Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Peter van Velzen
Site Admin

Re: Israël overvallen door Operatie al-Aqsa storm: oorlog!

Bericht door Peter van Velzen »

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 14 mar 2025 09:39 Nee ik doelde op het ombrengen van Palestijnse leiders in het algemeen.
Een jaar terug was er een Docu op de NPO over het wereldwijd ombrengen door de Zionisten, helaas heb ik die gemist en kan hem niet meer terug vinden.
Dan heb je je volkomen verkeerd uitgedrukt.
als je op de zinsnede "vredelievender machthebbers aan zowel Palestijnse als Israëlische kant".
antwoorde met een statementen over "die laatste groep" Houdt dat logischerwijs in dat de "vredelievender machthebbers aan de Israëlische kant bedoelt. Dat waren immers de laatst genoemden. Mijn Kesinee zou zeggen: "Nederlands is een heel moeilijke taal".
Ik wens u alle goeds
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Peter van Velzen schreef: 14 mar 2025 10:35
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 14 mar 2025 09:39 Nee ik doelde op het ombrengen van Palestijnse leiders in het algemeen.
Een jaar terug was er een Docu op de NPO over het wereldwijd ombrengen door de Zionisten, helaas heb ik die gemist en kan hem niet meer terug vinden.
als je op de zinsnede "vredelievender machthebbers aan zowel Palestijnse als Israëlische kant".
antwoorde met een statementen over "die laatste groep" Houdt dat logischerwijs in dat de "vredelievender machthebbers aan de Israëlische kant bedoelt. Dat waren immers de laatst genoemden. Mijn Kesinee zou zeggen: "Nederlands is een heel moeilijke taal".
Ik heb me verschreven, dat is geen rede om aan te nemen dat ik het Nederlands niet beheers.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
Peter van Velzen
Site Admin

TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 14 mar 2025 11:50 Nee ik doelde op het ombrengen van Palestijnse leiders in het algemeen.
[/quote]
Ik heb me verschreven, dat is geen rede om aan te nemen dat ik het Nederlands niet beheers.
[/quote]
Volgens mij had je niet goed gelezen, maar dat betekent evenmin dat je het Nederlands niet beheerst.
Tot zover ons off-topic intermezzo

Een uitgebreide lijst van aanslagen door Israël vindt je hier
Ik wens u alle goeds
TIBERIUS CLAUDIUS
Superposter

Bericht door TIBERIUS CLAUDIUS »

Peter van Velzen schreef: 14 mar 2025 13:33
TIBERIUS CLAUDIUS schreef: 14 mar 2025 11:50 Nee ik doelde op het ombrengen van Palestijnse leiders in het algemeen.
[/quote]
Volgens mij had je niet goed gelezen, maar dat betekent evenmin dat je het Nederlands niet beheerst.
Tot zover ons off-topic intermezzo

Een uitgebreide lijst van aanslagen door Israël vindt je hier
[/quote]
Die Docu ging alleen over moorden die door de Mossad zouden zijn gepleegd.
Het aantal dat ze noemde was denk ik langer dan die lijst, maar helaas weet ik dat niet zeker meer.
Daar zullen echter wel schattingen bij hebben gezeten

Bedankt voor de Link.
En als er nu meer keizers zijn geweest dan maanden, wat dan, geachte senatoren?
ChaimNimsky
Superposter

Bericht door ChaimNimsky »

Peter van Velzen schreef: 14 mar 2025 13:33 Een uitgebreide lijst van aanslagen door Israël vindt je hier
Harigot Memoekadot - gerichte eliminaties - is een legitieme strategie voor zelfverdediging, gericht op het elimineren van dreigingen voor de nationale veiligheid, uitgevoerd in overeenstemming met nationale en internationale wetgeving en onder strikte voorwaarden, om onschuldige Israelische levens te beschermen. CIA begon daar later - in de jaren 80 - ook mee, maar heeft een aanzienlijk korter succeslijstje.

