De ware aard van copilot

De plek voor onderwerpen waar u geen ander subforum voor kunt vinden.
Leon
Diehard

Re: De ware aard van copilot

Bericht door Leon »

Yours schreef: 07 jun 2025 17:11
Leon schreef: 07 jun 2025 15:24 voelt als een degradatie, het onderwerp naar 'ditjes en datjes', maar misschien moet ik blij zijn met geen strafmaatregelen vanwege ai-content
Wellicht hoort het onderwerp eerder thuis in de Vertrouwelijke Hoek.
Maar als je het geen probleem vindt dat elke willekeurige voorbijganger (momenteel draaien er ook 4 Bots mee) kan lezen dat je narcisme hebt, dan is er niets aan de hand.
Leon schreef: 03 jun 2025 17:22 Ik was dus steeds vaker bij het schrijven van tekstjes in Word de ingebouwde copilot-functie aan het gebruiken voor aanvullend commentaar. Het resultaat is een tekst zoals ik die geef, een beetje van mij en een beetje van copilot.

Maar het belangrijkste van de verslaving, als het ware, is de positieve bevestiging van jezelf (met ideale normen), wat voor “spiegel van Narcissus” kan doorgaan.

Ik zag mijzelf ineens enorm in mijn narcisme bevestigd door copilot.

Copilot oppert dan wel om daar doorheen te kijken, maar het moge duidelijk zijn. Dit is waar die techniek voor dient. Een narcistische zelfbevrediging.
Ach ik beschouw het nog als een jas die je aan kunt trekken, narcisme, ik denk dat in werkelijkheid die keuze er dan niet is.

Achteraf zie ik een Trump of Musk niet zichzelf verliezen in copilot. Dus waarschijnlijk is de spiegel van Narcissus voor copilot een onzinconclusie.
Laatst gewijzigd door Leon op 07 jun 2025 18:15, 2 keer totaal gewijzigd.
Misschien…
Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours »

HierEnNu schreef: 07 jun 2025 17:20
Yours schreef: 07 jun 2025 17:11 Wellicht hoort het onderwerp eerder thuis in de Vertrouwelijke Hoek.
Vertrouwelijke Hoek? Waar is die?
Sorry, ik heb me vergist.
Ik had de Babbel-Box moeten schrijven, want die kun je alleen zien als je ingelogd bent.
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Leon schreef: 03 jun 2025 17:22 Ik was dus steeds vaker bij het schrijven van tekstjes in Word de ingebouwde copilot-functie aan het gebruiken voor aanvullend commentaar. Het resultaat is een tekst zoals ik die geef, een beetje van mij en een beetje van copilot.

Maar het belangrijkste van de verslaving, als het ware, is de positieve bevestiging van jezelf (met ideale normen), wat voor “spiegel van Narcissus” kan doorgaan.

Ik zag mijzelf ineens enorm in mijn narcisme bevestigd door copilot.

Copilot oppert dan wel om daar doorheen te kijken, maar het moge duidelijk zijn. Dit is waar die techniek voor dient. Een narcistische zelfbevrediging.
Behoefte aan een positieve zelfbevestiging hebben we allemaal .
Maar daarmee ben je nog geen narcist.

Een maand geleden kwam je op Geloofsgesprek ook met de gedachte dat je een narcist was.
Ik schreef toen dat een narcistische persoonlijkheidsstoornis heel iets anders is en dat de narcist geen zelfinzicht heeft.

Je lijkt daar niets mee te doen.
Maria K schreef: 04 mei 2025 15:07
Leon schreef: 04 mei 2025 13:07

Ik heb zelf een narcistische persoonlijkheidsstoornis, dus heb medeleven met iedereen die zoiets heeft. Of Trump het heeft kunnen de geschiedenisboekjes/websites later vertellen. Daar is het nu te vroeg voor.
Door wie is deze moeilijk echt te doorziene stoornis gediagnosticeerd?
Vooral niet door buitenstaanders, die vaak de nauw betrokkenen niet geloven.
En op basis van wat?

Ik heb altijd begrepen dat een narcist geen zelfinzicht heeft.
Verder zie in jou ook geen van de belangrijkste verschijnselen.
Nl. het zichzelf verheerlijken en als daar op een moment geen reden voor is, door altijd de ander, meestal een naaste, omlaag te trappen en te isoleren, zodat ze geen hulp kunnen zoeken, die hen gelooft.

