dan een riviera aan het strand ervan maken..

Maar geloof mij, ik denk dat velen dan in opstand komen en de mensen die daaraan mee willen doen een lesje gaan leren.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 26 jun 2025 15:24 Precies! Insinueren, ongefundeerde beweringen die je opponent zou moeten weerleggen in plaats van jij zelf aan zou moeten tonen en als kers op de taart 'een bepaald forummer' beschuldigen van geweldsverheerlijking, zonder quotes met verwijzing, puur ter stemmingmakelij zoals je dat wel vaker zonder onderbouwing pleegt te doen.

Ik trek dezelfde conclusie:
schaamteloos, maar nu ook nog gebruik makend van een mijns inziens verwerpelijke manier van discussieëren die enkel gericht is op zwart maken en polarisatie.

Wanneer ga je naar de Westbank zoals je voorgaf van plan te zijn in juni? Zodat je één en ander aan den lijve kunt ervaren en ons daar van op de hoogte te stellen? Ik ben nieuwsgierig naar inhoudelijke verhalen van jouw hand. Ik heb in de FT archieven mogen ontdekken dat je daar in het verleden wel toe in staat was ...
Het is toch gewoon een feit dat in dorpen waar Palestijnse Israeliers wonen geen bunkers zijn en in dorpen waar Israeliers wonen wel bunkers zijn?

nos.nl/artikel/2571661-te-weinig-schuilkelders-in-arabische-steden-in-israel-we-voelen-ons-in-de-steek-gelaten
De inwoners van Tamra voelen zich niet goed beschermd tegen de Iraanse raketten. Er zijn namelijk geen openbare schuilkelders in de stad. "We worden gezien als tweederangsburgers", vertelt Awad. "Dat is voor iedereen duidelijk."

Een kleine twee kilometer verderop staat het huis van de familie Khatib. De raket heeft de woning aan de achterkant geraakt. Vanuit het huis van de buren - ook flink beschadigd - is de raketinslag goed te zien. Het dak is deels ingestort, de ruiten liggen eruit en overal ligt puin.

De buurman stapt de oprit op. Ook hij vertelt over het gebrek aan openbare schuilkelders. "Dit is een Arabische stad, daarom wil de regering niet investeren in publieke schuilkelders." De gemeentesecretaris Adel Khatib bevestigt dat er geen enkele gemeenschappelijke schuilkelder is gebouwd in Tamra.
Het contrast met Joodse dorpen en steden is groot. Tamra heeft 37.000 inwoners en heeft dus geen publieke schuilkelders. Terwijl er in het Joodse dorp Mitzpe Aviv zo'n vijf kilometer verderop 13 schuilkelders zijn voor de 1100 inwoners. Op sociale media ging afgelopen week een video rond waarop te zien is hoe inwoners de raketten op Tamra toejuichen.
https://x.com/mmagadli/status/1934000336408129844?s=46

hier kan je zien hoe Joodse burgers de raketten op hun buurdorp toejuichen...
Het is een en al apartheid, dat Israel..

Ik hoop dat je ook af en toe aan zelfreflectie doet en als je het fout hebt dat je het ook toegeeft. Want dat mis ik bij jou, de laatste 1,5 jaar.

Iedereen met een oog of meer zag hoe ChaimNisky iedere keer wanneer er doden gemeld werden zei "zo, weer een paar naar de andere wereld geholpen".. Waarom wil je van mij iedere keer bewijs, maar neem je wat die man zegt of B.S altijd voor zoete koek aan? Ben je een beetje bevooroordeeld?

Ik heb nooit gezegd dat ik in Juni van plan was te gaan, dat zou in Oktober gebeuren. Maar helaas, de strijd daar is nog harder geworden dan normaal. Gisteren weer drie Palestijnen gedood die met stenen gooiden naar kolonisten die auto's in brand staken en huizen. Door de oproerpolitie die "per ongeluk' de Palestijnen doodden en de kolonisten arresteerden (en vandaag lopen die weer vrij rond denk ik)..
09:53

Deel deze update
Palestijnen op Westoever gedood bij aanval Israëlische kolonisten
Bij een aanval van Israëlische kolonisten in de bezette Westelijke Jordaanoever zijn zeker drie Palestijnen gedood en zeven gewond geraakt. Het Palestijnse ministerie van Gezondheidszaken heeft dat bekendgemaakt.

