Nieuwe president Verenigde Naties, hoezo gekozen?
Het geeft mijns inziens aan hoe democratisch de VN niet is. Hoe begrijpelijk ook vanwege de balangen, spreek dan niet van 'is gekozen' maar zeg eerlijk 'is aangesteld'.
Ik bedoel, de Duitse oud-minister van Buitenlandse Zaken was de enige kandidaat.
Ik ben vooralsnog blij met haar, want ze gold de afgelopen jaren als stevig voorvechter van steun aan Oekraïne. Ook haar steun aan Israël staat me wel aan. Maar ja, ook zij is een politica ... Ze zal dus wel wat inbinden wat haar steun aan Israël betreft en dat is als bruggenbouwer natuurlijk ook wel handig, maar dat ze Israël in haar vorige functie altijd krachtig steunde is toch een goed voorteken!
Althans, hier en nu is dat mijn mening!
NOS Nieuws - vandaag, 17:43 schreef:
Duitse oud-minister Baerbock gekozen tot nieuwe president Verenigde Naties
"De voordracht van Baerbock heeft in eigen land wat politiek stof doen opwaaien omdat die ten koste ging van een ervaren Duitse diplomaat. Dat zette kwaad bloed bij haar tegenstanders. Ook wekt het verbazing dat Baerbock zo snel na de verkiezingen - waarbij zij als Bondsdaglid door mocht - de benen neemt. Anderzijds past Baerbock deze nieuwe baan goed, met alle internationale politieke ervaring die ze in de afgelopen onrustige jaren heeft opgedaan..