Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door HierEnNu »

Berjan schreef: 14 jun 2025 22:24:scissors:
Dus wat is je punt precies?
Mijn punt heb je niet door? Ik denk dat ik te dom ben om het goed uit te leggen,
anders had jij mijn punt vast wel begrepen.
Berjan schreef::scissors:
lees je weleens wat een ander van te vore heeft geopperd?
Over het algemeen lees ik dat zo goed dat ik niet hoef te vragen
  • "Dus wat is je punt precies?"
Maar als zo iemand als jij telkens iedereen uitscheldt, alles door mekaar gooit, niet on topic kan blijven en dan ook nog begint op te roepen tot geweld en afzetten van onze elites en medeforummers denkt te moeten beledigen met vragen als
  • "Ben jij een autist of zo"
dan sla ik zulk soort 'argumenten' met alle liefde over!
Dus dat had je wel door? Mooi!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

B.S. schreef: 14 jun 2025 23:51 Voor wie het wil zien (ChaimNimsky, Lanfy, Hier en Nu schat ik in, misschien Rereformed?) het kanaal van dit Brits-Iraanse stuk eigenwijs, Mahyar Tousi, loopt vaak uren voor op de rest van de media (noot: gemiddelt de eerste vijftien minuten zijn de echte info, kan iets uitlopen) https://youtube.com/@tousitv?si=bwTCwggP_S5XdMz3
Thanks for sharing, die ga ik ff bekijken:

Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . .
Er zijn momenten waarop niets doen
grotere gevolgen heeft dan ingrijpen.
.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

HierEnNu schreef: 15 jun 2025 00:38
Mijn punt heb je niet door? Ik denk dat ik te dom ben om het goed uit te leggen,
Maar als zo iemand als jij telkens iedereen uitscheldt, alles door mekaar gooit, niet on topic kan blijven en dan ook nog begint op te roepen tot geweld en afzetten van onze elites en medeforummers denkt te moeten beledigen met vragen als
haha, het is weer van hetzelfde. Er is een groep onder deze forummers die niet met kritiek kan omgaan en het dan op "je manier van praten bevalt me niet dus ik reageer niet". In plaats van toe te geven dat je inhoudelijk schaakmat staat...

Iran is enkel een gevaar voor Israel ALS het Hezbollah en Hamas aan een lijntje houdt en deze groepen enkel iets mogen doen als Iran het zegt. Als je doet alsof deze groepen geen autonomie hebben. Geen eigen input. Dit is wat Israel al jaren zegt, maar dit is van hetzelfde niveau als Rusland dat zegt "alles dat Oekraine doet doen ze in samenspraak met Amerika en de NAVO"... Rusland zegt dit ook, maar zij vallen die landen niet direct aan..

Israel wel, dit doen ze door in Iran de leider van Hamas uit te schakelen (waar ze mee in onderhandeling waren dus de man voelde zich terecht veilig, waarom komt me dit bekend voor?), en Iraanse generaals in Syrie. Let wel, dit deed Israel terwijl ze geen oorlogsverklaring aan Iran hebben gegeven. Dus een regelrechte oorlogsMISDAAD...
Waarom een persoon als jij dit soort dingen niet snapt, het is me boven de pet. Waarschijnlijk zit je in "israel is goed" bubbel, samen met een steeds meer krimpend deel van de beschaving.

Verzetsgroepen mogen ondersteund worden door landen en staten, dus wat is je punt precies?
Israel steunt ISIS achtige groepen om te strijden tegen Hamas, terwijl die ISIS achtige groepen Israel weg willen hebben, dus wat is je punt precies?

