dikkemick schreef: ↑27 apr 2025 17:32
Chaimnimsky, je ondertekent al met "zionist". Voor mij (!) staat dat gelijk aan ondertekenen met bv "Nazi"
En ga nu niet in de touwen door te beweren dat ik zionisten en nazi's gelijk stel maar aan beiden heb ik een hekel omdat beiden totaal onmenselijke dingen doen.
Verder heb ik talloze malen uitgelegd waarom IK selectief zou reageren. Nu jij nog waarom je de discussie naar Jemen wilt verplaatsen.
De vergelijking valt nog steeds in het nadeel van de (voormalige uit de 2e wereldoorlog) Nazi's uit, die deden - naar verhouding - meer dan 10 maal meer kwaad. Laat dit soort vergelijkingen dus. Inderdaad is het onderschrift "zionist" voor een tegenstander van de kolonisten provocerend, maar daarvoor kun je ook vergelijkingen uit de huidige tijd gebruiken. Bijvoorbeeld "Hamas-sympathisant" wat mij minstens zo provocerend jegens een israeli lijkt.
dikkemick schreef: ↑27 apr 2025 17:32
Chaimnimsky, je ondertekent al met "zionist". Voor mij (!) staat dat gelijk aan ondertekenen met bv "Nazi"
En ga nu niet in de touwen door te beweren dat ik zionisten en nazi's gelijk stel maar aan beiden heb ik een hekel omdat beiden totaal onmenselijke dingen doen.
Verder heb ik talloze malen uitgelegd waarom IK selectief zou reageren. Nu jij nog waarom je de discussie naar Jemen wilt verplaatsen.
De vergelijking valt nog steeds in het nadeel van de (voormalige uit de 2e wereldoorlog) Nazi's uit, die deden - naar verhouding - meer dan 10 maal meer kwaad. Laat dit soort vergelijkingen dus. Inderdaad is het onderschrift "zionist" voor een tegenstander van de kolonisten provocerend, maar daarvoor kun je ook vergelijkingen uit de huidige tijd gebruiken. Bijvoorbeeld "Hamas-sympathisant" wat mij minstens zo provocerend jegens een israeli lijkt.
Mag ik uit het vet onderstreepte concluderen dat zolang de (subjectieve?) schaal van "kwaad" "kleiner" is dan dat van de Nazi's het verder wel oké is?
Misschien zijn dit soort vergelijkingen niet helemaal oké maar ik vind de opmerking ook niet echt kies.
Nee, dat mag je niet. Je mag slechts concluderen dat er geen reden is om zo'n vergelijking achterwege te laten als het kwaad van dezelfde orde van grootte is. (en even immoreel van aard is)
Peter van Velzen
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Off topic bericht van Dikkemick vooralsnog naar de prullebak verhuist.
Ik stem nog met de moderatoren af of ik het in een nieuw topic zal opnemen,
Verder een reaktie van HierEnNu ook afgevoerd, Hij gaf tevoren al aan dit te accepteren
Ook opmerkingen van tiberius Claudius en HierEnNu omtrent de bruine tekst bestemd voor Dikkemick in de prullebak geplaatst.
Ze hebben niets met selectieve verontwaardiging te maken.
Peter van Velzen
Selectieve verontwaardiging.
Mij wordt verweten ook selectief verontwaardigd te zijn en ik probeer uit te leggen waarom Israël zo ontzettend.ujn aandacht heeft.
De link welke ik poste staat nu echter in de prullenbak zodat mijn aversie tegen juist Israël weer niet tot zn recht komt.
Voor de laatste keer: Kritiek op de moderatie dient in het feedbackforum te geschieden!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick