Babylonische spraakverwarring?

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Re: Babylonische spraakverwarring?

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

lost and not found yet! schreef: 28 apr 2025 22:50 Mus schreef:
Ik zal niet zeggen wat ik werkelijk van die Golda Meir en haar walgelijke uitspraak vind.
Waarom niet? Spreek je uit, lucht vaak op! Tenminste bij mij wel! Maar welke uitspraak bedoel je eigenlijk? Er zijn er meerdere!
Ik kan wel zo'n uitspraak geven, maar ik vrees dat die als Off Topic zal worden verwijderd.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
HierEnNu
Superposter

Re: Babylonische spraakverwarring? - Golda Meir

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 28 apr 2025 22:21:scissors:
Ik zal niet zeggen wat ik werkelijk van die Golda Meir en haar walgelijke uitspraak vind. We kunnen echter wel veilig stellen dat haar EQ, met betrekking tot de niet-joodse bevolking in Palestina, net als bij jou, niet al te hoog was - en in jou geval is….
EQ is enigszins objectief meetbaar via internettest, als jij wilt doen wij [jij+ik]
ieder individueel zo een test en plakken een afschrijft van het resultaat hier in dit topic.
Dan is daar objectieve duidelijkheid over.

Walgelijke uitspraak? Die quote past toch prima bij jou?
Althans, je hebt het er zelf voortdurend en bevestigend over::

Verder geen Babylonische spraakverwarring tussen ons, want ook wat haar EQ betreft
heb je waarschijnlijk gelijk, maar zo zeker als jij daar over bent ben ik niet hoor.
Zij was een echt politicus! Dus liegen en doen alsof kon zij als de beste. Echt wel!

Golda Meir, premier van Israël [1969–1974], stond bekend om haar harde en weinig
empathische houding ten aanzien van Palestijnen en de bredere Arabische bevolking.
Haar emotionele intelligentie in die context typeer ook ik als laag.

Ik kan je daar zelfs concrete voorbeelden van aanreiken, zodat je volgende keer jouw
hatespeech ook kunt concretiseren en een beetje onderbouwen, altijd handig!

Zo zei ze ooit in een interview in 1969:
  • "Er bestaat niet zoiets als een Palestijns volk.".
Oppervlakkig bekeken lijkt deze uitspraak fundamenteel het bestaan en het nationale
zelfbewustzijn van de Palestijnen te ontkennen. Hard maar wel doordacht!

Ik ben ook wel met jou eens dat ze vooral oog had voor de overlevingsbelangen van Israël en Joden wereldwijd. Ik zelf heb ook nooit gezien dat ze oprecht invoelingsvermogen toonde in de pijn, het onrecht en de menselijke situatie van niet-joodse bevolkingsgroepen in mandaatgebied Palestina. Jouw conclusie dat ze de eigen gemeenschap moreel superieur achtte en van daaruit in conflicten koos voor sterke 'wij tegen zij' standpunten ga ik niet aanvechten hoor.

Daar staat wel tegenover dat zij haar eigen gevoelens en motieven heel goed kende en ondanks dat ze niet terugschrok om een explosief veroordelende houding aan te nemen, kon ze zich ook uiterst diplomatiek opstellen. Maar inderdaad, zo nodig eigen volk eerst

Laat onverlet dat, als ik haar vergelijk met de eerste de beste leider van het Gazaanse volk wat hier en nu in mij opkomt, te weten Yahya Al-Sinwar, haar EQ toch echt onmetelijk veel hoger was, dat zal ook niemand met enig verstand van zaken bestrijden, Jij toch ook niet hoop ik? Mocht één van ons beiden de veronderstelling koesteren dat beide leiders wat EQ betreft model staan voor hun volk, dan ben ik dat niet, laat dat ook duidelijk zijn! Veronderstel jij zulks wel?
  • Is het EQ van het Palestijnse volk volgens jou vergelijkbaar met het EQ van hun leiders?
ff Los van al dat onzinnig ping-pong gebakkelei,
zullen wij twee, gewoon als Nederlanders onder mekaar,
zullen we zo een internet EQ test doen? En het resultaat hier neerplempen?
  • Spannend man! Kijk maar: ik ben voor! Ik hoor graag van je!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . . ChaimNimsky:
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden."

.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

HierEnNu schreef: 29 apr 2025 11:34 ff Los van al dat onzinnig ping-pong gebakkelei,

Sorry, HierEnNu?

