Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

dikkemick
Adelaar

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 20 jun 2025 22:11 Nogmaals, het is niet correct om zionisten collectief de schuld te geven voor de daden van de Israelische regering, omdat zionisme een brede en diverse stroming is die niet eenduidig samenvalt met het beleid van Israel, en ook omdat zo'n veralgemening niet alleen historisch onjuist is, maar ook stigmatiseert, polariseert en antisemitische denkbeelden aanwakkert.
Nogmaals, je uitleg mbt zionisten (en de zeer uitgebreide versie van HierEnNu) heeft mij niet gerustgesteld. Ik denk dat je je er iets te gemakkelijk vanaf maakt en dat het meerendeel van de zionisten kolonisten zijn die de Palestijnen het liefst gisteren zagen verdwijnen.
Zo zullen er ook Hamas leden zijn die heel goed voor hun kinderen zorgen en een volkstuin hebben.
Laatst gewijzigd door dikkemick op 21 jun 2025 08:10, 1 keer totaal gewijzigd.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

holog schreef: 20 jun 2025 23:42
Gerard R. schreef: 20 jun 2025 22:13
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 20 jun 2025 22:11
Ook ik denk dat de Zionisten van de aanval wisten.
Ze hebben het laten gebeuren, om zo tot genocide over te kunnen gaan.
Ja. Zo ziet het er uit.
Bedankt om me bewust te maken van hoe moreel pervers er is afgedaald.

een complot theorie van het zuiverste water, inhoudelijk geen wezelijk verschil met "Bush knew (9/11)" of zelfs "vaccins zijn een depopulatie plan", de waanzin van een kritisch postkoloniaal bewustzijn. een epistemisch en moraal verval waarbij de werkelijkheid ideologisch wordt herschreven.

een complot theorie die dus blijkbaar ruim de ronde doet. ik kan me nauwelijks bedwingen om te zien wie er hier verder nog in mee gaat.
Wat ik zei, de meest geavanceerde inlichtingendienst ter wereld (waar sommigen hier bij kwijlen) weet wat de opperste baard voor ontbijt had. Ze zien en horen alles !
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

M.b.t het verbod op wapenexport naar Israël (GroenLinks/PvdA)
GroenLinks-PvdA meent dat de onvoorwaardelijke steun en het pro-Israëlische sentiment in de Kamer niet representatief is voor wat er in de samenleving speelt. Steeds minder Nederlanders steunen het huidige Israël-beleid,

En dit is wat nu eindelijk leeft in de samenleving. Je kunt als bevriende natie ver gaan.
Heel ver gaan.
TE ver gaan!

Zelfs 60 procent van de Amerikanen vindt dat Israël het zelf moet regelen nu. Heeft mede met blamage Irak te maken.

En maandag tijdens de EU top wordt het volgende besproken.
Het Israëlische optreden in Gaza is in strijd met de democratische waarden waarop het handelsverdrag tussen de EU en Israël is gebaseerd, zo stelt onderzoek van EU-buitenlandchef Kaja Kallas vast. De Unie kan daarom dat Associatieverdrag (of delen ervan) opschorten.

Alleen Hongarije en Duitsland zullen niet instemmen vwb de voorgestelde sancties.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Peter van Velzen schreef: 21 jun 2025 03:09
Er is een verschil tussen de theorie dat Israël de aanslag van 7 oktober 2023 bewust heeft laten gebeuren en de complot-theoriën over 11 september en vaccinaties. En dat is het feit dat de Israëlische inlichtingendiensten wel degelijk op de hoogte waren van de plannen van Hamas en Islamitische Jihad. Men nam echter geen maatregelen, omdat men niet dacht dat die organizaties tot zo'n operatie in staat waren.
Ik denk meer dat ze de slagkracht hebben onderschat toen ze het lieten gebeuren
Ik kan me ook niet voorstellen dat ze de regering niet op de hoogt hadden gebracht.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 21 jun 2025 09:02
Er is een verschil tussen de theorie dat Israël de aanslag van 7 oktober 2023 bewust heeft laten gebeuren en de complot-theoriën over 11 september en vaccinaties. En dat is het feit dat de Israëlische inlichtingendiensten wel degelijk op de hoogte waren van de plannen van Hamas en Islamitische Jihad. Men nam echter geen maatregelen, omdat men niet dacht dat die organizaties tot zo'n operatie in staat waren.
Ik kan me ook niet voorstellen dat ze de regering niet op de hoogt hadden gebracht.
Dat is een behoorlijke draai ten opzichte van de complottheorie die je eerder lanceerde.

