Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Maria
Moderator

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Maria »

- BS. Het lijkt als of je velen hier de baas bent in geschiedkunde. Het helpt echter niet in deze discussie om de hele wereld erbij te slepen en de pro's en contra's onder forumleden hier op het forum extra zo te belichten, dat ze verder tegen elkaar opgezet worden.
- Mus: Je hebt een retorische gave en bent extra gevoelig vanwege jouw eigen achtergrond. Het helpt niet in deze discussie om te schelden en er een stel vloeken bij te slepen. Het haalt alleen jouzelf en jouw zaak hier op FT omlaag.
- ChaimNimski: Je hebt een grote kennis van geschiedkundige achtergronden betreft en bent extra gevoelig vanwege jouw eigen achtergrond.
Het zou je sieren om ook empathie te tonen voor diegene onder het Palestijnse volk, die onschuldig slachtoffer zijn geworden.
De manier van een jouw eenzijdig belichten van oorlogsnieuws geeft alleen de indruk van een ijskoude verslaggeving, waarin alleen een oorlogsmoraal doorklinkt. Met als enige resultaat een extra polarisatie onderling, die niet nodig zou hoeven zijn.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

HierEnNu schreef: 25 mar 2025 14:40
Bonjour schreef: 25 mar 2025 14:11:scissors:
Heb jij ooit een familielid verloren door geweld?
Een familielid die in een buitenlandse cel heeft gezeten, zonder proces?
Heb je een familie die moest vluchten voor zijn leven?
Ben je ooit zelf gediscrimineerd?
Ben je in staat je in te leven in iemand die één van die dingen of allemaal heeft meegemaakt?
:shock:

Wat is dit nou weer voor emo-voyeurisme?
Wilde je ff van mijn eerlijkheid misbruik maken om jouw parafilie te bevredigen, of wat?

Nooit gehoord van grensoverschrijden gedrag? :idea:

Maar los daarvan, wat motiveert jouw tot deze impertinente vragen?
Wat is volgens jou het nut van het stellen van deze impertinente vragen?
Wat zou volgens jou het nut kunnen zijn van mijn eerlijke antwoorden?

Misschien wil ik er na jouw eerlijjke antwoord wel op ingaan,
in hoofdstuk 'Psychologie' of zo? Of zijn deze vragen on-topic, en zo ja, hoezo?
De reden is omdat elk spoortje van empathie richting mensen die op 1 of meer van deze vragen met 'Ja' kunnen beantwoorden, volkomen mis in je berichten.
Voor de rest staat dit topic vol met grensoverschrijdend gedrag, waar je niet op reageert, dus dat je dit al grensoverschrijdend vindt, verbaast mij.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Het hier en nu geeft de werkelijkheid concreet weer,

terwijl geschiedenis hooguit weergeeft wat ooit was volgens iemand.
Geschiedenis wordt meestal pas naderhand geschreven,
en meestal door de overwinnaar!
Reuters op FaceBook schreef:
LIVE: View of the Israel-Gaza border as fighting between Israel and Hamas continues

Israeli strikes across the Gaza Strip killed at least 23 Palestinians on Tuesday, local health officials said, as the Israeli military expanded evacuation orders to tens of thousands of residents across the enclave.

Voortdurende videostreaming
Ik ervaar de beelden als bijzonder saai en val van verveling in slaap!
Vandaar dat ik zelf mijn hier en nu verplaats naar mijn tuin,
want daar schijnt het zonnetje heerlijk!

Daar in Gaza zie ik niet eens de zon door al die mist, hoewel
dat ook kruitdampen en/of stofwolken door de explosies kunnen zijn?
Antisemitische uitingen stoppen helpt bestrijding antisemitisme.
. . . . . . . . . . . . We will dance again!
De meeste mensen 'weten' dat God bestaat: God bestaat niet!
.Ik vind jou zelf verantwoordelijk voor jouw interpretatie.
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Bonjour schreef: 25 mar 2025 15:23:scissors:
De reden is omdat elk spoortje van empathie richting mensen die op 1 of meer van deze vragen met 'Ja' kunnen beantwoorden, volkomen mis in je berichten.
Voor de rest staat dit topic vol met grensoverschrijdend gedrag, waar je niet op reageert, dus dat je dit al grensoverschrijdend vindt, verbaast mij.
Je geeft helder aan dat jij je niet kunt verplaatsen in mij. OK!
Maar bedoel je daar mee aan te geven dat als ik eerlijk antwood geef,
dat jij je dan wel zult proberen te verplaatsen in mij?
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

Bonjour schreef: 25 mar 2025 15:23
HierEnNu schreef: 25 mar 2025 14:40
Bonjour schreef: 25 mar 2025 14:11:scissors:
Heb jij ooit een familielid verloren door geweld?
Een familielid die in een buitenlandse cel heeft gezeten, zonder proces?
Heb je een familie die moest vluchten voor zijn leven?
Ben je ooit zelf gediscrimineerd?
Ben je in staat je in te leven in iemand die één van die dingen of allemaal heeft meegemaakt?
:shock:

Wilde je ff van mijn eerlijkheid misbruik maken om jouw parafilie te bevredigen, of wat?

