De nieuwe Trump-periode

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Gerard R.
Superposter

Re: De nieuwe Trump-periode

Bericht door Gerard R. »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 01 apr 2025 17:04
Gerard R. schreef: 01 apr 2025 16:58 https://www.n-tv.de/politik/Geheimes-St ... 66067.html
https://frontpage.fok.nl/nieuws/882548/ ... oeken.html
In einem geheimen Strategiepapier des US-Verteidigungsministeriums werden neue Prioritäten für das Militär festgelegt. Demnach ist Taiwan wichtiger als Europa. Bei einem russischen Vormarsch könnten sich die Verbündeten nicht auf die USA verlassen.
NL:
In een intern document over de aanpak van internationale crises door het Amerikaanse leger gaf minister van Defensie Pete Hegseth zijn ministerie de opdracht om slechts in zeer beperkte mate in te grijpen in Europa. Dat meldt de Washington Post,.
.. Die Navo moet en zal kapot van Trump. Zal hem overigens niet meevallen.
En ik ben niet verbaasd. Van je 80 jaar lange bondgenootschap moet je het maar hebben....
Trump deed ook al zo raar zijn vorige periode over zijn veteranen. En toen ook al over de Nato. En veel meer.
Nou ja.. hij koeioneert liefst de hele wereld met sanctie en tarief, denkende een soort (arrogant en huilietoon pratende) Zonnekoning te zijn. :roll:
Ik denk dat hij meent veel geld te kunnen verdienen aan de Russen en dat hij ook denkt dat hij ook op dié manier erg beroemd en machtig zal worden... in een derde termijn. :shock:
Hij is niet de enige hoor.

De Eu heeft enige tijd terug een torenhoog tarief voor elektrische wagens uit China ingesteld.
Als er gedumpt wordt is het wat anders.
Overigens sanctioneert de EU niet de hele wereld zoals de VS.
Maar... dat grapje met de Chinezen vind ik fout. (Net als ik mijn ernstige bedenkingen had over wat men deed olv. de VS
met Huawei e.d..)
Hadden we wat concurrentie op prijs gehad, was de veel te hoge prijs van die nogal simpele e-autootjes (er zit niet veel in) omlaag gegaan en was het weer min of meer normaal geworden in autoland.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Als vervolg op dit bericht.

De veiligheidsadviseur van Trump gebruikte persoonlijke Gmail voor overheidscommunicatie

Uit dit bericht:
De nationale veiligheidsadviseur van Donald Trump, Mike Waltz, heeft zijn persoonlijke Gmail-account gebruikt voor overheidscommunicatie, zo meldt The Washington Post (Mullog: agenda en andere werkdocumenten).
...
Een medewerker van Waltz deelde naar verluidt ook gevoelige militaire gegevens op de e-maildienst, waaronder discussies over militaire posities en wapensystemen die in huidige conflicten worden ingezet,
...
Trump tegen Clinton tijdens een debat vanwege het gebruik van een privé mailserver (wat toch echt iets anders en veel minder erg, maar ook erg, om de "rechtse" populatie van dit forum tevreden te stellen :mrgreen: , is dan gmail) "'You'd Be In Jail' If I Was President". De vraag is wat er nu met Mike Waltz gaat gebeuren. Mijn gok, vooralsnog niets 8*)
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Het is op een rare manier een fantastische en tegelijk een wrange dag voor de wereld buiten de VS van Trump;
Het is niet onmogelijk dat hij vandaag wereldwijd wat extra tarieven gaat aankondigen. Ik neig ernaar het sancties te noemen. Omdat de wereld de VS zwaar zou mishandelen in de zin van handel, economie en alles wat je verder kan bedenken, haha....
Dat zal de rest van de wereld waaronder de Russen, de Chinezen, de Zuid-Koreanen, de Noord-Koreanen, de Afrikanen, Iran enz. naar elkaar toe drijven. We krijgen dus min of meer een andere wereld.

Ik vermoed dat het een uiterst prijzig plaatje zal opleveren voor de VS. Er zal reactie volgen.
Maar hij zal daarna wel weer gaan 'onderhandelen'.
Zoals Maria al eens heeft gesteld, hij perst Maffia-like af en gaat dan zeiken (onderhandlen met een eufemisme)..
Ik ben utierst benieuwd en ik niet alleen. :lol:
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

Volgens de krant wijst onder meer Signal-gate (waarbij hooggeplaatste leden van de regering-Trump oorlogsplannen bespraken in een groepschat op de onbeveiligde berichtenapp Signal, red.) op grote structurele problemen: “Opschepperij, arrogantie, het verlangen om grote doorbraken aan te kondigen terwijl de eerste stappen nog maar amper gezet zijn, het onvermogen of het gebrek aan bereidheid om respect te tonen voor de grootte van het probleem en het geloof dat je iets ook effectief gedaan hebt als je het gewoon maar zegt.” De krant noemt akkoorden die met Trump gesloten worden “niets waard”.
Ik kwam deze analyse tegen in, nee niet in de Washington Post, nee niet in een of ander opinie blad, ook niet bij Maarten, maar in de Moskovski Komzomolets, een Russische krant (bron)
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Het genie Trump presenteert zijn tarieven voor handel met de wereld.
De teksten, die de man daarbij uit zijn vréselijk leuk, het houdt niet meer op tegenwoordig, je zou hard moeten lachen als het niet zo droef was. Hij heeft een uur lang gekletst over wat hij in een minuut had kunnen zeggen.

