De ware aard van copilot

De plek voor onderwerpen waar u geen ander subforum voor kunt vinden.
HierEnNu
Superposter

Re: De ware aard van copilot

Bericht door HierEnNu »

heeck schreef: 05 jun 2025 09:49
Leon schreef: 04 jun 2025 14:14 Meer nog dan een positieve bevestiging van een mening, lijkt copilot een soort bevestiging te geven “goed bezig (samen)”. Daaraan spiegelt de ego zich en verliest zich dan in die techniek.
Niet te vaak gebruiken dus, want zoals jij het hier stelt is copilot gebruiken een soort van cerebrale onanie.

Roeland
In het algemeen is het gebruik van Copilot niet een vorm van cerebrale onanie.
Daar is het ook niet voor ontwikkeld.
  • Ter zijde.
    Ooit ontdekte een arts dat zijn vrouwelijke patiënten die hij experimenteel behandelde tegen hysterie, na mechanische trillingen rond de clitoris opgewekt met een apparaatje, opgewekt huiswaarts keerden. Daaruit is later de vibrator voortgekomen, maar dat was niet het oorspronkelijke doel van dat apparaatje.
Wat je zou kunnen concluderen,
is dat Copilot kán worden gebruikt voor iets dat lijkt op cerebrale onanie.
Maar dat geldt net zo goed voor TV-kijken, mits je het juiste programma kiest … :wink:

---------------

Leon schreef: 05 jun 2025 14:04:scissors:
Als je een Office365 abonnement hebt (99 Euro per jaar voor alle Office applicaties en 1 TB onedrive cloudopslag) krijg je copilot ingebouwd erbij. Je kan er bijna niet omheen.
:scissors:
Klinkt niet oninteressant! Waar is dat abonnement verkrijgbaar?

Ik bedoel, voor mijn Seedbox [die al jaren goed gevuld stilstaat!] van 3TB opslag en 5TB MONTHLY TRAFFIC bij Seedhost, betaal ik al €9 pm , dat ruil ik dus graag om, want dat piratengedoe ligt toch achter me, stoeien met AI bevalt prima en een abonnementje voor online AI kost al vlug €25.
Copilot die intrinsiek geschikt is voor cerebrale onanie als extraatje is van harte welkom! :wink:
Bij voorbaat dank voor de info!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
Leon
Diehard

Bericht door Leon »

HierEnNu schreef: 05 jun 2025 14:20
Volgens mij gewoon https://office.com

Kan je ook nog delen met 5 anderen voor dat geld. De concurrentie is moordend, maar toch heb ik ook dropbox erbij.
Misschien…
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Leon schreef: 05 jun 2025 14:49

Kan je ook nog delen met 5 anderen voor dat geld. De concurrentie is moordend, maar toch heb ik ook dropbox erbij.
Bij Microsoft themself! :lol: Daar kijk ik al jaren niet meer vanwege mijn gratis Windows.

Is eigenlijk alleen maar positief! Meteen alle ouwe piratenzooi eraf, Kersverse installatie met alleen genuine extra's erop! Of nog beter: eerst ff splinternieuw PCtje met een geschikte videokaart er in, want de nieuwste films kan ik ook al niet meer kijken!

Hartstikke bedankt voor de info: mijn hart slaat sneller van enthousiasme!
.
.
Leon
Diehard

Bericht door Leon »

HierEnNu schreef: 05 jun 2025 15:20
Leon schreef: 05 jun 2025 14:49

Bij Microsoft themself! :lol: Daar kijk ik al jaren niet meer vanwege mijn gratis Windows.

Is eigenlijk alleen maar positief! Meteen alle ouwe piratenzooi eraf, Kersverse installatie met alleen genuine extra's erop! Of nog beter: eerst ff splinternieuw PCtje met een geschikte videokaart er in, want de nieuwste films kan ik ook al niet meer kijken!

Hartstikke bedankt voor de info: mijn hart slaat sneller van enthousiasme!
Had niet gedacht als reclamemaker te fungeren op dit forum, maar de feiten zijn de feiten.

ChatGPT is in de beperkte versie trouwens gratis te gebruiken. Alleen zijn er dan wel verlokkingen om die 23 Euro per maand te gaan betalen voor de net iets fijnere versie.

