Er is in deze kwestie geen hoop meer. Alleen een hele grote stinkende hoop vieze stront!
Ze negeren alles. Het hangt nu af van de landen die de Verenigde Naties wel serieus nemen.
Moderator: Moderators
Er is in deze kwestie geen hoop meer. Alleen een hele grote stinkende hoop vieze stront!
Israēl en de VS vooral hebben van de VN een lemen pop gemaakt.dikkemick schreef: ↑02 mei 2025 21:55Er is in deze kwestie geen hoop meer. Alleen een hele grote stinkende hoop vieze stront!
Ze negeren alles. Het hangt nu af van de landen die de Verenigde Naties wel serieus nemen.
De adviserende (Gerard R. schreef: ↑02 mei 2025 21:58Israēl en de VS vooral hebben van de VN een lemen pop gemaakt.
Hee typisch, ik ook. Ik deed het altijd ook vanwege de Joden en voor de vrede.
En ze gaan nog steeds door want erkennen NIETS dat ook maar enigszins riekt naar menselijkheid/humaniteit.In een voor Israël vernietigende uitspraak heeft het Internationaal Gerechtshof vastgesteld dat de aanwezigheid van Israël in bezet Palestijns gebied onwettig is. Israël is verplicht aan die aanwezigheid ‘zo spoedig mogelijk’ een eind te maken. Ook moeten alle kolonisten uit bezet gebied (inclusief Oost-Jeruzalem) worden verwijderd.
Rob Vreeken19 juli 2024, 17:35
Ik vind dit toch een lastige. Alle slachtoffers uit de tweede wereld oorlog - waaronder behalve de joden ook de volgende groepen vielen, de roma/sinti, Poolse burgers, Sovjet burgers en krijgsgevangenen, verstandelijk gehandicapten en psychiatrische patiënten, Politieke tegenstanders, homo’s, jehova getuigen, Slavische volkeren, hebben niks van doen met de genocide die nu in Palestina gaande is. Ik ga dus wel herdenken maar op mezelf zonder tv ellende want dat trek ik ff niet.
Op 1 mei gaf ik aan dat ik op die dag Yom Ha'atzmaut, De Israëlische onafhankelijkheidsdag vierde, weet je nog? Jij reageerde toen op mij met de heel nadrukkelijke mededeling dat jullie in het kader van het herdenken van de Naqba, de slachtoffers aan het herdenken waren en dat zulks voor jullie een rouwperiode vormt die nogal wat tijd in beslag neemt. Ik raak daar een beetje van in de war, want hier en nu geef je aan dat 15 mei de officiële herdenking van de Nagba is.
Waarin staat:
Het akkoord moet ervoor zorgen dat Hamas geen controle meer over de hulpgoederen kan krijgen. Sinds begin maart blokkeert Israël de levering van goederen en hulp aan ruim 2 miljoen inwoners van Gaza. Volgens Israël nam Hamas in de periode daarvoor de hulpgoederen met geweld in beslag en verkocht de Palestijnse organisatie die vervolgens tegen hoge prijzen aan de bevolking.
Lijkt me goed nieuws toch? Uitroeien van Hamas heeft toch ieders prioriteit hier?Gaza
Volgens Israëlische functionarissen voorziet het nieuwe plan in de bouw van meerdere beveiligde hulpposten in Gaza. Palestijnen zouden daar eenmaal per week terechtkunnen om één hulppakket per gezin op te halen, waar dat gezin vervolgens zeven dagen mee moet kunnen doen. Israël zou bereid zijn de bouw van de hulppunten en bijbehorende infrastructuur te bouwen en te financieren.
De hulpoperatie in Gaza zal daarna worden uitgevoerd door een nieuw internationaal fonds, dat wordt geleid door „humanitaire experts” en ondersteund door „een adviesraad die zal bestaan uit prominente internationale figuren”, aldus Axios.