HierEnNu schreef: ↑30 mei 2025 20:18
Het is niet alleen dat meer en meer Gazanen roepen en protesteren dat Hamas&Co op moet rotten uit Gaza, maar ook dat zodra Hamas&Co verdwenen is, dan pas de oorlog voorbij is en dan pas Netanyahu&Co na democratische verkiezingen zullen verdwijnen.
sorry hoor, maar je bent ene beetje zoals Trump die beweerde bij zijn inauguratie van de vorige verkiezingen dat er miljoenen mensen op het plein stonden. Maar het bleek behoorlijk mee te vallen..
Er zijn niet steeds veel Gazanen tegen Hamas. Ik heb die hele situatie bekeken en veel kanalen op YT gevolgd en bewijs via google gezocht en gevonden. Het zijn mensen van de Fatah beweging die de straat op gaan. En die jou en anderen willen doen geloven dat iedereen nu tegen Hamas is..
Voor het staakthetvuren van begin 2025 hebben inlichtingendiensten al beweerd dat Hamas steeds meer mensen recruteert en dat ze zich zelf aanmelden. Om hun familie te wreken, of hun straat te wreken.. Er zijn momenteel meer Hamas leden dan er voor 7 oktober waren.
Hamas heeft al tig keer een staakthetvuren willen hebben, en die is steeds door Israel of afgewezen of kapot gemaakt. Zelfs in de eerste week van het staakthetvuren met Libanon/Hezbollah heeft Israel dat bestand 100 keer geschonden! Allemaal vanwege "verdachte situaties"..
Vind je het ook niet verdacht dat Netanyahu voor het gerecht moest komen en dat de man 1 dag daarvoor het laatste staakthetvuren schond? En dat bedoel ik met "usefull idiot" en "voor het karretje spannen".. Je laat je voor het karretje spannen van Netanyahu. De man wil geen vrede, want dan komen er nieuwe verkiezingen. En als de man geen minister president meer is kan de man weleens in Israel opgesloten worden vanwege fraude..
---------------
Je mening is me duidelijk, al is me niet duidelijk waarom je mijn post gebruikt als opstapje. Zulks mag natuurlijk, al verraste het me wel! Uit wat ik hierboven citeer zou ik veel op kunnen maken, maar ik wacht om moverende reden ff tot de Moderating ronde door Peter achter de rug is.
Wie bedoel je concreet met 'de Zionisten'?
Dat zijn de christelijke en joodse bewegingen die graag heel Palestina willen innemen. Omdat het hun recht is, door de Bijbel en Thora. Ik noem het pure propaganda, want het is geschreven door Joodse schrijvers, dus dan te beweren dat een gebied "voor eeuwig aan jou beloofd is door jouw God" is nogal goedkoop... Dat er mensen zijn die niet Joods en niet Christelijk zijn maar er toch intrappen laat overigens zien dat deze mensen niet ver doordenken... Stel dat moslims zouden beweren dat in de Koran staat dat Allah aan de moslims delen van de lage Landen had beloofd. Voor eeuwig en altijd. En dan zouden wij, als "rechtmatige" inwoners maar moeten verhuizen naar een randje NL (Texel) of Zeeuws-Vlaanderen..
Niemand van ons zou dit pikken, en terecht..
Die groepen bedoel ik met zionisten.
En van de zionisten zijn Netanyahu en Smottrich de grootsten..
Wat ik je wel alvast duidelijk wil maken, dat is dat ik me niet voor het karretje van de Zionisten heb laten plaatsen, maar in feite getransformeerd ben en me meer en meer een Zionist ben gaan voelen tijdens de lopende discussie hier na 7 oktober 2023. Als het ware ben ik van 'Post Zionist' langzaam maar zeker aan het veranderen in een trotse Zionist.
Als je wilt "liegen" lieg dan niet tegen iemand die jou kent en deze discussie van 2023 al heeft gevoerd.. Je bent nooit een gematigd persoon geweest.
Ik daarentegen heb een metamorfose meegemaakt van Israel minded, naar Palestina minded en onlangs ben ik erachter de gekomen dat ik Joodse roots heb.
En hoe meer ik lees over deze situatie hoe erger het word.. Begin zelf maar eens met "de honderdjarige strijd tegen Palestina".. Hoe de zionisten al in 1890 tesamen kwamen, verkenners stuurden naar Palestina. Hoe ze erkenden dat er veel mensen woonden maar dat die moesten wijken. Vervolgens in 1917 de Balfourtverklaring. De leugen die Engeland ophing aan de Arabieren (als jullie de Ottomanen bestrijden krijgen jullie je eigen staat), het samenwerken met Joodse terroristen (waarvan de leiders in de Knesset kwamen en zelfs president werden!), de Nakba die al voor 1948 bezig was (en niet na de aanval van Arabische landen op het jonge Israel zoals het Westen ons wil doen laten geloven), 1967 en wat daarop volgde.
Dus doe niet alsof 7 oktober uit de lucht kwam vallen (dat Hamas vrijelijk kon trainen met alles wat ze wilden doen terwijl de Mossad het doorheeft als een Hamas lid aan de diarree is omdat die lid meer velletjes wcpapier gebruikt dan normaal is al ongeloofwaardig)..
Wat bedoel je concreet met usefull idiot van de Zionisten? Lijkt me namelijk wel handig als ik begrijp wat je daarmee bedoelt. Zo zonder toelichting lijkt het hier en nu voor mij slechts een scheldwoord met de bedoeling om te diskwalificeren en me gelijk te stellen met idioten uit het Kremlin, of zoiets dergelijks. En in dat geval schiet jij je doel voorbij!
je doet nog steeds zoals een jaar geleden. Namelijk vragen naar de bekende weg. Maar goed, ik speel het spelletje mee en denk dat jij niet weet wat een usefull idiot is..
Tijdens de Koude Oorlog was er een term voor personen die propaganda verspreidden voor het doel van de Communistische Partij, zonder dat ze dat doel volledig begrepen of dienden. Deze personen werden ‘useful idiots’ (nuttige idioten) genoemd. Deze ‘idioten’ werden gebruikt door het regiem in Moskou ter verspreiding van de communistische ideologie. Afgelopen zondag schoot mij de term weer te binnen toen ik keek naar de filmpjes van de klimaatdemonstratie.
Jij bent in dit verband een usefull idiot voor de zionisten en vooral voor Netanyahu.. Die jou en andere goedbedoeldende mensen misbruikt.