YouTube Muziek

Voor discussies over muziek, film en TV.

Moderator: Moderators

Bonjour
Moderator

Re: YouTube Muziek

Bericht door Bonjour »

Moet hier steeds aan denken:
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Vanaf de eerste keer horen jaren terug: super!

Ik denk nu steeds hieraan:

** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

+=+=+=+=+=+=+=+=+

Sehnsucht

Ziekte van het
lijdzaam begeren
vol en verzadigd
met zoete smart
van onvervuld verlangen
naar wat nooit was
tot gevolg.

. . . . . . . . . . . . . . . . Sehnsucht HierEnNu
+=+=+=+=+=+=+=+=+

Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
VseslavBotkin
Diehard

Bericht door VseslavBotkin »

Sehnsucht!
"Any proposition passing the lips of a priest is necessarily totally false, excepting only insidiouses whose message is momentarily misunderstood. It is impossible to deny him without discovering some buried fragment or reality." (Nick Land)

https://fanged-nominals.blogspot.com/
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Hubste-n-al geschreeve? Dan schrieëf mar opnuuj!

Volgus mich heb ich genogt geschreeve
De perspectieve veur de toekoms
deej zeen nul komma nul
Dus schrieëf mar opnuuj?

Ich zwieëg in anger taale
en schrieëf dus hieël waat minder
mer begin weer met laeze!
Det is gelieëk kalle met stilte ...

+=+=+=+=+=+=+=+=+

Zodra ik luister
geef ik aan mezelf de kans
iets nieuws te leren

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . HierEnNu
+=+=+=+=+=+=+=+=+

#Haiku#HierEnNu#Luister#Leren

.
Haiku HierEnNu Luister Leren.jpg

.
VseslavBotkin
Diehard

HierEnNu schreef: 20 mei 2025 16:19

Hitje :D
"Any proposition passing the lips of a priest is necessarily totally false, excepting only insidiouses whose message is momentarily misunderstood. It is impossible to deny him without discovering some buried fragment or reality." (Nick Land)

HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

VseslavBotkin schreef: 20 mei 2025 19:40

Code: Selecteer alles

[youtube]fVjdv-w1bFc[/youtube]
Wit hitje, hitjepetitje! :wink:

of toch mer ut 'baeturrre' waerruk:
  • Riding the white Pony?

VseslavBotkin
Diehard

HierEnNu schreef: 20 mei 2025 20:00
VseslavBotkin schreef: 20 mei 2025 19:40

Code: Selecteer alles

[youtube]fVjdv-w1bFc[/youtube]
Wit hitje, hitjepetitje! :wink:

Haha, dit is niet zo mijn muziek helaas :D
of toch mer ut 'baeturrre' waerruk:
  • Riding the white Pony?

Ja, geweldig! Echt een van de beste openingsnummers die ik ken, word je gelijk in meegezogen. Heb hetzelfde bij Shine On You Crazy Diamond van Pink Floyd, of Airbag van Radiohead. Heb hem een tijdje terug op gitaar gespeeld.

VseslavBotkin
Diehard

Toch even Airbag nog erbij dan :mrgreen:

HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

VseslavBotkin schreef: 20 mei 2025 20:26:scissors:
Ja, geweldig! Echt een van de beste openingsnummers die ik ken, word je gelijk in meegezogen. Heb hetzelfde bij Shine On You Crazy Diamond van Pink Floyd, of Airbag van Radiohead. Heb hem een tijdje terug op gitaar gespeeld.

yewberry = U ?

Gaaf man! Mijn 'gitaaropleiding' liep spaak op gebrek aan doorzettingsvermogen! Blaartjes en eelt op mijn vingers vond ik niet zo heel erg, maar die pijn en krampen in het hier en nu om over een jaar heel misschien 'vader Jacob' te kunnen tokkelen was een te grote demotivator! Toch heb ik die gitaar nog steeds, maar ja, samen met die 'onverwoestbare' koffer met slot kostte dat schatje me destijds meer dan duizend guldentjens! :wink:

Mijn piano heb ik in 1986 na mijn echtscheiding wel weggegeven,
want ik voorzag dat ik vaak zou gaan verhuizen ...
... daar kon ik wel al 'vader Jacob' op spelen! :lol:
VseslavBotkin
Diehard

HierEnNu schreef: 20 mei 2025 21:10
VseslavBotkin schreef: 20 mei 2025 20:26:scissors:

yewberry = U ?

Gaaf man!
Ja ben ik, dankje! Mijn naam is een verwijzing naar een regel uit Triple Sons van Coil.

"I swallowed the one yew berry". Normaal giftig en levensgevaarlijk, maar op 13:00 legt de zanger uit dat je het rode stuk wel kunt eten. "A good trick to make your friends think you just poisoned yourself".
Mijn 'gitaaropleiding' liep spaak op gebrek aan doorzettingsvermogen! Blaartjes en eelt op mijn vingers vond ik niet zo heel erg, maar die pijn en krampen in het hier en nu om over een jaar heel misschien 'vader Jacob' te kunnen tokkelen was een te grote demotivator! Toch heb ik die gitaar nog steeds, maar ja, samen met die 'onverwoestbare' koffer met slot kostte dat schatje me destijds meer dan duizend guldentjens! :wink:

Mijn piano heb ik in 1986 na mijn echtscheiding wel weggegeven,
want ik voorzag dat ik vaak zou gaan verhuizen ...
... daar kon ik wel al 'vader Jacob' op spelen! :lol:
Ah dat is jammer. Ik ben zelf met 12 begonnen, toen een van mijn klasgenootjes een gitaar mee had genomen als prop voor de groep 8-musical. Daarna zoveel gezeurd bij mijn vader totdat ik er een kreeg, haha. In eerste instantie spaans/klassiek maar ik heb volgens mij al meer dan tien jaar geen klassieke gitaar meer aangeraakt. Elektrisch is veel leuker vind ik, met al die pedaaltjes en effecten.

