Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Mus
Diehard

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door Mus »

B.S. schreef: 20 jun 2025 07:59 Nee man. Heb je nou nog steeds niet door hoe gevaarlijk het Iraanse regime is? Hun nucleaire programma heeft maar één doel, elke dag duidelijker.
Donald Trump wil geen kernwapen voor Iran. Als hij ergens vast van overtuigd is, is het dat.
Als het regime instemt met wat Trump wil, moet het hele programma onder toezicht ontmantelt worden. Wil het regime die vernedering ondergaan?
Nee, man, ben je nu werkelijk zo naïef en heb je niet in de gaten dat de VS en o.a. Israel gevaarlijk spel spelen en de motivatie van Iran om kernwapens te willen hebben alleen maar stimuleert omdat men, geheel terecht m.i., de machtsverhouding naar het zgn ‘vrije westen’ gelijk wil trekken. Ik vermoed zomaar dat ze daar in Iran er best een vernederingetje voor over hebben om aan de andere kant gewoon door te gaan met waar ze mogelijk mee bezig zijn.

Een vergelijkbare taktiek die Israël nu toepast mbt tot wat er in Gaza gebeurd.
Terwijl nu door hun provocatieve aanvallen op Iran alle media-ogen + die van de wereldleiders daar op zijn gericht is er minder oog voor de afgrijselijk terroristische misdaden van de Israeli in de Gazastrook, waardoor deze staat meent dat de oplopende druk vanuit de wereld op hen wel minder zal worden. Hoe lang denk je dat het “volk” (wij dus) zullen trappen in die taktiek?
Laatst gewijzigd door Mus op 20 jun 2025 09:39, 3 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

B.S. schreef: 20 jun 2025 06:30 Ander kanaal Enforcer: VS sluit Tactische Kernwapens tegen Fordow centrale niet uit. Het wordt niet uitgesloten om te overwegen voor het moment.
Iraans regime beweert dat 'weapons graded uranium' door het land verplaatst wordt. Daarmee wordt toegegeven blijkbaar dat het er is.
De bombardement op de nucleaire faciliteiten maken in ieder geval duidelijk dat Iraanse regime erover gelogen heeft bij het leven.
Dat is dan wel het einde van vele verdragen, daar de VS ze niet mag inzetten en het toch doet.
De Kans is dan groot dat andere staten dan 'The First Strike' zullen gebruiken om er niet zelf het slachtoffer van te woorden.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 20 jun 2025 09:37:scissors:
B.S. schreef: 20 jun 2025 06:30 Ander kanaal Enforcer: VS sluit Tactische Kernwapens tegen Fordow centrale niet uit. Het wordt niet uitgesloten om te overwegen voor het moment.
Iraans regime beweert dat 'weapons graded uranium' door het land verplaatst wordt. Daarmee wordt toegegeven blijkbaar dat het er is.
De bombardement op de nucleaire faciliteiten maken in ieder geval duidelijk dat Iraanse regime erover gelogen heeft bij het leven.
Dat is dan wel het einde van vele verdragen, daar de VS ze niet mag inzetten en het toch doet.
De Kans is dan groot dat andere staten dan 'The First Strike' zullen gebruiken om er niet zelf het slachtoffer van te woorden.
Een dergelijke actie van de VS is per definitie geen zelfmoordactie. Het is met name er mee dreigen zodat Iran van gedachte verandert, vergelijkbaar met jouw vriend Putins succesvolle nucleaire dreiging om de NAVO in toom te houden wat Oekraïne betreft. Toch?

Blijft staan dat de mogelijkheid nu open staat. Stel het gebeurt, wat dan?
Dan is dat stukje Iran weggenuked!
  • Waarom zou een ander om die reden overgaan tot een zelfmoordactie?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

HierEnNu schreef: 20 jun 2025 09:47 Blijft staan dat de mogelijkheid nu open staat. Stel het gebeurt, wat dan?
Weet je wat je hier promoot? [-X
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Gerard R. schreef: 19 jun 2025 18:08 @Mus
Het wordt ingewikkeld.
Geen internationaal recht meer.
VN krachteloos. VS bijna 'n dictatuur (uitspraak Obama recent).
Moorden, oorlog all over the Place..
Tegengestelde internationale meningen van het Westen&Israël/Russen&China...
Ukraine fietst daar nog tussendoor... Extreem dodelijk Sudan waar je niets van hoort.. Meer conflikten Afrika..
En alles wordt 'diplomatiek' gebruikt, lieg, bedrieg, treiter, inderdaad afleiding, deepfake, AI... etc.
Ik word weer een tikje naar van dit gedoe.
Ja, Gerard, het zijn spannende tijden. Ik heb steeds meer het gevoel dat de mensheid op een cruciaal keuzepunt staat. Gaan we door met de oude machtspolitiek, die vooral draait om ego en het beschermen van eigen belangen, ook als dat ten koste gaat van anderen? Of kiezen we voor een nieuwe weg, die meer gericht is op samenwerking, begrip en duurzaamheid?

