Gerard R. schreef: 02 mei 2025 22:07
Bonjour schreef: 02 mei 2025 22:04
"Dit nooit weer" verliest elke waarde. Ik sla zondagavond over. We hebben niets geleerd.
Hee typisch, ik ook. Ik deed het altijd ook vanwege de Joden en voor de vrede.
Ik vind dit toch een lastige. Alle slachtoffers uit de tweede wereld oorlog - waaronder behalve de joden ook de volgende groepen vielen, de roma/sinti, Poolse burgers, Sovjet burgers en krijgsgevangenen, verstandelijk gehandicapten en psychiatrische patiënten, Politieke tegenstanders, homo’s, jehova getuigen, Slavische volkeren, hebben niks van doen met de genocide die nu in Palestina gaande is. Ik ga dus wel herdenken maar op mezelf zonder tv ellende want dat trek ik ff niet.
Er is overigens wel een alternatieve herdenking, zo heb ik begrepen, waarvan ene Frits Barend opmerkelijk genoeg schande riep dat het pure anti-semitisme is omdat 4 mei exclusief is en ze die alternatieve herdenking alleen maar organiseren om de joden pesten want ze hebben het nooit eerder gehad over andere doden in andere oorlogen en nu ineens wel, blabla. Hij leeft dankzij een Friese familie verteld hij. Wat fijn voor hem, velen leven niet meer dankzij een staat die een ander volk haat en uitmoord.
https://www.telegraaf.nl/video/28997630 ... medium=RSS
Een ding vergeet deze man en dat is dat wat nu gebeurd in Gaza en op de westbank een rechtstreeks gevolg is van die tweede wereld oorlog en dat al die vermoorde Palestijnen er in principe de uitgestelde slachtoffers van zijn. Dat er daarom nu extra aandacht aan wordt besteed vind ik alleen maar goed. Jammerende mannetjes als Frits Barend, kan ik alleen maar tegen zeggen:” wordt volwassen man, stop met jammeren, kom de waarheid onder ogen”.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.