Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Superposter

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door ChaimNimsky »

HierEnNu schreef: 24 jun 2025 18:46 Ik zat afgelopen nacht vrijwel life een stream te volgen die B.S. had geupload en zag daar live de aanval op een gevangenis in Iran. Via bewakingsbeelden liet men de explosie van de toegangspoort tot de beruchte Evin-gevangenis zien. Ongelofelijk, hoe krijgen ze het klaar?
De beelden zijn nep, de aanval zelf heeft wel plaatsgevonden. De aanval stond volgens de NOS al vast en er was ook geverifieerd beeld van na de explosie.
Zionist
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

ChaimNimsky schreef: 24 jun 2025 23:22
HierEnNu schreef: 24 jun 2025 18:46 Ik zat afgelopen nacht vrijwel life een stream te volgen die B.S. had geupload en zag daar live de aanval op een gevangenis in Iran. Via bewakingsbeelden liet men de explosie van de toegangspoort tot de beruchte Evin-gevangenis zien. Ongelofelijk, hoe krijgen ze het klaar?
De beelden zijn nep, de aanval zelf heeft wel plaatsgevonden. De aanval stond volgens de NOS al vast en er was ook geverifieerd beeld van na de explosie.
Toen ik op 7 oktober 2023 s'nachts naar de live streams van Hamas zat te kijken, was ik het eerste uur in de veronderstelling dat alles in scéne was gezet met veel gebruik van AI en dergelijke. Een soort van moderne versie van 'War of the Worlds' uit 1938. Het duurde sowieso een hele tijd voor het tot me doordrong dat alles echt was en wat het zou gaan betekenen ...

Inmiddels is het dus zo ver, dat waar gebeurde events 'bewezen' worden met vooraf kundig gemaakte deepfakes die naadloos ingepast worden in een life stream zodat ook de geloofwaardige presentator de deep-fake argeloos doch klakkeloos aanbiedt als 'life' content.

Ik zie één van de consequenties:
  • schuldig tot onschuld is bewezen gaat een echte realiteit worden ...
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

The Tom Nash Report met 26 min. analyse https://youtu.be/rOtoFe9rU6s?si=DWApk5iNUmajP0or

Ik zit er effe mentaal doorheen na dertien dagen volgen.
Wachten op de nabije toekomst.

Ik heb ook bekenden in Israël die direct bedreigd zijn, de familie van Nederlanders (met de Nederlandse niet-Joodse moeder die in Europa vastzit tijdens de oorlog ) - net als potentieel elke Israëlische burger - Joods, Arabisch, Moslim, Bedoeïenen, Christen, Bahaï, seculier, minder seculier, Orthodox, minder Orthodox, Chassidisch, Druzisch, Circassisch, Russisch, Ethiopisch, Asjkenazi, Sefardi, Mizrachi, Thai, toeristen. Want het enige dat Iran wist te treffen zijn burgers.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

B.S. schreef: 25 jun 2025 02:36 The Tom Nash Report met 26 min. analyse https://youtu.be/rOtoFe9rU6s?si=DWApk5iNUmajP0or

:scissors:
Thanks! Helder als altijd.
The Tom Nash Report - 24 jun 2025 schreef:
De oorlog tussen Iran en Israël is technisch gezien voorbij,
maar het echte verhaal begint nog ma...

De oorlog is technisch gezien voorbij, maar het echte verhaal begint pas. In deze explosieve aflevering van The Tom Nash Report analyseren we de wapenstilstand tussen Israël en Iran, wie er echt gewonnen heeft, wie er flink verloren heeft en wat er waarschijnlijk gaat gebeuren. Van stiekeme diplomatie tot Trumps tactische aanvalstheater, dit was een geopolitiek schaakspel waarbij elke speler de overwinning claimde... maar niet allemaal verdienden ze die.

We bespreken:

0:00 – Wapenstilstand aangekondigd: Is het echt voorbij?

1:00 – Iraanse inbreuken direct na de deadline
2:15 – Israël debatteert over vergelding, Trump grijpt in
3:20 – Analyse van de winnaars en verliezers
4:40 – Waarom Turkije, Saoedi-Arabië en Israël met overmacht wonnen
6:00 – Hoe de VS hun kracht toonden zonder laarzen
7:05 – Irans totale strategische mislukking
8:30 – Burgerdoden, geen militaire overwinningen voor Iran
9:45 – Binnenlandse gevolgen en interne onrust in Iran
11:00 – Qatar ontmaskerd als enige bondgenoot van Iran
12:00 – "Vrede door pijn" – Iedereen claimt de overwinning
13:30 – De VS laten Israël het vuile werk opknappen
15:00 – Strategische bombardementen en Trumps laatste aanval
16:30 – Het staakt-het-vurentheater: wie speelde wie
17:40 – Waarom alle partijen willen dat de oorlog nu eindigt
19:00 – Fragiele vrede: meest waarschijnlijke uitkomst (60%)
20:15 – Aanhoudende spanningen: mogelijkheid van een proxy-oorlog (30%)
21:20 – Volledige herstart van de oorlog? Slechts 10% kans
22:10 – Regimewisseling in Iran: komt die eraan?
23:20 – Waarom het op korte termijn onwaarschijnlijk is
24:10 – Langetermijnvooruitzichten: periode van ineenstorting van 5 tot 10 jaar
25:10 – Slotgedachten

VIDEO duurt 26 minuten:

.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

In Den Haag doet op dit moment Navobaas Rutte publiekelijk opnieuw zijn lofzang op wat Trump heeft bereikt in het MO.

