Dank je voor je reactie axyanus.axxyanus schreef: ↑19 jun 2025 14:22 Mijn verontschuldigingen. Ik volg de zaak niet echt van dichtbij en ik ben in de war geraakt over wat het punt juist was en ik heb jou daardoor verkeerd begrepen en je intenties in de mond gelegd die niet blijken te kloppen. Ik trek nu mij even terug in een poging die verwarring op te lossen.
Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Moderator: Moderators
Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
B.S. schreef: ↑19 jun 2025 14:15
Bondskanselier Friederich Merz is de eerste (belangrijke) politicus die heeft uitgesproken dat Israël het vuile werk voor ons opknapt. Hulde. https://youtu.be/jSiub2sZjZI?si=1INJTPTmylEXfGF3
Ik hoop wel dat hij één en ander eerst heeft kortgesloten binnen de EU,
want dit is niet het beste moment voor de EU om qua beleid uit elkaar te vallen.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
.
Mijn stem hebben ze!
https://www.nu.nl/politiek/6359717/gl-p ... steld.html
Volgens de partij gebruikt de Israëlische premier Benjamin Netanyahu het luchtverdedigingssysteem niet alleen meer voor verdediging, maar valt het Iran er ook mee aan. "Het wordt nu ingezet als wapenstrategie. Dat brengt ons tot dit besluit."
Volgens de partij gebruikt de Israëlische premier Benjamin Netanyahu het luchtverdedigingssysteem niet alleen meer voor verdediging, maar valt het Iran er ook mee aan. "Het wordt nu ingezet als wapenstrategie. Dat brengt ons tot dit besluit."
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Ja erg gratuit van de VVD om dan te opperen “Wil je dat Tel Aviv helemaal kapotgeschoten wordt”.dikkemick schreef: ↑19 jun 2025 16:36 Mijn stem hebben ze!
Misschien…
https://www.knack.be/nieuws/wereld/live ... e-1154511/
Ik ben het met ze eens, nu de Russen zelf in Ukraine ook nog.Poetin en Xi veroordelen Israëlische aanvallen in Iran en roepen op tot diplomatie
Vladimir Poetin en Xi Jinping hebben de Israëlische aanvallen in Iran scherp veroordeeld en opgeroepen tot een politieke en diplomatieke oplossing van het conflict. Dat heeft het Kremlin donderdag bekendgemaakt na een telefoongesprek tussen de Russische en Chinese president.
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
https://nos.nl/artikel/2564184-tientall ... aaf-gedood
Het lijkt wel harder dan ooit.
Ondertussen maken bulldozers in Gaza lokaal alles met de grond gelijk.
https://nypost.com/2025/06/19/world-new ... -to-exist/
Iran of geen Iran, het doden in Gaza bij het uitdelen van voedsel gaat door.In Gaza zijn in de afgelopen 48 uur meer dan 90 mensen omgekomen door Israëlische aanvallen, heeft het ministerie van Volksgezondheid in Gaza bekendgemaakt. Onder de slachtoffers zijn vrouwen en kinderen die schuilden in een beschermde humanitaire zone, laten medici weten aan persbureau AP. In een tentenkamp in Khan Younis werden 11 mensen gedood. (..)
https://nypost.com/2025/06/19/world-new ... -to-exist/
...Israel’s defense minister on Thursday branded Iran’s supreme leader Ayatollah Ali Khamenei “the modern Hitler” who “should no longer continue to exist.”
“A dictator like Khamenei, who heads a country like Iran and has made the destruction of the State of Israel his declared goal, this horrific goal of destroying Israel, cannot be allowed to continue or materialize,” Israel Katz said after the latest wave of Iranian missiles struck a hospital, wounding dozens of civilians.
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
We denken dat ook dat de aanval op Iran slecht een afleidingsmanoeuvre is om “ongezien” hún humanitaire missie in de Gazastrook te kunnen afronden. Het mag als bijkomende schade ook best een paar Israeli kosten, we kennen de door de Israëli democratisch gekozen leiders inmiddels wel zo’n beetje.Gerard R. schreef: ↑19 jun 2025 17:52 https://nos.nl/artikel/2564184-tientall ... aaf-gedoodIran of geen Iran, het doden in Gaza bij het uitdelen van voedsel gaat door.In Gaza zijn in de afgelopen 48 uur meer dan 90 mensen omgekomen door Israëlische aanvallen, heeft het ministerie van Volksgezondheid in Gaza bekendgemaakt. Onder de slachtoffers zijn vrouwen en kinderen die schuilden in een beschermde humanitaire zone, laten medici weten aan persbureau AP. In een tentenkamp in Khan Younis werden 11 mensen gedood. (..)
