CAK lijkt vatbaar voor islamisering

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

heeck
Ontoombaar

Re: CAK lijkt vatbaar voor islamisering

Bericht door heeck »

Het ondertitelen van de voortschrijdende werkelijkheid:
https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/ar ... gescheiden
knip
knip
Na de kritiek van de VVD kwam ook de PVV met kritiek op Agema.

PVV-Kamerlid René Claassen wil van zijn partijgenoot Agema wel wat meer actie dan de mededeling dat ze het CAK om opheldering zal vragen. "De reactie 'ik ga eens babbelen met het #CAK' is slap! Per nu stopzetten #Agema. Daarom ook een #interpellatiedebat aangevraagd! #iftar #knettergek," schrijft hij op X.

Agema laat daarop weten: "Bij het CAK worden door een deel van de medewerkers gezamenlijke maaltijden genuttigd op religieuze feestdagen zoals Kerst, Jom Kippoer, Divali en Iftar. Ik heb laten weten dat ik het gescheiden bidden door mannen en vrouwen bij mijn ministerie en zelfstandige bestuursorganen zoals het CAK niet accepteer."
En wie kan zich nu nog meer melden? Beginselvaste aanhangers van het Vliegend Spaghetimonster met en zonder vaste aanstelling bij dit CAK?

Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

heeck schreef: 29 mar 2025 14:57 Het ondertitelen van de voortschrijdende werkelijkheid:
https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/ar ... gescheiden
knip
knip
Na de kritiek van de VVD kwam ook de PVV met kritiek op Agema.

PVV-Kamerlid René Claassen wil van zijn partijgenoot Agema wel wat meer actie dan de mededeling dat ze het CAK om opheldering zal vragen. "De reactie 'ik ga eens babbelen met het #CAK' is slap! Per nu stopzetten #Agema. Daarom ook een #interpellatiedebat aangevraagd! #iftar #knettergek," schrijft hij op X.

Agema laat daarop weten: "Bij het CAK worden door een deel van de medewerkers gezamenlijke maaltijden genuttigd op religieuze feestdagen zoals Kerst, Jom Kippoer, Divali en Iftar. Ik heb laten weten dat ik het gescheiden bidden door mannen en vrouwen bij mijn ministerie en zelfstandige bestuursorganen zoals het CAK niet accepteer."
En wie kan zich nu nog meer melden? Beginselvaste aanhangers van het Vliegend Spaghetimonster met en zonder vaste aanstelling bij dit CAK?

Roeland
Jezus Christus, waar maakt men zich druk over :roll:
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mullog schreef: 29 mar 2025 15:35 Jezus Christus, waar maakt men zich druk over :roll:
Daar over:
  • CAK lijkt vatbaar voor islamisering!
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

HierEnNu schreef: 29 mar 2025 15:59
Mullog schreef: 29 mar 2025 15:35 Jezus Christus, waar maakt men zich druk over :roll:
Daar over:
Bedankt voor de toelichting. Moet ik nu mijn koran de deur uit doen? x-(
Zo moet ge dat zien, we worden geboren en we gaan dood, daar tussendoor begaan we stommiteiten (hoofdinspecteur van In, Aspe)
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mullog schreef: 29 mar 2025 16:18
Daar over:
Als het een mooie is wil ik die gaag hebben hoor!
Zet ik die in de boekenkast tussen mijn exemplaar
van de Koran en 'Mein Kampf' in ...
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
Mullog
Bevlogen

Bericht door Mullog »

