Iedereen is voor het vernietigen van Hamas, maar Hamas zal nooit een deal aangaan waarbij ze zonder gijzelaars komen te zitten zonder veiligheidsgaranties. Vandaar: terugtrekken en de gijzelaars vrij, of Hamas vernietigen en de gijzelaars opofferen.Gerard R. schreef: ↑10 apr 2025 18:13Volgens mij sluit het een het ander niet uit.ChaimNimsky schreef: ↑10 apr 2025 18:09(Bron: NOS)NOS schreef:De Israëlische luchtmacht gaat alle reservisten ontslaan die een open brief hadden getekend tegen de oorlog in de Gazastrook. Vanochtend stond er in verschillende kranten in Israël een advertentie waarin bijna duizend (oud-)reservisten van de luchtmacht oproepen tot een einde aan de oorlog en de terugkeer van de gegijzelden.
(...)
Er zijn in Israel grofweg 2 groepen: degenen die de voorkeur geven aan het vrijkomen van de gegijzelden en desnoods een deal wil sluiten met Hamas, en degenen die de voorkeur geven aan het militair en politiek vernietigen van Hamas en desnoods de gijzelaars opofferen.
Als de deal is gedaan kun je altijd nog Hamas pakken.
Ach.. Gaza...
Moderator: Moderators
-
ChaimNimsky
- Superposter
Re: Ach.. Gaza...
Zionist
Die gijzelaars zijn zó belangrijk. Trek terug en maak dat ze vrij komen.ChaimNimsky schreef: ↑10 apr 2025 18:55Iedereen is voor het vernietigen van Hamas, maar Hamas zal nooit een deal aangaan waarbij ze zonder gijzelaars komen te zitten zonder veiligheidsgaranties. Vandaar: terugtrekken en de gijzelaars vrij, of Hamas vernietigen en de gijzelaars opofferen.Gerard R. schreef: ↑10 apr 2025 18:13Volgens mij sluit het een het ander niet uit.ChaimNimsky schreef: ↑10 apr 2025 18:09 (Bron: NOS)
Er zijn in Israel grofweg 2 groepen: degenen die de voorkeur geven aan het vrijkomen van de gegijzelden en desnoods een deal wil sluiten met Hamas, en degenen die de voorkeur geven aan het militair en politiek vernietigen van Hamas en desnoods de gijzelaars opofferen.
Als de deal is gedaan kun je altijd nog Hamas pakken.
Daarna kan je weer terugkomen en Hamas aanpakken. Beetje bewerkelijk, maar Israël moet wát heh?
Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief...
Als het zo door gaat is iedereen uitgemoord, ook de gegijzelden!
En het einde is nog niet in zicht!
https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... orlog.html
Reservisten van de Israëlische luchtmacht zijn donderdag ontslagen. Bijna duizend (oud-) militairen roepen op tot een einde van de oorlog en uitten kritiek op het beleid van premier Benjamin Netanyahu.
Kritiek op Adol......ik bedoel Bibi. Dat is ontslag!
En het einde is nog niet in zicht!
https://www.nu.nl/midden-oostenconflict ... orlog.html
Reservisten van de Israëlische luchtmacht zijn donderdag ontslagen. Bijna duizend (oud-) militairen roepen op tot een einde van de oorlog en uitten kritiek op het beleid van premier Benjamin Netanyahu.
Kritiek op Adol......ik bedoel Bibi. Dat is ontslag!
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
-
ChaimNimsky
- Superposter
Dat is niets, gezien Israel meer dan een miljoen reservisten heeft, (dat zijn er meer dan Frankrijk, Duitsland, Engeland, Spanje, Italië, Zweden, Nederland en België samen) waarvan Israel er na Pesach 400.000 oproept voor de tweede fase van de oorlog in Gaza.
Zionist
Waarvan akte.ChaimNimsky schreef: ↑10 apr 2025 19:26Dat is niets, gezien Israel meer dan een miljoen reservisten heeft, (dat zijn er meer dan Frankrijk, Duitsland, Engeland, Spanje, Italië, Zweden, Nederland en België samen) waarvan Israel er na Pesach 400.000 oproept voor de tweede fase van de oorlog in Gaza.
Hoe vaak moet je dit gegeven nog benoemen hier op het forum? Ik ben de tel inmiddels wel een beetje kwijt.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
https://www.africanews.com/2025/04/10/g ... estinians/
Gezond standpunt, denk ik dan als buitenstaander.Egypt's top diplomat reiterated his country's position on rejecting displacement of Palestinians at a press conference on Thursday.
Badr Abdelatty gave his remarks after meeting his Hungarian counterpart Peter Szijjarto in Cairo.
"There is no chance to achieve safety and stability for Israel or the region without the Palestinian people gaining their legitimate rights and the establishment of their country on the borders of 1967," said Abdelatty during a news conference following the meeting.
