Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Moderator: Moderators
-
ChaimNimsky
- Superposter
Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Amerikanen bombarderen Iraanse nucleaire locaties, VS begint oorlog met Iran! Fordo is weg. Zware schade aan atoomcomplex Isfahan, bevestigt IAEA. Israel heeft het Iraanse atoomcomplex in Isfahan nog verder beschadigd, bevestigt VN-atoomagentschap IAEA. Nog eens zes gebouwen op het terrein zijn gebombardeerd vandaag. De Israelische luchtmacht voert opnieuw bombardementen uit verspreid over Iran. Onder meer in de hoofdstad Teheran, Qom, Isfahan, en Bandar Abbas worden zware explosies gemeld.
Israel zegt dat zestig straaljagers zijn ingezet bij de nieuwste reeks aanvallen. Enkele Iraanse F14-straaljagers en honderden drones zouden zijn vernietigd. Onder meer een opslagdepot voor drones is volgens Israel getroffen. Verder stelt Israel dat een lijfwacht van de vorig jaar gedode Hezbollah-leider Nasrallah is omgebracht bij een luchtaanval in Teheran.
Israel zegt dat zestig straaljagers zijn ingezet bij de nieuwste reeks aanvallen. Enkele Iraanse F14-straaljagers en honderden drones zouden zijn vernietigd. Onder meer een opslagdepot voor drones is volgens Israel getroffen. Verder stelt Israel dat een lijfwacht van de vorig jaar gedode Hezbollah-leider Nasrallah is omgebracht bij een luchtaanval in Teheran.
Zionist
-
ChaimNimsky
- Superposter
De Israelische premier Netanyahu en de Amerikaanse president Trump hebben elkaar gesproken na de aanvallen op Iran. Dat meldt CNN op basis van twee functionarissen van het Witte Huis.
nos
nosZionist
Dankbaarheid uiten, en dat dreigend laten klinken!
Het is een gave waar iemand heel veel mee kan bereiken ...
Benjamin Netanyahu - בנימין נתניהו op X - 3:43 AM · Jun 22, 2025 schreef:
President Trump and I often say: ‘Peace through strength.’
First comes strength, then comes peace.
And tonight, @realDonaldTrump
and the United States acted with a lot of strength.
Prime Minister Benjamin Netanyahu posts a video statement thanking US President Donald Trump for his decision to strike Iran’s nuclear sites:
“Congratulations, President Trump. Your bold decision to target Iran’s nuclear facilities with the awesome and righteous might of the United States will change history,” Netanyahu says.
“In Operation Rising Lion, Israel has done truly amazing things. But in tonight’s action against Iran’s nuclear facilities, America has been truly unsurpassed. It has done what no other country on earth could do.”
“History will record that President Trump acted to deny the world’s most dangerous regime, the world’s most dangerous weapons,” Netanyahu continues.
“His leadership today has created a pivot of history that can help lead the Middle East and beyond to a future of prosperity and peace.”
“President Trump and I often say peace through strength. First comes strength, then comes peace. And tonight, President Trump and the United States acted with a lot of strength.”
“President Trump, I thank you. The people of Israel thank you. The forces of civilization thank you.”
“God bless America. God bless Israel and may God bless our unshakeable alliance, our unbreakable faith,” Netanyahu says.
VIDEO duurt 1,5 minuut
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Geweldige toespraak, kippenvel.HierEnNu schreef: ↑22 jun 2025 04:25
Dankbaarheid uiten, en dat dreigend laten klinken!
Het is een gave waar iemand heel veel mee kan bereiken ...
Benjamin Netanyahu - בנימין נתניהו op X - 3:43 AM · Jun 22, 2025 schreef:
President Trump and I often say: ‘Peace through strength.’
!עם ישראל חי
Zionist
Maghbar Khamenei! Iran Azadeh!
Dit is de Iraanse hartekreet voor tig miljoen Iraniërs.
Dit is de Iraanse hartekreet voor tig miljoen Iraniërs.
Laatst gewijzigd door B.S. op 22 jun 2025 05:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ChaimNimsky
- Superposter
צעד בכיוון הנכון. אבל אחגוג רק כשהאיום ינוטרל לחלוטין ובאופן בר־קיימא.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Je hebt helemaal gelijk, maar de dreiging is bijna volledig weggenomen.
Zionist
Terwijl er op dit forum mensen zijn die een feestje bouwen over de aanvallen op Iran, wordt ook daar de gewone burger tot slachtoffer gemaakt door het heilleger, ze zijn wel eerst dringend opgeroepen te vertrekken natuurlijk want dat doen de fatsoensrakkers wel, vind onderstaande in de Gazastrook nog altijd plaats.
We noemen het nog altijd geen genocide natuurlijk, terwijl men daar, bewaakt door kampbeulen, bij bosjes gaat neervallen wanneer men nog niet is neergeknald.
Ik begrijp jullie trots en en gun jullie dan ook dat jullie elke nacht lekker op één oor in slaap mogen vallen terwijl jullie vreugdevol feestvierend de rijen uitgehongerde en wanhopige mensen in jullie dromen aan jullie ogen voorbij mogen zien trekken, iets mooiers kan er niet zijn.