HierEnNu schreef: 29 mar 2025 16:34
Mullog schreef: 29 mar 2025 16:18

Daar over:
Als het een mooie is wil ik die gaag hebben hoor!
Zet ik die in de boekenkast tussen mijn exemplaar
van de Koran en 'Mein Kampf' in ...
Heb ik ook. De bijbel staat er tussen om de vrede te bewaren.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

axxyanus schreef: 29 mar 2025 13:57 Dus kan je eens uitwijden over wat soort evenementen het CAK zoal zou mogen organiseren?
zijn er nog steeds niet genoeg voorbeelden voorbijgekomen over wat bedrijven zoal kunnen organiseren voor hun werknemers of mbt inclusie en de integratie van hun werknemers
of dingen zo organiseren dat nog meer mensen zich welkom voelen bij hen en er nog meer bruggen tussen werknemers geslagen kunnen worden, bv een maaltijd?
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

appelfflap schreef: 29 mar 2025 20:10
axxyanus schreef: 29 mar 2025 13:57 Dus kan je eens uitwijden over wat soort evenementen het CAK zoal zou mogen organiseren?
zijn er nog steeds niet genoeg voorbeelden voorbijgekomen over wat bedrijven zoal kunnen organiseren voor hun werknemers of mbt inclusie en de integratie van hun werknemers.
Bedrijven zijn geen overheidsdiensten. Bedrijven kunnen heel wat zaken organiseren, ook zaken die tegen inclusie en integratie ingaan. Als de eigenaar van een bedrijf een vroom katholiek is en van daaruit beslist om in elk lokaal een kruisteken te hangen, dan kan die dat. Vind jij dat het CAK zoiet moet kunnen doen, omdat bedrijven dat kunnen doen?

Ik heb het niet over voorbeelden, ik heb het over principes of regelementering. Geef eens aan hoe jij die reglementering ziet? bv: Mag het CAK om het even wat organiseren waarvan de intentie is om inclusie en integratie van hun werknemers te bevorderen? Is het daarbij voldoende dat ze die intentie hebben of moet er ook enige ondersteuning zijn dat het initiatief effectief is? Welke maatstaf wil jij voor dit soort zaken hanteren?
appelfflap schreef: 29 mar 2025 20:10of dingen zo organiseren dat nog meer mensen zich welkom voelen bij hen en er nog meer bruggen tussen werknemers geslagen kunnen worden, bv een maaltijd?
En wat met mensen die zich niet welkom gaan voelen? Bv omdat ze merken dat er voor hun levensbeschouwing nooit iets georganiseerd wordt? Wat als daardoor bruggen opgeblazen worden?
Al mijn hier gebrachte meningen, zijn voor herziening vatbaar.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

axxyanus schreef: 29 mar 2025 22:04 ik heb het over principes of regelementering.
"We kiezen voor een inclusief beleid waarbij we verschillen omarmen. We benutten de diverse talenten die de samenleving te bieden heeft. Zo willen we komen tot een personeelsbestand dat een weerspiegeling is van de samenleving. Een inclusieve werkvloer houdt in dat iedereen gelijke kansen krijgt, dat mensen zichzelf kunnen zijn met respect voor elkaar. Gelijke kansen worden helaas niet kant en klaar gevonden. Ze moeten gecreëerd worden. Daarom zullen er steeds doelgroepgerichte maatregelen nodig zijn om mensen die specifieke drempels ondervinden een duwtje in de rug te geven. Doelgroepgerichte maatregelen zoals redelijke faciliteiten zijn nodig in functie van een inclusief beleid en in de mate dat dit nog niet gerealiseerd is"
dit haal ik vd website vd Vlaamse overheid. Je ziet dat men ook over doelgroepgerichte maatregelen praat.
En wat met mensen die zich niet welkom gaan voelen? Bv omdat ze merken dat er voor hun levensbeschouwing nooit iets georganiseerd wordt? Wat als daardoor bruggen opgeblazen worden?
Dat is hetgeen jij al paginalang doet. jij wil niet dat moslims zich welkom voelen in het CAK. Jij wil die brug niet opblazen, jij zoekt excuses om ze zelfs neit eens te bouwen.

het gaat om moslims en plots begin je tegne mij over regels en principes. Uiteraard zul je dit nooit vragen als het CAk een maaltijd zou organiseren in functie van een bevolkingsgroep waar je wel sympathie voor hebt
gerard_m
Superposter

Bericht door gerard_m »