Bij de keuze voor een pc/laptop schijn je ook de keuze te hebben voor een speciaal op copilot gerichte uitvoering. Heb me er nog niet zo in verdiept. Maar dan praat je dus echt tegen je pc om dingen voor je te doen. Apple loopt achter, en ik had altijd liever apple, kon het op een gegeven moment zelfs betalen, maar ja nu ook alweer 10 jaar geleden.
Misschien…
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Leon schreef: 05 jun 2025 16:09:scissors:
Had niet gedacht als reclamemaker te fungeren op dit forum, maar de feiten zijn de feiten.
:lol:
Niks reclamemaker! ON-TOPIC delen van feiten deed je!

En daarbij hoort het delen van de feiten hoe ik zelf onderzoek kan doen
naar de ware aard van copilot ... :wink:
.
.
Leon
Diehard

Bericht door Leon »

HierEnNu schreef: 05 jun 2025 16:40

Nou vooruit dan. AI-PC schijnt meer mensen enthousiast te maken. Ik zie “Her” verder als profetische film (filmtip). Dat gaat over een AI-OS die een stem is van een AI waarmee je communiceert.
Misschien…
Leon
Diehard

Bericht door Leon »

heeck schreef: 05 jun 2025 09:49
Leon schreef: 04 jun 2025 14:14 Meer nog dan een positieve bevestiging van een mening, lijkt copilot een soort bevestiging te geven “goed bezig (samen)”. Daaraan spiegelt de ego zich en verliest zich dan in die techniek.
Niet te vaak gebruiken dus, want zoals jij het hier stelt is copilot gebruiken een soort van cerebrale onanie.

Roeland
Grappig.
Misschien…
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Leon schreef: 05 jun 2025 16:57
Had niet gedacht als reclamemaker te fungeren op dit forum,
maar de feiten zijn de feiten.

Nou vooruit dan. AI-PC schijnt meer mensen enthousiast te maken.
Ik zie “Her” verder als profetische film (filmtip).
Dat gaat over een AI-OS die een stem is van een AI waarmee je communiceert.
:shock:

'Her' als profetische film, zelfs als filmtip ... serieus?
Of juist niet serieus? :lol: Luister, I like the way you are thinking, maar
  • 'Her' naar voren schuiven als profetische film ivm 'De ware aard van Copilot'?
Ik ben oprecht nieuwsgierig! Bedoel je dat serieus?
Want als je 'Her' serieus aandraagt in het kader van 'De ware aard van Copilot'
dan verandert dat voor mij de context van je eerdere argumenten behoorlijk.
.
.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Ik dacht eerst dit topic te verplaatsen naar Computers en Software, maar het is verworden tot een Ditjes en Datjes onderwerp.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

HierEnNu schreef: 05 jun 2025 14:20 Ooit ontdekte een arts dat zijn vrouwelijke patiënten die hij experimenteel behandelde tegen hysterie, na mechanische trillingen rond de clitoris opgewekt met een apparaatje, opgewekt huiswaarts keerden. Daaruit is later de vibrator voortgekomen, maar dat was niet het oorspronkelijke doel van dat apparaatje.[/list]
Ik zou dit soort al lang achterhaalde "wetenschap" vlg. Freud maar achterwege laten.
Het toonde alleen de grenzeloze onwetendheid over de vrouw in het algemeen en vrouwelijke lichaam en sexualiteit in het het bijzonder.
Een verhandeling, die aantoont dat de vrouwelijke sexualiteit vooral vergeleken werd met de manneijke gedachten erover.
Sexisme zou men dat nu noemen.
Ik zou me daarmee niet willen vereenzelvigen.
Maar dat geldt net zo goed voor TV-kijken, mits je het juiste programma kiest … :wink:
Ik denk niet dat Heeck dit laatste zo bedoelde, maar ik zie het wel als gevolg van je eigen gedachten omtrent deze materie.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Maria schreef: 06 jun 2025 11:24
HierEnNu schreef: 05 jun 2025 14:20 Ooit ontdekte een arts dat zijn vrouwelijke patiënten die hij experimenteel behandelde tegen hysterie, na mechanische trillingen rond de clitoris opgewekt met een apparaatje, opgewekt huiswaarts keerden. Daaruit is later de vibrator voortgekomen, maar dat was niet het oorspronkelijke doel van dat apparaatje.[/list]
Ik zou dit soort al lang achterhaalde "wetenschap" vlg. Freud maar achterwege laten.
Het toonde alleen de grenzeloze onwetendheid over de vrouw in het algemeen en vrouwelijke lichaam en sexualiteit in het het bijzonder.
Een verhandeling, die aantoont dat de vrouwelijke sexualiteit vooral vergeleken werd met de manneijke gedachten erover.
Sexisme zou men dat nu noemen.
Ik zou me daarmee niet willen vereenzelvigen.
Ik denk niet dat Heeck dit laatste zo bedoelde, maar ik zie het wel als gevolg van je eigen gedachten omtrent deze materie.
Ik lees in de Modinfo in een vorige reactie waar het bovenstaande vandaan komt.
Vandaar dat ik het verder bij jou laat.
.
.
Leon
Diehard