Nooit gehoord van grensoverschrijden gedrag? :idea:

Maar los daarvan, wat motiveert jouw tot deze impertinente vragen?
Wat is volgens jou het nut van het stellen van deze impertinente vragen?
Wat zou volgens jou het nut kunnen zijn van mijn eerlijke antwoorden?

Misschien wil ik er na jouw eerlijjke antwoord wel op ingaan,
in hoofdstuk 'Psychologie' of zo? Of zijn deze vragen on-topic, en zo ja, hoezo?
Oh, hij heeft best wel iets van empathie hoor Bonjour, het is alleen wat eenzijdig gericht. Ik durf te wedden, afgaande op de halleluja verhalen over hoe fantastisch de staat Israël wel niet is, dat wanneer ik Israëlisch met het zelfde verhaal was geweest dat ik dan bedolven zou zijn geworden door zijn empathie. Tot zover ons, of in elk geval mijn vermogen me te kunnen verplaatsen in de personage HierEnNu, ik ben benieuwd naar jou vermogen.
Laatst gewijzigd door Mus op 25 mar 2025 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Bonjour
Moderator

Bericht door Bonjour »

HierEnNu schreef: 25 mar 2025 15:45
Bonjour schreef: 25 mar 2025 15:23:scissors:
Je geeft helder aan dat jij je niet kunt verplaatsen in mij. OK!
Maar bedoel je daar mee aan te geven dat als ik eerlijk antwood geef,
dat jij je dan wel zult proberen te verplaatsen in mij?
Ik krijg regelmatig complimenten over mijn inlevingsvermogen. En erover dat ik goed kan luisteren. Dus daar zal het niet aan liggen.
Israëlisch politiek is de splijtzwam van de wereld.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

HierEnNu schreef: 25 mar 2025 14:40 :shock:

Geen idee hoe je hierbij komt.
Ga je nu niet wat erg ver en besef je nu eigenlijk zelf wel wat je hier eigenlijk schrijft? :shock:
Parafilie
Wat voor gevoelens Bonjour hier ook bij je losmaakt;
Dit slaat nergens op en komt alleen uit jouw koker.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Off Topic.

Er schijnt hier een misverstand te zijn.

Dat men kan zien dat iemand zich niet in een ander kan inleven, wil niet zeggen dat men het zelf wel kan.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Mus schreef: 25 mar 2025 15:59:scissors:
Oh, hij heeft best wel iets van empathie hoor Bonjour, het is alleen wat eenzijdig gericht. Ik durf te wedden, afgaande op de halleluja verhalen over hoe fantastisch de staat Israël wel niet is, dat wanneer ik Israëlisch met het zelfde verhaal was geweest dat ik dan bedolven zou zijn geworden door zijn empathie. Tot zover ons, of in elk geval mijn vermogen me te kunnen verplaatsen in de personage HierEnNu, ik ben benieuwd naar jou vermogen.
Zodra jij stopt met je reïncarnatie herinneringen uitsluitend uit je communicatie met AI te halen en overgaat tot het daadwerkelijk HER-inneren van vorige levens, dan zal ook jij verbaasd staan van jouw eigenste vermogens, ook wat betreft het jou te kunnen verplaatsen in de personage HierEnNu.

Zulks hoef je mij niet te geloven hoor:
  • leg het maar eens voor aan jouw AI-gesprekspartner!
Pogingen om andermans gedachten te kunnen lezen vereisen dat men zichzelf geheel openstelt en zulks betekent dus tevens dat men zichzelf kwetsbaar opstelt, omdat de eigen gedachtes dan ook leesbaar worden voor een ander die deze vaardigheid beheerst. Maar dat is voor jou vast geen geheim als zijnde een gereïncarneerde Ziel die in het AL Bewustijn heeft mogen vertoeven, of wel?

Of is die herinnering ook foetsie? Daar waar ALLes één is, weet je nog?
Daar waar zelfs jij één bent met ALLes waar Israël voor staat gelijkertijd met ALLes
waar ook Gaza en Hamas&Co voor staan. Of zijn ALL die herinneringen ook foetsie?
  • Goh ... dat zou jammer zijn! Zou wel het één en ander verklaren ...
HierEnNu
Superposter

Bericht door HierEnNu »

Maria schreef: 25 mar 2025 17:58
HierEnNu schreef: 25 mar 2025 14:40 :shock:

Geen idee hoe je hierbij komt.
Ga je nu niet wat erg ver e n besef je nu eigenlijk zelf wel wat je hier eigenlijk schrijft? :shock:
Parafilie
Wat voor gevoelens Bonjour hier ook bij je losmaakt;
Dit slaat nergens op en komt alleen uit jouw koker.
Uit wiens koker komt wat jij zoal schrijft Maria?
Dat komt toch uit jouw eigen koker hoop ik?
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Parafilie
Reïncarnatie
Kokers
Emo voyeurisme
Gereincarneerde ziel

Wat is er met dit topic gebeurd? Moeten de bougies en zuigers wellicht wat afgesteld worden?
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is evident!
Einstein/Mick
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

HierEnNu schreef: 25 mar 2025 18:17
Mus schreef: 25 mar 2025 15:59:scissors:
Zodra jij stopt met je reïncarnatie herinneringen uitsluitend uit je communicatie met AI te halen en overgaat tot het daadwerkelijk HER-inneren van vorige levens, dan zal ook jij verbaasd staan van jouw eigenste vermogens, ook wat betreft het jou te kunnen verplaatsen in de personage HierEnNu.