Mossad wordt niet alleen als beter beschouwd dan andere inlichtingendiensten op gebieden zoals gerichte eliminaties, maar ook wat betreft menselijke inlichtingen - HUMINT - , effectieve infiltratie, efficiëntie, risicobereidheid en snelheid in operaties. Mossad is ook bekend om uitmuntendheid in elektronische spionage, waaronder cyberoperaties en digitale inlichtingen. En wat Mossad echt onderscheidt, is het vermogen om uiterst gedurfde operaties snel en effectief uit te voeren, vaak onder zeer complexe omstandigheden en in vijandige omgevingen. Dit gecombineerd met de strategische benadering van informatieverzameling en flexibiliteit in operaties maakt Mossad uniek.
Zionist
Peter van Velzen
Site Admin

ChaimNimsky schreef: 14 mar 2025 13:56 Harigot Memoekadot - gerichte eliminaties - is een legitieme strategie voor zelfverdediging, gericht op het elimineren van dreigingen voor de nationale veiligheid, uitgevoerd in overeenstemming met nationale en internationale wetgeving en onder strikte voorwaarden, om onschuldige Israelische levens te beschermen.
Ik ken geen internationale wetgeving waarmee dit in overeenstemming zou zijn. Ik ben zeer benieuwd welke je zou kunnen bedoelen.
Ik wens u alle goeds
ChaimNimsky
Superposter

Peter van Velzen schreef: 14 mar 2025 14:58
ChaimNimsky schreef: 14 mar 2025 13:56 Harigot Memoekadot - gerichte eliminaties - is een legitieme strategie voor zelfverdediging, gericht op het elimineren van dreigingen voor de nationale veiligheid, uitgevoerd in overeenstemming met nationale en internationale wetgeving en onder strikte voorwaarden, om onschuldige Israelische levens te beschermen.
Ik ken geen internationale wetgeving waarmee dit in overeenstemming zou zijn. Ik ben zeer benieuwd welke je zou kunnen bedoelen.
Het Internationaal Humanitair Recht en het Handvest van de Verenigde Naties die regels stellen voor het voeren van oorlog - inclusief het recht om vijandige strijdkrachten aan te vallen - mits de aanvallen proportioneel zijn.
Zionist
Mus
Diehard

Bericht door Mus »

ChaimNimsky schreef: 14 mar 2025 13:56
Peter van Velzen schreef: 14 mar 2025 13:33 Een uitgebreide lijst van aanslagen door Israël vindt je hier
Harigot Memoekadot - gerichte eliminaties ✂️
Mooi nationalistisch verhaal….

Na aanleiding van het bovenstaande door mij geknipte stukje tekst van jou hand begon ik me richting de supermarkt fietsend af te vragen wat jij eigenlijk vindt van de houding van de Israëlische staat richting de Palestijnen ( van af het begin: moord en doodslag, verdrijven van huis en haard zodat de zionisten er konden gaan wonen, enz enz…- ik ben nog vriendelijk ) na de, in mijn ogen, vooral met de Britten, achter de ellebogen, bekokstoofde, enkel en alleen gericht op zichzelf en dus vanuit egocentrisme, opgerichte staat Israël. Vond en vindt jij die demonisering van het Palestijnse volk, dat zich vanzelfsprekend verzette tegen deze achterbakse werkwijze van zowel de Britten als de zionisten, rechtvaardig en dus volledig terecht? En zo ja, hoe vergoeilijk jij dat dan voor jezelf? Want daar ben ik toch heel benieuwd naar.
Laatst gewijzigd door Mus op 14 mar 2025 16:43, 3 keer totaal gewijzigd.
Het universum bestaat bij de gratie van bewustzijn. Zonder bewustzijn geen universum.
Peter van Velzen
Site Admin

ChaimNimsky schreef: 14 mar 2025 15:07
Het Internationaal Humanitair Recht en het Handvest van de Verenigde Naties die regels stellen voor het voeren van oorlog - inclusief het recht om vijandige strijdkrachten aan te vallen - mits de aanvallen proportioneel zijn.
Ik ken geen wetgeving getiteld Het internationaal Humanitair recht en betwijfel of het Handvest van de VN iets bevat over aanslagen op specifieke personen
Gaarne de teksten citeren welke dat volgens jouw betreft.
Ik wens u alle goeds
ChaimNimsky
Superposter

Peter van Velzen schreef: 14 mar 2025 16:40
Ik ken geen wetgeving getiteld Het internationaal Humanitair recht...
Het Internationaal Humanitair Recht is natuurlijk geen wet, maar een verzamelnaam voor verdragen en gewoonterechtelijke principes die regels stellen aan oorlogsvoering en de bescherming van burgers.
... en betwijfel of het Handvest van de VN iets bevat over aanslagen op specifieke personen. Gaarne de teksten citeren welke dat volgens jouw betreft.
Die suggestie is even irrelevant als: "Er zijn 19 mensen omgekomen en ik betwijfel of het Handvest van de VN iets bevat over het doden van 19 mensen. Gaarne de teksten citeren welke dat volgens jouw betreft." Artikel 51 rechtvaardigt militaire actie, inclusief gericht geweld als een vorm van zelfverdediging. Dit kan een gerichte aanval op een of meerdere vijandige strijders betreffen.
Zionist
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Chaimnimsky, het toverwoord is

