Waarom geen aandacht voor burgerslachtoffers elders in de wereld?

Moeilijke ethische vraagstukken.

Moderator: Moderators

ChaimNimsky
Superposter

Re: Waarom geen aandacht voor burgerslachtoffers elders in de wereld?

Bericht door ChaimNimsky »

dikkemick schreef: 23 apr 2025 20:31 Nogmaals....het zal aan mijn uitleg liggen die beter kan....

Ik ben ook verontwaardigd over BURGERdoden in Oekraïne, Soedan, Verweggistan etc maar daar zijn geen topics over omdat iedereen hier de burgerdoden uit humaan oogpunt betreurt.
Maar hoe anders is dat als het een paar (50.000) Palestijnen betreft?
Ook over die Palestijnse burgerslachtoffers zijn we het wel eens en daar gaat nu geen enkel topic meer over. Jij bent echter selectief verontwaardigd en besteedt slechts aandacht aan een enkel conflict en eigenlijk aan slechts een enkel land dat je telkens beschuldigt van vergelijkbare zaken die vele andere staten ook doen en deden; ook toen Lanfy, HierEnNu en ik er een tijdje tussenuit gingen in het betreffende topic, kon je het niet nalaten. Vrijwel alle topics die er ook maar zijdelings mee van doen hadden, zijn een-voor-een gesloten omdat jij ook dat draadje weer omtoverde in het zoveelste topic over het beschuldigen van die ene staat. Zelfs in een topic over Syrië kon je het weer niet laten.

Ik vraag me tevens af wat je post te maken heeft met een topic over de afzichtelijke doodstraf voor een christen in Pakistan, simpel omdat hij christen is. Aangezien er sinds 2019 in het land geen doodstraffen meer zijn uitgevoerd volgens mensenrechtenorganisaties, heb ik goede hoop dat hij de uitvoering van de doodstraf zal ontlopen.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Chaimnimsky, Lanfy stelde mij een vraag.

Ik antwoord op de vraag van Lanfy en leg uit waarom er meer in het Israël topic gereageerd wordt dan in een (fictief) Soedan topic.

Vervolgens reageert iedereen, behalve Lanfy.

Daarna wordt er weer 6x afgesplitst waarna ik niet meer weet wat het originele topic is.

Volgt er als afsluiting bovendien nog een retraite advies.

Mijn originele antwoord aan Lanfy staat er en misschien moeten we even wachten op zijn reactie in het juiste topic.
Soms krijg ik het vermoeden dat men mij niet wil begrijpen. Misschien doet Lanfy dat wel....

P.s. het originele bericht (vraag) van Lanfy staat (volgens mij) in een verkeerd (afgesplitst?) topic: viewtopic.php?p=658157#p658157
Mijn antwoord aan Lanfy staat er dan ook niet meer onder hetgeen dit best gecompliceerd maakt. Aangezien ik mijn antwoord meerdere malen herhaald heb, moet dit wel te combineren zijn denk ik.
De twee genoemde berichten alsnog verhuist naar dit topic.
Hopelijk is dit topic daardoor wat overzichtelijker, en heb je geen retaite meer nodig.
Het was wel vrij sloridig om direct onder het bericht waarin Maria de afsplitsing aankondigde, gewoon door te gaan alsof ze dat niet gedaan had.

Het lijkt er op dat LANFY wel even in retraite is.

Misschien begrijp je nu ook waarom de moderatie een hekel heeft aan reacties waardoor men off-topic raakt.
Als ze echt de moeite waard zijn, dan verdienen ze een aparte draad, maar om geheel correct af te splitsen is een hoop werk. Daar zitten we niet op te wachten.

Peter van Velzen
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Naar aanleiding van het topic dat ik al veel eerder plaatste over Soedan waar B.S. ons op attent maakte, heb ik gezocht naar eerder topics over (burger)oorlogen.

Ik vondt slechts dit topic dat averoes plaatste over het helpen van de door dit geweld geteisterde bevolking van Syrië en de Kongo.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Een aanrader in dit kader. Bezoek in Rotterdam "the family of migrants".
Een tentoonstelling van (vaak indringende) foto's over migratie van mensen. Vrijwillig maar ook gedwongen.

De mens leert het nooit. We blijven (moeten) vluchten naar betere (andere) oorden. Hele hebben en houwen achterlaten voor een mogelijk beter bestaan.

Zeer indrukwekkende tentoonstelling!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Plaats reactie