Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Superposter

Re: Nieuwe ontwikkelingen in het Midden Oosten

Bericht door ChaimNimsky »

Berjan schreef: 14 jun 2025 22:24 je moet misschien eens leren dingen in context te zien. Die Chaimnimsky snapte niet dat de NOS niet de bron was maar de IDF. En toen heb ik uitgelegd dat als er aanhalingstekens staan dit een citaat is, dus van een bron..

Als je dit niet snapt of lijkt te snappen dan ben je dom of je doet dom. Geen speld tussen te krijgen.
Had beide sites gelezen. De NOS claimt dat de Israelische luchtmacht zegt tegen media in het land dat ze rond Teheran alle luchtafweersystemen heeft uitgeschakeld. Het is de NOS die beweert dat de Israelische luchtmacht dat heeft gezegd.

Op de Israelische site wordt dat niet geclaimd. Daar staat dat aangaande de Israelische luchtmacht en de Iraanse luchtafweer, dat een belangrijke aanvallengolf is afgerond die nieuwe capaciteiten van de luchtmacht op het gebied van luchtoverheersing en controle in het luchtruim boven Iran toont. In de afgelopen nacht heeft de luchtmacht een krachtige aanval uitgevoerd op doelen in Teheran en de weg naar Teheran is vrijgemaakt. Meer dan veertig doelen zijn vannacht aangevallen: raketsites, geavanceerde luchtverdedigingssystemen, controle- en lanceerinfrastructuur. De luchtmachtvliegtuigen vlogen ongeveer 2,5 uur boven Teheran, ondersteund door drones die 24 uur per dag in de lucht blijven, het gebied controleren en helpen bij inlichtingen en aanvallen.

Tientallen eenheden opereren nu vrijelijk boven Teheran dankzij de openingsaanvallen die veel van de Iraanse luchtverdediging uit hebben geschakeld. De vliegtuigen konden vrij en onverwacht aanvallen uitvoeren, en Israel heeft nu luchtsuperioriteit verworven van West-Iran tot aan Teheran. Dit luchtmachtsvrijheid stelt Israel in staat door te gaan met het neutraliseren van dreigingen. Het bereiken van controle boven Teheran is strategisch en operationeel van groot belang. De luchtmacht en de inlichtingendienst zijn hier al jaren op voorbereid. Verwacht wordt volgens de site dat Israel elke plek zal bereiken die nodig is om de burgers van Israel te beschermen, terwijl Teheran is niet langer veilig is: de hoofdstad en terreurinfrastructuur zijn kwetsbaar voor Israelische aanvallen (...). Bron: https://www.idf.il/.
Zionist
ChaimNimsky
Superposter

Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Berjan schreef: 14 jun 2025 22:32 Iran heeft weer terug aangevallen...

helaas is de winkel dicht, anders had ik popcorn erbij gepakt :roll:
Als ze op niveau willen antwoorden dan zal het ruiger moeten gezien wat Israël kan.
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

ChaimNimsky schreef: 14 jun 2025 22:34
Berjan schreef: 14 jun 2025 22:24 je moet misschien eens leren dingen in context te zien. Die Chaimnimsky snapte niet dat de NOS niet de bron was maar de IDF. En toen heb ik uitgelegd dat als er aanhalingstekens staan dit een citaat is, dus van een bron..

Als je dit niet snapt of lijkt te snappen dan ben je dom of je doet dom. Geen speld tussen te krijgen.
Had beide sites gelezen. De NOS claimt dat de Israelische luchtmacht zegt tegen media in het land dat ze rond Teheran alle luchtafweersystemen heeft uitgeschakeld. Het is de NOS die beweert dat de Israelische luchtmacht dat heeft gezegd.