Jij wilt een wedstrijdje ver-plassen organiseren waar het gaat om wie het de hoogste waarde score heeft mbt EQ?

Wie denk je dat je voor je hebt?
Een kind van drie?

Ik zou zeggen ga jij nog maar wat rondjes fietsen op je driewielertje, denk dat je dat wel past. Ik ben de driewielertjes inmiddels wel ontgroeid met uw welnemen en hou me liever bezig met wat jij ‘onzinnig ping-pong gebakkelei’ noemt.

Groet mus
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

HierEnNu schreef: 29 apr 2025 11:34
Ik zal niet zeggen wat ik werkelijk van die Golda Meir en haar walgelijke uitspraak vind. We kunnen echter wel veilig stellen dat haar EQ, met betrekking tot de niet-joodse bevolking in Palestina, net als bij jou, niet al te hoog was - en in jou geval is….
Je bedoelt dat de volgende uitspraak mij wel past?

(Quote Golda Meir) We kunnen pas vrede hebben met de Arabieren als ze hun kinderen meer liefhebben dan dat ze ons haten! Golda Meir. (einde quote Golda Meir)

Een quote die onze Lost and not found yet in zijn onderschrift meedraagt en jij heel goed van weet dat dat de quote is waar jij eerder aan refereerde, waarvan jij nu zegt dat die wel bij me past. Echt, besef jij wel hoe discriminerend die opmerking is?

Jij beweerd hier zomaar even tussen neus en lippen door dat behalve mijn ouders liefdeloos waren en met liefde hun kinderen zouden hebben willen op offeren aan de haat voor joden dat ik dat als tweede generatie ook nog eens zou willen. Hoe ziek kan je zijn?

Echt, driewielertje past je uitstekend, man.

Ps: en om geneuzel te voorkomen dat je zgn niet weet waar het over gaat volgende quote van jou uit dit topic:
HierEnNu schreef: 28 apr 2025 20:55
…….diep doordachte uitspraken van Golda Meir niet meer gebruikt zouden mogen worden.
Gezien het gegeven dat je mijn teksten zo graag leest kunnen we de uit bovenstaande tekst kunnen gerust opmaken dat jij hier weet over welke quote van Golda Meir het gaat, uit welk onderschrift van wie.

Ik ken mijn pappenheimers en durf met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid rustig te beweren dat jij onmiddellijk hebt uitgezocht wie hier een voor Palestijnen discriminerend onderschrift voert om vervolgens verontwaardigd te kunnen reageren wanneer er geprotesteerd wordt door mus - waarvan iedereen hier geacht kan worden dat ze weten dat zij van Palestijnse afkomt is en daarom, ter bewustwording van deze en gene, het ter berde brengt - tegen die zgn door jou geïnterpreteerde ‘diep doordachte uitspraken’ van deze vrouw.

Diep doordacht? Aan mijn koninklijke bibs diep doordacht zeker. Diep doordacht zijn ze geenszins wanneer ze worden uitgesproken vanuit angst voor de boeman.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 29 apr 2025 11:44
HierEnNu schreef: 29 apr 2025 11:34 ff Los van al dat onzinnig ping-pong gebakkelei,

Sorry, HierEnNu?

Jij wilt een wedstrijdje ver-plassen organiseren waar het gaat
om wie het de hoogste waarde score heeft mbt EQ?
:scissors:
Toch Babylonische spraakverwarring!

Je reactie getuigt niet van een hoger EQ dan het mijne!
Bespaar me alsjeblieft jouw voortdurende pre-occupatie met plas- en poeppraatjes?

Maar wat EQ enzo betreft: nee Mus! JIJ bent degene die zonder onderbouwing over EQ begint, niet ik! Dat jij slecht spreekt over Joodse doden, vanwege je niet te stuiten behoefte aan het bashen en uitschelden van alles wat jou aan Israël doet denken is één ding, maar jouw niet onderbouwde uitspraken over het EQ van de helaas niet meer in leven zijnde, in mijn ogen 'Grande Dame' Golda Meir, behoefde enige onderbouwing. Toch?

Jij was vervolgens degene die over mijn EQ begon. En ook daar laat jij je zonder verdere
onderbouwing laatdunkend over uit. Zulk Mus gekwetter vanuit de onderbuik, alleen maar
om een ander te bashen, iets wat jij voortdurend over dit forum uitkraamt, hoort toch
eigenlijk niet thuis op een Vrijdenker forum, vind jij wel? Nee toch?
Vandaar dat ik jou enige onderbouwing ter beschikking wilde stellen.

