TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑11 jun 2025 15:26
Gerard R. schreef: ↑11 jun 2025 15:16
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: ↑11 jun 2025 15:15
Het heeft wel degelijk gewerkt, het ging echter juist sneller dan verwacht.
(..)
Volgens mij kwamen ze niet verder met hun strengheid dan elk jaar 1 miljoen Chinezen meer.
Ik heb gehoord dat het aan teruglopen was en het dat nog steeds doet.
https://www.researchgate.net/publicatio ... _transitie
De vertraging van het groeitempo van de Chinese economie weerspiegelt structurele veranderingen en zal zich naar verwachting nog blijven voortzetten.
Volgens de meest recente gegevens en prognoses is de bevolkingsgroei in China de afgelopen jaren afgezwakt en wordt er verwacht dat de bevolking op termijn zal stabiliseren of zelfs afnemen. Dit wordt onder andere veroorzaakt door een laag geboortecijfer, een vergrijzende bevolking en de effecten van het eenkindbeleid dat in het verleden werd gevoerd. De Chinese overheid erkent deze demografische veranderingen en heeft maatregelen genomen om de geboortecijfers te stimuleren, maar de lange termijn trend wijst op een afname van de totale bevolking.
Dus het kán op langere termijn gaan teruglopen, maar dat is nog niet zo.
Maar ik denk dat het heel moeilijk is het probleem op die manier aan te pakken.
Ik denk, dat we als mensen moeten gaan leren hoe we ons dienen te gedragen op moeder Aarde, zodat we niet
alles met onze kont omgooien wat de natuur en onze handen opbouwen dan wel opgebouwd hebben.
Ik probeer er naar te leven. Maar toegegeven, ik heb ook vaak een of meer computertjes, de tv en de smartphone aan.