Op de Israelische site wordt dat niet geclaimd. Daar staat dat aangaande de Israelische luchtmacht en de Iraanse luchtafweer, dat een belangrijke aanvallengolf is afgerond die nieuwe capaciteiten van de luchtmacht op het gebied van luchtoverheersing en controle in het luchtruim boven Iran toont. In de afgelopen nacht heeft de luchtmacht een krachtige aanval uitgevoerd op doelen in Teheran en de weg naar Teheran is vrijgemaakt. Meer dan veertig doelen zijn vannacht aangevallen: raketsites, geavanceerde luchtverdedigingssystemen, controle- en lanceerinfrastructuur. De luchtmachtvliegtuigen vlogen ongeveer 2,5 uur boven Teheran, ondersteund door drones die 24 uur per dag in de lucht blijven, het gebied controleren en helpen bij inlichtingen en aanvallen.

Tientallen eenheden opereren nu vrijelijk boven Teheran dankzij de openingsaanvallen die veel van de Iraanse luchtverdediging uit hebben geschakeld. De vliegtuigen konden vrij en onverwacht aanvallen uitvoeren, en Israel heeft nu luchtsuperioriteit verworven van West-Iran tot aan Teheran. Dit luchtmachtsvrijheid stelt Israel in staat door te gaan met het neutraliseren van dreigingen. Het bereiken van controle boven Teheran is strategisch en operationeel van groot belang. De luchtmacht en de inlichtingendienst zijn hier al jaren op voorbereid. Verwacht wordt volgens de site dat Israel elke plek zal bereiken die nodig is om de burgers van Israel te beschermen, terwijl Teheran is niet langer veilig is: de hoofdstad en terreurinfrastructuur zijn kwetsbaar voor Israelische aanvallen (...). Bron: https://www.idf.il/.
je doet weer alsof je het niet begrijpt... Of je IQ is echt onderuit gegaan sinds 2023 of je doet maar alsof... Nooit gehoord van de betekenis van aanhalingstekens? Dat is een citaat!

En zoals ik al aangaf via jouw link heeft de NOS gezegd dat Israel dit heeft gezegd, de luchtmacht in dit geval.

Dat jij het niet kan zien op een website doet er toch niet toe? Of denk je dat alles wat zij tegen anderen zeggen ook op die site staat?

Daarom, toegeven dat je fout zat is menselijk. Dus wees eens menselijk en geef je foutje toe.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Wat een realiteitszin plotseling, lijkt het...

https://timesofindia.indiatimes.com/wor ... 855304.cms
us-president-says-he-vladimir-agreed-israel-iran-conflict-should-end-putin-pushes-for-post-june-22-ukraine-talks
Tsja... Putin, Trump, Putin, Netenyahu... Mooi clubje. #-o
Maar inderdaad, beter geen oorlog, heren...
En zij mij en iedereen maar uitlachen...
** Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief... **
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

Gerard R. schreef: 14 jun 2025 22:46
Berjan schreef: 14 jun 2025 22:32 Iran heeft weer terug aangevallen...

helaas is de winkel dicht, anders had ik popcorn erbij gepakt :roll:
Als ze op niveau willen antwoorden dan zal het ruiger moeten gezien wat Israël kan.
ik denk dat Iran al genoeg geraakt heeft. Ook gisteren. Maar de Israeli doen aan hashbara, oftewel propaganda. Eigen resultaten uitvergroten, eigen falen kleiner maken dan ze zijn. De vorige keer dat Iran reageerde (niet gisteren maar daarvoor) had je verschillende black sites. Daar mochten journalisten niet komen. Om schade te verhullen. Toen een journalist vroeg "waarom mogen we daar niet komen" antwoorde de propagandist (o nee spokesperson): Omdat daar niks te zien was, daarom mochten jullie daar niet komen :lol:

Maar ik snap het wel. De geallieerden hebben in WOII hun grootste falens ook onder het tapijt gevogen (de ramp tijdens het oefenen van Operatie Overlord https://isgeschiedenis.nl/reportage/exe ... t-doorging), hoe de eerste weken van bombarderen van DL eraan toegingen (met vele vliegtuigen die kapot geschoten werden en mensen die dood of gevangen werden genomen).. In tijden van oorlogen moet je de vijand niet te wijs maken.. Problematischer zijn de media en de mensen die hun propaganda kritiekloos aannemen.
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

