verwijderd wegens topicvervuiling

Hierin worden grove overtredingen geplaatst waar de beheerders van https://www.freethinker.nl" uitdrukkelijk afstand van nemen.

Moderator: Moderators

HierEnNu
Superposter

Re: Is de tijd van een zinvol Freethinker forum voorbij?

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 20 mei 2025 23:23
dikkemick schreef: 20 mei 2025 22:22
lost and not found yet! schreef: 20 mei 2025 22:19

Ik spreek gewoon iemand aan op zijn onderschrift! Hoe hij zichzelf profiteert! En dat vind jij? Ja, wat vind jij dat eigenlijk? Dus waarom? DAAROM! En daarbij, het is enkel JIJ die voor jezelf kunt bepalen wat dit teweeg heeft gebracht! Voor niemand anders! Natuurlijk weet ik ook wat het teweeg heeft gebracht! Maar ik mag daar geen andere mening over hebben dan dat jij er over denkt te hebben? En daarbij, jou volgend, ben je met plezier of met tegenzin antisemiet?
Door jou ben ik totaal anti Israeliet geworden! Provocateur.
Door jou en Netanyahu!
Het is dan toch jammer dat jij je laat provoceren door Lost and not found yet. Niet om het één of ander dikkemick maar je zou zo onderhand toch beter mogen weten :wink:
Nee, Mus, nou klets je echt uit je nek:
  • waarom wijs je dikkemick er niet naar waarheid op dat hij vrijwel nooit,
    werkelijk echt bijna nooit de verantwoordelijkheid neemt voor datgene wat hij zelf schrijft!
Vrijwel altijd bedoeld hij iets anders dan hij schrijft als hij daar op wordt aangesproken, of krijgt een ander de schuld voor wat hij zelf schrijft omdat die ander hem uitlokte, of was het een cynisch bedoelde 'grap' die hij dan een [poe :wink: ] noemt ...

Bovendien heb ik tientallen keren gelezen van zijn hand dat het hem in principe geen reet kan schelen en dat hij er geen seconde van wakker ligt! En dan iedereen provocateur noemen die een andere mening heeft en ondertussen er van alles bijslepen, zoals bijvoorbeel pedofilie?
Zucht.jpg
Zucht.jpg (6.58 KiB) 2308 keer bekeken
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ChaimNimsky:
. . .Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden.
.. . . . . . . . . . . . .
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Daar gaan we weer . . . .
Kan iemand proberen een beetje vriendelijk te blijven? De forumleden zijn geen moordenaars, zover ik weet, zelfs van hun hart maken ze geen moordkuil. Sommigen zijn cynisch, sommigen zijn grof, sommige zijn verward, maar veel kwaad kun je niet doen op een klein forum. Zelfs als je nog zo provoceert. Sommige bepleiten het goede sommigen bepleiten het verkeerde. Maar meestal in de veronderstelling dat het het goede is. Dat is het minder vaak dan we wel denken. Zolang men post wil men communiceren, al is het maar een noodkreet. Ga daar van uit, en geef inhoudelijk kritiek of kritiek op de wijze van uitdrukking. Maar probeer de ander beter te maken, niet af te katten. Mijn achterkleindochter(11) schreef op faceboek "de kat krabt". Dat wil niet zeggen dat katten altijd krabben, soms geven ze ook kopjes, of miauwen ze. Maar sta niet verteld dat als je ze pest, dat ze dan krabben.
Ik wens u alle goeds
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

lost and not found yet! schreef: 20 mei 2025 22:32 Ps, jij moet godverdomme ook dit topic weer verstieren! Ik wens Chaimnimsky geluk en jij breid er weer een Israël topic van! Godverdomme voor de zoveelste keer! Kan de moderatie hier aub ingrijpen? Je bent eigenlijk best een zeer triest figuur! Weet je wat? Ik vergeef het je!
Wist je niet dat je een bericht na zes minuten nog steeds kunt aanpassen?
Wist je niet hoe dwaas "godverdomme" soms klinkt in de oren van deze(ik dus) atheist?
Wist je niet dat je op het uitroepteken kunt klikken als je wilt dat de moderatie ingrijpt?
Of kan het je - net als anderen - allemaal niet meer schelen?
Nee constateer ik, want je lijkt te weten dat het soms beter voor je is, om een ander zijn fouten te vergeven. Mooie wending!
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Goed. Nog 1 in antwoord op Lanfy
Waarom?
Nou hierom!