Ik begrijp inmiddels dat jij zelf terugschrikt voor het ondergaan van een dergelijke enigszins objectieve test? Geeft niks hoor! Mijn EQ is hoog genoeg om daar uit af te leiden dat jij, net als ieder ander, terugdeinst voor een enigszins objectieve EQ test als je vooraf verwacht dat die laag uitvalt. Ik heb die angst niet. Denk je dat zulks zou kunnen komen door mijn volgens jouw lage EQ?

.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 29 apr 2025 12:00
HierEnNu schreef: 29 apr 2025 11:34:scissors:
Als je echt wilt weten wat ik bedoelde,
kijk dan daar waar ik schreef wat ik bedoelde!
ff Op het blauwe pijltje klikken! Remember?

.
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

HierEnNu schreef: 29 apr 2025 12:29
Ik begrijp inmiddels dat jij zelf terugschrikt voor het ondergaan van een dergelijke enigszins objectieve test? Geeft niks hoor! Mijn EQ is hoog genoeg om daar uit af te leiden dat jij, net als ieder ander, terugdeinst voor een enigszins objectieve EQ test als je vooraf verwacht dat die laag uitvalt. Ik heb die angst niet. Denk je dat zulks zou kunnen komen door mijn volgens jouw lage EQ?
Ach, scha, denk wat je wil. Ik sta ver boven de ver-plas wedstrijdjes behoefde van sommige mannetjes hier. Ik ben een vrouw, ik ga zitten wanneer ik plas, dus ja ik kan idd niet tippen aan jou hoge EQ ook niet aan je IQ, dan is dat ook al vast helder.

Gegroet hé beste HierEnNu 💐
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

HierEnNu schreef: 29 apr 2025 12:38
Mus schreef: 29 apr 2025 12:00
HierEnNu schreef: 29 apr 2025 11:34:scissors:
Als je echt wilt weten wat ik bedoelde,
kijk dan daar waar ik schreef wat ik bedoelde!
ff Op het blauwe pijltje klikken! Remember?
Sorry ik ben blijven steken bij de quote van jouw hand: Walgelijke uitspraak? Die quote (als in onderschrift van ene lost and not found yet ) past toch prima bij jou?

Ben voorlopig nog wel even bezig het discriminerende van die laatste vraag aan mij als persoon - die zich identificeert als Palestijnse vanwege mijn afkomst - te verwerken.

Vraag over een paar dagen nog eens of ik wat verder kan lezen dat de eerste zin, voor nu? Dacht het niet.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 29 apr 2025 12:39
HierEnNu schreef: 29 apr 2025 12:29
Ach, scha, denk wat je wil. Ik sta ver boven de ver-plas wedstrijdjes behoefde van sommige mannetjes hier. Ik ben een vrouw, ik ga zitten wanneer ik plas, dus ja ik kan idd niet tippen aan jou hoge EQ ook niet aan je IQ, dan is dat ook al vast helder.

Gegroet hé beste HierEnNu 💐
Wie of wat bedoel je met scha? Afkorting van schade?
In mijn moedertaal, het LimLands, wordt scha wel ooit gebruikt
in plaats van "schaat" en dan wordt schat bedoeld: ik ook van jou!

Nou we toch intimiteiten uitwisselen:
  • ik plas zo mogelijk ook zittend en
    mijn zoon heb ik wat dat betreft ook zo opgevoed!
Leuk hé, dat we zoveel overeenkomsten hebben met elkaar?
Verbaast mij niets hoor! Tenslotte zijn we Nederlanders onder mekaar ... :wink:

Groetjes Mus,
ik jou ook!