Er zijn, godzijdank, ook menselijke mensen die wakker liggen van de ellende die aan hun ogen voorbijtrekt. We eren en herdenken ondertussen elk onschuldig slachtoffer van de barbaren waar jullie zo hoog van op geven want dat hebben ze verdient als slachtoffer. We hebben het er graag voor over want het is slechts een klein offer in vergelijking met de ellende daar.
Welterusten heren, dat jullie lekker mogen slapen!
De 'hongerigste plek op aarde' bereikt een alsmaar schokkender dieptepunt

https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... .com%2FJij
We noemen het nog altijd geen genocide natuurlijk, terwijl men daar, bewaakt door kampbeulen, bij bosjes gaat neervallen wanneer men nog niet is neergeknald.
Ik begrijp jullie trots en en gun jullie dan ook dat jullie elke nacht lekker op één oor in slaap mogen vallen terwijl jullie vreugdevol feestvierend de rijen uitgehongerde en wanhopige mensen in jullie dromen aan jullie ogen voorbij mogen zien trekken, iets mooiers kan er niet zijn.
Er zijn, godzijdank, ook menselijke mensen die wakker liggen van de ellende die aan hun ogen voorbijtrekt. We eren en herdenken ondertussen elk onschuldig slachtoffer van de barbaren waar jullie zo hoog van op geven want dat hebben ze verdient als slachtoffer. We hebben het er graag voor over want het is slechts een klein offer in vergelijking met de ellende daar.
Welterusten heren, dat jullie lekker mogen slapen!
De 'hongerigste plek op aarde' bereikt een alsmaar schokkender dieptepunt

https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... .com%2FJij
Laatst gewijzigd door Mus op 22 jun 2025 06:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Israel heeft geen relevante vijanden meer. Nu kunnen we ons volledig op de Gazastrook richten. Ik vind dat president Trump de Gazastrook verdiend heeft.
The Israelis are ecstatic.
The Israelis are ecstatic.
Laatst gewijzigd door ChaimNimsky op 22 jun 2025 06:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Zionist
Hamas, geef op. Het is over. (Redactie: Ik weet dat ze absoluut niet naar mij luisteren.) Palestijns-Arabische autonomie onder Israëlisch toezicht is al heel wat. Het is er al, als de Palestijnse Autoriteit zou functioneren. Behoorlijke autonomie, en behoorlijke toegang tot de voordelen die de Israëlische samenleving kan bieden. Pak die kans. Wat willen jullie? Onafhankelijk maar eeuwig in conflict en blijven dromen van het verdwijnen van Israël? En uiteindelijk(=meteen) het zoveelste Arabische k*'t land worden? (Redactie: ik weet dat er absoluut niet naar mij geluisterd wordt.)
Mus, nog één keer: Jemen is veel, veel, veel en veel erger dan wat et over Gaza beweert wordt. Ik weet dat je niet zal luisteren, maar het is wel zo.
Mus, nog één keer: Jemen is veel, veel, veel en veel erger dan wat et over Gaza beweert wordt. Ik weet dat je niet zal luisteren, maar het is wel zo.
-
ChaimNimsky
- Superposter
yep.B.S. schreef: ↑22 jun 2025 06:33 Hamas, geef op. Het is over. (Redactie: Ik weet dat ze absoluut niet naar mij luisteren.) Palestijns-Arabische autonomie onder Israëlisch toezicht is al heel wat. Het is er al, als de Palestijnse Autoriteit zou functioneren. Behoorlijke autonomie, en behoorlijke toegang tot de voordelen die de Israëlische samenleving kan bieden. Pak die kans. Wat willen jullie? Onafhankelijk maar eeuwig in conflict en blijven dromen van het verdwijnen van Israël? En uiteindelijk(=meteen) het zoveelste Arabische k*'t land worden? (Redactie: ik weet dat er absoluut niet naar mij geluisterd wordt.)
Zionist
We waren verwittigd dat het dit weekend zeer heet ging worden.
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
- TIBERIUS CLAUDIUS
- Superposter
We hebben het over Gaza en niet over Jemen, je opmerking is niet meer dan een niet relevant afleidingsmanoeuvre.B.S. schreef: ↑22 jun 2025 06:33 Hamas, geef op. Het is over. (Redactie: Ik weet dat ze absoluut niet naar mij luisteren.) Palestijns-Arabische autonomie onder Israëlisch toezicht is al heel wat. Het is er al, als de Palestijnse Autoriteit zou functioneren. Behoorlijke autonomie, en behoorlijke toegang tot de voordelen die de Israëlische samenleving kan bieden. Pak die kans. Wat willen jullie? Onafhankelijk maar eeuwig in conflict en blijven dromen van het verdwijnen van Israël? En uiteindelijk(=meteen) het zoveelste Arabische k*'t land worden? (Redactie: ik weet dat er absoluut niet naar mij geluisterd wordt.)
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Ik wil de party niet bederven, maar op basis waarvan geloof je dit?ChaimNimsky schreef: ↑22 jun 2025 05:34 Je hebt helemaal gelijk, maar de dreiging is bijna volledig weggenomen.
Ja,trump beweert het. De man die beweerde dat zijn verkiezing gestolen was en je giftige drankjes moet drinken tegen corona.
Je weet bij voorbaat al dat Trump de aanval een succes gaat noemen als hij ertoe besloten heeft. Het zegt niets.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)