Wat je nu zegt is vrij algemeen bekend en komt bijna tijd voor bij zulke onverwachte aanvallen. Er worden wel degelijk aanwijzingen gezien,maar ze worden niet serieus genomen. Men neemt serieus wat men verwacht te zien of wat men graag wil zien.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

gerard_m schreef: 21 jun 2025 09:34
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 21 jun 2025 09:02
Dat is een behoorlijke draai ten opzichte van de complottheorie die je eerder lanceerde.

Wat je nu zegt is vrij algemeen bekend en komt bijna tijd voor bij zulke onverwachte aanvallen. Er worden wel degelijk aanwijzingen gezien,maar ze worden niet serieus genomen. Men neemt serieus wat men verwacht te zien of wat men graag wil zien.
Dat denk ik niet.

De opzet blijft immers het zelfde:
Hamas laten aanvallen, om dan Gaza binnen te kunnen trekken, om het over te nemen.

Ik zeg slecht dat ze de eerste klap van Hamas vermoedelijk hebben onderschat.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Er is een mega verschil tussen signalen niet zien of doelbewust iets laten gebeuren omdat je (in jouw woorden) " genocide wilt plegen".

Je beweert beide tegelijk. Dat kan op zich als sommige mensen signalen misten en anderen ze wel zagen maar het lieten gebeuren omdat ze graag genocide willen plegen. Misschien bedoel je dat?

Dan is genocide willen plegen overigens nog iets heel anders dan wat je als laatste zegt: het doel om een snippertje land te veroveren.

Nb: een goede complottheorie is consequent. Als een machtig leger als Israël een genocide heeft voorbereid, verwacht je echt iets in de ordegrootte van Rwanda, Cambodja of darfur. Als jouw theorie klopt, zijn het een stel prutsers.

Nb: de toestand is verdrietig genoeg zonder dit soort theorieën. Ik zie een meedogenloos regime dat wraak neemt na een shockerende aanval en mensenrechten in Gaza niet interessant vindt. Datzelfde geldt overigens voor Hamas.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mij is niets bekend van onvoorwaardelijke steun aan Israël door Nederland.

Die steun is volgens mij juist voorwaardelijk en vastgelegd in verdragen.
Israëls recht op zelfverdediging is zelfs vastgelegd in het oorlogsrecht.
Timmermans&Co ondermijnen met die motie dat zelfverdedigingsrecht.

Waar Timmermans&Co nu mee bezig zijn is duidelijk een populistische gok om de verkiezingen bij voorbaat te polariseren. De opinie is op dit moment anti-Israël en dat kan verdiepen als Netanyahu&Co daadwerkelijk overgaan tot beginnen met deporteren van Gazanen, dan is het electoraal gezien misschien een prima move, want veel linkse kiezers willen toch al de PVV verlaten.

Geen onderdelen meer leveren blijkt dan na de verkiezingen symboolpolitiek, want daar komt nooit een meerderheid voor! Een eloctoraal trucje dus. Timmermans gaf tijdens een interview zelf al aan dat het allemaal niet zo een vaart loopt, want het zou nog lang duren voor zo iets zou worden ingevoerd, en als het al daadwerkelijk werd ingevoerd, dan zou het nog tijden duren voor dat concreet effect zou hebben op de verdedigingskracht van Irone Dome. Hypocrisie ten top, mijns inziens om in eerste instantie de fusie zo smooth mogelijk te laten verlopen en vanwege de gok op eloctoraal gewin.

Met in het achterhoofd "Na de verkiezingen zien we wel verder". Dat zou hen nog wel eens zuur op kunnen breken, want binnen de PvdA zelf wordt één en ander namelijk principieel hoog opgenomen:
NOS Nieuws - vandaag, 06:52 schreef:
Oud-PvdA-leiders willen dat partij afstand neemt van wapenembargo Israël

Acht PvdA-prominenten willen dat het partijbestuur afstand neemt van het voorstel om een geheel wapenembargo in te stellen tegen Israël. Het gaat onder anderen om de oud-partijleiders Job Cohen, Lodewijk Asscher en Ad Melkert. Ze hebben een motie ingediend waarover de PvdA-leden vandaag tijdens een partijcongres zullen stemmen.

De motie is ook ondertekend door Reshma Roopram, Samuel de Leeuw, Gerdi Verbeet, Rob Oudkerk en Tjeerd Ritmeester. Zij spreken uit dat "leveranties aan systemen ter bescherming van de bevolking van Israël nodig en mogelijk blijven".