Stel, ik handel onder meer met Zuid-Korea en Japan omdat ik (NL) auto's wil kopen.
Dat mag ik niet van meneer Trump, want ik moet van hem Amerikaans blik kopen en hij gaat me dus een misbruiker van de VS noemen, nog net geen misdadig land en legt ons wat extra tarieven op. Zoiets als met mensen uit het Zuiden van de VS, die hij allemaal misdadigers noemt; die worden gedeporteerd. Volgens mij moet hij zijn mond gaan wassen met groene zeep. Dat bv. de hele wereld het niet zo beste computersysteem Windows van Microsoft gebruikt maakt in die rhetoriek niets uit. Gevechtsvliegtuigen en meer millitaire rommel... Malle man... We zien dus nu voortdurend hoe 100% ontwrichtend democratie kán werken. En dit alles omdat de staatsschuld van de VS zo hoog is, dat die vrijwel nooit terug te betalen valt en een rente vergt die in de orde van grofweg 500 miljard dollar per jaar beloopt. Dat is een last... Dat kieperen ze dan maar over de schutting, dat corrigeert de wereld dan maar zal de gedachte zijn. "Want wij, de VS zijn Calimero." :shock:

Assange hád wel gelijk. Amerikanen vegen hun r**t af met andere landen en met 'het buitenland'. Je ziet het met bij voorbeeld Ukraine, Mexico, Canada, Groenland, China. Die profiteren volgens Trump allemaal van de VS en dat mag niet van hem, heel typisch... (En pas op, hij wil ze in geval van Canada en Groenland 'snaaien'...)
Men probeert altijd van elkaar te profiteren uiteraard anders valt veel stil. Maar bij afgunst is dat wellicht heel anders.
Wat ik heb gezien is bizar.

Het zijn naar mijn gevoel donkerbruine tijden. En er zal overigens wel navenant gereageerd worden, dus of het zinnig is...? Dag VS.
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

B.S. schreef: 02 apr 2025 23:40 Musk wordt uitgerangeerd. https://www.rtl.nl/nieuws/buitenland/ar ... gde-staten
Mooi zo.
Zionist
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 02 apr 2025 23:44
B.S. schreef: 02 apr 2025 23:40 Musk wordt uitgerangeerd. https://www.rtl.nl/nieuws/buitenland/ar ... gde-staten
Mooi zo.
Ja.
ChaimNimsky
Superposter

nos.nl schreef:VS komt met importheffing van 20 procent op alle producten uit EU
De VS komt met een importheffing van 20 procent op alle producten uit de Europese Unie. Dat heeft president Trump bekendgemaakt in een toespraak vanuit de tuin van het Witte Huis.

Voor alle landen wereldwijd komt een minimumheffing op de import naar de VS van 10 procent, maar voor diverse landen is dat percentage fors hoger. De maatregelen gaan volgende week woensdag in.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Klein stukje goed nieuws uit t land waar alles te koop lijkt te zijn...

Kiezers in Wisconsin hebben woensdag de progressieve rechter Susan Crawford gekozen voor het hooggerechtshof van de Amerikaanse staat. Dat was een pijnlijke nederlaag voor Elon Musk, die miljoenen dollars heeft besteed om kiezers over te halen te stemmen op de conservatieve kandidaat Brad Schimel.
=D>
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

Groot voordeel op dit moment is dat de ware aard van een en ander boven komt drijven.
Vergissen is dan niet meer aan de orde.
Dan kan men zijn bakens verzetten.
Kunnen we eindelijk wat losser van de expenditure, de VS.
ChaimNimsky
Superposter

Een wereldwijde recessie is precies wat we nu nodig hebben. De VS en de EU komen dat wel te boven, maar de Russische economie niet.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

ChaimNimsky schreef: 03 apr 2025 11:06 Een wereldwijde recessie is precies wat we nu nodig hebben. De VS en de EU komen dat wel te boven, maar de Russische economie niet.
En?
Moeten ze iets minder geld in de oorlogseconomie stoppen.
Excuus: de "speciale operatie"-economie.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

ChaimNimsky schreef: 03 apr 2025 11:06 Een wereldwijde recessie is precies wat we nu nodig hebben. De VS en de EU komen dat wel te boven, maar de Russische economie niet.
De arme landen zéker niet in ieder geval.

Goed, doe er dan maar een paar scheppen bovenop. Bedoel je dat? :)
Over rotzooi in de wereld gesproken...
ChaimNimsky
Superposter

dikkemick schreef: 03 apr 2025 11:27
En?
Moeten ze iets minder geld in de oorlogseconomie stoppen.
Excuus: de "speciale operatie"-economie.
Indirect dankzij Trump zal de reeds zeer wankele Russische economie een wereldwijde recessie niet aankunnen en waarschijnlijk instorten.

Overigens heeft Trump heeeeeel opvallend vrijwel de gehele wereld importheffingen opgelegd - zelfs de armste landen, inclusief een eiland met alleen Pinguïns en ook het arme Sri Lanka, dat net uit een diepe economische crisis aan het klauteren was -, behalve Rusland! Desondanks zal Rusland erg geraakt worden als de wereld in een recessie komt.
Zionist
Plaats reactie