Georgie schreef: 29 mar 2025 00:15
gerard_m schreef: 28 mar 2025 15:48 Ik blijf deze framing echt vreemd vinden: de mensen die het niet met jou eens zijn, blaten met de kudde mee en laten zich leiden door populisten. .
Dat jij mijn redeneringen vreemd vindt betekent nog niet dat ik aan het framen ben, in tegendeel. Het betekent dat jij mij niet kunt volgen.
Ik zal het nog eens uitleggen:
Men (en sommigen van jullie ook) gaat er a priori –bij voorbaat– van uit dat er in Nederland sprake is van islamisering. Op basis van deze vooronderstelling gaat men (en sommigen van jullie) overal symptomen van die islamisering zien.
Ik bestrijd dat en voeg twee links toe om die stelling te onderbouwen.
Jawel: iemand met een ander standpunt wordt door jou weggezet als " meeblater" met populisten. Dat is framing.
Je opponent kan ook een doordacht standpunt hebben waar jij het niet mee eens bent.

Ik vind simpelweg dat een neutrale overheid geen religieuze events moet organiseren.
Ik vind ook dat zorggeld moet worden besteed aan zorg en niet aan gescheiden gebedsruimtes of voorlichting over zeer ongezonde religieuze regelgeving: de hele dag niets drinken.

Dit is een principieel standpunt. Het heeft niets te maken met rennen achter populisten of angst.

Wanneer het doel zou zijn om integratie te bevorderen, dan zou dit van twee kanten moeten komen.
Organiseer gewoon een afdelingsuitje of een workshop. Religie is daar niet bij nodig.
Moslims uitnodigen voor een Italiaanse maaltijd met salami pizza ter ere van het Vliegende Spaghettimonster zou omgekeerd ook niet in goede aarde vallen.

Hij, Theo van Gogh en Ayaan Hirschi Ali staan aan de wieg van de anti-islamsentimenten die Wilders zijn politieke carrière hebben opgeleverd en die voor de zich ontwikkelende tweedeling in de samenleving zorgt.
Ik vermoed dat de moord op Theo van Gogh door een moslim er meer aan heeft bijgedragen dan Theo van Gogh zelf.
Theo dreef de spot met alles, waaronder ook de islam. Dat werd zijn dood.

Fortuyn waarschuwde terecht voor zaken die we in islamitische buurten terugzien en voor ongeremde immigratie.

Merk op dat de mensen in jouw rijtje (en voeg daar Wilders aan toe) of permanente bewaking nodig hebben, of vermoord zijn.
Het is triest dat je om je mening over de islam beveiligd moet worden.
De weerstand tegen de islam komt mede door dit soort feiten.

En hoe vaak klagen moslims en moslima's niet over gesis en gefluister "Ga terug naar je eigen land"
Ik heb geen idee, jij wel? Heb je cijfers hierover?
En dan de landelijke onwil om islamitische vluchtelingen op te vangen, terwijl er tegelijk meer dan 100.000 Oekraïeners (Europeanen en christenen dus "Eigen") probleemloos opvang, huisvesting en een uitkering of betaald werk kregen?
Opvang in de regio van gezinnen die voor oorlog vluchten roept (logischerwijs) minder weerstand op dan instroom van jonge mannen van veel verder weg.
Maar dit heeft allemaal weinig te maken met overheidsinstanties die religieuze tradities faciliteren.

Hij gebruikte de conservatief-fundamentalistische denkbeelden van een deel van de moslims om de hele bevolkingsgroep in discrediet te brengen, inspelend op de ingebakken reflexen bij confrontaties met "de Ander"
Hij, Ayaan Hirsi Ali en Theo van Gogh waren degenen die begonnen met het "Fight"-ophitsertje, "fligt"-bangmakertje en het "freeze"-kom-niet-uit-je-bubbel!
Dit is echt onzin. Fortuyn benoemde een probleem dat tot die tijd niet benoemd mocht worden. Het was in een tijd dat we niet mochten praten over vrouwen die het huis niet uit mogen of homohaat.

