Dat is dus wat de partijen van plan zijn. Samen sta je sterker dan alleen.
Zulks komt een linker flank ten goede! De krachten bundelen.
Daar drinken we een glaasje wijn op:
jij krijgt dat glas waar water bij is gedaan ...
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme. . . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet! .Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Maria: als iets GroenLinks kenmerkt is het onvermogen om tot nu toe aan een kabinet deel te nemen. Dus is het niet één van de traditionele bestuurspartijen. Het is niet dat het dat niet zou mogen doen. Tot nu toe lukt het alleen niet.
De beoogde fusie met de PvdA vindt ik ook een onzalig idee overigens.
Dat zij voor een hand vol geld zichzelf uitleent als politieke spreekpop voor Wilders, dat hoort bij de PVV. Daar verbaas ik me niet eens meer over. Maar als burgers vinden dat iemand een onderscheiding zou moeten krijgen, dan is het als Minister toch oerdom om zulks aan mensen van haar eigen dienst te weigeren! Zelfs mensen die bewust op de PVV hebben gestemd moeten zich toch onderhand de ogen uit de kop schamen?
Vervolgens schrijft PVV-leider Wilders op X:
"Waarom zouden we mensen die meewerken aan het pamperen
van asielzoekers belonen met een koninklijk lintje?"
en steunt daarmee zijn minister volledig.
En toch schijnen er nog steeds mensen voornemens te zijn
om op de Partij Van Verboden te gaan stemmen ...
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme. . . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet! .Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
HierEnNu schreef: ↑30 mar 2025 19:32
Faber: Minister van Hatelijkheden?
Dat zij voor een hand vol geld zichzelf uitleent als politieke spreekpop voor Wilders, dat hoort bij de PVV. Daar verbaas ik me niet eens meer over. Maar als burgers vinden dat iemand een onderscheiding zou moeten krijgen, dan is het als Minister toch oerdom om zulks aan mensen van haar eigen dienst te weigeren! Zelfs mensen die bewust op de PVV hebben gestemd moeten zich toch onderhand de ogen uit de kop schamen?
HierEnNu schreef: ↑30 mar 2025 19:32
Faber: Minister van Hatelijkheden?
Ongekend, ongelooflijk bot.
Ga maar weer op dat soort lieden stemmen!..
Schoof zou er iets aan moeten doen naar mijn gevoel.
Daar schrijf je zowat! 100% eens.
Iedere andere Minister mag die handtekening zetten om te accorderen,
dus Schoof zeker! Hij hoeft dan niet eens Faber en/of Wilders te schofferen,
gewoon ff aangeven dat hij het er mee eens is en daarom zijn handtekening zet.
Dan kan dat lintjesfeest voor die vijf medewerkers gewoon door gaan!
Ik ben benieuwd of Schoof eindelijk eens laat zien dat hij ruggegraat heeft.
Premier Schoof en minister Uitermark van Binnenlandse Zaken zullen gezamenlijk
de voordrachten ondertekenen voor de koninklijke onderscheidingen aan vijf oud-
vrijwilligers van het COA. Daardoor krijgen ze toch een lintje, laat het ministerie
van Schoof weten in reactie op de weigering van minister Faber om toestemming
Zes op de tien organisaties die armoede bestrijden, noteerden het afgelopen jaar een toename van mensen die een beroep doen op armoedehulp. Dat gebeurt ook steeds meer door mensen met een betaalde baan. Dat is de uitkomst van een onderzoek in opdracht van het Armoedefonds. ‘Een zorgwekkende trend’, stelt de organisatie.
Of dat kabinet, dat voortdurend niet van plek komt en steeds praat over asylzoekers, die niet mogen worden geholpen van minister Faber, nou eens wil gaan regeren en iets doen aan armoede,te hoge huren enz., zou ik vriendelijk willen vragen.
Ze mogen van mij ook naar huis gaan en een ander kabinet het laten doen.
** Sommige geesten zijn als beton, goed gemengd en uitgehard.. **
Gerard R. schreef: ↑04 apr 2025 17:10
...
Of dat kabinet, dat voortdurend niet van plek komt en steeds praat over asylzoekers, die niet mogen worden geholpen van minister Faber, nou eens wil gaan regeren en iets doen aan armoede,te hoge huren enz., zou ik vriendelijk willen vragen.
Ik begin het langzamerhand te begrijpen. De PVV, i.c. Faber maar ook Agema, wil Nederland onaantrekkelijk maken. Niet voor de asielzoekers, want die interesseert het geen reet wat hier gebeurt, maar voor de Nederlanders. Alleen heeft de stal van herder Wilders dat nog niet door.