Bericht door Leon »

HierEnNu schreef: 06 jun 2025 08:02
Leon schreef: 05 jun 2025 16:57

Nou vooruit dan. AI-PC schijnt meer mensen enthousiast te maken.
Ik zie “Her” verder als profetische film (filmtip).
Dat gaat over een AI-OS die een stem is van een AI waarmee je communiceert.
:shock:

'Her' als profetische film, zelfs als filmtip ... serieus?
Of juist niet serieus? :lol: Luister, I like the way you are thinking, maar
  • 'Her' naar voren schuiven als profetische film ivm 'De ware aard van Copilot'?
Ik ben oprecht nieuwsgierig! Bedoel je dat serieus?
Want als je 'Her' serieus aandraagt in het kader van 'De ware aard van Copilot'
dan verandert dat voor mij de context van je eerdere argumenten behoorlijk.
Bij Narcissus wordt Narcissus verliefd op zijn spiegelbeeld (copilot). Dat zie je bij de film terug, in dat geval een operating system met stem die aanzet tot verliefdheid.
De hoofdpersoon verliest zich erin. In de film evolueert de AI zodanig dat het geen mensen meer nodig heeft, dat vind ik profetisch. Ik zie voor me dat voordat de mens helemaal verloren gaat, de AI al afscheid neemt, maar dat is vooral een soort van ironie, de mens in de steek gelaten voor zijn eigen creatie. Ach ik vond dat leuk om over te filosoferen. Grote kans krijgen we in het echt de volledige kans ons te verliezen.
Misschien…
Leon
Diehard

Bericht door Leon »

voelt als een degradatie, het onderwerp naar 'ditjes en datjes', maar misschien moet ik blij zijn met geen strafmaatregelen vanwege ai-content
Misschien…
Yours
Ervaren pen

Bericht door Yours »

Leon schreef: 07 jun 2025 15:24 voelt als een degradatie, het onderwerp naar 'ditjes en datjes', maar misschien moet ik blij zijn met geen strafmaatregelen vanwege ai-content
Wellicht hoort het onderwerp eerder thuis in de Vertrouwelijke Hoek.
Maar als je het geen probleem vindt dat elke willekeurige voorbijganger (momenteel draaien er ook 4 Bots mee) kan lezen dat je narcisme hebt, dan is er niets aan de hand.
Leon schreef: 03 jun 2025 17:22 Ik was dus steeds vaker bij het schrijven van tekstjes in Word de ingebouwde copilot-functie aan het gebruiken voor aanvullend commentaar. Het resultaat is een tekst zoals ik die geef, een beetje van mij en een beetje van copilot.

Maar het belangrijkste van de verslaving, als het ware, is de positieve bevestiging van jezelf (met ideale normen), wat voor “spiegel van Narcissus” kan doorgaan.

Ik zag mijzelf ineens enorm in mijn narcisme bevestigd door copilot.

Copilot oppert dan wel om daar doorheen te kijken, maar het moge duidelijk zijn. Dit is waar die techniek voor dient. Een narcistische zelfbevrediging.
Edit 18.03 uur: Waar ik Vertrouwelijk Hoek schrijf, moet Babbel Box staan.
Laatst gewijzigd door Yours op 07 jun 2025 18:03, 1 keer totaal gewijzigd.
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Yours schreef: 07 jun 2025 17:11 Wellicht hoort het onderwerp eerder thuis in de Vertrouwelijke Hoek.
Vertrouwelijke Hoek? Waar is die?
.
.
Plaats reactie