Moeten we daar maar beter over zwijgen dan? Dat lijkt mij " terug in je bubbel".
Laatst gewijzigd door gerard_m op 30 mar 2025 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

appelfflap schreef: 30 mar 2025 11:50
axxyanus schreef: 29 mar 2025 22:04 ik heb het over principes of regelementering.
"We kiezen voor een inclusief beleid waarbij we verschillen omarmen. We benutten de diverse talenten die de samenleving te bieden heeft. Zo willen we komen tot een personeelsbestand dat een weerspiegeling is van de samenleving. Een inclusieve werkvloer houdt in dat iedereen gelijke kansen krijgt, dat mensen zichzelf kunnen zijn met respect voor elkaar. Gelijke kansen worden helaas niet kant en klaar gevonden. Ze moeten gecreëerd worden. Daarom zullen er steeds doelgroepgerichte maatregelen nodig zijn om mensen die specifieke drempels ondervinden een duwtje in de rug te geven. Doelgroepgerichte maatregelen zoals redelijke faciliteiten zijn nodig in functie van een inclusief beleid en in de mate dat dit nog niet gerealiseerd is"
dit haal ik vd website vd Vlaamse overheid. Je ziet dat men ook over doelgroepgerichte maatregelen praat.
Doelstellingen zijn geen reglementering. Mijn kan heel lovenswaardige doelstellingen hebben en daarbij toch een initiatief nemen dat tegen de reglementering ingaat.
appelfflap schreef: 30 mar 2025 11:50
axxyanus schreef: 29 mar 2025 22:04 En wat met mensen die zich niet welkom gaan voelen? Bv omdat ze merken dat er voor hun levensbeschouwing nooit iets georganiseerd wordt? Wat als daardoor bruggen opgeblazen worden?
Dat is hetgeen jij al paginalang doet. jij wil niet dat moslims zich welkom voelen in het CAK. Jij wil die brug niet opblazen, jij zoekt excuses om ze zelfs neit eens te bouwen.

het gaat om moslims en plots begin je tegne mij over regels en principes. Uiteraard zul je dit nooit vragen als het CAk een maaltijd zou organiseren in functie van een bevolkingsgroep waar je wel sympathie voor hebt
Neen, het gaat niet om moslims. Het gaat om dit specifiek initiatief van het CAK. Er is een belangrijk verschil tussen moslims die dit soort initiatief nemen en het CAK dat dit soort initiatief neemt. Dat het CAK als overheidsdienst een dergelijk initiatief neemt, betekent dat het zich moet houden aan de principes van een seculiere overheid en de specifieke regelgeving. Het ging mij van in het begin over de regels en principes.

En er is een verschil tussen doel en middel. Het is niet omdat het doel: "Het bouwen van bruggen" na te streven is, dat het middel dat daarvoor gebruikt wordt, zonder problemen is. Maar elke kritiek op dit specifiek middel, dit initiatief van het CAK, doe jij af alsof men kritiek heeft op het doel.
De illusie het verleden te begrijpen, voedt de illusie dat de toekomst voorspelbaar en beheersbaar is -- naar Daniël Kahneman
heeck
Ontoombaar

Bericht door heeck »

Axxyanus schreef:Neen, het gaat niet om moslims. Het gaat om dit specifiek initiatief van het CAK. Er is een belangrijk verschil tussen moslims die dit soort initiatief nemen en het CAK dat dit soort initiatief neemt. Dat het CAK als overheidsdienst een dergelijk initiatief neemt, betekent dat het zich moet houden aan de principes van een seculiere overheid en de specifieke regelgeving. Het ging mij van in het begin over de regels en principes.
Zelfs bij een deterministisch heelal blijft de toekomst in meer of minder nevelen gehuld, wat tot gevolg heeft dat regels noch principes blijvend passen, zelfs beter toekomstbestendig zijn en ook wel op de groei of interpretatieve ruimte (moeten) worden opgesteld.

