Georgie schreef: ↑29 mar 2025 00:15
gerard_m schreef: ↑28 mar 2025 15:48
Ik blijf deze framing echt vreemd vinden: de mensen die het niet met jou eens zijn, blaten met de kudde mee en laten zich leiden door populisten. .
Dat jij mijn redeneringen vreemd vindt betekent nog niet dat ik aan het framen ben, in tegendeel. Het betekent dat jij mij niet kunt volgen.
Ik zal het nog eens uitleggen:
Men (en sommigen van jullie ook) gaat er a priori –bij voorbaat– van uit dat er in Nederland sprake is van islamisering. Op basis van deze vooronderstelling gaat men (en sommigen van jullie) overal symptomen van die islamisering zien.
Ik bestrijd dat en voeg twee links toe om die stelling te onderbouwen.
Jawel: iemand met een ander standpunt wordt door jou weggezet als " meeblater" met populisten. Dat is framing.
Je opponent kan ook een doordacht standpunt hebben waar jij het niet mee eens bent.
Ik vind simpelweg dat een neutrale overheid geen religieuze events moet organiseren.
Ik vind ook dat zorggeld moet worden besteed aan zorg en niet aan gescheiden gebedsruimtes of voorlichting over zeer ongezonde religieuze regelgeving: de hele dag niets drinken.
Dit is een principieel standpunt. Het heeft niets te maken met rennen achter populisten of angst.
Wanneer het doel zou zijn om integratie te bevorderen, dan zou dit van twee kanten moeten komen.
Organiseer gewoon een afdelingsuitje of een workshop. Religie is daar niet bij nodig.
Moslims uitnodigen voor een Italiaanse maaltijd met salami pizza ter ere van het Vliegende Spaghettimonster zou omgekeerd ook niet in goede aarde vallen.
Hij, Theo van Gogh en Ayaan Hirschi Ali staan aan de wieg van de anti-islamsentimenten die Wilders zijn politieke carrière hebben opgeleverd en die voor de zich ontwikkelende tweedeling in de samenleving zorgt.
Ik vermoed dat de moord op Theo van Gogh door een moslim er meer aan heeft bijgedragen dan Theo van Gogh zelf.
Theo dreef de spot met alles, waaronder ook de islam. Dat werd zijn dood.
Fortuyn waarschuwde terecht voor zaken die we in islamitische buurten terugzien en voor ongeremde immigratie.
Merk op dat de mensen in jouw rijtje (en voeg daar Wilders aan toe) of permanente bewaking nodig hebben, of vermoord zijn.
Het is triest dat je om je mening over de islam beveiligd moet worden.
De weerstand tegen de islam komt mede door dit soort feiten.
En hoe vaak klagen moslims en moslima's niet over gesis en gefluister "Ga terug naar je eigen land"
Ik heb geen idee, jij wel? Heb je cijfers hierover?
En dan de landelijke onwil om islamitische vluchtelingen op te vangen, terwijl er tegelijk meer dan 100.000 Oekraïeners (Europeanen en christenen dus "Eigen") probleemloos opvang, huisvesting en een uitkering of betaald werk kregen?
Opvang in de regio van gezinnen die voor oorlog vluchten roept (logischerwijs) minder weerstand op dan instroom van jonge mannen van veel verder weg.
Maar dit heeft allemaal weinig te maken met overheidsinstanties die religieuze tradities faciliteren.
Hij gebruikte de conservatief-fundamentalistische denkbeelden van een deel van de moslims om de hele bevolkingsgroep in discrediet te brengen, inspelend op de ingebakken reflexen bij confrontaties met "de Ander"
Hij, Ayaan Hirsi Ali en Theo van Gogh waren degenen die begonnen met het "Fight"-ophitsertje, "fligt"-bangmakertje en het "freeze"-kom-niet-uit-je-bubbel!
Dit is echt onzin. Fortuyn benoemde een probleem dat tot die tijd niet benoemd mocht worden. Het was in een tijd dat we niet mochten praten over vrouwen die het huis niet uit mogen of homohaat.
Moeten we daar maar beter over zwijgen dan? Dat lijkt mij " terug in je bubbel".