Ji jvraagt niet "wat is je punt precies" maar je vraagt continu naar de bekende weg. "wat bedoel je met recht" wat bedoel je met "krom" "wat bedoel je met zwaartekracht'?

ik vraag vaker jouw punt omdat je vaak geen punt lijkt te maken. En ik wil wel om goede redenen op jouw logica schieten.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

ChaimNimsky schreef: 15 jun 2025 00:26
Berjan schreef: 15 jun 2025 00:13
ChaimNimsky schreef: 15 jun 2025 00:06 Heb het gevoel dat ik telkens opnieuw hetzelfde moet onderbouwen, terwijl er geen oprechte poging lijkt te zijn om te begrijpen wat ik bedoel.
De NOS claimt dat het een bron bij de IDF citeert. Ze gebruiken ook "" om dit aan te geven.
Exact, de NOS claimt dat het een bron bij de IDF citeert. Dat maakt de NOS de bron die dat claimt. Een bron bij de IDF ontbreekt.
jesus gristus man, snap je nou echt niks :lol:

De nos heeft iemand gesproken bij de IDF die dit heeft geclaimd. Dus dat is hun bron..

Ben je ook zo plaatselijk kritisch als het op andere dingen gaat?

En het feit dat jij iets niet kan vinden op internet, heeft het gesprek dan niet plaatsgevonden tussen iemand van de NOS en de IDF figuur?
OF heeft de NOS het dan niet goed geciteerd?

https://www.egyptindependent.com/we-hav ... announces/
In a statement circulated by Hebrew media, Zamir asserted that Israeli fighter jets can now “Roam freely in Iran’s skies without any obstacles.”
Dus de groetjes met je domme mening...

ik ben wel klaar weer op dit forum. Schrijf me maar helemaal uit.. Echt, nog nooit een forum gezien met zoveel domme en Oost_indische domme en dove mensen.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Het Iraanse regime heeft doodleuk de stad Tamrah aangevallen, een stad van Israëlische Arabieren, u weet wel, de mensen die het regime zou willen 'bevrijden van het Zionistische Regime'.
Khamenei wordt actief bejaagd in Iran door de Mossad en helpers.
(Noot: het wordt steeds belangrijker om het onderscheid Iraanse regime en Iran te gaan maken.)

Oh ja, ook het leiderschap van de Houthi's in Jemen gaat eraan.
Heulen met Hamas...

De VS helpt officieel met het bestrijden van de Iraanse raketten (deden ze al, maar nu officieel). En Saoedi-Arabië helpt en Jordanië...alle Israëlhaters hier - dit is altijd veel groter geweest. Israël mag het meeste vuile werk opknappen. Zo werkt het blijkbaar.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Ze zijn nu elkaars infrastructuur aan het vernietigen.
'Aanvallen Israël zullen nog weken duren'

De Amerikaanse nieuwszender CNN meldt dat Israël en de VS verwachten dat de aanvallen op Iran nog weken zullen duren. Dat baseert CNN op gesprekken met functionarissen van het Witte Huis en Israël zelf.
bron: CNN
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Omdat Israël in militair opzicht übermachtig is. Ze kunnen hun goddelijke gang gaan en niemand die ze terecht kAn wijzen.

Het is als Trump die iedereen mbv het leger uit elkaar mept waarbij Israël dan dood en verderf zaait. Ook Trump kan doen en laten wat hij wil en negeert alle zorgen, protesten, conventies etc, want is oppermachtig. Probeert zo zijn eigen dictatuur te bewerkstelligen, zoals Israël de expansiedrift bevredigd en de omringende landen hun wil wil opleggen.

Iets om trots op te zijn!
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

En weer de superioriteit benadrukken. Hitler WAS ook ooit superieur. Stalin en nu Trump. Iets om vol trots over te schrijven!

En: deja vu. Evacuatie bevelen....flyeren.....
https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... ueren.html
Wat zijn ze toch begaan met de Iraniërs!

Maar pas op. Dit gaat vandaag of morgen een keer gruwelijk mis en jank dan niet massaal: "Antisemitisme!"
Want wat er ook gaat gebeuren in de nabije toekomst....het is de schuld van Israël zelf!
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Desinformatie en propaganda vanuit Israël. De (dictatoriale rechts nationalistische) cirkel is rond!
https://www.nu.nl/tech/6359070/israelis ... nties.html

Geeft wel weer waarom Nimsky reageert zoals hij reageert.
(Israëlische Pravda)