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
@Mus
Het wordt ingewikkeld.
Geen internationaal recht meer.
VN krachteloos. VS bijna 'n dictatuur (uitspraak Obama recent).
Moorden, oorlog all over the Place..
Tegengestelde internationale meningen van het Westen&Israël/Russen&China...
Ukraine fietst daar nog tussendoor... Extreem dodelijk Sudan waar je niets van hoort.. Meer conflikten Afrika..
En alles wordt 'diplomatiek' gebruikt, lieg, bedrieg, treiter, inderdaad afleiding, deepfake, AI... etc.
Ik word weer een tikje naar van dit gedoe.
Het wordt ingewikkeld.
Geen internationaal recht meer.
VN krachteloos. VS bijna 'n dictatuur (uitspraak Obama recent).
Moorden, oorlog all over the Place..
Tegengestelde internationale meningen van het Westen&Israël/Russen&China...
Ukraine fietst daar nog tussendoor... Extreem dodelijk Sudan waar je niets van hoort.. Meer conflikten Afrika..
En alles wordt 'diplomatiek' gebruikt, lieg, bedrieg, treiter, inderdaad afleiding, deepfake, AI... etc.
Ik word weer een tikje naar van dit gedoe.
- lost and not found yet!
- Superposter
De stem van de rest van de regering hebben ze natuurlijk niet! Leg eens uit, hoe kun je een verdedigingsmechanisme gebruiken om aan te vallen? En daarbij, wat is de essentie van Iran wat betreft Israël? Heb je het statement van Iran nog steeds niet gelezen Dikkemick? Is daar iets onduidelijk aan? Maar misschien kun jij als anti Israel aanhanger uitleggen wat voor voordeel Iran er aan heeft om Israël plat te gooien? Graag. Wat zou hun voordeel kunnen zijn? En niet aankomen dat Iran bepaalde connecties heeft met de Gazanen. De enige connectie is dat ze beiden islamitisch zijn. Maar steun lekker de PvdA/Gl joh! Prima, Iran bombardeert Israël plat en jij vind dat wel oke! By the way, PvdA/Gl maakt een mooie opsteker voor de komende verkiezingen! OMG, jezelf afbranden wordt wel heel makkelijk!dikkemick schreef: ↑19 jun 2025 16:36 Mijn stem hebben ze!
Ps, Dikkemick, wat zou jij ervan vinden als de staat Israël door Iran vernietigd word? Wordt je blij dan? Je bent voor het voorstel van de PvdA/Gl dus van jou zou Israël zich dus niet meer mogen verdedigen!?
We are dancing again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
Wellicht grote dingen:
De bunker van Khamenei heeft directe treffer gehad, elke echte nadere info ontbreekt. Reza Pahlavi heeft zich weer tot het Iraanse volk gericht, zegt dat meer militairen en 'officials' contact met hem hebben. Regeringen van over de hele wereld zouden nu contact met hem zoeken.
Verontrustend is dat de VS lijken te vermoeden dat de uraniumverrijking nu heel snel gaat, laten we het zo zeggen. Er is een aardbeving van 4+ Richter in de buurt van Mashad geweest...
Onduidelijk. Trump moet misschien veel eerder...
Er was weer luchtverdediding in Teheran - die Chinese vrachtvliegtuigen eerder...?
Poeh.
https://www.youtube.com/live/V-Rxq8QU-b ... yPrLywili3
Eerste 20 minuten echte nieuws.
De bunker van Khamenei heeft directe treffer gehad, elke echte nadere info ontbreekt. Reza Pahlavi heeft zich weer tot het Iraanse volk gericht, zegt dat meer militairen en 'officials' contact met hem hebben. Regeringen van over de hele wereld zouden nu contact met hem zoeken.
Verontrustend is dat de VS lijken te vermoeden dat de uraniumverrijking nu heel snel gaat, laten we het zo zeggen. Er is een aardbeving van 4+ Richter in de buurt van Mashad geweest...
Er was weer luchtverdediding in Teheran - die Chinese vrachtvliegtuigen eerder...?