Done it, seen that (of iets in die strekking)
Ik pak mn nootjes erbij en ga zitten genieten
Je vergelijkt mij net Netanyahu
Ik steek er nog 1 op en blaas in je gezicht
Beste zionist Chaimnimsky

Inhoudelijk van geen waarde, maar enkel en alleen om te provoceren. Lanfy weet het allemaal wel en de ander zoekt het maar uit.

Maar Peter heeft gelijk. IK laat me provoceren en dat is op zn zachtst gezegd niet verstandig.
Dit was dan ook geen (suggestie Lanfy) topic-kaping voor de Israël problematiek maar puur op hem gericht en om aan te tonen hoe zinvol zijn (bovenstaande )reacties zijn.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

lost and not found yet! schreef: 20 mei 2025 22:32 Ps, jij moet godverdomme ook dit topic weer verstieren! Ik wens Chaimnimsky geluk en jij breid er weer een Israël topic van! Godverdomme voor de zoveelste keer! Kan de moderatie hier aub ingrijpen? Je bent eigenlijk best een zeer triest figuur! Weet je wat? Ik vergeef het je!
Sorry, maar wat mij betreft ben jij begonnen om dit topic richting Israël te sturen door expliciet ChaimNimsky als zionist te vermelden.
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

dikkemick schreef: 21 mei 2025 08:21 Goed. Nog 1 in antwoord op Lanfy
.............
Maar Peter heeft gelijk. IK laat me provoceren en dat is op zn zachtst gezegd niet verstandig.
Waarom dan toch nog het laatste woord willen hebben? :wink:
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Maria schreef: 21 mei 2025 09:34
.............
Om de ander ook op zijn tekortkomingen te wijzen. Hetgeen o.a dit topic tot gevolg heeft gehad.

Onderlinge "communicatie"
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

dikkemick schreef: 21 mei 2025 09:43
.............
Om de ander ook op zijn tekortkomingen te wijzen. Hetgeen o.a dit topic tot gevolg heeft gehad.
Waarom zou je dat doen op een onverstandige manier? Denk je dat jouw geprovoceerde reacties iemand tot inzicht zullen brengen?
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Axxianus,
Mijn door HierEnNu genoemde :wink: -Poe-kwinkslagen zou ik geen provocatie willen noemen.
Misschien niet de meest constructieve wijze van gesprek voeren! Maar waar een ander valt over :wink: val ik over belerende vingertjes ("Ik heb het allemaal wel meegemaakt en gezien, dus jullie stumpertjes zoeken het maar uit". "Ik steek er nog 1 op en pak de nootjes erbij" "Groet aan zionist ...." )

Dat het Israël topic de ondergang van dit forum kan betekenen schuif ik dan ook op conto van (mis) communicatie. Iets waaraan ik me zelf ook schuldig maak.
Er zijn 2 partijen (en moderatie). Zij die zoals Italië en USA onvoorwaardelijk achter Israël blijven staan en zij die meer de kant van de overige Europese landen kiezen en inzien wat er gaande is en het ook durven veroordelen.
Dan nog moderatie die een neutrale tussenweg moet nemen hetgeen blijkbaar niet altijd lukt.
Polarisatie alom. Provocatie op provocatie.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

dikkemick schreef: 21 mei 2025 09:43
.............

Onderlinge "communicatie"
Je doet niet anders al zolang deze problematiek bestaat.
En ook in andere onderwerpen, waar je steeds maar weer in de herhaling gaat bij elk nieuwtje, alsof je de lezers wil " heropvoeden".
Om maar gehoord te worden?
Waarom denk je dat je niet gelezen wordt?
Omdat je niet elke keer weer uitgebreid bijval krijgt?
Maar ook dan blijf je bezig.

Het gaat me nu om je laatste uitspraak:
  • Maar Peter heeft gelijk. IK laat me provoceren en dat is op zn zachtst gezegd niet verstandig.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

@dikkemick,

Je draait rond de pot. Je gaf toe dat je je liet provoceren en dat dat onverstandig was. Hierop stelde Maria de vraag waarom je dan toch het laatste woorde wilde hebben.