Oordeel over goed en kwaad is gevolg van gesteldheid van geest... Heel relatief...
Als je iets verheerlijkt, kun je t niet vaak genoeg benoemen!Mus schreef: ↑10 apr 2025 19:29Waarvan akte.ChaimNimsky schreef: ↑10 apr 2025 19:26Dat is niets, gezien Israel meer dan een miljoen reservisten heeft, (dat zijn er meer dan Frankrijk, Duitsland, Engeland, Spanje, Italië, Zweden, Nederland en België samen) waarvan Israel er na Pesach 400.000 oproept voor de tweede fase van de oorlog in Gaza.
Hoe vaak moet je dit gegeven nog benoemen hier op het forum? Ik ben de tel inmiddels wel een beetje kwijt.
De wereld anno 2026: Vernietigen, moorden, koloniseren, annexeren, roundup strooien bij buurlanden, een land bombarderen, (humanitair) recht negeren: zonder consequenties.
@ B.S.
Acht gij zulks werkelijk een klucht?
Een zelfverklaarde Vrijdenker die zich op Freethinker beroept met woorden als:
- "Zie dit topic dan maar als een topic van gelijkgestemden.
Zij die het afschuwelijk vinden wat Israël uitvreet.
Lijkt me derhalve geen topic voor sommige forummers."
is waarlijk geen kruid gewassen.
Het slechts lezen van de bijdrages der forummers
die zich in dit topic als gelijkgestemde Israëlhaters wanen,
zulks heeft toch wel 'iets'.
Hoe zij uiten waar hun diepere gevoelens toe leiden,
en tot welke verdachtmakingen zulks voert,
- zoals dat 7 oktober een false flag van Israël zelf zou zijn ...

- een tragikomedie waarbij de deelnemers in hun eigen messen vallen,
vanwege de afwezigheid van degenen die zij met die verbale messen beogen te raken.
Vooral ook omdat mijn tong dan te scherp wordt ...
... door het likken aan mijn eigen wonden.
Wat mij vooral opvalt is dat al hun aandacht gericht is tegen Israël. Ondanks dat er eindelijk daadwerkelijk een aantal demonstraties in Gaza zijn geweest waarin inwoners hun onvrede uitten tegen Hamas en opriepen tot vrede en de vrijlating van gijzelaars. Als antwoord van Hamas werden demonstranten afgeschoten ... Gazanen werden afgeschoten door Hamas die voorgeeft de Gazanen te beschermen en te willen bevrijden van de bezetter. Arme Gazanen!
Wat mij daarbij dan vooral opvalt dat deze geluiden geen enkele aandacht krijgen
van de gelijkgestemde Israëlhaters in hun vrijwillig gekozen polarisatiebubbel.
Bij mij roept zulks wel vragen op over hoe consistent hun steunbetuigingen zijn
als het gaat om de belangen van de Gazaanse bevolking:
- of gaat het hun misschien dan toch op de eerse plaats
om het spuien van hun diepgewortelde Israëlhaat?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . . ChaimNimsky:
"Volwassen ethiek erkent dat voortbestaan
de voorwaarde is voor alle andere waarden."
.
.
En nog steeds begrijpt HierEnNu het niet en gaat verder met zijn jacht en klik-partijen.
Hier zitten geen Israël haters
Hier zitten geen antisemieten
Hier zitten mensen die het oneens zijn met de gang van zaken in Israël.
Hier zitten mensen die Netanyahu en zijn wanbeleid afkeuren.
Hier zitten mensen die vinden dat je ambulance medewerkers niet in een massagraf moet dumpen om het vervolgens te ontkennen totdat er bewijs opduikt.
Hier zitten mensen die het de Nederlandse regering kwalijk nemen dat ze geen hard standpunt inneemt maar de massaMOORD afdoet met een ongeluk(je).
Maar zet je strijd voort en roep moderatie nog eens aan. Wellicht heb je succes. Het is je gegund, maar liever zie ik dat hier in dit topic serieus gepraat wordt. Dat er eerlijke standpunten worden ingenomen omtrent dit beleid van Israël.
Voor of tegen
Maar beargumenteer je keuze. ALS je voor de massagraven bent, zeg dat gewoon.
Als je het idee van Trump mbt Gaza boulevard geweldig vindt, zeg het gewoon.
Als je vindt dat de zionisten hun goddelijke gang moeten kunnen gaan, zeg dat dan! Beargumenteer!
Doen wij nl ook en wij menen dat we iets meer humaan en ethisch reageren.
Maar meningen verschillen dus ga in gesprek ipv in de klikstand te schieten.
M.a.w: Laten we het hier ethisch inhoudelijk houden.
DANK!
Hier zitten geen Israël haters
Hier zitten geen antisemieten
Hier zitten mensen die het oneens zijn met de gang van zaken in Israël.
Hier zitten mensen die Netanyahu en zijn wanbeleid afkeuren.