En hier de natte droom van Netanyahu.
https://www.nu.nl/317573/video/trump-be ... ngton.html
Laatst gewijzigd door dikkemick op 15 jun 2025 10:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Berjan schreef: 15 jun 2025 00:52
HierEnNu schreef: 15 jun 2025 00:38
haha, het is weer van hetzelfde. Er is een groep onder deze forummers die niet met kritiek kan omgaan en het dan op "je manier van praten bevalt me niet dus ik reageer niet". In plaats van toe te geven dat je inhoudelijk schaakmat staat...
Ik lees weer jouw agressieve manier van discussiëren en voortdurend uitschelden van je gesprekspartners voor dom, als ze niet eenzelfde mening hebben als jij.
Nu komt je insinuatie van autist daarbij.
Logisch, dat mensen jouw als gesprekspartner gaan afschrijven.
Probeer een beetje je fatsoen te houden.
Misschien dat je dan beter gehoord zult worden.
Berjan schreef: 15 jun 2025 00:59 Dus de groetjes met je domme mening...

ik ben wel klaar weer op dit forum. Schrijf me maar helemaal uit.. Echt, nog nooit een forum gezien met zoveel domme en Oost_indische domme en dove mensen.
Misschien is dat dan ook het beste voor je eigen gemoedsrust.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

https://www.nu.nl/317574/video/hulpverl ... srael.html

En dat is 1.

En DUS MOET Israël weer vergelden.
En DUS MOET Iran weer vergelden

Maar ik weet het: Iran zal t loodje leggen.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 15 jun 2025 10:58 https://www.nu.nl/317574/video/hulpverl ... srael.html

En dat is 1.

Maar ik weet het: Iran zal t loodje leggen.
Dat heb je als je niet voldoende militaire hard- en software hebt. Brallen helpt dan niet.
Een goeie les voor de EU ivm. Russische dreiging.
En ja, ik word er ook 'een beetje' onpasselijk van. Maar dit soort wereld heeft men nu laten ontstaan...
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Israël is lekker door aan't bombarderen, dus dat gaat vanzelf en wat wordt geraakt is van alles. Die verzekering is ook afgegeven door Israël. Het zal nog lang doorgaan.

Dat is dus niet kernwapens of aanstaande kernwapens waar nu de focus op ligt. :shock:
Waar doet het u ook alweer aan denken?...
O ja, aan de methode Gaza.

Waar een afschuwelijke aanslag van een groep Hamas-doorgedraaiden toch al niet goed voor is heh?..
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
holog
Bevlogen

Bericht door holog »

Gerard R. schreef: 15 jun 2025 13:24 Israël is lekker door aan't bombarderen, dus dat gaat vanzelf en wat wordt geraakt is van alles. Die verzekering is ook afgegeven door Israël. Het zal nog lang doorgaan.

Dat is dus niet kernwapens of aanstaande kernwapens waar nu de focus op ligt. :shock:

Waar een afschuwelijke aanslag van een groep Hamas-doorgedraaiden toch al niet goed voor is heh?..
Geef jij echt niets om de Iraanse bevolking en nog minder om de Iraanse diaspora?
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

holog schreef: 15 jun 2025 14:33
Gerard R. schreef: 15 jun 2025 13:24 Israël is lekker door aan't bombarderen, dus dat gaat vanzelf en wat wordt geraakt is van alles. Die verzekering is ook afgegeven door Israël. Het zal nog lang doorgaan.

Geef jij echt niets om de Iraanse bevolking en nog minder om de Iraanse diaspora?
Ik spreek mijn afschuw uit over het voortdurende bombarderen dat nog lang moet duren van Netanyahu. Die heeft ook nog een belang... zie Gaza, de Westbank, Libanon en Syrië.

Elk volk heeft het recht om in vrede te leven. Daarvoor worden leiders feitelijk ingehuurd in mijn ogen.
Wat heel akelig is, is dat Iran aan proxy-oorlogen doet en dan is een kernwapen daarbij heel gevaarlijk voor buurlanden
vanzelfsprekend... Verder sterft het van de kernwapens in de wereld, bv van VS en Russen.
Maar om de kernwapens te elimineren hoeft je niet de rest van het land langdurig te bombarderen. Dat kán in een of een
paar keren bekeken zijn.
Gesloten