De nieuwe Trump-periode

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: De nieuwe Trump-periode

Bericht door Gerard R. »

Leon schreef: 10 jun 2025 15:41
Gerard R. schreef: 10 jun 2025 15:35 https://www.aljazeera.com/video/newsfee ... source=rss
Protests over Trump’s immigration raids spread across US
Protests against Donald Trump’s immigration raids spread to other US cities as the president said he would deploy a Marine battalion to guard federal buildings in Los Angeles.
Ik dacht al.. wat is de rest van de VS verdraagzaam...
Nee dus.
Volgende stap is gericht schieten.
Wapens onder de mensen meer dan zat..
** In een wereld barstens vol 'ruis' regeert nog slechts virtualiteit.. ook zó tijdelijk.. **
Leon
Diehard

Bericht door Leon »

Gerard R. schreef: 10 jun 2025 15:52
Leon schreef: 10 jun 2025 15:41
Gerard R. schreef: 10 jun 2025 15:35 https://www.aljazeera.com/video/newsfee ... source=rss

Ik dacht al.. wat is de rest van de VS verdraagzaam...
Nee dus.
Volgende stap is gericht schieten.
Wapens meer dan zat..
En “trigger-happy police men”, tegenover “riot-happy crowds”
Misschien…
Leon
Diehard

Bericht door Leon »

ik denk dat de-escaleren niet in het woordenboek van Trump staat. Stap voor stap dichter naar de chaos.
Misschien…
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Leon schreef: 10 jun 2025 16:00 ik denk dat de-escaleren niet in het woordenboek van Trump staat. Stap voor stap dichter naar de chaos.
Nee, nee. Stap voor stap dichter naar de autocratie!
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Leon
Diehard

Bericht door Leon »

Mullog schreef: 10 jun 2025 16:57
Leon schreef: 10 jun 2025 16:00 ik denk dat de-escaleren niet in het woordenboek van Trump staat. Stap voor stap dichter naar de chaos.
Ja in Rusland werkt dat, dus waarom in de VS niet. Geen rellende mensen in Rusland.
Misschien…
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Leon schreef: 10 jun 2025 17:03
Ja in Rusland werkt dat, dus waarom in de VS niet. Geen rellende mensen in Rusland.
Op naar verkiezingen over een jaar, dan zien we wat de Amerikaan ervan (en niet alleen hiervan) denkt. Áls er daar dan nog gekozen kán worden... :idea:
** In een wereld barstens vol 'ruis' regeert nog slechts virtualiteit.. ook zó tijdelijk.. **
Leon
Diehard

Bericht door Leon »

Gerard R. schreef: 10 jun 2025 18:13
Op naar verkiezingen over een jaar, dan zien we wat de Amerikaan ervan (en niet alleen hiervan) denkt. Áls er daar dan nog gekozen kán worden... :idea:
over een jaar? ik volg het verder niet.
Misschien…
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Leon schreef: 10 jun 2025 20:33

Midterm toch? :D dinsdag 3 november 2026
Verkiezing · Verenigde Staten · Huis van Afgevaardigden
O zo van belang, want nu kan Trump heel veel gewoon uitvreten omdat hij de meerderheid in het lagerhuis heeft middels de Republikeinen. Zo niet, dan wordt zijn leven veel ingewikkelder. Tot dat moment even schier dictaat...

Dit is wel een aardig stukje:
https://www.msnbc.com/rachel-maddow-sho ... rcna212080
As Trump melts down over L.A. protests, Americans prep for nationwide ‘No Kings’ rallies
Trump already can’t handle the number of protests against him. And with this weekend’s “No Kings Day of Defiance,” it’s about to increase exponentially. (..)
Melting down... mij best. Waarom zou de VS een soort Rusland moeten worden omdat 1 kereltje dat wil?
Kijken wat het volk uiteindelijk wil. En ik denk niet dat dat een dictatuur zal zijn. Daar zijn ze niet aan gewend.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Dat is,omdat in Rusland Poetin de media controleert. Hoe graag Trump dat in de VS ook zou willen, daar is hij nog lang niet.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Leon
Diehard

Bericht door Leon »

Gerard R. schreef: 10 jun 2025 20:41
Leon schreef: 10 jun 2025 20:33
Midterm toch? :D dinsdag 3 november 2026
Verkiezing · Verenigde Staten · Huis van Afgevaardigden
Oh okee, dacht dat “the road” voor 4 jaar vastlag

O zo van belang, want nu kan Trump heel veel gewoon uitvreten omdat hij de meerderheid in het lagerhuis heeft middels de Republikeinen. Zo niet, dan wordt zijn leven veel ingewikkelder. Tot dat moment even schier dictaat...