Hier zitten mensen die vinden dat je ambulance medewerkers niet in een massagraf moet dumpen om het vervolgens te ontkennen totdat er bewijs opduikt.
Hier zitten mensen die het de Nederlandse regering kwalijk nemen dat ze geen hard standpunt inneemt maar de massaMOORD afdoet met een ongeluk(je).
Maar zet je strijd voort en roep moderatie nog eens aan. Wellicht heb je succes. Het is je gegund, maar liever zie ik dat hier in dit topic serieus gepraat wordt. Dat er eerlijke standpunten worden ingenomen omtrent dit beleid van Israël.
Voor of tegen
Maar beargumenteer je keuze. ALS je voor de massagraven bent, zeg dat gewoon.
Als je het idee van Trump mbt Gaza boulevard geweldig vindt, zeg het gewoon.
Als je vindt dat de zionisten hun goddelijke gang moeten kunnen gaan, zeg dat dan! Beargumenteer!
Doen wij nl ook en wij menen dat we iets meer humaan en ethisch reageren.
Maar meningen verschillen dus ga in gesprek ipv in de klikstand te schieten.
M.a.w: Laten we het hier ethisch inhoudelijk houden.
DANK!
En dat zijn?
En toch verblijd je ons met je aanwezigheid in dit emo-toneel!Ik gevoel vooralsnog weinig aandrang om aan dit emo-toneel bij te dragen.
Wat is er overigens mis met emotie en het uiten daarvan?
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
De stelling dat de Nederlandse regering geen hard standpunt
in deze kwestie inneemt is aantoonbaar onjuist!
Waar een ander theatraal in huilen uitbarst vanwege afwezigheid van een hard standpunt van de Nederlandse regering in deze kwestie, voel ik me eindelijk weer eens bere trots op de Nederlandse regering, juist omdat men een 'IJzeren Vuist' hard standpunt in durft te nemen:
- Op 22 april stemt de Eerste Kamer over een defensieverdrag met Israël.
- Zie eventueel: Eerstekamer der Staten Generaal
36.021
Goedkeuring Verdrag met de Staat Israël
inzake de status van hun strijdkrachten
Dit verdrag tussen de regering van het Koninkrijk der Nederlanden en de regering van
de Staat Israël inzake de status van hun strijdkrachten is op 13 oktober 2021 te Tel Aviv
tot stand gekomen en op 11 april 2023 door de 2e kamer als wetsvoorstel aangenomen.
- Zie eventueel: Wetsvoorstel aangenomen
NOTA NAAR AANLEIDING VAN HET VERSLAG
.
.
Allereerst: Gazanen? Ik ken geen Gazanen, ik ken wel Palestijnen die gedwongen wonen in een vluchtelingenkamp de Gazastrook genoemd.HierEnNu schreef: ↑10 apr 2025 20:49
Wat mij vooral opvalt is dat al hun aandacht gericht is tegen Israël. Ondanks dat er eindelijk daadwerkelijk een aantal demonstraties in Gaza zijn geweest waarin inwoners hun onvrede uitten tegen Hamas en opriepen tot vrede en de vrijlating van gijzelaars. Als antwoord van Hamas werden demonstranten afgeschoten ... Gazanen werden afgeschoten door Hamas die voorgeeft de Gazanen te beschermen en te willen bevrijden van de bezetter. Arme Gazanen!
Wat er ook gebeurd, de Palestijnen in de Gazastrook en de westelijke Jordaanoever zijn sowieso de Sjaak, Hamas&go of niet. De Israëlische staat beschouwd, zoals we allemaal zouden kunnen weten, de Palestijnen, zoals gezegd, sowieso al sinds jaar en dag ( ruim 100 jaar of iets dergelijks en voortgaande ) als sta in de weg mbt tot de heilstaat Israël en worden aldus op allerlei mogelijke onsmakelijke wijzen, ik ben vriendelijk, behandeld met goedkeuring van- en door deze staat, zoals ook bekend mag zijn, dus waar praat je over wanneer je het hebt over arme “Gazanen”?
Voor degenen die geen Gazanen kennen,
Kom eindelijk eens op voor de belangen van die Gazaanse bevolking!
Gazanen, dat zijn mensen die in Gaza wonen en
daar al decennia lang onderdrukt worden door Hamas:
@ Mus
Houd eindelijk eens op met jouw theater van de onschuldige onwetendheid!
In het recente verleden had jij het zelf voordurend over Gazanen, remember?
Staat letterlijk zo door jouzelf geschreven op dit forum!
- Get your shit together woman!
.
.
Ik kijk weer even en zie dat jullie elkaar alweer in de haren vliegen.
Daarom wil het moderatie team dit soort topics niet meer. Het is niet te modereren.
Slotje.
Daarom wil het moderatie team dit soort topics niet meer. Het is niet te modereren.
Slotje.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.