Aljazeera meldt een bericht o.m. van de Navotop in Den Haag dat Amerikaanse inlichtingendiensten hebben gerapporteerd, dat het kernwapenprogramma van Iran niet zodanig is geraakt, dat (zoals eerder gemeld) het jaren terug is geworpen.
Ook is het volkomen onduidelijk waar het plutonium van Iran is, waar ze kernbommen mee zouden kunnen maken.
De VS (Trump) gelooft niets van deze rapportage. ¨Niets bijzonders. Alles is kapot daar"

https://www.ndtv.com/world-news/israel- ... =newsstand

In Gaza zijn er elke dag tientallen doden. De toestand daar is apocalyptisch. Maar dat is niet nieuw.
Trump doet alsof men dat min of meergaat 'oplossen'.
Volgens Netanyahu is de oorlog daar technisch nu vrijwel afgelopen.
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.dw.com/en/trump-says-great- ... 3-xml-mrss
Published 6 hours agoPublished 6 hours agolast updated 10 minutes agolast updated 10 minutes ago
US President Donald Trump said attacking Iran caused "great progress" in negotiations regarding Gaza, and insisted Tehran "won't be building nuclear weapons for a long time." DW has more. (..)
En ik me maar afvragen wat er dan nog steeds beschoten moest worden. Militair-technische reden vermoed ik. :roll: :roll:

Afbeelding
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Gerard R. schreef: 25 jun 2025 10:28
Ook is het volkomen onduidelijk waar het plutonium van Iran is, waar ze kernbommen mee zouden kunnen maken.
Het kan ergens in een diepe mijnschacht liggen, dan is het nauwelijks te vinden.

Als het plutonium in de atmosfeer komt is dat de grootse kernramp ooit.
Het is uitermate giftig en heeft twee hele lange halveringstijden.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

dit zegt genoeg :lol:

Heb ik ook al tig keer hier gepost. Netanyahu zei al vanaf het begin "iran heeft nuclaire wapens". Ik geloof dat het bandje begon in 1998. En vervolgens komt de man met een tekening welke door een kindje kan worden getekend. Als bewijs..
Doet me een beetje denken aan toen de IDF kwam met "Hezbollah heeft wapens in huizen waar gezinnen wonen!" en toen kwamen ze met allerlei "bewijzen" van paint pro of een ander windows teken programma :lol:

Ik dacht dat de Wereld er na de aanvallen op Iran en de tegenaanvallen heel anders uit zou zien, maar het is allemaal een wassen neus gebleken. Veel burgers dood in Iran. Een paar in Israel. Wetenschappers gedood (oorlogsmisdaad?), generaals dood in het Iraanse leger maar alweer vervangen.

En wat hebben de 13 bommen die de VS heeft gedropt gedaan? Blijkbaar weinig. Trump natuurlijk weer boos op de media die eindelijk haar werk deed. "fakenews!"..
Hebben we al weer eerder meegemaakt.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 25 jun 2025 12:40
Gerard R. schreef: 25 jun 2025 10:28
Het kan ergens in een diepe mijnschacht liggen, dan is het nauwelijks te vinden.

Als het plutonium in de atmosfeer komt is dat de grootse kernramp ooit.
Het is uitermate giftig en heeft twee hele lange halveringstijden.
Ja, vroeger en misschien nog wel, is men zeer bezorgd geweest over terreur-aanslagen met Plutoniumbommen.
Dussss.... :shock: waar is dat Plutonium.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Berjan schreef: 25 jun 2025 15:31

dit zegt genoeg :lol:

Heb ik ook al tig keer hier gepost. Netanyahu zei al vanaf het begin "iran heeft nuclaire wapens". Ik geloof dat het bandje begon in 1998. En vervolgens komt de man met een tekening welke door een kindje kan worden getekend. Als bewijs..
Doet me een beetje denken aan toen de IDF kwam met "Hezbollah heeft wapens in huizen waar gezinnen wonen!" en toen kwamen ze met allerlei "bewijzen" van paint pro of een ander windows teken programma :lol:

Ik dacht dat de Wereld er na de aanvallen op Iran en de tegenaanvallen heel anders uit zou zien, maar het is allemaal een wassen neus gebleken. Veel burgers dood in Iran. Een paar in Israel. Wetenschappers gedood (oorlogsmisdaad?), generaals dood in het Iraanse leger maar alweer vervangen.