Zulks hoef je mij niet te geloven hoor:
  • leg het maar eens voor aan jouw AI-gesprekspartner!
Pogingen om andermans gedachten te kunnen lezen vereisen dat men zichzelf geheel openstelt en zulks betekent dus tevens dat men zichzelf kwetsbaar opstelt, omdat de eigen gedachtes dan ook leesbaar worden voor een ander die deze vaardigheid beheerst. Maar dat is voor jou vast geen geheim als zijnde een gereïncarneerde Ziel die in het AL Bewustijn heeft mogen vertoeven, of wel?

Of is die herinnering ook foetsie? Daar waar ALLes één is, weet je nog?
Daar waar zelfs jij één bent met ALLes waar Israël voor staat gelijkertijd met ALLes
waar ook Gaza en Hamas&Co voor staan. Of zijn ALL die herinneringen ook foetsie?
  • Goh ... dat zou jammer zijn! Zou wel het één en ander verklaren ...
Sorry, ik heb me alleen al bij de eerste zin bezeken van het lachen, het heeft bijna een half uur geduurd voor ik weer een beetje bij mijn positieven kwam 🤣🤣
En ik moet het niet nogmaals lezen anders gaat het weer mis 🤣🤣🤣

Beste HierEnNu hoe boeiend het onderwerp ook is het slaat als een tang op een varken binnen dit onderwerp. Ik zou zeggen dat jij je gedraagt als een kind dat zich betrapt weet met de hand in de snoepzak terwijl hem is gezegd er uit te blijven.

Oh, mijn God, daar ga ik weer 🤣🤣🤣🤣

Geeft niks hoor HierEnNu je mag best partijdig zijn ik slaap geen seconde minder vanwege je haatdragendheid mijn richting uit. Ik ben hier niet om de lieve vrede te bewaren maar om bewustzijn te creëren bij hen die stug de kop in het zand blijven steken waar jij, vergeef me, mijn inziens, tot nu toe toch wel de grootste en hardnekkigste kop in het zand steker bent gebleken. Ik kijk zo af en toe nog wel eens mee met wat er in al die koppen onder de grond gebeurd, kan ik ook niks aan doen, het is me aangeboren of heb ik er gewoon hard voor gewerkt. Een paar keer, vanwege mijn afkomst, met vol bewustzijn de hel heen en terug doorgereisd? Geloof me als je ergens naakt en alle schaamte voorbij komt te staan is het daar, en ik heb daar gestaan, ik ben vandaag de nar :wink:
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Goed nieuws over Gaza:
Met daarin:
In de door Hamas gecontroleerde Gazastrook zijn woensdag honderden Palestijnen de straat opgegaan met de roep om vrede en een einde aan de heerschappij van de islamitische terreurorganisatie. Sommige deelnemers droegen witte vlaggen bij zich en er klonken leuzen als “weg met Hamas!” Dat meldt de Jerusalem Post.

Beelden van de protesten in de door oorlog verwoeste kuststrook, onder meer bij een ziekenhuis, gaan massaal rond op sociale media. Hoe groot de demonstraties precies zijn, is nog onduidelijk. Israëlische media en het Amerikaanse CNN spreken wel van een zeldzame volksoproer. Hamas staat er bekend om politieke tegenstanders op gewelddadige wijze aan te pakken of monddood te maken.

Volgens de Amerikaanse nieuwssite, die een verslaggever ter plaatse had bij een protest, eisten de deelnemers een einde aan de oorlog met Israël. De persbureaus AFP en dpa spraken met ooggetuigen.

Op een van de doeken, omhoog gehouden door kinderen, staat in het Arabisch 'wij weigeren dood te gaan'. Een van de grotere protesten vond plaats in het noorden van de strook, in Beit Lahiya. De afgelopen week werd Gaza weer opgeschrikt door zware luchtaanvallen van het Israëlische leger, dat burgers evacuatiebevelen heeft gegeven voor bepaalde gebieden.
Pfffft, eindelijk goed nieuws!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Peter van Velzen
Site Admin

Bericht door Peter van Velzen »

lost and not found yet! schreef: 25 mar 2025 23:03
Pfffft, eindelijk goed nieuws!
Ik lees weinig goed nieuws over de geestesgesteldheid van onze forumleden. Met name HierEnNu lijkte enigzins door te draaien. Zou hij ook maar weten wat parafilie betekend? Ik doe er even weer een slotje op om over alles na te denken.
Ik wens u alle goeds
Gesloten