Vooralsnog, voor zover ik dat zie, lijkt het oude systeem scheuren te vertonen en probeert met alle mogelijke middelen de controle te behouden. De fouten en misstanden worden daardoor steeds zichtbaarder voor ons, het gewone volk, dat zorgt voor onrust en ik verwacht eerlijk gezegd niet dat het snel beter wordt.

Ik geloof dat deze moeilijke periode onvermijdelijk was zoals de seizoenen op deze aarde onvermijdelijk zijn. Zo is mest noodzakelijk om iets moois te laten groeien, kan uit de huidige chaos uiteindelijk iets goeds ontstaan. Wanneer we het oude onkruid niet langer de ruimte geven, ontstaat er hoop op een toekomst die rechtvaardiger en helderder is.

Het is niet meer dan een kwestie van keuzes: gaan we samen het pad op van meer begrip en samenwerking, of blijven we vasthouden aan de oude patronen die verdeeldheid en duisternis brengen? Dat is de hamvraag binnen het grotere geheel.
Laatst gewijzigd door Mus op 20 jun 2025 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

dikkemick schreef: 20 jun 2025 10:00
HierEnNu schreef: 20 jun 2025 09:47 Blijft staan dat de mogelijkheid nu open staat. Stel het gebeurt, wat dan?
Weet je wat je hier promoot? [-X
Ik weet dat ik mijn best blijf doen om mij het verzoek van Peter te herinneren!
.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Van alle landen die atoomwapens hebben, heeft er maar eentje er 2 gebruikt in een oorlog. Waarom nemen we aan dat Iran ze direct gaat gebruiken?

De meeste landen gebruiken ze om aanvallers op afstand te houden. Waarom zou Iran anders zijn?

Is onze beeld van Iran niet erg beïnvloed door berichten uit Israël en de VS?
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 20 jun 2025 10:19:scissors:
Ja, Gerard, het zijn spannende tijden. Ik heb steeds meer het gevoel dat de mensheid op een cruciaal keuzepunt staat. Gaan we door met de oude machtspolitiek, die vooral draait om ego en het beschermen van eigen belangen, ook als dat ten koste gaat van anderen? Of kiezen we voor een nieuwe weg, die meer gericht is op samenwerking, begrip en duurzaamheid?

Vooralsnog, voor zover ik dat zie, lijkt het oude systeem scheuren te vertonen en probeert met alle mogelijke middelen de controle te behouden. De fouten en misstanden worden daardoor steeds zichtbaarder voor ons, het gewone volk, dat zorgt voor onrust en ik verwacht eerlijk gezegd niet dat het snel beter wordt.

Ik geloof dat deze moeilijke periode onvermijdelijk was zoals de seizoenen op deze aarde onvermijdelijk zijn. Zo is mest noodzakelijk om iets moois te laten groeien, kan uit de huidige chaos uiteindelijk iets goeds ontstaan. Wanneer we het oude onkruid niet langer de ruimte geven, ontstaat er hoop op een toekomst die rechtvaardiger en helderder is.

Het is niet meer dan een kwestie van keuzes: gaan we samen het pad op van meer begrip en samenwerking, of blijven we vasthouden aan de oude patronen die verdeeldheid en duisternis brengen? Dat is de hamvraag binnen het grotere geheel.
Respect hoor! Prachtig stukje proza! Chapeau!
Ondanks dat je niet meer op mij reageert lees ik jou nog steeds graag en dit stukje dwingt me haast te reageren. Dat ga ik waarschijnlijk ook gewoon doen ook! Ben wel benieuwd of het blijft staan, want het lijkt mij off-topic, maar Maria heeft me laatst geshowed dat en hoe we zelfs uit de prullenbak mogen en kunnen quoten en citeren, dus dat komt wel goed!

Los daar van, ondanks dat ik jouw geheel eigen handschrifr niet herken, voor hier en nu:

.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Bonjour schreef: 20 jun 2025 10:26 Van alle landen die atoomwapens hebben, heeft er maar eentje er 2 gebruikt in een oorlog. Waarom nemen we aan dat Iran ze direct gaat gebruiken?

De meeste landen gebruiken ze om aanvallers op afstand te houden. Waarom zou Iran anders zijn?
Iran is anders vanwege hun geheel andere, apocalyptische, ideologie.
Bonjour schreef:Is onze beeld van Iran niet erg beïnvloed door berichten uit Israël en de VS?
Serieus? Heb je al die beelden uit Iran zelf gemist dan?
Of waren dat allemaal deep-fakes volgens jou?
.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Bonjour schreef: 20 jun 2025 10:26 Van alle landen die atoomwapens hebben, heeft er maar eentje er 2 gebruikt in een oorlog. Waarom nemen we aan dat Iran ze direct gaat gebruiken?

Is onze beeld van Iran niet erg beïnvloed door berichten uit Israël en de VS?
Bonjour, het eerste dat ik hoorde toen de nieuws-studio tijdens uitzending in Iran gebombardeerd werd was:
"ALOEAH AKBAR" en dat 5X.