Zie jij in het reageren van Minister Agema naar het CAK (dat ik hier aanhaalde *)) een aanleiding om haar te adviseren de regelgeving naar aanleiding van de door haar gevoelde nood rondom de CAK-maaltijd die zij in breder perspectief plaatste, strakker te stellen vanwege jouw:
"dat het (CAK) zich moet houden aan de principes van een seculiere overheid en de specifieke regelgeving"?

Roeland
*)
Agema laat daarop weten:
"Bij het CAK worden door een deel van de medewerkers gezamenlijke maaltijden genuttigd op religieuze feestdagen zoals Kerst, Jom Kippoer, Divali en Iftar.
"Ik heb laten weten dat ik het gescheiden bidden door mannen en vrouwen bij mijn ministerie en zelfstandige bestuursorganen zoals het CAK niet accepteer."
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
axxyanus
Moderator

Bericht door axxyanus »

heeck schreef: 30 mar 2025 15:37
Axxyanus schreef:Neen, het gaat niet om moslims. Het gaat om dit specifiek initiatief van het CAK. Er is een belangrijk verschil tussen moslims die dit soort initiatief nemen en het CAK dat dit soort initiatief neemt. Dat het CAK als overheidsdienst een dergelijk initiatief neemt, betekent dat het zich moet houden aan de principes van een seculiere overheid en de specifieke regelgeving. Het ging mij van in het begin over de regels en principes.
Zelfs bij een deterministisch heelal blijft de toekomst in meer of minder nevelen gehuld, wat tot gevolg heeft dat regels noch principes blijvend passen, zelfs beter toekomstbestendig zijn en ook wel op de groei of interpretatieve ruimte (moeten) worden opgesteld.
Als er mensen zijn, die vinde dat de regels niet meer passen, dan moeten ze dat aankaarten en dan kan er een debat plaatsvinden en kunnen we misschien er voor kiezen om ze aan te passen.
heeck schreef: 30 mar 2025 15:37Zie jij in het reageren van Minister Agema naar het CAK (dat ik hier aanhaalde *)) een aanleiding om haar te adviseren de regelgeving naar aanleiding van de door haar gevoelde nood rondom de CAK-maaltijd die zij in breder perspectief plaatste, strakker te stellen vanwege jouw:
"dat het (CAK) zich moet houden aan de principes van een seculiere overheid en de specifieke regelgeving"?
Ik weet niet of de regelgeving strakker moet. Het zou niet de eerste keer zijn dat men regelgeving negeert (voor het goede doel). Maar je kan je natuurlijk wel afvragen waarom men dit soort gezamelijke maaltijden op religieuze feestdagen moet houden. Hoe kiest men die religieuze feestdagen eruit? Staan die op voorhand vast of kan elke religie een aanvraag doen?

Wat betekent bv het antwoord van Agema juist? Betekent het dat het CAK dit soort zaken organiseert of betekent het dat het CAK zijn faciliteiten onder bepaalde voorwaarden openstelt aan zijn personeel en zijn dit initiatieven van personeelsleden maar kunnen andere personeelsleden daar ook om heel andere redenen gebruik van maken?
heeck schreef: 30 mar 2025 15:37 *)
Agema laat daarop weten:
"Bij het CAK worden door een deel van de medewerkers gezamenlijke maaltijden genuttigd op religieuze feestdagen zoals Kerst, Jom Kippoer, Divali en Iftar.
"Ik heb laten weten dat ik het gescheiden bidden door mannen en vrouwen bij mijn ministerie en zelfstandige bestuursorganen zoals het CAK niet accepteer."
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Ik vraag me af wat er in de kantine van het CAK wordt geserveerd.

Is daar soms ook al een een verbod op verkenvlees?

Zou me niet verbazen trouwens.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
B.S.
Bevlogen

Bericht door B.S. »

Het lijkt echt steeds meer op collectieve zelfvernietiging https://www.wyniasweek.nl/steeds-meer-o ... e-stuiten/
Plaats reactie