Gerard R. schreef: 14 jun 2025 22:54 Wat een realiteitszin plotseling, lijkt het...

https://timesofindia.indiatimes.com/wor ... 855304.cms
us-president-says-he-vladimir-agreed-israel-iran-conflict-should-end-putin-pushes-for-post-june-22-ukraine-talks
Tsja... Putin, Trump, Putin, Netenyahu... Mooi clubje. #-o
Maar inderdaad, beter geen oorlog, heren...
En zij mij en iedereen maar uitlachen...
Het enige wat je nog mist is dat Satanyahu zich bemoeit met de oorlog in Oekraine "enough is enough, they have to go to the talktafel"... :lol:
Hoe kan Putin nou bezwaar maken tegen de Iran-Israel oorlog?

Of hij denkt ineens minder wapens te kunnen krijgen van Iran?
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Deze is ook bijzonder:
China and Russia have strongly condemned Israel’s aggression against Iran, calling it a violation of the Islamic Republic’s sovereignty and territorial integrity.
https://www.presstv.ir/Detail/2025/06/1 ... -integrity
De Chinezen met Tibet en de Uyguren en Putin met Ukraine waarvan hij 1/5 heeft gesnaaid.... :roll: #-o
Voor míj is het een zooitje.
ChaimNimsky
Superposter

Berjan schreef: 14 jun 2025 22:49 je doet weer alsof je het niet begrijpt... Of je IQ is echt onderuit gegaan sinds 2023 of je doet maar alsof... Nooit gehoord van de betekenis van aanhalingstekens? Dat is een citaat!
Het slechtste moment om neerbuigend te doen, is als je er zelf naast zit. Zoals gezegd, heb ik de bron in het Ivriet. Er wordt - net als in het NOS nieuwsbericht - gesproken van tientallen gevechtsvliegtuigen (70 om precies te zijn), de 40 doelen rond de stad en de operatie van 2,5 uur rond de hoofdstad Teheran worden er eveneens letterlijk in genoemd, ook wordt er gezegd dat Teheran niet langer veilig is en dat Israel veel luchtafweersystemen heeft uitgeschakeld en Israel het luchtruim controleert.

Verkeerd geciteerd, lijkt me -- het is immers de NOS die claimt dat Israel het heeft beweert. Indien je een Israelische autoritatieve bron hebt die dat beweert, ben ik er benieuwd naar. Vooralsnog is de NOS de enige die beweert dat Israel heeft gezegd dat ze alle luchtafweergeschut hebben uigeschakeld.
Zionist
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Voor wie het wil zien (ChaimNimsky, Lanfy, Hier en Nu schat ik in, misschien Rereformed?) het kanaal van dit Brits-Iraanse stuk eigenwijs, Mahyar Tousi, loopt vaak uren voor op de rest van de media (noot: gemiddelt de eerste vijftien minuten zijn de echte info, kan iets uitlopen) https://youtube.com/@tousitv?si=bwTCwggP_S5XdMz3
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

ChaimNimsky schreef: 14 jun 2025 23:31
Berjan schreef: 14 jun 2025 22:49 je doet weer alsof je het niet begrijpt... Of je IQ is echt onderuit gegaan sinds 2023 of je doet maar alsof... Nooit gehoord van de betekenis van aanhalingstekens? Dat is een citaat!
Het slechtste moment om neerbuigend te doen, is als je er zelf naast zit. Zoals gezegd, heb ik de bron in het Ivriet. Er wordt - net als in het NOS nieuwsbericht - gesproken van tientallen gevechtsvliegtuigen (70 om precies te zijn), de 40 doelen rond de stad en de operatie van 2,5 uur rond de hoofdstad Teheran worden er eveneens letterlijk in genoemd, ook wordt er gezegd dat Teheran niet langer veilig is en dat Israel veel luchtafweersystemen heeft uitgeschakeld en Israel het luchtruim controleert.