'Tienduizenden extra slachtoffers'

De acht PvdA-prominenten zijn fel tegen het nieuwe standpunt. Het stoppen van leveranties kan volgens hen leiden tot tienduizenden extra onschuldige burgerslachtoffers, "zowel Palestijnen, Israëlische Arabieren, druzen, christenen als Joodse Israëliërs".

Oud-Kamerlid Oudkerk lichtte de motie vrijdagavond toe op NPO Radio 1. Hij is zich naar eigen zeggen rot geschrokken door de opstelling van de Kamerfractie. "Ik vond het deerniswekkend, strategisch stupide, politiek suïcidaal maar bovenal immoreel. Het is een beschadiging van mensen die al tientallen jaren lid zijn van de PvdA en nazaten zijn van mensen die de Tweede Wereldoorlog hebben meegemaakt." Oudkerk neemt het partijleider Timmermans kwalijk dat hij het voorstel steunde.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

AD - 21-06-25. 17:26 met video schreef:
Congres GL-PvdA draait omstreden Israël-motie niet terug:
‘Fractie toont moreel leiderschap’

Het congres van GroenLinks-PvdA blijft achter de omstreden Israël-motie van de Tweede Kamerfractie staan. Van de 6000 stemmende leden wilde 20 procent dat het pleidooi voor een volledig wapenembargo tegen Israël zou worden teruggedraaid.
.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 21 jun 2025 08:05
holog schreef: 20 jun 2025 23:42
Gerard R. schreef: 20 jun 2025 22:13
Ja. Zo ziet het er uit.
Bedankt om me bewust te maken van hoe moreel pervers er is afgedaald.

een complot theorie van het zuiverste water, inhoudelijk geen wezelijk verschil met "Bush knew (9/11)" of zelfs "vaccins zijn een depopulatie plan", de waanzin van een kritisch postkoloniaal bewustzijn. een epistemisch en moraal verval waarbij de werkelijkheid ideologisch wordt herschreven.

een complot theorie die dus blijkbaar ruim de ronde doet. ik kan me nauwelijks bedwingen om te zien wie er hier verder nog in mee gaat.
Wat ik zei, de meest geavanceerde inlichtingendienst ter wereld (waar sommigen hier bij kwijlen) weet wat de opperste baard voor ontbijt had. Ze zien en horen alles !
Het zou me niet verbazen als ze zelfs weten wat wij hier doen.
Wat dacht je dáár van? :)
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://tass.com/world/1978439 citeert Al Jazeera
DOHA, June 21. /TASS/. Iran is considering attacking the Shimon Peres Negev Nuclear Research Center in the Israeli city of Dimona in case of an escalation of the conflict between the two countries, Qatar’s Al Jazeera reported, citing a high-ranking Iranian official. (..)

Al Jazeera's source also said that the Islamic Revolutionary Guard Corps (IRGC, the elite unit of Iran’s armed forces) has "precise information about Israel's stockpile of air defense missiles." "Iran's armed forces are planning their strikes in such a way as to deplete Israel's stockpile of anti-missile missiles," the official said. (..)
De partijen in het MO moeten supervoorzichtig zijn ipv. raak bombarderen.
Het kan zomaar uit de hand lopen.
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Hoe kijken de Russen aan tegen de ontwikkelingen in het MO?>
https://www.presstv.ir/Detail/2025/06/2 ... -president
Former Russian President Dmitry Medvedev has said that if the international community is truly committed to nuclear non-proliferation, it must begin by addressing the issue of the Israeli regime's clandestine nuclear program. (..)

“No attack will ever be able to eliminate Iran’s nuclear program entirely,” Medvedev stated. “Netanyahu will go one day, but Iran will remain.” (..)
Ik zou graag willen weten waar het Westen zich nou echt aan commiteert. Er wordt heel veel geroepen en vergaderd, maar de invloed op conflikten in de wereld lijkt.. nihil.
En inderdaad, die kernwapenprogramma's zullen een lade ingaan en er weer uitkomen als de tijd daar is.
Noord-Korea bijvoorbeeld weet daar alles van, denk ik.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Er is een verschil tussen de theorie dat Israël de aanslag van 7 oktober 2023 bewust heeft laten gebeuren en de complot-theoriën over 11 september... En dat is het feit dat de Israëlische inlichtingendiensten wel degelijk op de hoogte waren van de plannen van Hamas en Islamitische Jihad. Men nam echter geen maatregelen,...
Het 9-11 Commission Report en latere onthullingen maakten duidelijk dat Amerikaanse inlichtingendiensten zoals de CIA, FBI en NSA in de maanden voorafgaand aan 11 september meerdere waarschuwingssignalen hadden ontvangen. In augustus 2001 ontving president Bush het inmiddels beroemde presidentiële dagrapport met de titel: Bin Laden Determined to Strike in US. Hierin werd concreet gewaarschuwd voor kapingen en aanslagen.