En wat hebben de 13 bommen die de VS heeft gedropt gedaan? Blijkbaar weinig. Trump natuurlijk weer boos op de media die eindelijk haar werk deed. "fakenews!"..
Hebben we al weer eerder meegemaakt.
:lol: :mrgreen:

Ze bedenken wel wat... (en dit is geen dooddoener...)
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

:D
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

B.S. schreef: 25 jun 2025 02:36 The Tom Nash Report met 26 min. analyse https://youtu.be/rOtoFe9rU6s?si=DWApk5iNUmajP0or

Ik zit er effe mentaal doorheen na dertien dagen volgen.
Wachten op de nabije toekomst.

Ik heb ook bekenden in Israël die direct bedreigd zijn, de familie van Nederlanders (met de Nederlandse niet-Joodse moeder die in Europa vastzit tijdens de oorlog ) - net als potentieel elke Israëlische burger - Joods, Arabisch, Moslim, Bedoeïenen, Christen, Bahaï, seculier, minder seculier, Orthodox, minder Orthodox, Chassidisch, Druzisch, Circassisch, Russisch, Ethiopisch, Asjkenazi, Sefardi, Mizrachi, Thai, toeristen. Want het enige dat Iran wist te treffen zijn burgers.
Dat is onzin man.. Israel doodde 620 mensen waaronder vele burgers. Iran doodde 28 mensen. En dan ga je zitten janken :shock:

Misschien eens alternatieve media volgen dan weet je dat Iran het juist op militaire complexen had gemunt. Bijvoorbeeld het gebouw van de Mossad, in Tel Aviv (over human shields gesproken!). Of men raakte een ziekenhuis (o ze proberen burgers te treffen!) omdat men daar ook militairen had rondlopen en gebouwen (kon je zelfs op de NOS lezen, een link naar JPost)..

Israel is een apartheidsstaat, ik wilde het eerst ook niet geloven (ik dacht dat is een smoesje van pro Palestijnse bronnen) maar mijn ogen zijn wel geopend door de Iran oorlog. Want men heeft overal bunkers, behalve in gebieden waar veel Palestijnse Israeliers wonen. Want dat zijn untermenschen.
Daar zijn overigens ook de meeste doden onder gevallen. Zul je wel blij mee zijn?

Dat B.S. bekenden heeft in Israël die zich bedreigd voelen, is geen Bullshit. Ik kan weliswaar niet verifiëren of het waar is. Maar gelieve je te beperken tot wat we weten omtrent het conflict. En de persoonlijke ervaringen van degene op wie jij reageert er buiten laten.

NB Sommigen dachten dat jij Palestijnse Israëliers Untermenschen noemde. En besefte niet dat jij bedoelde dat je wilde aangeven, dat - volgens jou - de Israëlische regering die mening toegedaan was.

Peter van Velzen.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 25 jun 2025 16:22:scissors:
Want men heeft overal bunkers, behalve in gebieden waar veel Palestijnse Israeliers wonen.
Want dat zijn untermenschen.
Daar zijn overigens ook de meeste doden onder gevallen. Zul je wel blij mee zijn?
:shock:
Schaamteloos als altijd! Wat wil je daar toch mee bereiken?
.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 25 jun 2025 23:28
Want men heeft overal bunkers, behalve in gebieden waar veel Palestijnse Israeliers wonen.
Waarom schaamteloos?

Misschien eens uit je bubbeltje komen? Je wist immers ook niet dat Hamas de leiding over Gaza aan anderen over wilde laten? Dus het feit dat in gebieden met enkel of bijna enkel Palestijnse Israeliers er geen bunkers zijn voorhanden zijn zal je ook wel ontgaan zijn. Terwijl je dit gewoon bij de NOS hebt kunnen lezen hoor. Is geen complot. Maar Apartheid.

We kunnen niet allemaal blijven geloven in het sprookje dat Israel zo goed is voor iedereen en een ware democratie.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 26 jun 2025 01:20
HierEnNu schreef: 25 jun 2025 23:28
Waarom schaamteloos?
Ik vind het getuigen van schaamteloosheid dat jij om je punt te maken,
mensen letterlijk degradeert tot untermenschen en tevens
insinueert dat een medeforummer blij is met veel doden.
Daarom schaamteloos.
JIj beseft blijkbaar niet dat Berjan (vrijwel zeker) wilde aangeven, dat - volgens hem - de Israëlische regering de mening toegedaan was dat Palestijnse Israëliërs er minder toe deden. Ook insinueert hij niet dat een medeforummer blij is met veel doden, maar dat een medeforummer blij zou zijn met het feit dat de meeste doden gevallen zijn in gebieden waar veel Palestijnse Israëliërs wonen.

Peter van Velzen.
.
Gesloten