.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 29 apr 2025 12:47:scissors:
Ben voorlopig nog wel even bezig
Om voor nu ff dicht bij jouw taalgebruik te blijven:
  • het is geen snelplaswedstrijd hoor!
Kwantiteit wordt door mij meer op prijs gesteld dan snelheid,
dus doe vooral rustig aan, nu meteen, en alléz: een beetje opschieten! :wink:

.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Geen braak icoon.....
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

dikkemick schreef: 29 apr 2025 13:33 Geen braak icoon.....
https://www.smiley-lol.com/us/ugly-1.php

Of je ze Hot-Link toestaan weet ik niet.

http://wondercafe.altervista.org/www.my ... ad0100.gif
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
lost and not found yet!
Superposter

Bericht door lost and not found yet! »

Mus schreef: 29 apr 2025 10:38
lost and not found yet! schreef: 28 apr 2025 22:50 Mus schreef:
Ik zal niet zeggen wat ik werkelijk van die Golda Meir en haar walgelijke uitspraak vind.
Waarom niet? Spreek je uit, lucht vaak op! Tenminste bij mij wel! Maar welke uitspraak bedoel je eigenlijk? Er zijn er meerdere!
Ik weet niet zo goed wat ik hiermee moet Lost and not found yet. Jij bent de enige op dit forum met een discriminerende uitspraak van ene Golda Meir in zijn onderschrift. Dus welke uitspraak van Golda Meir zouden we het hier nu precies hebben?

Euhmmmmm, even denken hoor!

Misschien ook even nadenken waarom die uitspraak van deze mens nu precies discriminerend en kwetsend is - of ben jij ook niet in staat je te verplaatsen in een ander? In dit geval: in mij?

Golda, geeft hier tussen neus en lippen doodleuk even aan dat Palestijnen hun kinderen zo erg haten dat zij bereid zijn ze op te offeren in hun haat voor de joden.

Dat is framing van de ergste soort in mijn ogen.

Groet Mus.
Hoezo discriminerend? Dat is de uitspraak van Golda Meir helemaal niet! Zegt Golda Meir dat de Palestijnse moeders hun kinderen haten? Nee toch? Dat zegt ze juist expliciet NIET! De Palestijnse moeders houden van hun kinderen, hebben deze lief, hun vlees en bloed! Hoe zou je je eigen kinderen kunnen haten? Dat kan niemand! Maar, wat Golda Meir wel zegt, is dat de Palestijnen de Joden meer haten dan dat ze hun eigen kinderen liefhebben! En dat is een zeer groot essentieel verschil! Toch?
We are dancing again!
de voorwaarde is voor alle andere waarden." ChaimNimsky
🔱
HierEnNu
Superposter

Re: Babylonische spraakverwarring? antwoord aan Peter: prioriteit!

Bericht door HierEnNu »

Peter van Velzen schreef: 29 apr 2025 06:54
HierEnNu schreef: 28 apr 2025 17:44 vanwege het feit dat in mijn eigen omgeving het antisemitisme almaar
sluipenderwijs en ook steeds openlijker toeneemt, sympathiseer ik steeds meer met
het Zionisme en eigenlijk ben ik inmiddels daadwerkelijk een Zionist.

Niet een Zionist met de betekenis zoals TC zulks pleegt te gebruiken als scheldwoord,
maar een Zionist met de zuivere, eenvoudige en oorspronkelijke betekenis:
  • iemand die streeft naar een onafhankelijke staat
    waar Joden veilig kunnen wonen en leven.
Je bent iets vergeten (al is dat wel duidelijk uit de naam) namelijk - zoals het American Jewish Committy zegt - "in its historic homeland of Israel"
De vraag is wat daarmee bedoelt wordt want Judea (waar de naam Joden naar verwijst, was historisch gezien waarschijnlijk geen deel, van Israël.
De Gazastrook al helemaal nooit!
Nee, dat ben ik niet vergeten hoor.
Je raakt hiermee wel één van de kernen van de Babylonische spraakverwarring.

Tot Operatie al-Aqsa Storm op 7 oktober was het Post Zionisme een
opkomende beweging die uitzicht bood op een duurzame vrede in die regio.
Maar Operatie al-Aqsa Storm en alle gevolgen van dien, zijn historische feiten en
hebben mede bepaald welke richting de toekomst heeft ingeslagen.
Wikepedia schreef:
Israël - Geschiedenis

Op 3 september 1947 kwam de UNSCOP met een verslag, waarin het plan, Resolutie 181 Algemene Vergadering Verenigde Naties was opgenomen om het Mandaatgebied Palestina te verdelen in een Arabische staat (42,9%), een Joodse staat (56,4%), en Jeruzalem (0,7%) onder internationaal bestuur. De grootste Joodse delegaties gingen hiermee akkoord, maar de Arabische delegaties weigerden een tweestatenoplossing omdat zij Palestina als een geheel wilden houden, en een in verhouding te klein deel kregen toegewezen.[22] Op 29 november 1947 nam de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties het verdelingsplan aan als resolutie 181.
De Zionisten van toen gingen op dat moment dus akkoord met dat stukje grond
dat zich bevond "in its historic homeland of Israel" als hun onafhankelijke staat
waar Joden veilig kunnen wonen en leven. Waren de Arabieren toen ook akkoord gegaan,
dan was DAT nu een historisch feit geweest en zou destijds mede bepaald hebben
welke richting de toekomst van af daar in zou hebben geslagen.