De aanval was gisteravond op het dorp Kafr Malik, ten noordoosten van Ramallah. Tientallen kolonisten staken daar huizen en voertuigen in brand. Palestijnen verzetten zich door met stenen te gooien.

Het leger zegt dat het vervolgens tussenbeide wilde komen en dat het tot een schotenwisseling kwam. Het leger erkent dat daarbij slachtoffers zijn gevallen. Vijf Israëlische verdachten zouden zijn aangehouden.

Eerder op de dag kwam in de buurt van Jenin op de Westelijke Jordaanoever al iemand door geweld om het leven. Dat was een Palestijnse jongen van 13. Hij werd volgens de hulporganisatie Palestijnse Rode Halve Maan doodgeschoten bij een inval door het Israëlische leger.
IDF zegt een schotenwisseling. Maar ze schieten dus de mensen dood die met stenen gooien? Wat the hell?
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 26 jun 2025 16:09:scissors:
Maar jij bent een van die enorme warmongers die denkt
dat met oorlog deze strijd wel op te lossen valt.
Onderbouwing? Één quote met verwijzing naar de context waar je dat op baseert?
Berjan schreef:Volgens mij is de enige optie voor Gaza voor jou dat we Trump zijn plan gaan doorzetten. Namelijk alle Palestijnen Gaza uit en dan een riviera aan het strand ervan maken.
Onderbouwing? Één quote met verwijzing naar de context waar je dat op baseert?

Ik zal je mijn optie voor Gaza verklappen:
  • dat ga ik eerst ff zorgvuldig uitwerken en dan plaats ik het op FT: ff geduld!
Leuk idee trouwens, jij ook? Of beperk jij je tot: "IDF eruit! Klaar!"?
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 26 jun 2025 16:19:scissors:
Het is toch gewoon een feit dat in dorpen waar Palestijnse Israeliers wonen geen bunkers zijn en in dorpen waar Israeliers wonen wel bunkers zijn?
Ik plaatste dit op 18 jun 2025 om 20:58:
HierEnNu schreef: 18 jun 2025 20:58
Miljaar, dit raakt me diep!

NOS Nieuws - vandaag, 20:01 schreef:
Te weinig schuilkelders in Arabische steden in Israël:
‘We voelen ons in de steek gelaten’

In veel Arabische steden en dorpen in Israël zijn vrijwel geen openbare schuilkelders. In de stad Tamra in het noorden zijn er zelfs geen. "We voelen ons in de steek gelaten", vertelt Hala Awad op de begrafenis van vier buurtbewoners. Zij werden afgelopen weekend gedood toen een Iraanse raket hun woning raakte.

Twee miljoen Palestijnen in Israël

In Israël wonen bijna twee miljoen Palestijnen, daarmee vormen ze zo'n 20 procent van de totale Israëlische bevolking. Het gaat om mensen die niet in Gaza of op de Westelijke Jordaanoever wonen. Ze worden ook wel Arabische Israëliërs genoemd. Sommigen wonen in 'gemengde' steden zoals Haifa, anderen wonen deels in aparte dorpen en steden.

Geen openbare schuilkelders

De inwoners van Tamra voelen zich niet goed beschermd tegen de Iraanse raketten. Er zijn namelijk geen openbare schuilkelders in de stad. "We worden gezien als tweederangsburgers", vertelt Awad. "Dat is voor iedereen duidelijk."
Klinkt niet best ...
Die feiten zijn me dus allang bekend!
Maar jij maakt er vanuit je vooroordelen meteen iets van.
Ik weet niet of zij ook middelen hebben gekregen van de Israëlische overheid om
bunkers te bouwen, maar dat geld misschien aan iets anders hebben besteed.
Jij wel? Heb jij dat onderzocht? Wat zijn daar de feiten omtrent?
Berjan schreef:Waarom wil je van mij iedere keer bewijs, maar neem je wat die man zegt of B.S altijd voor zoete koek aan? Ben je een beetje bevooroordeeld?
Van jouw wil ik sowieso bewijs omdat jij mij vanaf het eerste contact met mij bent gaan ondermijnen en dat bent blijven doen, daar ga ik hier verder niet op in!
Kortom: ik ervaar jou als onbetrouwbaar, met name omdat je zelden iets onderbouwt met controleerbare argumenten en je bijdrages meestal doorspekt met scheldproza!
Ik doe wel runk en zet een grote bek op, maar ben heel gevoelig ...
... en ook erg kwetsbaar omdat ik goudeerlijk ben.

