Berjan schreef: ↑31 mei 2025 16:12
B.S. schreef: ↑27 mei 2025 02:10
Hee een marxistisch-denkende econoom die denkt dat Rusland de oorlog gaat winnen...wat een verrassing...Al die marxistisch-denkende economen die de Sovjet-Unie groot maakten...uiteindelijk...
Trump lijkt - lijkt - nu toch echt een beetje teleurgesteld in Poetin (He's Crazy...') (natuurlijk niet zonder Zelensky weer op de kop te geven.) De raketten mogen eindelijk diep Rusland in, Duitsland gaat zelfs Taurus-raketten leveren...(Wat was die Olaf Scholz toch een natte dweil...)
Poetin zou in een helikopter aan het front zijn geweest en zelfs een Oekraïnse drone-aanval doorstaan hebben! Wat een vertrouwen...
Marxistisch-denkende economen of niet, op de grond zou het er echt niet florissant uit zien voor de Oekraïners. Ze nemen geen initiatieven tot weinig initiatieven meer, Rusland wil er weer op de los deze zomer. Nou heeft die Amerikaanse hulp-opschorten actie de Oekraïnse regio positie in de Koers-regio geen goed gedaan, lijkt het, hoewel ook de factor dat het toch niet te houden was lijkt te hebben meegespeeld.
Wat voor konijn er nu nog uit de hoed getoverd kan worden...

ik denk dat het eerder een van zijn vele dubbelgangers is die aan het front is geweest. 
Putin zal het nooit wagen om zich in de buurt van Oekraine te bevinden..
Dan krijg je mensen binnen de FSB die dit doorbellen naar de Engelsen en die weer naar Oekrainers.

Tsja, het Westen heeft geen ruggegraat. Het levert allemaal niet op wat men had gehoopt alle Westerse rhetoriek ten spijt... Dan haakt men gewoon wat gemakkelijk af. Of men doet zoals steeds te weinig.
En Ukraine heeft uiteraard gebonden handen als het genie Trump vlucht na zijn zg. '24 uur oorlog blussen', de zak.
Ze mogen zelf hun drones maken en kunnen daarmee volgens mij niet de Russen naar huis sturen.
De EU schreeuwt bij monde van dat vrouwtje wel heel hard, maar doet ook niet voldoende. Dat onthoudt Putin. Reken daar maar op!! Navo laat ik maar even.
Wat een slap verhaal is dit heh?.. Nou... dan gaan we hier maar wat jaartjes zitten wachten of de Russen komen of niet.
Mijn vroegere buurvrouw in Amsterdam was er werkelijk al doodsbang voor een paar tientallen jaren geleden. Toen waren ze nog Sovjet Unie. Ze kon er niet van slapen, maar toen kon het Westen ze gewoon tegenhouden en zelfs terugduwen toen de Sovjet Unie instortte. Toch knap van die Putin dat hij zó kon terugkomen....
En in de tussentijd nu oefenen op Russisch:
Извините, где красный квадрат? (Neemt u me niet kwalijk, waar is het Rode Plein?  

) Zoiets heh?
Het hele verhaal kan dan mooi in het Russisch de geschiedisboekjes in. Wat een feest.  

En wat nou zo erg is? Dat je nu op aarde kunt oorlogvoeren wat je wilt. Ze houden je misschien een poosje tegen, worden dan bang en vluchten of zitten een beetje op hun handen. De mensheid heeft met Ukraine en Rusland en met het Midden Oosten een forse stap terug gezet in beschaving... VN nutteloos, Internationaal Recht onzin... Hef maar op. 
Navo heel twijfelachtig, klimaat... En de VS 'not great again' hoor.

Misschien wil China ook eens proberen? (met Taiwan en/of de Philipijnen?) ¨Step right this way Xi¨... Dit is het moment.
Welk onguur type er aan het front is geweest in een helicoptertje, zal mij verder koud laten. Als het neerstort zal ik geen traan laten. Allemaal misdadigers hoor. Veel bloed aan de handjes.
** Gedenk immer ons doel op 't schip naar nergens en heb engelen-geduld, begrip en compassie... oh ja.. en wanhoop niet **