ChaimNimsky schreef: ↑10 jun 2025 17:53
Wat je schrijft is historisch en feitelijk onjuist. Palestina was vóór 1948 geen onafhankelijke staat, maar een Brits mandaatgebied zonder soeverein bestuur. De VN stelde in 1947 een verdelingsplan voor dat een Joodse én een Arabische staat in het gebied moest creëren. De Joodse gemeenschap accepteerde dat plan, maar de Arabische leiders wezen het af en kozen voor oorlog. Tijdens die oorlog zijn inderdaad veel Palestijnen gevlucht of verdreven, wat tragisch is, maar dat maakt het ontstaan van Israel niet automatisch tot een "diefstal" of een "criminele daad". Zulke termen zijn politieke retoriek en geen feiten.
Onder Brits mandaat of niet Palestina heette al een paar eeuwen Palestina en dus heette de inwoners daar Palestijnen. Palestijnen werden door de vreemdelingen ( zij noemden zich zionisten ), die nauwelijks nog enig verbinding hadden met hun semitische oorsprong, door terroristische ( onder de noemer van “militair”) aanvallen, illegale onteigening van hun bezittingen, die niet alleen hun land wilden hebben maar ook hun semitische cultuur, historie, en afkomst wilden vernietigen.
Om dan te lullen over tragisch!? We weten allemaal dat je dat niet tragisch kan vinden wanneer, zoals gezegd, je staat te dansen op het graf van Palestina, het heeft nooit bestaan volgens jou, en Palestijnen en vervolgens ondertekend met zionist. Dat tragisch neem ik niet met een korrel zout, niet met een lepel of schop, maar met niets minder dan een emmer of wat. En ja, er was - en is tot op de dag vandaag - sprake van diefstal en dus crimineel gedrag van deze in de grond criminele, terroristische staat; dat is dus wel degelijk een feit, al zegt het hele koloniale westen en ene ChaimNimsky dat dat niet zo is.
Met andere woorden, ik maal niet bepaald om jou, door zionisme gedreven, propagandistische analyse van wat volgens jou de feiten zouden zijn. Ik kijk met een andere blik naar de feiten met uw welnemen en dus kom tot andere uitkomsten.
Zionisten als "criminelen" wegzetten is beledigend en onjuist. Zionisme is simpelweg de beweging voor een Joodse staat, niet een misdaad. Israel is internationaal erkend, een lid van de Verenigde Naties, en heeft een democratisch bestel. Dat neemt niet weg dat er veel kritiek mogelijk is op Israels beleid, net zoals op dat van de Palestijnse Autoriteit of Hamas. Maar jouw eenzijdige versie van de werkelijkheid negeert de geschiedenis en verdraait feiten.
Punt 1: Het doet me niet zoveel wanneer jij meent dat zionisten als criminelen weg zetten een, eerst ff lachen, een belediging is. Wanneer er een groep is die we experts ‘in het beledigen van anderen’ kunnen noemen dan zijn het wel de zionisten.
Wanneer jij je identificeert met een groep die geen Palestina, noch Palestijnen erkent als een reëel bestaande etnische, zeer verwant, meer dan welke zionist of jood van geboorte dan ook, aan de semitisch etnische samenleving, met een eigen cultuur en historie van die zelfde aard, Palestijnen vergelijkt met ongedierte dat vernietigd dient te worden en daarmee alles wat je Semitisch zou kunnen noemen, tja dan zeg ik: “ ga toch weg met je zgn verontwaardiging over belediging en wat volgens jou “onjuist” is”, want je heb baas boven baas en de mensen waarmee jij je identificeert zijn behalve in militair opzicht baas ook baas in het voortdurend beledigen - en dan zijn we vriendelijk - van een andere bevolkingsgroep.
Israel is voornamelijk erkent door landen die zelf een gewelddadig en crimineel, koloniaal verleden met zich meedragen. Het pikken van wat feitelijk niet van hun was was dagelijks kost voor deze staten net als het zichzelf daarin in rechtvaardigen door het te hebben over dieren, of liever ‘geen mensen’ wanneer het gaat over de oorspronkelijk bevolking.