Het is juist jouw drang om het laatste woord te hebben die je zo gemakkelijk te provoceren maakt maar toch kan je die drang blijkbaar niet bedwingen.
dikkemick
Adelaar

Re: Is de tijd van een zinvol Freethinker forum voorbij?vvv

Bericht door dikkemick »

axxyanus schreef: 21 mei 2025 10:54 @dikkemick,

Je draait rond de pot. Je gaf toe dat je je liet provoceren en dat dat onverstandig was. Hierop stelde Maria de vraag waarom je dan toch het laatste woorde wilde hebben.

Het is juist jouw drang om het laatste woord te hebben die je zo gemakkelijk te provoceren maakt maar toch kan je die drang blijkbaar niet bedwingen.
Dat klopt. Maar om daar (mijn zwakte) dan misbruik van te moeten maken?
Nu leent het betreffende onderwerp zich imo niet voor gelijk versus ongelijk. Ik zie het zelf als universele humane waarden waar ieder mens achter zou moeten staan.
M
In mijn bekrompen denkwereld rook of vape je niet.
In mijn bekrompen denkwereld is ziekenhuizen bombarderen en mensen van hot naar her verdrijven (liefst naar een woestijn) en ze uithongeren, inhumaan.
In mijn bekrompen denkwereld vind iedereen dat, maar daar ga ik inderdaad iedere keer weer hopeloos de fout in.
Dan blijft ik maar hopen dat alle krantenberichten indruk maken en de andere partij de schellen van de ogen doet vallen. Maar dat zijn dan mijn eigen bekrompen schellen waardoor ik niet inzie dat 100, 1000 of 10.000 doden geen enkel verschilๆ maakt.

In die zin hebben jullie dus zeker een punt!

JullIe waren al off-topic, maar nu heb je het weer over iets totaal anders. Zo wordt elke discussie uitzichtsloos.
lost and not found yet!
Superposter

Bericht door lost and not found yet! »

axxyanus schreef: 21 mei 2025 09:31
Sorry, maar wat mij betreft ben jij begonnen om dit topic richting Israël te sturen door expliciet ChaimNimsky als zionist te vermelden.
Dat heb je in mijn opinie fout! Mag ik Chaimnimsky niet aanspreken met zijn onderschrift wat hij gebruikt? Hij doet zich toch voor als Zionist? En volgens jou mag ik daarom niet een bericht aan hem beginnen! Interessant, maar verklaar je nader! Nogmaals, Israel heb ik niet genoemd, ik heb Chaimnimsky aangesproken op zijn onderschrift! En daarbij, wie ben jij eigenlijk dat ik iemand niet op zijn onderschrift mag aanspreken om hem met iets geluk te wensen?
We are dancing again!
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

lost and not found yet! schreef: 22 mei 2025 00:01
axxyanus schreef: 21 mei 2025 09:31
Dat heb je in mijn opinie fout! Mag ik Chaimnimsky niet aanspreken met zijn onderschrift wat hij gebruikt? Hij doet zich toch voor als Zionist? En volgens jou mag ik daarom niet een bericht aan hem beginnen! Interessant, maar verklaar je nader! Nogmaals, Israel heb ik niet genoemd, ik heb Chaimnimsky aangesproken op zijn onderschrift! En daarbij, wie ben jij eigenlijk dat ik iemand niet op zijn onderschrift mag aanspreken om hem met iets geluk te wensen?
Ik heb niets geschreven over wat mag en wat niet mag. Ik heb er gewoon op gewezen dat het jouw groet is die het topic richting Israël gestuurd heeft. Dat je gewoon ChaimNimsky aangesproken hebt op zijn onderschrift spreekt dat niet tegen.

Wat jij hier doet is iedereen een uitvlucht verschaffen om elk topic richting Israël te sturen. Want zoals jij jezelf verdedigt kan nu iedereen elk topic gebruiken om Chaimnimsky aan te spreken op zijn onderschrift en dat topic op die manier richting Israel te sturen. Ik durf te wedden dat als dikkemick iets dergelijks zou uithalen je snel zou protesteren.
Gesloten