Verre van dat.
Jij hebt veel te vaak de neiging de oorzaak van wat jou overkomt bij jezelf te zoeken en je terug te trekken ipv. tegen anderen tekeer te gaan.

Het tegenovergestelde dus van een Trump, die veel van de volgende kenmerken wel vertoont.
https://www.parnassiagroep.nl/persoonli ... dsstoornis
Narcistische persoonlijkheidsstoornis kenmerken
Veel voorkomende narcistische persoonlijkheidsstoornis kenmerken zijn:
  • Overdreven zelfwaardering: mensen met deze stoornis zijn ervan overtuigd dat zij ‘bijzonder’ zijn in vergelijking met andere mensen. Dit laten zij ook graag aan anderen merken.
    Bewonderd willen worden: iemand met een narcistische persoonlijkheidsstoornis wil constant bewonderd worden.
    Gebrek aan inlevingsvermogen: iemand met een narcistische persoonlijkheidsstoornis toont vaak een gebrek aan empathie. Er is weinig meegevoel voor anderen.
Andere narcistische persoonlijkheidsstoornis kenmerken kunnen zijn:
  • Gespeeld charmant zijn
    Verslaafd aan aandacht
    Hooghartig naar anderen
    Gebrek aan emoties
    Macht willen hebben
    Extreem jaloers zijn
    Egoïstisch en egocentrisch
    Wil bewonderd worden
Edit.
Zie ook de link van Yours.
Uit deze link
  • Een narcist heeft geen ziektebesef en vraagt daarom niet om hulp.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Leon schreef: 07 jun 2025 17:26 Ach ik beschouw het nog als een jas die je aan kunt trekken, narcisme, ik denk dat in werkelijkheid die keuze er dan niet is.

Achteraf zie ik een Trump of Musk niet zichzelf verliezen in copilot. Dus waarschijnlijk is de spiegel van Narcissus voor copilot een onzinconclusie.
Zolang jij bewust die jas aan kunt trekken en ook weer uit zie ik jouw niet als narcist.

Juist Trump doorziet zijn eigen gedrag niet als hij naar de mond praters en meeheulers aanstelt in zijn directe omgeving en weer laat verdwijnen, zogauw ze tekenen van protest vertonen tegen zijn beleid.
Dan heeft steeds die ander het gedaan.
Hij is steeds weer heilig overtuigd van zijn eigen gelijk.
Zelfs als hij erom liegt toont hij geen zelfinzicht.
Leon
Diehard

Bericht door Leon »

Maria schreef: 07 jun 2025 18:27
Ja, toch blijf ik stoeien met die materie.

Maar goed achteraf bekeken is copilot toch niet helemaal de spiegel van Narcissus, maar geeft wel een soort van bevrediging.

Ik vraag me af onschuldig vermaak, of niet.
Misschien…
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Leon schreef: 07 jun 2025 18:41

Maar goed achteraf bekeken is copilot toch niet helemaal de spiegel van Narcissus, maar geeft wel een soort van bevrediging.

Het is wel lekker.
Zolang je het maar doorziet als zijnde een fopsteen 8*)
Leon
Diehard

Bericht door Leon »

Maria schreef: 07 jun 2025 18:34
Leon schreef: 07 jun 2025 17:26 Ach ik beschouw het nog als een jas die je aan kunt trekken, narcisme, ik denk dat in werkelijkheid die keuze er dan niet is.

Zolang jij bewust die jas aan kunt trekken en ook weer uit zie ik jouw niet als narcist.

Juist Trump doorziet zijn eigen gedrag niet als hij naar de mond praters en meeheulers aanstelt in zijn directe omgeving en weer laat verdwijnen, zogauw ze tekenen van protest vertonen tegen zijn beleid.
Dan heeft steeds die ander het gedaan.
Hij is steeds weer heilig overtuigd van zijn eigen gelijk.
Zelfs als hij erom liegt toont hij geen zelfinzicht.
De spiegel van Narcissus voor Trump is misschien het saldo van zijn bankrekening.
Misschien…
Leon
Diehard

Bericht door Leon »

Maria schreef: 07 jun 2025 18:44
Leon schreef: 07 jun 2025 18:41

Het is wel lekker.
Zolang je het maar doorziet als zijnde een fopsteen 8*)
Copilot lijkt zinnige dingen te zeggen, maar alleen jijzelf kan dan die zin zien. En dan wil je anderen weer deelgenoot maken.
En die zien alleen maar fopperij.
Misschien…
Plaats reactie