Dit is wel een aardig stukje:
https://www.msnbc.com/rachel-maddow-sho ... rcna212080
As Trump melts down over L.A. protests, Americans prep for nationwide ‘No Kings’ rallies
Trump already can’t handle the number of protests against him. And with this weekend’s “No Kings Day of Defiance,” it’s about to increase exponentially. (..)
Melting down... mij best. Waarom zou de VS een soort Rusland moeten worden omdat 1 kereltje dat wil?
Kijken wat het volk uiteindelijk wil. En ik denk niet dat dat een dictatuur zal zijn. Daar zijn ze niet aan gewend.
Er zijn er meer die het willen, een herder met zijn kudde. Lekker terugvallen in de rol van kudde, Alleen geen makke schapen, maar een soort van roofdierschapen.
Misschien…
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

https://www.bnr.nl/nieuws/columns-opini ... -bij-trump
Een deal over een raamwerk, waarbinnen men een staakt-het-vuren overeen hoopt te komen ten aanzien van de handelsoorlog. Dat is zo zorgvuldig mogelijk geformuleerd de strekking van de overeenstemming die China en de VS hebben bereikt in hun handelsoorlogsgesprekken, zegt macro-econoom Edin Mujagic. ‘Het betekent niet dat de handelsoorlog ten einde is gekomen, en evenmin dat het einde van de handelsoorlog nabij is.’
Ik denk het ook. Want er volgt wel een hoop blabla na die 'deal'...
Maar het verhaal dient realistisch te zijn.
De Chinezen geven niets weg. En terecht. (Ik ben geen China-lover ofzo. Wel wars van Trump.)

https://www.bnr.nl/nieuws/economie/1057 ... -tijdelijk
Author: Thijs Baas
Het ‘soort van akkoord’ tussen China en de VS is nog erg broos, zegt Teeuwe Mevissen, China-econoom van Rabobank. Doorgaans gaan er jaren van onderhandelingen vooraf aan dit soort complexe handelsakkoorden en hij ziet niet hoe deze deal nou opeens in zo korte tijd beklonken kan worden. ‘Gezien de complexe historie acht ik het zeer waarschijnlijk dat er over een aantal maanden weer ingegrepen wordt. Dit akkoord is fragiel en derhalve vermoedelijk ook tijdelijk.’
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Worden de Amerikanen wakker uit hun Republikeinse roes?

De protesten tegen president Trumps anti-immigratiebeleid hebben zich vanuit Los Angeles verspreid naar andere grote steden in de VS. Daar komen deze zaterdag de 'No Kings Day'-demonstraties in bijna tweeduizend steden bovenop.
De gevolgen van Trumps uitzettingsbeleid zijn voor grote groepen Amerikanen in één klap zichtbaar geworden. En dat leidt niet alleen tot protest in Los Angeles...
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 12 jun 2025 09:23 Worden de Amerikanen wakker uit hun Republikeinse roes?

De protesten tegen president Trumps anti-immigratiebeleid hebben zich vanuit Los Angeles verspreid naar andere grote steden in de VS. Daar komen deze zaterdag de 'No Kings Day'-demonstraties in bijna tweeduizend steden bovenop.
De gevolgen van Trumps uitzettingsbeleid zijn voor grote groepen Amerikanen in één klap zichtbaar geworden. En dat leidt niet alleen tot protest in Los Angeles...
Voorlopig zijn er geen aanwijzingen dat deze demonstraties gefragen worden brede lagen van de bevolking.
Het zijn de beroeps Trump Haters die weer eens een aanleiding om tekeer te gaan.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 12 jun 2025 09:32
dikkemick schreef: 12 jun 2025 09:23 Worden de Amerikanen wakker uit hun Republikeinse roes?

Voorlopig zijn er geen aanwijzingen dat deze demonstraties gefragen worden brede lagen van de bevolking.
Het zijn de beroeps Trump Haters die weer eens een aanleiding om tekeer te gaan.
Ja, een bijzonder land. Iedereen zou Trump inmiddels moeten haten.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 12 jun 2025 18:17
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 12 jun 2025 09:32

Ja, een bijzonder land. Iedereen zou Trump inmiddels moeten haten.
Her is werkelijk niet te geloven, dat volk...
Plaats reactie