Ik neem ook niets voor zoete koek aan, zelfs mijn eigen uitkraamsels factcheck ik vaak achteraf nadat ik die herlees en als ik dan doorkrijg dat zulks nogal emo- gestuurd was, want ja,
ik ben inderdaad bevooroordeeld! Niet eens een beetje ook, want:
  • ik houd van Israël, ik sta achter Israël, ik voel bewondering voor het Israëlische volk en
    last but not least: mijn zoon zijn moeder is van Joodse afkomst.
Berjan schreef:Ik heb nooit gezegd dat ik in Juni van plan was te gaan, dat zou in Oktober gebeuren.
Mooi, dan leef je dus twee maandjes langer ... :evil: Dan kom ik, mits ik mijn verjaardag dit jaar in Israël vier, ff bij je langs met Limburgse vlaai! Lijkt me spannend! Samen met jouw een menselijk schild vormen tegen aanstormende extremistische kolonisten en ik dan in plaats van met stenen ga gooien als wapen uit mijn linkerzak een Limburgse stinkkaas tevoorschijn tover, en nadat ze dan later, als ze weer bij bewustzijn zijn gekomen, ik uit mijn rechterzak een Limburgse vlaai haal als zoenoffer ... en we allemaal samen de vredespijp roken bij het kampvuurtje ...
... alles komt goed!
.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 26 jun 2025 17:50 Die feiten zijn me dus allang bekend!
Maar jij maakt er vanuit je vooroordelen meteen iets van.
Ik weet niet of zij ook middelen hebben gekregen van de Israëlische overheid om
bunkers te bouwen, maar dat geld misschien aan iets anders hebben besteed.
Jij wel? Heb jij dat onderzocht? Wat zijn daar de feiten omtrent?
Ze hebben met dat geld waarschijnlijk tunnels gegraven.. Dat wil je toch horen?

https://www.france24.com/en/middle-east ... le-attacks

Waarom altijd zo naar de bekende weg vragen HierenNu? Waarom niet een keer toegeven dat Israel ook fout is? Dan zal ik toegeven dat de Iraanse overheid fout is (niet regime, want ze zijn gekozen door de mensen daar)..

https://edition.cnn.com/2025/06/16/midd ... m-hnk-intl

Van jouw wil ik sowieso bewijs omdat jij mij vanaf het eerste contact met mij bent gaan ondermijnen en dat bent blijven doen, daar ga ik hier verder niet op in!
Kortom: ik ervaar jou als onbetrouwbaar, met name omdat je zelden iets onderbouwt met controleerbare argumenten en je bijdrages meestal doorspekt met scheldproza!
Ik doe wel runk en zet een grote bek op, maar ben heel gevoelig ...
... en ook erg kwetsbaar omdat ik goudeerlijk ben.
ach man, ik denk dat ik hier meer bewijzen neerzet dan enig ander. En anders wel in het gesloten topic..

Jij wist niet eens dat Hamas zijn bestuur wilde opgeven en geven aan een technocratisch bestuur. Vroeg je nog voor bewijs. Wat ik zo overduidelijk vond dat ik daar geen bewijs voor hoefde te geven. Uiteindelijk deed ik dit wel, maar toen zei je "dat was van vorig jaar, dus dat telt niet"!

Jij bent zo bevooroordeeld dat het pijn aan mijn ogen doet. Nooit excuses als je het verkeerd gezien hebt. Nooit je mening veranderen als de feiten anders liggen.

Ik neem ook niets voor zoete koek aan, zelfs mijn eigen uitkraamsels factcheck ik vaak achteraf nadat ik die herlees en als ik dan doorkrijg dat zulks nogal emo- gestuurd was, want ja,
ik ben inderdaad bevooroordeeld! Niet eens een beetje ook, want:
  • ik houd van Israël, ik sta achter Israël, ik voel bewondering voor het Israëlische volk en
    last but not least: mijn zoon zijn moeder is van Joodse afkomst.
ach poepoe. De moeder van je zoon is van joodse afkomst. Nou, daar ben je wel trots op zeker?