Jammer dat je je piano hebt weggegeven! Staat altijd mooi in de huiskamer vind ik, en je kunt altijd later nog leren om het te doen, haha. Wat voor gitaar had je gekocht eigenlijk? Ben wel benieuwd. Voor duizend gulden krijg je echt wel wat fatsoenlijks denk ik. Mijn eerste elektrische was brandhout van 130 euro, haha.

Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

VseslavBotkin schreef: 20 mei 2025 21:28:scissors:
"I swallowed the one yew berry". Normaal giftig en levensgevaarlijk, maar op 13:00 legt de zanger uit dat je het rode stuk wel kunt eten. "A good trick to make your friends think you just poisoned yourself".
Het 'foutje' dat Chris McCandless ["Into the Wild"] maakte waardoor hij stierf?
VseslavBotkin schreef:Ah dat is jammer. Ik ben zelf met 12 begonnen, toen een van mijn klasgenootjes een gitaar mee had genomen als prop voor de groep 8-musical. Daarna zoveel gezeurd bij mijn vader totdat ik er een kreeg, haha. In eerste instantie spaans/klassiek maar ik heb volgens mij al meer dan tien jaar geen klassieke gitaar meer aangeraakt. Elektrisch is veel leuker vind ik, met al die pedaaltjes en effecten.

Jammer dat je je piano hebt weggegeven! Staat altijd mooi in de huiskamer vind ik, en je kunt altijd later nog leren om het te doen, haha. Wat voor gitaar had je gekocht eigenlijk? Ben wel benieuwd. Voor duizend gulden krijg je echt wel wat fatsoenlijks denk ik. Mijn eerste elektrische was brandhout van 130 euro, haha.
Jammer van die piano? Zie je me al rondwandelen, bergbeklimmen en
survivallen doorheen Nieuw Zeeland met een piano in mijn backpack? :lol:

Nee, niks jammer! Die vriendin was er mee in de 7e Hemel, heeft 'm helemaal laten reviseren en kennelijk wastie extra speciaal vanwege het metalen klankbord en ivoren toetsen. Ze ging ook meteen intensief les nemen en zelfs haar leraar was van het mooie klankbereik onder de indruk. Nu nog, na 25 jaar, is ze zo blij met me als ik aan kom waaien, dat haar man zijn jas al aandoet voor ik goed en wel binnen ben en semi-jaloers vertrekt onder het mompelen van "K**Piano!"

Alvorens zij me dan opschepperig maar vol passie haar nieuwste verworvenheden voorspeelt, performed ze eerst vol gas de piano versie van 'Driving with the boots on' terwijl ik naast haar sta te galderen. Zij vindt het niet erg als ik een beetje vals zing, want zij 'geniet' dan intens van de tranen met tuiten waarmee mijn 'optreden' gepaard gaat. Één van de redenen dat haar man opstapt, want hij zou zich hardop afvragen: "Sinds wanneer werd jij een wijf?". Och ja, ooit waren we samen gezworen bad-ass macho-brothers! :lol:

Ons samenspel klinkt dan ongeveer zo [dat zijn wij niet hoor!]:

Nou ja, haar uitvoering is 10x beter, de mijne niet! :lol:
Hoewel ... mijn emoties erbij zijn dan wel weer 10x echter! :cry:

Ook als ik het origineel bekijkluister houd ik het niet droog.
Wat verwoord en verbeeld wordt voelt te autobiografisch ...

De gitaar had mijn privé-leraar uitgekozen: een Spaansklassieke, geschikt voor country. Het is me nooit gelukt om dat ding zelf goed te stemmen, zelfs dat lukte me niet, ik moest er zo een duur electronisch ding bij kopen! :lol: Toen mijn zoon gitaar ging spelen keurde hij mijn dure af omdat de fretten te dicht op elkaar stonden en ging vrolijk en tevree verder op een versleten tweede handsje.
  • "Jamaar ... jij hoort toch ook wel dat de mijne veel beter klinkt?"

"Ja, ja, pappa, nou en? Met mijn eigenste heb ik meer lol en
    dan kan die van jou veilig in dat zware koffertje blijven!" :!: :lol:
holog
Diehard

Bericht door holog »

VseslavBotkin schreef: 11 mei 2025 20:41
Sehnsucht!
moet mij zeer oude versleten einsturzende neubauten shirt terug boven halen. een directe smile op mijn gezicht.

aansluitend ( zie naar de badge) betreffende quantum music

Edit: inclusief een 'gevisualiseerde' zeer basic duidelijke omschrijving van zeer basic quantum concept(en) - toch op een wijze die naar ik vermoed - nog niet helemaal verteerd is bij het bredere publieke (kan er mij natuurlijk in vergissen).
The decel mindset is the most destructive force imaginable. It infects its host and convinces it to slowly die.
VseslavBotkin
Diehard

holog schreef: 21 mei 2025 08:11
VseslavBotkin schreef: 11 mei 2025 20:41
Sehnsucht!
moet mij zeer oude versleten einsturzende neubauten shirt terug boven halen. een directe smile op mijn gezicht.
Haha mooi. :D
aansluitend ( zie naar de badge) betreffende quantum music

Edit: inclusief een 'gevisualiseerde' zeer basic duidelijke omschrijving van zeer basic quantum concept(en) - toch op een wijze die naar ik vermoed - nog niet helemaal verteerd is bij het bredere publieke (kan er mij natuurlijk in vergissen).
Je link doet het helaas niet

Plaats reactie