Humanitair

Dat woord dat jij nogal vaak uit t oog verliest in deze situatie.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
Gerard R.
Superposter

Bericht door Gerard R. »

dikkemick schreef: 14 mar 2025 20:16 Chaimnimsky, het toverwoord is

Humanitair

Dat woord dat jij nogal vaak uit t oog verliest in deze situatie.
Volgens mij is dat de ware wereldoorlog die woedt.
Humanitair tegen diegenen die dat niet kunnen of niet willen of iets daartussen.

De groep mensen die erg menselijk denken zijn op dit moment fors in de minderheid als het om macht gaat.
Ze hebben het een beetje laten versloffen. Of dat zo zal blijven? Geen idee, maar ik sluit niets uit.
Het geeft in ieder geval een akelige periode op aarde. Maar misschien is er nog hoop voor de toekomst, hoewel.. het is als met rijk zijn, dan kan je gemakkelijk rijker en rijker worden omdat je de middelen daartoe kan verwerven... Macht op de effectiefste manier gehanteerd geeft steeds meer macht.. én niet altijd verwacht: irritatie bij de massa's. Dus, wie weet?

Velen op aarde zijn het meer dan zat om gezien te worden als iets dat moet worden gekleineerd, gekoeioneerd of als iets dat afgeslacht kan/moet worden omdat het niet wil doen wat de inhumanen willen met hun macht.
Het zal 'm dus zitten in aantallen mensen, massa's, die iets willen. Dus dát wordt nog spannend.
¥¥ O ja lastig.. bij de maat nemen bestens 1 en dezelfde maat gebruiken... niet twee of meer.
Peter van Velzen
Site Admin

ChaimNimsky schreef: 14 mar 2025 18:55
Peter van Velzen schreef: 14 mar 2025 16:40
Ik ken geen wetgeving getiteld Het internationaal Humanitair recht...
Het Internationaal Humanitair Recht is natuurlijk geen wet, maar een verzamelnaam voor verdragen en gewoonterechtelijke principes die regels stellen aan oorlogsvoering en de bescherming van burgers.
... en betwijfel of het Handvest van de VN iets bevat over aanslagen op specifieke personen. Gaarne de teksten citeren welke dat volgens jouw betreft.
Die suggestie is even irrelevant als: "Er zijn 19 mensen omgekomen en ik betwijfel of het Handvest van de VN iets bevat over het doden van 19 mensen. Gaarne de teksten citeren welke dat volgens jouw betreft." Artikel 51 rechtvaardigt militaire actie, inclusief gericht geweld als een vorm van zelfverdediging. Dit kan een gerichte aanval op een of meerdere vijandige strijders betreffen.
Er is een groot verschil tussen verschillende aantallen en verschillen tussen geweld tegen gewapende strijders en met voorbedachte rade gepleegde persoonsgerichte moordaanslagen op mensen die in veel gevallen op het moment dat ze plaatsvonden niet eens gewapend waren, laat staan aan een gevecht deelnamen. Volgens mij zijn die niet toegestaan. Het is doorgaans helemaal geen zelfverdediging. In vrijwel alle gevallen was de aanslagpleger in het geheel niet in gevaar.

Dus tenzij je een wet, of verdrag of regel kunt citeren die aanslagen op specifieke personen goedkeurt, heb je niet hard gemaakt dat het in overeenstemming is met internationale wetgeving. Het is alleen in overeenstemming met het recht van de sterkste.
Ik wens u alle goeds
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

In kader van diezelfde humaniteit heeft Israël nu alle stroom naar Gaza afgesloten. Ook ontziltings installaties werken zo niet.
Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere. Zulks is om moverende reden evident!
Einstein/Mick
dikkemick
Adelaar

Bericht door dikkemick »

Volgende humanitaire actie. Hoor ik zojuist op journaal.

Bij twee Israëlische luchtaanvallen in het noorden van de Gazastrook zijn volgens gezondheidsautoriteiten zeker negen mensen om het leven gekomen, onder wie twee lokale journalisten en medewerkers van een liefdadigheidsinstelling. Meerdere mensen zijn ernstig gewond geraakt.

Volgens de militairen was de aanval gericht op 2 extremisten.

Uiteraard! Zou ik ook zeggen.
Einstein/Mick
Gesloten