Helaas, dat liep anders:
Wikepedia schreef:
Israël - Geschiedenis

Nadat bekend was geworden dat resolutie 181 niet geaccepteerd werd door de Arabische delegaties, brak er een burgeroorlog uit tussen Joodse en Palestijns-Arabische gemeenschappen in het Mandaatgebied, waarbij ook de Arabische buurlanden betrokken raakten.
Vervolgens verliep de geschiedenis zoals die verliep en creëerde
een andere toekomst dan had kunnen zijn, en dat is het hier en nu,
de toekomst van het verleden, het hier en nu waar wij in leven ...

Pogingen om het verleden te veranderen
om zo een ander hier en nu te creëren zijn zinloos.
Peter van Velzen schreef:Niet alle Zionisten zijn hetzelfde zoals jij al opmerkt, dat geldt ook voor anti-zionisten.
zie bijvoorbeeld Deze link
Dat klopt!

Voor nu afrondend:

Er was dus op dat moment,
  • toen de grootste Joodse delegaties in 1947 akkoord gingen
    om het Mandaatgebied Palestina te verdelen in een Arabische staat (42,9%),
    een Joodse staat (56,4%), en Jeruzalem (0,7%),
dus geen sprake van één of ander voorbehoud van de Zionisten toen,
dat zij vervolgens zouden gaan streven naar de verwerkelijking van
  • "Eretz Yisrael HaShlema", רץ ישראל השלמה, oftewel: het volledige Land Israël.
Dat soort Zionisme is zich pas later, mede door de omstandigheden, gaan ontwikkelen.
Vooral pas ná de Zesdaagse Oorlog van 1967 kreeg dat soort Zionisme, wat ik zie als het Revisionistisch Zionisme, voet aan de grond in dat Israël van na de Zesdaagse Oorlog van 1967.

De Arabische landen begonnen echter vrijwel meteen na het uitroepen van de onafhankelijke staat Israël op 14 mei 1948 met hun pogingen de Joden te verdrijven. Behoudens enkele tijdelijke wapenstilstanden zijn ze daar nooit meer mee gestopt. Op Egypte en Jordanië na heeft geen enkel Arabisch land vrede gesloten met Israël en blijft men, al dan niet openlijk, streven naar
  • "Free Palestine from the river to the sea!"
Sinds 2020 ontstond dankzij de Abraham-akkoorden enige normalisatie
tussen meerdere Arabische landen en Israël. Ook die hoopvolle ontwikkeling
werd door Operatie al-Aqsa Storm op 7 oktober de bodem in geslagen ...

.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Ooooooo, nou weet ik welke uitspraak je het over hebt!
Ben dan ook duidelijk, had bijvoorbeeld wat je bedoelde daadwerkelijk ff opgeschreven!
Kleine moeite toch?

Volgens mij luidt de originele quote als volgt:
Golda Meir schreef:"We kunnen de Arabieren vergeven dat ze onze kinderen hebben gedood.
We kunnen hen niet vergeven dat ze ons hebben gedwongen hun kinderen te doden.

Vrede zal pas komen
wanneer de Arabieren meer van hun kinderen houden
dan dat ze ons haten."
Ik hoop dat je voor een tijdje de Babylonische spraakverwarring die door jouw hoofd,
jouw Mussekopje raast, ff tot stilte weet te manen, gewoon zelf ff gedachtenloos bewust zijn.

Zodra dat lukt, dan ff zonder vooroordeel zoals jij dat kunt die quote lezen en
vervolgens in stilte meeneemt, terug je gedachtenloos bewustzijn in.
Het zal zijn goede werk doen, want het is een zeer helende, geneeskrachtige affirmatie!

Mocht je daar daarna nog steeds hetzelfde over denken dan, uhhh ... :-k ...
... dan lees ik ook dat hier graag!

.
Gesloten