ALS die baarden werkelijk in de grootsheid van Allah geloven en menen als martelaar de 72 maagden te mogen ontvangen houd ik mn hart vast.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

dikkemick schreef: 20 jun 2025 10:48 ALS die baarden werkelijk in de grootsheid van Allah geloven en menen als martelaar de 72 maagden te mogen ontvangen houd ik mn hart vast.
Pakistan heeft zijn kernwapens ook nog niet gebruikt.
VS is na de wereldoorlog overwegend religieus geweest. Ook niet.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Mus schreef: 20 jun 2025 10:19
Gerard R. schreef: 19 jun 2025 18:08 @Mus
Het wordt ingewikkeld.
Geen internationaal recht meer.
VN krachteloos. VS bijna 'n dictatuur (uitspraak Obama recent).
Moorden, oorlog all over the Place..
Tegengestelde internationale meningen van het Westen&Israël/Russen&China...
Ukraine fietst daar nog tussendoor... Extreem dodelijk Sudan waar je niets van hoort.. Meer conflikten Afrika..
En alles wordt 'diplomatiek' gebruikt, lieg, bedrieg, treiter, inderdaad afleiding, deepfake, AI... etc.
Ik word weer een tikje naar van dit gedoe.
Ik denk dat wij zó langzaam, zo stroperig kiezen (want wij willen waarachtig niet echt aanpassen), dat we alreeds te laat zijn. Dat wil niet zeggen, dat dingen niet tijdelijk kunnen verbeteren, maar dan gaat het weer fout. Trendmatig omlaag.

Dat is onze wereld van nu, want alle klemmen dat ik noemde die zijn er nog steeds voluit terwijl het echt al behoorlijk aangepast had moeten zijn in mijn ogen. We hebben wel wat beters te doen dan elkaar het leven zuur maken (of rood of donkerbruin en stinkend als het oud is). Sterker: het gaat steeds slechter. 'Kijkt u maar rond.' Onze genen spelen ons parten. Mensen zijn vechtjassen, positief, maar heel vaak ook in verkeerde zin. En dat gaat ons met ons vernuft de kop kosten. Dit is een principe dat je overal in de natuur en in het universum kan tegenkomen. Er komt van alles door de tijd heen en dan verdwijnt er ook van alles. Een soort natuurwet.
En dat proces kan je flink versnellen door verkeerde keuzes zijnde een min of meer intelligente soort. Doen we toch op alle denkbare manieren?
Er is niet werkelijk degelijke, substantiële contrôle, Mus. Dat lijkt maar zo. Wij zijn hooguit een appendix van het universum en dat doet maar met ons.
En dát is het doel waarnaar wij streeeeven (gezongen als liedje :lol: )
We zijn met heel velen, we hebben het o zo ingewikkeld gemaakt en kunnen dat niet mannen, we zijn als de dood voor de buurman, zelfs de heel kleine en we gaan dan over tot hakken, vechten, bommen en granaten. En ik weet niet wat je aan zoiets bij de mens ingeprogrammeerds zou kuinnen veranderen. Voor je het weet krijgen ze kinderen, voeden die nauwelijks op en dan zijn alle goede vormsels weer vergeten want ook dié worden volwassen. Gevolg volkeren van heethoofden. "Ja, dan bombarderen we ze weg. Wat Recht en Slecht? Flikker op...!!" Enz.
"Dat van vroeger gaat overboord", jawel...

En inderdaad, wie weet komt er na de ellende iets moois opbloeien. Optimist tot in de kist is een van mijn lijfspreuken.
Nou, dát wordt een wereldwerk en ik heb er met de Mensch geen vertrouwen in. Ik denk zelfs dat we op het traject in tegengestelde richting zitten.
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Bonjour schreef: 20 jun 2025 11:37
dikkemick schreef: 20 jun 2025 10:48 ALS die baarden werkelijk in de grootsheid van Allah geloven en menen als martelaar de 72 maagden te mogen ontvangen houd ik mn hart vast.
Er is m.a.w dus hoop?
Iran is nu wel een kat in t nauw
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

HierEnNu schreef: 20 jun 2025 10:36 Respect hoor! Prachtig stukje proza! Chapeau!
Ondanks dat je niet meer op mij reageert lees ik jou nog steeds graag en dit stukje dwingt me haast te reageren. Dat ga ik waarschijnlijk ook gewoon doen ook! Ben wel benieuwd of het blijft staan, want het lijkt mij off-topic, maar Maria heeft me laatst geshowed dat en hoe we zelfs uit de prullenbak mogen en kunnen quoten en citeren, dus dat komt wel goed!
Niet liegen HierEnNu. [-X
viewtopic.php?p=661120#p661120
  • Het is gewoon te lezen in de forumprullenbak en te zoeken in de zoekmachine met mannelijk als zoekwoord en holog als auteur.
Dat wil niet zeggen, dat je kunt citeren en er op kunt reageren.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Bonjour schreef: 20 jun 2025 11:37
Klopt, maar de vraag is wat dit soort regimes doen als ze ernstig in de problemen komen en niets meer te verliezen hebben.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Gesloten