The Israeli military rocked Tehran on Monday with a series of strikes targeting structures that belong to the Iranian government, according to the office of Israel’s defense minister, Israel Katz.
The strikes illustrated that Israel was continuing to widen its targets. They came shortly after Iran fired missiles at Israel on Monday morning, sending Israelis running to safe rooms and public shelters for the second time in hours. (..)
Het liefst zouden ze het hele land onderschoffelen, daar heeft het voor mij veel van weg. Ik heb nl. Gaza gezien... en nóg...
De oorlog in Iran is al gewonnen op wat kleinigheidjes na. Iran kan voorlopig geen kernwapens ontwikkelen. Ze hebben wel materiaal naar elders verplaatst en Netanjahoe had al gezegd dat hij weet waar het is. Nog een weekje en dan kan Israel weer naar huis. Hezbollah is teruggedrongen tot over de Litani rivier -- ook die oorlog is gewonnen. Zonder hulp van Hezbollah is Syrië dus ook gevallen. Israel heeft niets meer te duchten van zijn voormalige vijanden.
Gaza is anders. Hoewel Hamas heeft aangegeven de macht over te willen dragen en de gijzelaars terug te willen geven in ruil voor het stoppen van de oorlog, weigert Netanjahoe: hij wil namelijk een miljoen Palestijnen naar elders verhuizen en de hele Gazastrook volledig plat-bulldozeren om er iets nieuws op te bouwen (hij staat nog volledig achter het Trump-plan). Daar kan Israel zich nu op concentreren zonder het gedoe van Hezbollah of Iran. Daarna heeft Netanjahoe alle oorlogsdoelen behaald die hij gesteld had.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 23 jun 2025 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Er is volgens mij (dus) een ander probleem.
En ik denk dat het alle landen op de wereld aangaat.
Zéker (in mijn ogen) daar internationaal recht vrijwel dood is en de VN ook. En omdat van alles afbreekt vanwege het klimaat. Alle remmen zijn los, zeg maar.
Als een technologisch land als Israël (nogal militair agressief) wordt ondersteund door een technologisch nóg meer ontwikkeld land als de VS, dan kan vrijwel ELK land worden gedwongen tot ... noem maar.. Lijkt wel kolonialisme..
Misschien een boeiend onderwerp op de Navo-top, want er is ook nog de Navo en die vergadert binnenkort in Den Haag en dat is dus de lange arm van Trump, die ook komt.
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
Gerard R. schreef: ↑23 jun 2025 17:45
Als een technologisch land als Israël (nogal militair agressief) wordt ondersteund door een technologisch nóg meer ontwikkeld land als de VS, dan kan vrijwel ELK land worden gedwongen tot ... noem maar.. Lijkt wel kolonialisme..
Misschien een boeiend onderwerp op de Navo-top, want er is ook nog de Navo en die vergadert binnenkort in Den Haag en dat is dus de lange arm van Trump, die ook komt.
De band tussen de VS en Israel is bijzonder sterk. De oprichter en voormalig CEO van Meta/Facebook – Mark Zuckerberg – is Joods en staat bekend om zijn sterke steun voor Israel, de Joodse gemeenschap wereldwijd en spreekt goed Hebreeuws; de oprichter en voormalig CEO van Oracle – Larry Ellison – is Joods en steunt Israel actief via grote donaties en strategische samenwerkingen; de oprichter en CEO van Salesforce – Marc Benioff – is Joods en spreekt zich regelmatig uit voor Israel en pro-Joodse initiatieven; de oprichter en CEO van Dropbox – Drew Houston - en de oprichter en CEO van Dell Technologies – Michael Dell – zijn Joods en onderhouden intensieve zakelijke relaties met Israel, inclusief investeringen in Israelische technologiebedrijven; de medeoprichter van Google – Sergey Brin – is Joods en pro-Israel; de medeoprichter en CEO van Palantir – Alex Karp – is Joods en heeft via zijn bedrijf nauwe banden met Israelische defensie en veiligheidsdiensten; en de CEO van Warner Bros. Discovery – David Zaslav – is Joods en staat bekend als een uitgesproken voorvechter van Israel binnen de media- en entertainmentindustrie. Etc.
