Anti-semitisme? ea. vragen en opmerkingen onderling.

Als je een opmerking hebt over het Forum, het beleid of het beheer, een suggestie of een klacht, dan kun je deze hier kwijt.

Moderator: Moderators

Bonjour
Moderator

Re: Anti-semitisme? ea. vragen en opmerkingen onderling.

Bericht door Bonjour »

ChaimNimsky schreef: 29 apr 2025 09:09 maar het labelen van de staat als "super racistisch" miskent het recht van Joden op zelfbeschikking.
Als jij dat vindt, dan is dat dus een consequentie van hun beleid.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Zelfbeschikking.

Laat me niet lachen
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Bonjour schreef: 29 apr 2025 09:13
ChaimNimsky schreef: 29 apr 2025 09:09 maar het labelen van de staat als "super racistisch" miskent het recht van Joden op zelfbeschikking.
Het feit dat Israel bestaat is niet de consequentie van specifiek beleid, maar het resultaat van een internationale erkenning van het recht van Joden op een eigen staat, bevestigd door de VN. Natuurlijk kunnen er legitieme zorgen zijn over specifieke beleidsmaatregelen, maar dat betekent niet dat het bestaan van Israel zelf een "consequentie" is van dat beleid. Het is een erkende staat, en het recht op zelfbeschikking van Joden wordt breed ondersteund.
Zionist
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Jij koppelt het labelen aan het bestaansrecht. Volkomen idiote koppeling. Heel kinderachtig.

Alsof dit de enige manier is voor israel om te bestaan.
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Bonjour schreef: 29 apr 2025 09:32 Jij koppelt het labelen aan het bestaansrecht. Volkomen idiote koppeling. Heel kinderachtig.

Alsof dit de enige manier is voor israel om te bestaan.
Het labelen van een staat als "racistisch" trekt de legitimiteit ervan in twijfel. Er is onderscheid tussen kritiek op beleid en het ontkennen van het recht op zelfbeschikking. Er zijn veel manieren waarop een staat kan bestaan, maar Israel heeft internationaal erkend bestaansrecht, wat niet afhankelijk is van het beleid van de regering.
Zionist
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 29 apr 2025 09:22
Het feit dat Israel bestaat is niet de consequentie van specifiek beleid, maar het resultaat van een internationale erkenning van het recht van Joden op een eigen staat, bevestigd door de VN. Natuurlijk kunnen er legitieme zorgen zijn over specifieke beleidsmaatregelen, maar dat betekent niet dat het bestaan van Israel zelf een "consequentie" is van dat beleid. Het is een erkende staat, en het recht op zelfbeschikking van Joden wordt breed ondersteund.
wat mij terug brengt bij de vraag of het geoorloofd is een staat te stichten ten koste van de oorspronkelijke bewoners zoals de leugenachtig zionisten dat hebben gedaan. Een thuis voor de joden dat niet ten koste mag gaan van de oorspronkelijke bewoners was de afspraak. En wat gebeurde er? Alleen al dat laatste gegeven maakt dat dit deze vreselijke staat in mijn ogen elke vorm van bestaansrecht verloren heeft.

Kom verdorie eens met een antwoord op de vraag hoe een volk, een volk waar jij toe behoord, voor zichzelf verantwoord een ander volk precies dat aan te doen waar zij zelf zo onder hebben geleden.

Laat overigens maar, want er is geen antwoord te geven. Die staat waar jij zo mee wegloopt is een schandvlek in de eigen geschiedenis. Ik zou er nog niet dood gevonden willen worden wanneer ik joods was. Ik zou namelijk niemand het zelfde lot willen laten ondergaan als mijn volk heeft ondergaan. Daar wonen cq achter staan zou betekenen dat ik geen haar beter ben dat de mensen die mijn volk hebben proberen af te slachten.
Laatst gewijzigd door Mus op 29 apr 2025 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

ChaimNimsky schreef: 29 apr 2025 09:09 maar het labelen van de staat als "super racistisch"
miskent het recht van Joden op zelfbeschikking.
Aangezien de staat Israël niet superracistisch is, klopt jouw bewering niet:
als jij beweert dat de staat Israël superracistisch is dien je dat ook aan te tonen,
zeker als je zulks vervolgens als label op wilt plakken.

Het labelen van de staat Israël als superracistisch, alleen vanwege het feit dat het
een Joodse staat is, betekent tevens dat iedere Islamitische staat als superracistisch
gelabeld moet worden vanwege het feit dat het een Islamitische staat is.

Zulks doet me denken aan de tovenaarsleerling,
die overzag ook de vervolgconsequenties niet van zijn niet goed doordachte trucjes.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

Op dit moment hongeren ze 2 miljoen Gazanen uit. Dat vind ik genoeg voor de term super-racisme.
(Sorry Mus. Gazanen vind ik het beste woord hier)
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Vervang (super) racistisch voor genocidaal. Daar zou niemand moeite mee kunnen hebben.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Bonjour schreef: 29 apr 2025 08:49 Ik hoop mijn collega moderatoren ervan te overtuigen dat zionisme racistisch is.
Als me dat niet lukt denk ik niet dat ik nog moderator wil zijn hier.
Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren. Zulks lijkt me een verworvenheid waarnaar Vrijdenkers, maar toch zeker een Moderator en helemaal zeker de eigenaar van Freethinkers, naar zouden moeten willen streven.
Maar ja, ik ben geen Vrijdenker. Wat vind jij? Als Vrijdenker bedoel ik!

Vrijdenken is niet gebaseerd op overtuigingen, dus laat dat dogmatisch denken en handelen eens ff los en bewijs jouw punt door middel van goed onderbouwde en controleerbare argumenten aan jouw collega Moderatoren. Liefst open en bloot op het forum, zodat ieder lid van Freethinker mee kan lezen. Bewijs op de Vrijdenker manier dat Zionisme racistisch is!

Jouw dreiging dat als het je niet lukt jouw overtuiging ook de overtuiging van je collega Moderatoren te maken is bedenkelijk. Zeker gezien de huidige situatie die juist de behoefte kweekt aan meer en toegewijde Moderatoren. Bovendien ben jij eigenaar! Ik vind het derhalve niet kies, het wekt bij mij zelfs de indruk van chantage.

Wie zei dat ook alweer?
  • "If you are not with me, you are against me!"
Bush of Jezus? O wacht: beide!

Je begrijpt toch wel dat je op deze manier weer opnieuw de polarisatie op dit forum
opnieuw hoog aanjaagt? En dat terwijl jullie als team bezig zijn met deëscalatie.
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
.
Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
.
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

Jullie discussie loopt uit de hand.
Super-rascistisch is een overdreven term en het zelfbeschikkingsrecht van Israël betwijfelt niemand.
Maar de VN heeft ook het zelfbeschikkingsrecht van de Palestijnenen erkent.
En dat wordt wel in twijfel getrokken.
Ik denk dat er niets zinnigs meer aan deze discussie kan worden toegevoegd. en sluit dit topic. wie het er niet mee eens is kan mij een PB sturen met wat er volgens hem of haar nog over te zeggen valt.
Ik wens u alle goeds
Gesloten