Maar nu weet ik waarom je doet zoals je doet. En ik weet waarom iemand anders doet wat hij doet (in een PM mij verteld dus daar ga ik niet over uitweiden) en ik weet dat nog een ander ook Joods is.. Dus jullie zijn allemaal bevooroordeeld als de pest.
Toch vreemd dat de meeste mensen die niet in dit conflict zelf zitten (dus geen Arabier zijn of Joods) de kant van de Palestijnen kiezen? Misschien moet dat een belletje doen rinkelen bij jullie.

Mooi, dan leef je dus twee maandjes langer ... :evil:
dat vind ik een zeer domme opmerking. Normaal lach ik erom, maar nu heb ik net gehoord dat twee collega's van mij zijn overleden. Maar ik hoop dat je hiervoor je excuses aanbied.
Dan kom ik, mits ik mijn verjaardag dit jaar in Israël vier, ff bij je langs met Limburgse vlaai! Lijkt me spannend! Samen met jouw een menselijk schild vormen tegen aanstormende extremistische kolonisten en ik dan in plaats van met stenen ga gooien als wapen uit mijn linkerzak een Limburgse stinkkaas tevoorschijn tover, en nadat ze dan later, als ze weer bij bewustzijn zijn gekomen, ik uit mijn rechterzak een Limburgse vlaai haal als zoenoffer ... en we allemaal samen de vredespijp roken bij het kampvuurtje ...
... alles komt goed!
Als dat vrede zou kunnen bewerkstelligen dan prima.. Maar voordat ze weer bij bewustzijn zijn verplaatsen we ze eerst naar Israel zelf. Daar horen ze thuis, niet op de Westbank.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Daar wil ik graag nog ff op terugkomen

vóór dat ik hier 6 mondjes ga voeden, wat schrijf ik? 7 Monden, ik vergeet mezelf!

Er kwam me namelijk zomaar een educatief filmpje aanwaaien:
.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.standaard.be/buitenland/ame ... 73881.html
Live Midden-Oosten
Amerikaanse minister van Defensie Hegseth haalt uit naar pers: “Dit was een historisch succesvolle aanval”
En wááág het niet ook maar wat anders te dénken.... dus niet hysterisch opschrijven... :lol: :(

#-o Wat een armoe.

Er zijn ook vandaag weer een paar tientallen mensen in Gaza omgebracht.
Elke dag aantallen waar in andere landen bevolking en media, overheden dagen van streek van zouden zijn.
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 26 jun 2025 18:27:scissors:
Waarom niet een keer toegeven dat Israel ook fout is?
Israël is net zo min fout als Nederland, Gaza, Iran of de VS.
Voor Netanyahu&Co heb ik het nooit opgenomen,
zulks gebeurt enkel in jouw fantasie die jij kennelijk voor werkelijkheid houdt.
Berjan schreef:Dus jullie zijn allemaal bevooroordeeld als de pest.
Slecht voorbeeld, want als er iets niet bevooroordeeld is, dan is dat de pest! :lol:
Berjan schreef:Maar ik hoop dat je hiervoor je excuses aanbied.
:lol:
Mijn excuses aanbieden voor een grapje waarmee ik nota bene te kennen geef dat ik me er op verheug dat je langer zult leven dat ik verwachtte? Je viel wel erg hard op je achterhoofd hé?
Vertel? Om welke reden wil je daar excuus voor? Ik zal het overwegen,
mits je een goed argument weet te verzinnen!
Berjan schreef:Als dat vrede zou kunnen bewerkstelligen dan prima.. Maar voordat ze weer bij bewustzijn zijn verplaatsen we ze eerst naar Israel zelf. Daar horen ze thuis, niet op de Westbank.
Dat vind ik dan weer racistisch van jou! Joden mogen alleen in Israël verblijven en verdreven worden uit Palestijnse gebieden, zelfs als ze daar een vredespijp willen roken, maar twee Hollandse kaaskoppen zoals jij en ik die daar voor menselijkschild komen spelen, die mogen blijven!
.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

Gerard R. schreef: 26 jun 2025 18:46 https://www.standaard.be/buitenland/ame ... 73881.html
Live Midden-Oosten
Amerikaanse minister van Defensie Hegseth haalt uit naar pers: “Dit was een historisch succesvolle aanval”
En wááág het niet ook maar wat anders te dénken.... dus niet hysterisch opschrijven... :lol: :(

#-o Wat een armoe.

Er zijn ook vandaag weer een paar tientallen mensen in Gaza omgebracht.
Elke dag aantallen waar in andere landen bevolking en media, overheden dagen van streek van zouden zijn.
haha, inderdaad waanzin..