Natuurlijk erkennen die een, ter principale, terroristische staat, met een zelfde signatuur zoals dat landje waar jij zo trots meent te moeten zijn. Een landje dat tegen alle afspraken in zichzelf tot, dan toe ‘illegale’, staat heeft uitgeroepen.
En nee, deze staat is veel minder democratisch dan je ons wilt doen geloven, wanneer ze werkelijk democratie zou zijn dan zouden ook Palestijnen mogen meedoen voor het ecchie en niet alleen voor spek en bonen zoals nu. Of anders: een systeem waar miljoenen mensen onder terroristische bezetting leven, zonder werkelijke burgerrechten, zonder echte stem, is per definitie geen echte democratie.
En de aanval van Hamas op 7 oktober 2023 waarbij meer dan 1200 Israelische burgers werden afgeslacht, heeft niets te maken met "waarheid op tafel leggen". Het was een brute aanval op onschuldige mensen (en notabene de grootste medestanders die de Palestijnen hadden en streden voor hun rechten). Als dat jouw definitie van "de waarheid" is, dan faalt je moreel kompas. Het conflict is diep, maar propaganda in de vorm van zwart-wit uitspraken brengt niemand dichter bij rechtvaardigheid of vrede.
Afgezien van dat die paar Israëlische afgeslachte burgers, die feitelijk in het niet vallen, bij alle afgeslachte, onschuldige, Palestijnen, wat was het ook weer, ff denken……, o ja, 1000 000+ Palestijnen tegenover nog geen 10 000 Israëli, het is de moeite! Wat je hier doet ChaimNimsky is de zaken uit haar verband trekken. De waarheid is dat de zionisten van het vroegste begin van deze illegale staat, de waarheid hebben verkracht want zo mogen we hun leugens en framing rustig noemen. Wanneer je dat ontkent is er is danig mis met jou morele kompas, vooral omdat jij, als geïnteresseerde en voormalig pro-Palestijns figuur ( hoe nep moet dat geweest zijn wanneer je op 7 okt 2023 plot begint door te draaien) in de geschiedenis van dat gebied, dat ook best weet wie van af het prille begin de werkelijke agressor zijn geweest, en dat was niet de oorspronkelijke bevolking die zich enkel alleen, volkomen terecht, ging verzetten tegen de niets ontziende, brute agresoren, ook wel zionisten genoemd.
En verder: de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet wanneer het om zwart-wit uitspraken gaat. Die van jou zijn kennelijk wel toegestaan, zo begrijp ik.
En dan het conflict is veel minder diep, en veel minder moeilijk dan jij wilt doen voorkomen. Ik begrijp echter wel dat één en ander voor een in en in terroristische staat als israel een lastig verhaal is. Voor een werkelijke oplossing voor dit “conflict” zullen zij namelijk ergens, op de één of andere manier moeten erkennen dat ze in wezen een terroristische staat is die uit is op de vernietiging van de oorspronkelijke semitische bevolking daar. Hoe een dergelijke erkenning, mocht die er komen, dan zal voelen wil ik niet weten. En dan vervolgens - het bleef niet bij uit zijn op…… - ‘operatie vernietiging’ van de oorspronkelijke niet-Joodse bevolking in Palestina starte zelfs al voor de balfour-verklaring - al die slachtoffers die ze in de loop der jaren hebben gemaakt onder de oorspronkelijk semitische bevolking, mai, je zult ze op je geweten hebben.
Het vraagt wat van hen die volledig opgaan in de propaganda van deze staat en/of hen die volledige ontkenning van de werkelijkheid leven en dan hebben we het nog niet gehad over hen die als toeristen naar de vernietiging in/van concentratiekamp Gaza gaan kijken, in hun schoenen wil ik ook niet staan om maar eens even wat te noemen.
Harde woorden misschien, maar dat is de werkelijkheid zoals ik die zie.
Dus, ja, een terroristische en criminele staat in mij boek der realiteit, het jouwe kan mij niet bepaald charmeren zoals je zeer waarschijnlijk niet zult begrijpen, jou kennende.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.