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Gerard R. schreef: ↑04 apr 2025 17:10
...
Ik begin het langzamerhand te begrijpen. De PVV, i.c. Faber maar ook Agema, wil Nederland onaantrekkelijk maken. Niet voor de asielzoekers, want die interesseert het geen reet wat hier gebeurt, maar voor de Nederlanders. Alleen heeft de stal van herder Wilders dat nog niet door.
Ach... er waait een rechtse tot extreem-rechtse wind voor een periode.
En dat weten we nu allemaal, over de hele globe.
Kijken hoe ver het gaat...
Een nieuwe, linkse volkspartij moet er zijn voor de middenklasse. Politiek gezien links van het midden. Dat is de wens die GroenLinks-PvdA-leider Frans Timmermans zondag in Utrecht uitsprak tijdens de presentatie van zijn visie op de toekomst van politiek links.
Alles beter dan wat er nu zit en net iets humaner nog
Laatst gewijzigd door dikkemick op 06 apr 2025 16:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
'Opdat we nooit vergeten' zal 4 mei her er klinken.
'Dit nooit weer!' is nog zo'n veelgehoorde uitspraak.
We leven in Nederland nu 80 jaar in vrede, maar er vindt momenteel een nieuwe genocide plaats. Eentje waar wij als land (huidige kabinet) niet alleen over zwijgen, maar die we actief steunen omdat de daders onze 'vrienden' zijn.
We steunen dus als vrij land een regime dat duizenden kinderen vermoordt, journalisten vermoordt en hulpverleners moedwillig afschiet, om daar vervolgens ronduit over te liegen. Een kleine greep uit de oorlogsmisdaden van dit land dat hier op slot zit.
Wat betekent 'nooit weer' voor ons als "we" dit land blijven steunen?
Wordt de volgende uitspraak van ons kabinet: "wij hebben het niet geweten"?
Ik moest dit kwijt omdat het "ons" kabinet Schoof betreft en ik de houding van dit kabinet ten zeerste betreur. Als anderen deze houding steunen zie ik dat graag beargumenteerd zonder er een Israël topic van te maken.
Als deze bijdrage naar de prullenbak wordt verplaatst, so be it!
Dit kan en mag geen instelling van een fatsoenlijk land zijn!
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
dikkemick schreef: ↑10 apr 2025 09:35
ONS kabinet in relatie tot oorlog en genocide.
'Opdat we nooit vergeten' zal 4 mei her er klinken.
'Dit nooit weer!' is nog zo'n veelgehoorde uitspraak.
We leven in Nederland nu 80 jaar in vrede, maar er vindt momenteel een nieuwe genocide plaats. Eentje waar wij als land (huidige kabinet) niet alleen over zwijgen, maar die we actief steunen omdat de daders onze 'vrienden' zijn.
We steunen dus als vrij land een regime dat duizenden kinderen vermoordt, journalisten vermoordt en hulpverleners moedwillig afschiet, om daar vervolgens ronduit over te liegen. Een kleine greep uit de oorlogsmisdaden van dit land dat hier op slot zit.
Wat betekent 'nooit weer' voor ons als "we" dit land blijven steunen?
Wordt de volgende uitspraak van ons kabinet: "wij hebben het niet geweten"?
Ik moest dit kwijt omdat het "ons" kabinet Schoof betreft en ik de houding van dit kabinet ten zeerste betreur. Als anderen deze houding steunen zie ik dat graag beargumenteerd zonder er een Israël topic van te maken.
Als deze bijdrage naar de prullenbak wordt verplaatst, so be it!
Dit kan en mag geen instelling van een fatsoenlijk land zijn!
In míj́n ogen schrijf je niets verkeerds!
Gerard R. schreef: ↑10 apr 2025 09:40
In míj́n ogen schrijf je niets verkeerds!
Serieus?
Ik vond Moderating, met name Peter en Maria wel duidelijk:
Peter van Velzen schreef: ↑07 apr 2025 03:28
Aangezien dit topic nu ook al wordt misbruikt voor onderlinge discussies over het topic komt er voorlopig ook een slot op
Het discussietopic blijft voorlopig vier weken gesloten tenzij er duidelijke veranderingen zijn in de situatie. (niet slechts de "successen" van één strijdende partij).
Maria » 07 apr 2025 08:48
Aanvulling:
Dat geldt voor alle topic onderwerpen, waar er strijd is gevoerd hier op het forum over de oorlog Palestina/Israel en aanverwanten. Maria
volledig tegen de Moderatieaanwijzing ingaand dus!
Wat is daar volgens jou niet verkeerd aan?
Ik ben het eens met dikkemicks eigen voorstel:
deze bijdrage naar de prullenbak