De CIA had inlichtingendossiers over een aantal van de latere kapers, waaronder Nawaf al-Hazmi en Khalid al-Mihdhar, die in de VS verbleven. Toch werden zij niet actief gevolgd of aangehouden.

Er waren interne memo’s binnen de FBI die wezen op verdacht vlieggedrag van Arabische studenten, waaronder een beruchte memo uit de Phoenix-divisie.

De commissie concludeerde dan ook dat er sprake was van een groot gebrek aan coördinatie en inzicht in de dreiging, maar geen opzet of voorkennis van het exacte plan.

De situatie laat zien hoe moeilijk het is om algemene dreigingssignalen te vertalen in gerichte preventieve actie -- iets wat ook in andere contexten, zoals bij de Hamas-aanval van 7 oktober 2023, weer ter discussie komt. Al dat komplotgedenk: de Britten zagen de Palestijnen als een inferieur volk, wilden een westers speerpunt in het Arabische gebied en de zionisten hebben 7 oktober bewust laten plaatsvinden om genocide te plegen.

Gezeur.
Zionist
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

ChaimNimsky schreef: 22 jun 2025 01:13
Er is een verschil tussen de theorie dat Israël de aanslag van 7 oktober 2023 bewust heeft laten gebeuren en de complot-theoriën over 11 september... En dat is het feit dat de Israëlische inlichtingendiensten wel degelijk op de hoogte waren van de plannen van Hamas en Islamitische Jihad. Men nam echter geen maatregelen,...
Het 9-11 Commission Report en latere onthullingen maakten duidelijk dat Amerikaanse inlichtingendiensten zoals de CIA, FBI en NSA in de maanden voorafgaand aan 11 september meerdere waarschuwingssignalen hadden ontvangen. In augustus 2001 ontving president Bush het inmiddels beroemde presidentiële dagrapport met de titel: Bin Laden Determined to Strike in US. Hierin werd concreet gewaarschuwd voor kapingen en aanslagen.

De CIA had inlichtingendossiers over een aantal van de latere kapers, waaronder Nawaf al-Hazmi en Khalid al-Mihdhar, die in de VS verbleven. Toch werden zij niet actief gevolgd of aangehouden.

Er waren interne memo’s binnen de FBI die wezen op verdacht vlieggedrag van Arabische studenten, waaronder een beruchte memo uit de Phoenix-divisie.

De commissie concludeerde dan ook dat er sprake was van een groot gebrek aan coördinatie en inzicht in de dreiging, maar geen opzet of voorkennis van het exacte plan.

De situatie laat zien hoe moeilijk het is om algemene dreigingssignalen te vertalen in gerichte preventieve actie -- iets wat ook in andere contexten, zoals bij de Hamas-aanval van 7 oktober 2023, weer ter discussie komt. Al dat komplotgedenk: de Britten zagen de Palestijnen als een inferieur volk, wilden een westers speerpunt in het Arabische gebied en de zionisten hebben 7 oktober bewust laten plaatsvinden om genocide te plegen.

Gezeur.

Ik heb er geen bezwaar tegen dat je dat je mijn mod quote en aanvult met kennis over wat Bush wist over Bin Laden's plannen. Maar gelieve voortaan niet de inhoud ervan te veranderen, want dan krijg je prompt een officiële waarschuwing!
Ik wens u alle goeds
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

ChaimNimsky schreef: 22 jun 2025 01:13:scissors:
Al dat komplotgedenk: de Britten zagen de Palestijnen als een inferieur volk, wilden een westers speerpunt in het Arabische gebied en de zionisten hebben 7 oktober bewust laten plaatsvinden om genocide te plegen.

Gezeur.
Gij zijt me unne grapjas zunne! Gezeur?
Ik beschouw dat dan maar als voortschrijdend inzicht ... :wink:

Ben jij vergeten dat B.S. jou al op 07 okt 2023, al om 16:17 maande?
Ik nog niet hoor, remember:
B.S. » 07 okt 2023 16:17 schreef:
ChaimNimsky: hou eens op met meteen allerlei complottheorieën te spuien.
Hamas wil dit. Hezbollah wil dit.
.
Gesloten