Poeh.
Thanks for sharing!B.S. schreef: ↑20 jun 2025 03:10
VIDEO duurt drie kwartier, maar
zoals B.S. schreef, eerste 20 minuten echte nieuws.:
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
.
Ander kanaal Enforcer: VS sluit Tactische Kernwapens tegen Fordow centrale niet uit. Het wordt niet uitgesloten om te overwegen voor het moment.
Iraans regime beweert dat 'weapons graded uranium' door het land verplaatst wordt. Daarmee wordt toegegeven blijkbaar dat het er is.
De bombardement op de nucleaire faciliteiten maken in ieder geval duidelijk dat Iraanse regime erover gelogen heeft bij het leven.
Iraans regime beweert dat 'weapons graded uranium' door het land verplaatst wordt. Daarmee wordt toegegeven blijkbaar dat het er is.
De bombardement op de nucleaire faciliteiten maken in ieder geval duidelijk dat Iraanse regime erover gelogen heeft bij het leven.
Laatst gewijzigd door B.S. op 20 jun 2025 06:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Om met je laatste vraag te beginnen.lost and not found yet! schreef: ↑19 jun 2025 22:49De stem van de rest van de regering hebben ze natuurlijk niet! Leg eens uit, hoe kun je een verdedigingsmechanisme gebruiken om aan te vallen? En daarbij, wat is de essentie van Iran wat betreft Israël? Heb je het statement van Iran nog steeds niet gelezen Dikkemick? Is daar iets onduidelijk aan? Maar misschien kun jij als anti Israel aanhanger uitleggen wat voor voordeel Iran er aan heeft om Israël plat te gooien? Graag. Wat zou hun voordeel kunnen zijn? En niet aankomen dat Iran bepaalde connecties heeft met de Gazanen. De enige connectie is dat ze beiden islamitisch zijn. Maar steun lekker de PvdA/Gl joh! Prima, Iran bombardeert Israël plat en jij vind dat wel oke! By the way, PvdA/Gl maakt een mooie opsteker voor de komende verkiezingen! OMG, jezelf afbranden wordt wel heel makkelijk!dikkemick schreef: ↑19 jun 2025 16:36 Mijn stem hebben ze!
Ps, Dikkemick, wat zou jij ervan vinden als de staat Israël door Iran vernietigd word? Wordt je blij dan? Je bent voor het voorstel van de PvdA/Gl dus van jou zou Israël zich dus niet meer mogen verdedigen!?
Ik zou niet blij worden als welk land dan ook.vernietigd zou worden.
Ik houd niet zo van vernietigen. Maar dat is het verschil met de regering Israël. Die vernietigt dagelijks!
En dat brengt me op je eerste vraag en opmerking.
Nee, je kunt met een verdedigingssysteem niet DIRECT aanvallen, wel indirect.
En dat is exact wat Israël doet. Israël kan ALLES uitvreten omdat het zichzelf zo uitmuntend kan verdedigen. Ik kan alle fietsjes van alle kleuters in de buurt afpakken en kapot gooien want ik ben lekker toch sterker dan die kleutertjes!
Je valt geen land aan omdat ze mogelijk misschien van plan zijn iets te ontwikkelen waarmee ze jou kunnen aanvallen.
Maar subliem bedacht, want wie heeft het nog over koloniseren van Westbank en beschietingen op burgers in Gaza?
Subliem!!
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
Ja hoor, ga die bommen maar gebruiken. Zijn we tenminste zsm van de mensheid af.
De VS zijn inmiddels hun aanwezigheid in t midden oosten aan t versterken.
Een 2e Irak-blamage. En dat alles om vrindje Israël bij te blijven staan.
Nee man. Heb je nou nog steeds niet door hoe gevaarlijk het Iraanse regime is? Hun nucleaire programma heeft maar één doel, elke dag duidelijker.
Donald Trump wil geen kernwapen voor Iran. Als hij ergens vast van overtuigd is, is het dat.
Als het regime instemt met wat Trump wil, moet het hele programma onder toezicht ontmantelt worden. Wil het regime die vernedering ondergaan?
Donald Trump wil geen kernwapen voor Iran. Als hij ergens vast van overtuigd is, is het dat.
Als het regime instemt met wat Trump wil, moet het hele programma onder toezicht ontmantelt worden. Wil het regime die vernedering ondergaan?