Heel veel van de hoogste tech-, IT- en defensie-gerelateerde multinationals hebben een Joodse CEO, oprichter en een nauwe band met Israel. Dat geldt overigens ook op veel andere gebieden. Daarnaast is naast de NRA de Israel-lobby - de AIPAC - de grootste in de hele VS. Woke is daarbij duidelijk uit, en een sterke focus op territoriale en geopolitieke macht is in opkomst, wat kan worden gezien als een moderne vorm van kolonialisme of imperiale ambitie.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 23 jun 2025 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
De oprichter en voormalig CEO van Meta/Facebook – Mark Zuckerberg – is Joods en staat bekend om zijn sterke steun voor Israel, de Joodse gemeenschap wereldwijd en spreekt goed Hebreeuws; de oprichter en voormalig CEO van Oracle – Larry Ellison – is Joods en steunt Israel actief via grote donaties en strategische samenwerkingen; de oprichter en CEO van Salesforce – Marc Benioff – is Joods en spreekt zich regelmatig uit voor Israel en pro-Joodse initiatieven; de oprichter en CEO van Dropbox – Drew Houston - en de oprichter en CEO van Dell Technologies – Michael Dell – zijn Joods en onderhouden intensieve zakelijke relaties met Israel, inclusief investeringen in Israelische technologiebedrijven; de medeoprichter van Google – Sergey Brin – is Joods en pro-Israel; de medeoprichter en CEO van Palantir – Alex Karp – is Joods en heeft via zijn bedrijf nauwe banden met Israelische defensie en veiligheidsdiensten; en de CEO van Warner Bros. Discovery – David Zaslav – is Joods en staat bekend als een uitgesproken voorvechter van Israel binnen de media- en entertainmentindustrie. Etc.
Heel veel van de hoogste tech-, IT- en defensie-gerelateerde multinationals hebben een Joodse CEO, oprichter en een nauwe band met Israel. Dat geldt overigens ook op veel andere gebieden.
Inderdaad. Dat bedoel ik. Dat moet geen dreiging voor de wereld worden, vind ik in al mijn eenvoud. De menselijkheid kan ik zo af en toe nl. niet meer ontwaren... En de twee doen het voortreffelijk....
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
De oprichter en voormalig CEO van Meta/Facebook – Mark Zuckerberg – is Joods en staat bekend om zijn sterke steun voor Israel, de Joodse gemeenschap wereldwijd en spreekt goed Hebreeuws; de oprichter en voormalig CEO van Oracle – Larry Ellison – is Joods en steunt Israel actief via grote donaties en strategische samenwerkingen; de oprichter en CEO van Salesforce – Marc Benioff – is Joods en spreekt zich regelmatig uit voor Israel en pro-Joodse initiatieven; de oprichter en CEO van Dropbox – Drew Houston - en de oprichter en CEO van Dell Technologies – Michael Dell – zijn Joods en onderhouden intensieve zakelijke relaties met Israel, inclusief investeringen in Israelische technologiebedrijven; de medeoprichter van Google – Sergey Brin – is Joods en pro-Israel; de medeoprichter en CEO van Palantir – Alex Karp – is Joods en heeft via zijn bedrijf nauwe banden met Israelische defensie en veiligheidsdiensten; en de CEO van Warner Bros. Discovery – David Zaslav – is Joods en staat bekend als een uitgesproken voorvechter van Israel binnen de media- en entertainmentindustrie. Etc.
Heel veel van de hoogste tech-, IT- en defensie-gerelateerde multinationals hebben een Joodse CEO, oprichter en een nauwe band met Israel. Dat geldt overigens ook op veel andere gebieden.
Inderdaad. Dat bedoel ik. Dat moet geen dreiging voor de wereld worden, vind ik in al mijn eenvoud. De menselijkheid kan ik zo af en toe nl. niet meer ontwaren... En de twee doen het voortreffelijk....
Dat ligt aan wat de mensen ervan maken. Maken we allemaal deel van uit.
Voor het heelal is leven niets relevanter dan al het andere materiaal, wat je ook terugziet in hoe de mensheid werkelijk met elkaar omgaat, tussen de mooie woorden door. Natuurlijk hechten we diep aan onze naaste geliefden, maar om geen van al die genocides van onbekenden - waarvan we allemaal weten hoe vreselijk het is - heb ik ooit daadwerkelijk wakker gelegen. Discriminatie - het maken van onderscheid en voorkeuren - is iets dat diep geworteld zit in de natuur. Dieren, waaronder de mens, tonen selectief gedrag: ze kiezen partners, beschermen hun territorium, en reageren verschillend op vriend, vijand en vreemde, ook al versieren we het met morele idealen en grote woorden over gelijkheid en rechtvaardigheid.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 23 jun 2025 18:42, 1 keer totaal gewijzigd.