Verkeerd geciteerd, lijkt me -- het is immers de NOS die claimt dat Israel het heeft beweert. Indien je een Israelische autoritatieve bron hebt die dat beweert, ben ik er benieuwd naar. Vooralsnog is de NOS de enige die beweert dat Israel heeft gezegd dat ze alle luchtafweergeschut hebben uigeschakeld.
Daar gaat het toch niet om? Het gaat om dat jij zegt dat de NOS DE bron is. Maar zij hebben er aanhalingstekens bij gezet. Dus het is een bron die zij citeren..

Je bent wel erg dom als je denkt dat ik dan ook nog een andere bron moet opgeven om te bewijzen dat zij met Israel gesproken hebben. Echt, hoe haal je het in je kop? Zonder respect overigens, ik ben wel klaar met netjes en beleefd te zijn tegen mensen die stelselmatig niet willen luisteren en die plaatselijk en tijdelijk doen alsof ze dom zijn.

Dat jij in 1 artikel iets niet kan vinden wil niet zeggen dat de NOS niet een echte bron heeft gebruikt. Nogmaals, nadenken graag en dan pas reageren en dan sorry hoor (hoeft van mij overigens ook niet, want die "sorry" van jou stelt toch niks voor)..

Deze ruzie gaat nergens over.
Ik dring er bij beide ruziemakers op aan, deze ruzie te staken!
Ze leidt slechts af van het eigenlijke onderwerp.

Peter van Velzen
ChaimNimsky
Superposter

Heb het gevoel dat ik telkens opnieuw hetzelfde moet onderbouwen, terwijl er geen oprechte poging lijkt te zijn om te begrijpen wat ik bedoel.
Zionist
Berjan
Bevlogen

Bericht door Berjan »

ChaimNimsky schreef: 15 jun 2025 00:06 Heb het gevoel dat ik telkens opnieuw hetzelfde moet onderbouwen, terwijl er geen oprechte poging lijkt te zijn om te begrijpen wat ik bedoel.
slachtofferrol.. O waar kennen we dit ook alweer van? "they have crossed the red line"...

Je legt het niet goed uit want het valt niet uit te leggen. De NOS claimt dat het een bron bij de IDF citeert. Ze gebruiken ook "" om dit aan te geven. Daar valt geen speld tussen te krijgen..
En dat jij dit niet kan vinden dat de IDF het heeft gezegd zegt toch niks?

OF ga je zo bij iedere nieuwsartikel van de NOS uitpluizen of men het daadwerkelijk heeft gezegd. En als jij het niet kan vinden dan is het niet gebeurt?
Dat je vervolgens mij (die het bewijs levert dat de NOS iemand citeert) opdraagt om op het hele internet te gaan zoeken naar bronnen die mijn bewering staven maakte het voor mij wel af qua gekkigheid. Ik was er immers niet bij en ga dus af op de goedheid van de auteur van het artikel. Zoals jij bij 99% van de artikelen ook zou doen.
ChaimNimsky
Superposter

Berjan schreef: 15 jun 2025 00:13
ChaimNimsky schreef: 15 jun 2025 00:06 Heb het gevoel dat ik telkens opnieuw hetzelfde moet onderbouwen, terwijl er geen oprechte poging lijkt te zijn om te begrijpen wat ik bedoel.
De NOS claimt dat het een bron bij de IDF citeert. Ze gebruiken ook "" om dit aan te geven.
Exact, de NOS claimt dat het een bron bij de IDF citeert. Dat maakt de NOS de bron die dat claimt. Een bron bij de IDF ontbreekt.
Zionist
ChaimNimsky
Superposter

B.S. schreef: 14 jun 2025 23:51 Voor wie het wil zien (ChaimNimsky, Lanfy, Hier en Nu schat ik in, misschien Rereformed?) het kanaal van dit Brits-Iraanse stuk eigenwijs, Mahyar Tousi, loopt vaak uren voor op de rest van de media (noot: gemiddelt de eerste vijftien minuten zijn de echte info, kan iets uitlopen) https://youtube.com/@tousitv?si=bwTCwggP_S5XdMz3
Dank voor de link. Het kanaal van Mahyar Tousi ken ik.
Zionist
Gesloten