Mus schreef: ↑28 apr 2025 12:35
Daar ben ik het niet mee eens. Niemand hier op dit forum is naar mijn beste weten een Hamas-sympathisant. Er zijn echter wel Palestijnse-zaak-ondersteuners wat iets anders is. Dus gelieve niet tegenstanders van de zionisten als voorbeeld van hamas-sympathisanten te noemen dat komt voor mij min of meer neer op deze mensen nazi’s noemen waar dat omgekeerd niet mag.
Wat steekt blijft toch steken en moet deze rand er uit, dus bij deze,
Toevoegend aan bovenstaande:
Het is m.i. overigens al erg genoeg dat de niet-Joodse Palestijnen het slachtoffer zijn van wat ik eigenlijk nog liever zionisten noem dan de Joodse-medemensen want dat laatste maakt wat onze mensen meemaken en meemaakten nog pijnlijker, die vonden dat ze recht hadden op wat zij leugenachtig een onbewoond stuk land noemden waar weldegelijk al andere mensen, mijn voorouders, woonden die zij vervolgens op alle mogelijke walgelijke wijzen het leven of ontnamen cq het leven zuur maakten van hun eigendom verjoegen en verjagen.
Hoe kunnen we dat soort van misdadiger noemen en hoe kunnen we het volk noemen dat van niks weet of het wel weet maar het liever ontkent danwel er de ogen voor sluit. Ik mag het geen klotenvolk noemen want dat voelen zij zich op de tenen getrapt met tgt een hoop israel-sympathisanten die ook geen problemen hebben met de entnische zuiveringen die sinds jaar en dag plaatsvinden op mijn volk want het is nu alleen in het nieuws omdat het zo groots is, maar het speelt al sinds 1917 dat deze Joodse staat in wording, toen nog, daar mee bezig is.
Op mij maken al die zgn mooie en positieve dingen van deze bevolking, die hier zo breed als maar enigszins mogelijke is ten toon worden gesteld, totaal geen indruk, sterker nog ze staan in de enorme schaduw van wat deze staat mijn volk heeft aangedaan en nog doet. Ik denk dan:” ga toch weg, je zult van mij geen veren in de bibs gestoken zien worden, ga eerst maar eens de kop uit het zand halen om de zaken die er mbt jou volk op dit moment echt toe doen onder ogen te komen. Mogelijk zijn wij daarna, heel misschien, bereid de pauwenveren waar je hier zo trots en pronkend mee rond paradeert te bewonderen, nu even niet.”
Brengt me dat wederom terug bij de vraag hoe iemand die weet hoe het eigen volk geleden heeft er geen problemen mee heeft een ander volk het zelfde leed aan te te doen, namelijk het etnisch te willen vernietigen cq uit te wissen, dat voor zichzelf kan verantwoorden of blijven verantwoorden.
Helpt dat bv het schuldgevoel, dat ergens in het diepste der diepsten moet wringen, weg te wassen?
Wat er niet is - of niet langer is - kan je immers ook niet telkens opnieuw op de schouders blijven tikken om zichzelf kenbaar te blijven maken als bestaande waardoor men diep down under ergens -tegen heug en meug waarschijnlijk - wel moet blijven beseffen dat het niet deugt en ook nooit heeft gedeugd waar men mee bezig is.
Zijn de gebeurtenissen 7 okt 2023 niet slecht een goed excuus om de vernieling cq verdrijving van de niet-joods-Palestijnen in Palestina te versnellen? Hoe eerder ons te de mond gesnoerd is des te eerder zullen wij vergeten zijn, hoe beter dat voor de agressor-bezetter is - of moet ik het dan over voormalige agressor-bezetter hebben? - en zal Palestina helemaal verslonden zijn door de vijand van mijn volk.
Maar goed ik ben maar één arme Palestijnse-Nederlander wiens ethische vraag aan de joods-medemens met familie en vrienden in de witte-boorden-schurken-staat, want dat andere woord kan ik vaak niet- of met moeite over de lippen krijgen, maar steeds onbeantwoord blijft.
Ter vergoeilijking snap ik overigens best dat mijn eerdere vraag niet beantwoord wordt want dan moet je bewust na gaan denken over de walgelijkheden van hoe dat volk onder de vlag van “ons recht” “ onze veiligheid” een ander volk al vele decennia haar recht ontneemt en in volstrekte onzekerheid en onveiligheid laat leven om nog maar te zwijgen over al die geliefden, waaronder familieleden van mij, die vermoord zijn in de naam van “dat recht” “die veiligheid”. Dat besef zal de glans van dat volk sterk doen afnemen en dat laten we liever niet gebeuren toch? Liever de schone schijn ophouden zelfs wanneer er in de basis iets zal blijven knagen aan de opgebouwde muur in het binnenste van het binnenste zodat de waarheid niet langer wordt gezien.
Van slachtoffer zijn jullie verworden tot dader en zegt een deel van dat volk dat er niks aan de hand is en terecht dat onschuldige mensen worden uitgehongerd, omkomt van de dorst en vermoord, verkracht, op hun lijken gedanst, op nog geen straatlengte afstand van hun veilige bedjes. Vergeef me maar dat doet me toch ergens aan denken.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.