ChaimNimsky schreef: ↑23 jun 2025 18:05
Voor het heelal is leven niets relevanter dan al het andere materiaal, wat je ook terugziet in hoe de mensheid werkelijk met elkaar omgaat, tussen de mooie woorden door. Natuurlijk hechten we diep aan onze naaste geliefden, maar om geen van al die genocides van onbekenden - waarvan we allemaal weten hoe vreselijk het is - heb ik ooit daadwerkelijk wakker gelegen. Discriminatie - het maken van onderscheid en voorkeuren - is iets dat diep geworteld zit in de natuur. Dieren, waaronder de mens, tonen selectief gedrag: ze kiezen partners, beschermen hun territorium, en reageren verschillend op vriend, vijand en vreemde.
Zó is het een kwestie van 'Het niveau van abstractie'.
Voor ons dit, voor het heelal dat.
Ik houd het even menselijk.
Gerard R. schreef: ↑23 jun 2025 18:13
Voor het heelal is leven niets relevanter dan al het andere materiaal, wat je ook terugziet in hoe de mensheid werkelijk met elkaar omgaat, tussen de mooie woorden door. Natuurlijk hechten we diep aan onze naaste geliefden, maar om geen van al die genocides van onbekenden - waarvan we allemaal weten hoe vreselijk het is - heb ik ooit daadwerkelijk wakker gelegen. Discriminatie - het maken van onderscheid en voorkeuren - is iets dat diep geworteld zit in de natuur. Dieren, waaronder de mens, tonen selectief gedrag: ze kiezen partners, beschermen hun territorium, en reageren verschillend op vriend, vijand en vreemde.
Zó is het een kwestie van 'Het niveau van abstractie'.
Voor ons dit, voor het heelal dat.
Ik houd het even menselijk.
Dat is precies wat menselijk is. Achter de façade van mooie woorden zie je hoe weinig we werkelijk om elkaar geven: de wereldhonger, de tienduizenden hongerdoden per dag, de oorlogen en genocides. We weten hoe erg het is, we knikken mee, en toch slapen we rustig, we eten zonder gewetensnood, we scrollen zonder pijn verder -- tenzij het onze eigen geliefden betreft.
holog schreef: ↑23 jun 2025 18:55
Iran is begonnen met de militaire sites van de VS te bombarderen. Hoe gaat dat verder af lopen?
Dan wordt de oorlog wat groter en intensiever. De VS had al gewaarschuwd.
Ik denk niet dat er binnenkort veel tankers langsvaren.
Ik hoop dat ze het een béétje binnen de perken kunnen houden en dat u geen brandstof nodig heeft.
Want dit wordt weer lekker Tit for Tatten.
Gerard R. schreef: ↑23 jun 2025 18:54
Sommigen ondersteunen als er erge dingen gebeuren...
Dat verandert niets aan het gemak waarmee we onze routine voortzetten, slapen en gewoon doorgaan, behalve wanneer het onze eigen dierbaren raakt.
Zoals je het nu schrijft is het bij mij niet hoor.
Ik kan aardig onrustig en narrig zijn van al die zeer dodelijke kleuter-onzin.
Daar moet IK en vele anderen in leven. ... Getver...
Ik heb het al meer geschreven hier: We hebben heel veel beters te doen hier op aarde.
Gerard R. schreef: ↑23 jun 2025 18:54
Sommigen ondersteunen als er erge dingen gebeuren...
Dat verandert niets aan het gemak waarmee we onze routine voortzetten, slapen en gewoon doorgaan, behalve wanneer het onze eigen dierbaren raakt.
Ik heb het al meer geschreven hier: We hebben heel veel beters te doen hier op aarde.
Natuurlijk, soms helpen we en voelen we ons wat onrustig, maar dat is niks vergeleken met de radeloze wanhoop en allesoverheersende angst die ons grijpt wanneer het onze eigen naaste geliefden raakt. Als gezegd, discriminatie - het maken van onderscheid en voorkeuren - is iets dat diep geworteld zit in de natuur: dieren, waaronder de mens, tonen selectief gedrag -- ze kiezen partners, beschermen hun territorium, en reageren verschillend op vriend, vijand en vreemde.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 23 jun 2025 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.
ChaimNimsky schreef: ↑23 jun 2025 19:31
Natuurlijk, soms helpen we en voelen we ons wat onrustig, maar dat is niks vergeleken met de radeloze wanhoop en allesoverheersende angst die ons grijpt wanneer het onze eigen naaste geliefden raakt.
Zeker, maar dat maakt ons niet onmenselijk. Echter, er zíjn mensen ..... jawel..