Vandaag vier ik Bevrijdingsdag.

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
HierEnNu
Superposter

Vandaag vier ik Bevrijdingsdag.

Bericht door HierEnNu »

Vandaag vier ik Bevrijdingsdag!

2 Jaar geleden stond ik daar met een cartonesk plaatje bij stil,
zie eventueel in topic Originele cartoons: Dit jaar ga ik het uitbundig vieren, hopelijk net zo uitbundig als mijn ouders destijds!
Maar eerst sta ik ff stil bij hoe dat voor mijn ouders was, want voor hen ging er iets aan vooraf wat er bij mij niet aan vooraf gaat. Daar wil ik me eerst in verplaatsen, zodat ik me ook een beetje in dat gevoel van bevrijding destijds kan verplaatsen.
Het zou namelijk zomaar kunnen dat ik binnen afzienbare tijd zelf ook iets dergelijks mee ga maken, waardoor ik net als mijn ouders destijds jarenlang snak naar Bevrijdingsdag.

Nee, ik maak me daar hier en nu geen zorgen over, want zorgen moet je niet maken, zorgen moet je doen! Het is echter niet langer ondenkbaar en bij het credo "'zorgen moet je doen!" hoort wat mij betreft inmiddels ook zoiets als pro-actief bezig zijn met voorbereidingen zoals bijvoorbeeld zorgen voor een noodpakket waarmee we minimaal 72 uur vooruit kunnen.

Morgen doe ik weer zorgen, maar feesten
dat doe ik hier en nu tot en met morgen, want
  • vandaag vier ik Bevrijdingsdag!
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Bobby Kennedy:
. . ."Some men see things as they are, and ask why?
I dream of things that never were, and ask why not?"
.
dikkemick
Adelaar

Re: Vandaag vier ik Bevrijdingsdag.

Bericht door dikkemick »

Gelukkig zijn wij in staat dit te vieren! Ee zijn diverse plekken op aarde waar ze andere 'zorgen' hebben .
Ben bang dat het pas vrede op aarde wordt, als de aarde is verlost van de mens. Sinds zijn bestaan is het NOOIT vrede geweest!

Maar herdenken mag altijd, ook met mijn pessimistische inslag wat vrede betreft.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Wist u dat de Staat van Oorlog met Duitsland pas op 26 juli 1951 beëindigd werd?
https://x.com/Gerard1945X/status/191927 ... 39/photo/1
De geschiedenis en werkelijkheid gaan vaak moeilijk samen met formele herdenkingen.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Bericht van Dikkemick wegens topic kapen naar de Prullenbak.
Bericht voor 4 mei en het bericht Rob Vreeken (artsen zonder Grenzen) hoort hier niet.
Je zit te vragen om een waarschuwing.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

Ook het daarop aansluitende bericht, wat HierEnNu 2 minuten na de verwijdering plaatste als reactie, hoort hier niet.
Let een beetje op waar je op reageert aub.
Verplaatst naar het 4 mei topic.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Plaats reactie