Die lui hadden van te voren al geweten dat het een historisch succesvolle aanval was. En wee je gebeente als je er anders over denkt. Nou hadden ze al een week tevoren allemaal activiteit gezien, zoals vrachtwagens die af en aan reden.
Ik denk dat Amerika een Irannetje deed. Namelijk van te voren Iran waarschuwen dat ze eraan kwamen. Dan een leeg ondergrondse grot bombarderen, en doen alsof het fantastisch was. Zo viel Iran Amerika aan, maar waarschuwden ze wel van te voren. Waardoor er geen doden vielen.

En als dit niet het geval is dan is de aanval waarschijnlijk toch niet geslaagd. Want ik vertrouw meer op een intern onderzoek dat niet naar buiten zou komen, dan een statement van de CIA welke heel duidelijk georganiseerd is voor PR doeleinden.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 26 jun 2025 18:51 Israël is net zo min fout als Nederland, Gaza, Iran of de VS.
Voor Netanyahu&Co heb ik het nooit opgenomen,
zulks gebeurt enkel in jouw fantasie die jij kennelijk voor werkelijkheid houdt.
80% van de inwoners van Israel staat achter het beleid.

Slecht voorbeeld, want als er iets niet bevooroordeeld is, dan is dat de pest! :lol:
haha, wat een grap..
:lol:
Mijn excuses aanbieden voor een grapje waarmee ik nota bene te kennen geef dat ik me er op verheug dat je langer zult leven dat ik verwachtte? Je viel wel erg hard op je achterhoofd hé?
Vertel? Om welke reden wil je daar excuus voor? Ik zal het overwegen,
mits je een goed argument weet te verzinnen!
ach man, je bent zot.. Je zegt "dan leef je twee maanden langer. En dan met een evil smiley.. Dat zijn geen grappen.

Want daarmee insinueer je dat ik als ik daar ben dood ga..

En als je eens niet zou knippen in mijn reacties (heb ik wel vaker tegen jou gezegd) dan zou je de context weten. Namelijk, dat ik normaal om dit soort domme dingen zou lachen (niet omdat het een leuke grap is, maar omdat ik erboven sta) maar dat ik net vandaag te horen heb gekregen dat twee collega's van mij overleden zijn en dat ik daarom graag ook excuses wil..

Maar goed, context en HierenNu gaan moeilijk samen de laatste 1,5 jaar.
Dat vind ik dan weer racistisch van jou! Joden mogen alleen in Israël verblijven en verdreven worden uit Palestijnse gebieden, zelfs als ze daar een vredespijp willen roken, maar twee Hollandse kaaskoppen zoals jij en ik die daar voor menselijkschild komen spelen, die mogen blijven!
Ik heb het over de kolonisten. Die moeten oprotten naar Israel, want hun nederzettingen zijn al jaren illegaal.
Waarom jij iedere keer de "Joden dit en Joden dat" erbij haalt weet ik niet..

Het zijn Israelische kolonisten, die op een illegale nederzetting zitten en steeds meer zich toe eigenen met steun van de regering. En dat moet ook stoppen, samen met de oorlog op Gaza.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

HierEnNu schreef: 25 jun 2025 23:28
Berjan schreef: 25 jun 2025 16:22:scissors:
Want men heeft overal bunkers, behalve in gebieden waar veel Palestijnse Israeliers wonen.
Want dat zijn untermenschen.
Daar zijn overigens ook de meeste doden onder gevallen. Zul je wel blij mee zijn?
:shock:
Schaamteloos als altijd! Wat wil je daar toch mee bereiken?
Dat is zeker schaamteloos. Allereerst klopt het niet dat Palestijns-Israelische gebieden geen schuilplaatsen hebben. Er zijn zeker ongelijkheden in infrastructuur en soms minder bunkers, maar dat is niet zozeer het gevolg van etnisch onderscheid, maar eerder een sociale kwestie. Ook sommige Joodse gemeenschappen in perifere gebieden, zoals bepaalde steden in het zuiden, kampen met onvoldoende bescherming. Ten tweede, en misschien nog belangrijker, wordt de Joodse staat door het gebruik van termen als "Untermenschen" direct geassocieerd met de Nazi’s en impliceert de vraag "Zul je wel blij mee zijn?" dat iemand hier mogelijk doden toejuicht, wat ongepast is in een redelijk debat.
Zionist
Gesloten